نصب تلفن سانترال

نصب تلفن سانترال

نصب تلفن سانترال

نصب تلفن سانترال
نصب تلفن سانترال

نصب تلفن سانترال مانند گوشی عادی نیست که شما سیم تلفن را وصل کرده و بعد شروع به شماره گیری کنید. تلفن سانترال در پشت خود برنامه‌ای دارد. این برنامه که در اصلاح تخصصی آن را پروگرمینگ می‌نامند، فعالیتی است که باعث می‌شود تا مکان مختلف یک بخش با یک کد به یکدیگر متصل شوند. انجام دادن چنین عملیاتی نیاز به یک کارشناس باتجربه دارد تا بدون هیچ مشکلی بخش‌های مختلف با یکدیگر از طریق تلفن متصل شوند.

برای نصب تلفن سانترال چندین عامل و مرحله را باید در نظر گرفت. در واقع کارشناس نصب قبل از شروع به کار، ابتدا این عوامل را بررسی می‌کند تا بتواند تعداد سخت‌افزارهای مورد نیاز و از همه مهم‌تر بهترین ساختار را تعیین کند. البته این عوامل را هم باید خود شما نیز در نظر بگیرید. به هرحال، ممکن است که جابه‌جایی در محل انجام دهید یا نیاز داشته باشید تا مکان یک تلفن را به نقطه دیگر انتقال دهید. از این رو باید اطلاعاتی در خصوص نکات نصب تلفن سانترال هم داشته باشید. به هرحال، دانستن آن‌ها هم که بد نیست.

نکات نصب تلفن سانترال از ابتدا

نصب تلفن سانترال
نصب تلفن سانترال

در کجا باید تلفن سانترال نصب شود؟

سانترال یک دستگاه مرکزی دارد و چند تلفن که می‌توانند به این روش با هم وصل شوند. برای همین دستگاه سانترال مرکزی باید جایی نصب شود که به امکان وصل تلفن‌ها به حداقل ساده‌ترین روش ممکن برساند. این مسئله برای کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ که نیاز به کابل‌کشی زیادی هم دارند، بیشتر از همه باید مورد توجه قرار بگیرد. برای نصب تلفن سانترال مرکزی باید دستگاه آن از روی میز حداقل فاصله یک متری داشته باشد. دلیل این فاصله، دور بودن دستگاه از هرگونه رطوبت روی زمین و گردوخاک است. همچنین امکان پا خوردن افراد هنگام راه رفتن هم وجود دارد. برای همین بهتر است که دستگاه‌ها روی میز قرار گیرد. همچنین بهتر است که تلفن سانترال در مکانی نصب شود که اپراتور امکان دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشد.

 

باید نقشه مخابراتی از قبل تهیه کنید

این یکی از مهم‌ترین مرحله‌هایی است که باید به درستی انجام داده شود. در واقع همین نقشه مخابراتی است که نقش تعیین کننده‌ای در چگونگی اتصال تلفن‌ها به یکدیگر را دارد. انجام کامل این مسئله تخصصی است و برای همین حتماً باید توسط یک کارشناس باتجربه انجام شود. در این نقشه مسیر باید طرح کاملی از رنگ‌بندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگ‌بندی کابل‌های داخلی مشخص شود. در واقع در هر ترمینالی باید به تفکیک رنگ زوج سیم‌های ورودی و خروجی و شماره هر پورت کاملاً درج شود.

چگونه سیم‌ها آرایش پیدا کنند؟

سیم بندی داخلی در واقع شروع مرحله عملیاتی است که باید به دقت انجام شود. در این مرحله با توجه به رنگ کابل‌ها و نوع اتصال آن‌ها یعنی دیجیتال یا آنالوگ بودن، زوج سیم‌ها از مرکز تلفن تا پریز به صورت کامل آرایش داده می‌شوند. این مرحله کاملاً تخصصی است و کارشناس باید بر اساس سیستم دیجیتال یا آنالوگ بودن، بتواند زوج سیم‌ها را به درستی در مسیر مناسب قرار دهد.

نصب تلفن سانترال

برای نصب تلفن سانترال شما باید مراحل بالایی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید؛ یعنی ابتدا نقشه تعیین شود و سپس بر اساس سیم‌ها آرایش پیدا کند و در نهایت به بخش نصب و تنظیم سانترال بروید. برای نصب تلفن سانترال ابتدا باید پایه‌ها و محل به صورت دقیق نصب شود، سپس تلفن روی آن قرار بگیرد. بعد تنظیمات اولیه آن برای شنیدن صدای بوق انجام داده شود.

تنظیمات نصب تلفن سانترال

تنظیمات آخرین مرحله و در واقع مهم‌ترین قسمت است. این بخش می‌تواند به صورت دستی یا کامپیوتری انجام داده شود. ابتدا تنظیمات عمومی مانند تعیین تاریخ تلفن، تعیین نام و شماره داخلی صورت می‌گیرد. سپس خطوط شهری برای اتصال بیرون و بر اساس اولویت و محدودیت‌هایی از طرف مدیریت تعیین می‌شود. در نهایت تنظیمات خاص دیگری توسط کارشناس انجام داده خواهد شد.

نکته مهم این است که تمامی این کارها بهتر است که از روی دفترچه راهنما صورت بگیرد. البته کارشناس نمایندگی پاناسونیک به راحتی و خیلی سریع بر اساس تجربه کاری خود با چنین دستگاه‌هایی می‌تواند انواع تنظیمات خاص شما را انجام دهد.

نصب تلفن سانترال توسط کارشناس

همانطور که در بالا مطالعه کرده‌اید، نصب تلفن سانترال فعالیتی کاملاً تخصصی است، از این رو یک کارشناس باتجربه انجام داده شود. نمایندگی پاناسونیک با دارا بودن کارشناس‌های باتجربه و آشنا به سیستم‌های پاناسونیک، تمامی مراحل نصب را از اول تا آخر و با آخرین تجهیزات به روز و بر اساس دفترچه راهنما انجام می‌دهد. تمامی مراحل به صورت کامل توسط کارشناس تائید می‌شود و پس از تائید به سراغ مرحله بعد می‌رود.

هزینه نصب تلفن سانترال

تعیین هزینه دقیق نصب تلفن سانترال به عوامل مختلفی وجود دارد: تعداد دستگاه‌های مورد نیاز، متراژ کار، مساحت شرکت یا کارگاه، نزدیک یا دور بودن محل به سیستم مخابراتی، تجهیزات مورد نیاز برای نصب. برای تعیین هزینه هرکدام، در ابتدا کارشناس باید به بررسی دقیق محل شما بپردازد و سپس بر اساس نتایج به دست آمده بتواند برآورد قیمتی را اعلام کند. برای مشاوره و دریافت هزینه با شرکت تماس بگیرید.

مزیت‌های نصب توسط کارشناس باتجربه شرکت

نصب تلفن سانترال
نصب تلفن سانترال

ساختار سانترال مانند تلفن معمولی نیست. شما برای تلفن معمولی نیاز به یک کابل معمولی و پریز تلفن دارید تا بعد از وصل بتوانید به راحتی با هرکسی ارتباط برقرار کنید؛ اما برای سانترال مسئله کاملاً متفاوت است. برای نصب سانترال باید اول از همه نقشه تهیه کرد و بعد از نصب و تنظیمات، تازه امکان استفاده از سانترال وجود دارد. انجام این مسئله کاملاً تخصصی است. برای همین باید توسط کارشناس انجام شود.

کارشناس شرکت کاملاً به ساختار و چگونگی نصب تلفن سانترال آشنا است. او به خوبی می‌داند که برای هر بخش چه تعداد دستگاه به کار ببرد و اینکه هرکدام چگونه نصب و برنامه‌ریزی کند. مهم‌ترین مزیت بعد از چگونگی نصب، بالا بردن سرعت است. کارشناس به خوبی به تمامی مراحل آشنا است و به راحتی می‌تواند در سریع‌ترین زمان دستگاه را نصب کند. همچنین مزیت دیگر استفاده از قطعات اورجینال برای نصب است. هرچه از تجهیزات باکیفیت استفاده شود، خروجی کار بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود.

 

 

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها