راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال
راه اندازی سانترال

سانترال را می‌توان کوچک‌ترین مرکز مخابراتی به حساب آورد. در واقع شرکت‌ها با نصب و راه اندازی سانترال می‌توانند به راحتی کنترل تماس‌های مختلف بین کارکنان داخلی و حتی تماس‌های بیرون از شرکت را به دست بگیرند. سانترال چندین مزیت برای شرکت‌ها دارد. اول از همه اینکه امکان برقراری تماس بین کارکنان بخش‌های مختلف را به راحتی و با گرفتن چند عدد ساده دو یا سه رقمی بدون نیاز به کد برقرار می‌کند. دوم اینکه هیچ‌گونه هزینه برای این‌گونه تماس‌ها پرداخت نمی‌شود. مورد سوم هم استفاده از سیستم گویا برای اتصال شخص تماس گیرنده با واحد مربوطه است.

سانترال‌ها می‌توانند در واحدهای خیلی کوچک مانند شرکت‌ها یا دفترهای ساختمانی یا کارخانه‌های بزرگ برقرار شود. هدف نهایی همه آن‌ها آسان سازی ارتباط بین افراد است. اگر شما هم در شرکت خود تعداد دپارتمان‌های مختلف وجود دارد و قصد راه اندازی سانترال برای برقراری ارتباط بین آن‌ها را دارید، فقط کافی است تا با شرکت تماس بگیرید. نمایندگی پاناسونیک با داشتن کارشناسان باتجربه در حوزه سانترال و با استفاده از آخرین تجهیزات، بر اساس نیاز و ساختار ساختمان شما اقدام به نصب و راه اندازی سانترال می‌کند. تمامی مراحل توسط کارشناسان خبره و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. همچنین قبل از شروع خدمات مشاوره برای تعیین ساختار مناسب عرضه می‌شود.

نیاز به راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال
راه اندازی سانترال

امروزه تمامی شرکت‌ها و حتی واحدهای بزرگ برای برقراری ارتباط بین کارمندان خود نیاز به خدمات سانترال دارند. تا چند سال پیش خدمات راه اندازی سانترال بیشتر برای پزشکان و شرکت‌های ساختمانی استفاده می‌شد؛ اما با گسترش سازمان‌هایی با دپارتمان‌های مختلف مانند شتابدهنده ها نیاز به سانترال بیشتر از گذشته احساس شده است.

برای سفارش نصب و راه اندازی سانترال فقط کافی است که از بخش تماس با ما، با شماره‌های شرکت تماس بگیرید. پس از تماس، کارشناس مربوط به در قدم به مشاوره شما برای انتخاب بهترین ساختار سانترال می‌پردازد. پس از تکمیل فرم مشاوره و توافق اولیه، کارشناس روزی را برای بازدید نزدیک از محل و شروع کار تعیین می‌کند. پس از مراجعه و تعیین نقشه مناسب، مرحله نصب و راه اندازی سانترال شروع می‌شود.

در صورتی که درخواست راه اندازی سانترال داشتید؛ اما کارشناس به دلیل غیر ساعت کاری بودن یا هر مسئله‌ای دیگر در دسترس نبود، می‌توانید پیام خود را ثبت کنید تا در اولین زمان روز کاری بعد با شما تماس گرفته شود.

قبل از تماس با شرکت و ثبت درخواست حتماً علت نیاز خود به سانترال، تعداد دپارتمان‌ها، مساحت تقریبی، تعداد کارمندان و بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید. کارشناس در قدم با بررسی چنین مواردی سعی می‌کند تا بهترین انتخاب را برای شما داشته باشد.

مراحل راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال فقط اتصال چند خط تلفن به یکدیگر یا تعیین کد نیست. در واقع این چیزی که شما در راه اندازی این بخش مخابراتی کوچک مشاهده می‌کنید، جزو مراحل آخری کار است. قبل از آن باید چندین مرحله با موفقیت انجام شود تا سیستم بتواند به درستی ارتباط بین کارمندان بخش‌های مختلف را برقرار کند.

  1. تعیین موقعیت فیزیکی

اولین قدم تعیین موقعیت فیزیکی است که دستگاه مرکزی سانترال باید در آنجا قرار بگیرد. این موقعیت باید دور از هرگونه دسترس افراد بوده و در برابر عواملی مانند گردوخاک و ضربه مصون باشد. برای همین است که جعبه را در محلی بالاتر از سطح زمین و اتاق جداگانه نصب می‌کنند. نکته بعدی اینکه امکان کابل کشی از آن به دیگر بخش‌ها راحت‌تر باشد. بهتر است که در نقطه مرکزی ساختمان قرار داشته باشد.

  1. آماده سازی جایگاه و تجهیزات

پس از آن باید جایگاه نصب کاملاً آماده شود. تمامی سیم‌های اضافه و گردوخاک‌ها از محل برداشته و زدوده شود. همچنین تجهیزات لازم مانند متراژ مورد نیاز کابل، داکت و غیره در همان روز اول در مکان امنی قرار داده شود تا در هنگام کار آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

  1. تهیه نقشه مخابراتی و آرایشی سیم‌ها

سپس باید بر اساس ساختار ساختمان و تعداد کاربران مورد نیاز برای ارتباط، یک نقشه مخابراتی مناسب تهیه شود. در این نقشه باید تمامی نقاط نصب، چگونگی اتصال آن‌ها، چگونگی مسیر سیم و آرایش‌ها آن‌ها، طرح کاملی از رنگ‌بندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگ‌بندی کابل‌های داخلی و غیره به طور کامل مشخص شود. تمامی این ساختاربندی‌ها باید بسته به نوع دیجیتالی یا آنالوگ بودن دستگاه به طور کامل تعیین شود.

  1. نصب قطعات سخت افزاری

تمامی تجهیزات مورد نیاز سخت افزاری پس از شکل‌دهی ساختار مانند داکت ها، کابل و دستگاه‌های تلفن برای برقرار ارتباط نصب می‌شود. در واقع این مهم‌ترین مرحله قبل از شروع مرحله پروگرمینگ و نرم افزاری است. هر اشتباهی می‌تواند باعث عقب افتادن راه اندازی سانترال و ضرر مادی شود. کارشناسان ما وسواس سختگیرانه ای روی این مرحله دارند و از این رو همیشه از شما می‌خواهند تا به صورت دقیق نیاز و تعداد کاربران مورد نیاز خود را تعیین کنید.

 

  1. تنظیمات نرم افزاری و نصب

پس از تعیین ساختار و چیدمان سخت افزاری قطعات نوبت به نصب تلفن و پروگرمینگ آن می‌رسد. کدگذاری تلفن، نصب نرم افزار مربوطه، اتصال کاربران به یکدیگر، تنظیم آهنگ و غیره از اقداماتی است که در این مرحله انجام می‌شود. این مرحله همانی است که شما بیشتر مشاهده می‌کنید. مهم‌ترین بخش در مرحله آخر است که تمامی تنظیمات ارتباطی در آن توسط کارشناس باتجربه شرکت انجام داده می‌شود.

هزینه و سفارش راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال
راه اندازی سانترال

هزینه نصب سانترال به عوامل مختلفی از جمله تعداد دستگاه‌های مورد نیاز، متراژ کابل، تعداد روز، سخت افزارهای مورد نیاز بستگی دارد. شروع کار بعد از دریافت تأییدیه هزینه خواهد بود. برای سفارش نصب و راه اندازی سانترال کافی است که از طریق صفحه تماس با ما با شرکت تماس بگیرید. حتی می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان شرکت در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

کارشناس ابتدا به بررسی نیاز شما می‌پردازد تا بتوانید بهترین سیستم را انتخاب کند. سپس با مراجعه به شرکت و بر اساس نتایج به دست آمده کار خود را برای راه اندازی سانترال شما آغاز خواهد کرد.

 

 

 

 

 

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها