تعمیر صفحه کلید ماکروفر یا مایکروویو

تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک

تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک موضوع مهم و کاربردی است. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی برای دستگاه مایکروویو و مایکروفر رخ دهد. به همین خاطر این مقاله را به ذکر دلایل و راه‌های رفع این مشکل اختصاص داده‌ایم. شما کاربر عزیز وب سایت panasonic-iranco.com، پس از مطالعه این متن می‌توانید به راحتی در برابر بروز این مشکل بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

درباره تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک

چطور صفحه کلید (صفحه لمسی) مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک که خراب شده است را درست کنیم ؟ آیا اصلا تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک ممکن است ؟

سوالاتی است که می‌تواند در شرایط مختلف به ذهن کاربران خطور کند. این مشکل هر لحظه امکان دارد رخ دهد و زمان مشخصی ندارد. حتی می‌تواند دقیقا همان روزی که مهمان دارید و کلی برنامه برای آن روز چیدید اتفاق بیفتد. پس خرابی در صفحه کلید لمسی مایکروویو و مایکروفر مشکلی نیست که بتوان به راحتی آن را نادیده گرفت.

به این دلیل که می‌تواند خیلی راحت کاربری، عملکرد و کنترل دستگاه را به کل مختل کند. چرا که وقتی به سیستم و برنامه‌های مایکروفر و یا مایکروویو دسترسی نداشته باشید، طبیعتا نمی‌توانید از هیچ امکانات آن استفاده کنید.

قادر نخواهید بود فرایند پخت غذایی را دوباره تجربه کنید و یا نمی‌توانید غذای خود را گرم کنید. در این لحظه که با عدم کار کردن صفحه کلید لمسی مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک مواجه می‌شوید، چه واکنشی از خود نشان می‌دهید ؟ آیا دست رو دست می‌زارید و تسلیم می‌شوید یا چاره‌ای را برمی‌گزینید ؟

در این مقاله دقیقا به همین سوال پاسخ داده‌ایم. پس خوب به این نکات دقت کنید. پس از آگاهی به موارد گفته شده، دیگر علت خرابی و عدم فعالیت در صفحه کلید لمسی در این دستگاه‌ها برای شما مجهول نخواهد بود.

کیفیت عملکرد در صفحه کلید لمسی مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک

محصولات مایکروویو و مایکروفر پاناسونیک Panasonic با توجه به کیفیت، مقاومت و دوام بالا و بی‌نظیری که دارند، از مخاطبان و کاربران بسیار زیادی برخوردار هستند. البته این ویژگی‌ها و برتری‌ها برای همه محصولات خانگی و اداری پاناسونیک صادق است.

چرا که کمپانی پاناسونیک با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت و مدرن در کارخانه‌های مکانیزه، محصولات خود را تولید می‌کنند. نام برند پاناسونیک مانند برند سونی برای همه ایرانیان شناخته شده است. هم برای کاربران انواع محصولات اداری و هم برای کاربران انواع محصولات خانگی.

اما بروز خرابی‌های متفاوت در این دستگاه‌ها موضوع لاینفکی که می‌تواند برای هر کاربر اتفاق بیفتد. البته با توجه به مقاومت در محصولات پاناسونیک، این خرابی‌ها بیشتر به دلیل اشتباهات کاربری، اعمال ضربات و یا نفوذ رطوبت رخ می‌دهد. یکی از این مشکلات خرابی در صفحه کلید این دستگاه‌ها است. بر این اساس کاربر را به تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک نیازمند می‌کند.

انواع صفحه کلید در مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک

پس از مدتها استفاده از دستگاه مایکروویو پاناسونیک و مایکروفر پاناسونیک، بالاخره با خرابی در صفحه کلید لمسی این دستگاه‌ها مواجه خواهید شد. پس لازم است که نسبت به تعمیر صفحه کلید مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک اطلاعات داشته باشید. کمپانی پاناسونیک در مدل‌های جدید محصولات مایکروفر و ماکروویو خود، به جای استفاده از کلید‌های فشاری یا همان سوئیچی، از تاچ لمسی استفاده می‌کند. این موضوع رضایت و خرسندی کاربران را به دنبال داشته است.

در این دستگاه‌‌ها سه مدل صفحه کلید استفاده شده است. مدل اول دکمه‌ای، مدل دوم لمسی و مدل سوم درجه‌ای یا سلکتور نام دارد. هر کدام از این مدل‌ها شرایط ویژه‌ای دارند.

مدل دکمه‌ای

وقتی دستگاه از صفحه کلید دکمه‌ای برخوردار است، یعنی در آن محصول از فناوری تک سوئیچ استفاده شده است. به همین خاطر وقتی شما دستوری را به واسطه فشار دادن دکمه‌ای به برد اصلی معرفی می‌کنید، این حرکت موجبات اتصال تک سوئیچ با برد اصلی را فراهم می‌کند. در ادامه فرمان شما اجرا می‌شود.

مدل درجه متغیر یا مدل سلکتور

کاربری از این مدل بیشتر در مایکروفر و مایکروویو‌های قدیمی پاناسونیک استفاده شده است. به همین منظور کاربر قادر است تا دستورات خود را با چرخاندن سلکتور به دستگاه انتقال دهد. انتخاب برنامه‌ها و فرایندها به واسطه اتصال سلکتور با پلاتین‌های موجود در این دستگاه‌ها امکان پذیر است. در زمان تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک که از این نوع صفحه کلید برخوردارند، تعمیرکاران نمایندگی‌های مجاز مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک نسبت به تعمیر قطعه سلکتور اقدام می‌نمایند.

مدل صفحه لمسی

این مدل برای مایکروفر یا مایکروویو‌های جدید که از ظرافت بیشتری برخوردارند استفاده می‌شود. اما کاربری و عملکرد در این نوع صفحه کلید، تفاوتی با نوع صفحه کلید دکمه‌ای و تک سوئیچی ندارد. در این صفحه‌کلید، استفاده از سوئیچ با مدار جایگزین شده است و مدارها از دو صفحه گرانیتی برخوردارند.

زمانی که کاربر قصد دارد دستوری را به دستگاه انتقال دهد، با لمس انگشتان خود می‌تواند به راحتی این کار را انجام ‌دهد. در ادامه دستور کاربر به برد اصلی منتقل شده و مایکروفر و مایکروویو فرمان انتخاب شده را اجرا خواهند کرد.

مکانیسم صفحه کلید لمسی مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک

نکته مهمی که باید در نحوه تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک به آن اشاره شود، ساختار صفحه کلید لمسی در این دستگاه‌ها است. ای نوع از صفحه کلید‌های مایکروویو و مایکروفر پاناسونیک از یک حباب و دو لایه منعطف ساخته شده‌اند. وقتی کاربر دکمه‌ای را فشار می‌دهد، در اصل این فشار دارد شرایط ارتباط با محیط غشایی در دستگاه را فراهم می‌کند.

این شرایط برای همه دکمه‌های لمسی همین حالت است. به همین خاطر جالب است بدانید که فناوری صفحه لمسی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک، حساسیت خاصی به لمس کردن ندارد. با این حساب به نظر شما درست است که بگوییم لفظ صفحه لمسی اشتباه است ؟

صفحه کلید لمسی در این دستگاه‌ها قسمت اصلی معرفی می‌شوند. مهمترین ارتباط کاربر با این دستگاه‌ها از این قسمت است که می‌تواند فرمان‌های کاربر را به دستگاه منتقل کند. زمانی که کاربر کلیدی را می‌فشارد، در اصل دارد به قسمت برد کنترل در مایکروفر و یا مایکروویو پاناسونیک یک سیگنال الکتریکی، بر اساس ساختار غشایی ارسال می‌کند.

با توجه به تکرار لمس و استفاده کاربر، ساختار غشایی خورده شده و از بین می‌رود. پس به همین دلیل ارسال سیگنال‌ها و پیام الکتریکی ضعیف می‌شوند. در اینجاست که باید به فکر تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک باشید. الان نسبت به قبل خیلی بهتر می‌توانید دلیل کار نکردن صفحه کلید لمسی در این محصولات را حدس بزنید.

آشنایی با اشکالات متعددی که می‌تواند در صفحه کلید لمسی دستگاه رخ دهد

هنگام خرابی در صفحه گرانیتی

در این دستگاه‌ها دو عدد دکمه وجود دارد که نسبت به دیگر دکمه‌ها احتمال خرابی در آنها بیشتر است. دکمه Stop  و دکمه  Start. به طور کلی صفحه لمسی و تاچ در ماکروفر و ماکروویو پاناسونیک از حساسیت بالایی برخوردار است. وقتی که می‌گوییم صفحه لمسی خراب شده است یعنی اختلال و خرابی در صفحه گرانیت اولیه یا ثانویه بوجود آمده. از طرف دیگر نفوذ رطوبت نیز می‌تواند دلیل فوق‌العاده مهمی برای خرابی در صفحه کلید لمسی این دستگاه‌ها باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر به اشتباه با استفاده از یک دستمال مربوط، نسبت به تمیزی دستگاه اقدام می‌کند.

هنگام خرابی در چند کلید

اگر سوئیچ غشایی از بین رفته باشد، می‌تواند شرایط عدم فعالیت دکمه یا دکمه‌های کاربردی دیگر در دستگاه را فراهم سازد. باید بدانید که سوئیچ غشایی در پشت دکمه‌ها از بین رفته و فرسوده شده است.

از طرفی دیگر شاید عدم فعالیت در دکمه‌ها به از بین رفتن پوشش غشایی مربوط شود. اما گاهی امکان دارد توسط لمس دکمه‌ها شاهد ارسال سیگنال‌هایی باشید اما، کاربری و فعالیت دکمه‌ها به طور مطلوب نباشد. در این جا باید بگوییم مشکلی در برقراری اتصال سیگنال‌ها به وجود آمده است.

به طور کلی بخش غشایی صفحه در مایکروویو و مایکروفر از انعطاف بالایی برخوردار است. به دلیل این انعطاف اگر دکمه‌ای‌ خراب شود، این موضوع می‌تواند خرابی در دکمه‌های اطراف را نیز به همراه داشته باشد.

هنگامی که نمادی در صفحه لمسی مشاهده نشود

اگر نمادی در صفحه نمایش نمی‌بینید، این مشکل می‌تواند به خرابی در صفحه کنترل مربوط شود. در این حالت سیگنال توسط شاسی‌ها ارسال می‌شود اما پاسخی از طرف صفحه نمایش انعکاس داده نمی‌شود. به همین خاطر نماد‌های ناقص در صفحه نمایش نشان داده خواهد شد و یا اصلا نمادی در صفحه نمایش نمی‌بینید.

هنگامی که کنترل‌های صفحه لمسی خراب شدند

در اینجا مشکل به وجود آمده به کنترل کننده‌های صفحه لمسی مربوط است. خرابی در این قسمت موجب می‌شود که فرمان‌های کاربر پاسخ داده نشود. گاهی مواقع اگر دکمه و یا دکمه‌هایی در دستگاه خراب ‌شوند، این شرایط با نشانه‌ها و نماد‌هایی در صفحه نمایش به کاربر اطلاع داده خواهد شد. در این حالت پیدا کردن دلیل مشکل برای تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک مشخص است. اما اگر دستگاه خراب باشد و نشانه خاصی را مشاهده نکنید، باید چه کار کرد؟

امکان دارد در صفحه کلید دستگاه مایکروویو، کلید و یا چند کلید با هم خراب شوند. در این شرایط بهترین راه برای حل مشکل عدم فعالیت دکمه‌ها‌، تعمیر و یا در نهایت تعویض بخش سوئیچ غشایی است. اگر قرار باشد تعویض شود، بهتر است همه قسمت صفحه کلید تعویض شود. با این کار مطمئن خواهید شد که مشکلات احتمالی در همه بخش‌ها برطرف شده است.

سوالات متداول

اگر در مایکروویو و مایکروفر خرابی در صفحه گرانیتی رخ دهد باید چه کار کرد؟

در این شرایط باید حالت صفحه گرانیتی به ساختار کلید‌های تک سوئیچ تبدیل شود. به همین منظور کلید‌های تک سوئیچی با هر کدام از دکمه‌های لمسی جایگزین می‌شوند. این کار ظاهر مایکروفر و مایکروویو را تغییر نمی‌دهد اما، نحوه انتقال دستور از حالت لمسی به حالت کلیدی فشاری تغییر خواهد کرد.

در نمایندگی‌های تعمیرات پاناسونیک زمان تعویض قطعه سوئیچ غشایی به هدف ارسال سیگنال‌‌ها و دریافت مناسب‌ترین کاربری، این قسمت از نمونه اصل انتخاب می‌شود. چرا که این قسمت از صفحه از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر خلعی در ان ایجاد شود، در مایکروفر و مایکروویو ارسال پیام‌ها و سیگنال‌ها متوقف خواهد شد.

اگر در صفحه لمسی مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک نمادی دیده نشود, این مشکل به چه حالتی رفع خواهد شد؟

در این شرایط باید صفحه کنترل بررسی شود. لازم است که به برد کنترل دسترسی داشته و یک برد کنترل اورجینال را با آن تعویض نمایید. به همین راحتی تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک انجام می‌شود. اما اگر باز هم مشکل وجود داشت، باید بدانید که خرابی موجود به سوئیچ‌های غشای مربوط است. شاید فرسوده شده و باید آنها را تعویض کنید.

اگر کنترلر‌های صفحه لمسی خراب شوند، چطور می‌توان آن را تعمیر کرد؟

در این حالت تکنسین‌های نمایندگی تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو با کاربری از دستگاه‌های تخصصی، نسبت به شناسایی مشکل اقدامات لازم را انجام خواهند داد. آنها با استفاده از یک مولتی متر، نسبت به دریافت سیگنال‌ها و اطلاعات سوئیچ غشایی اقدام می‌کنند. این کار می‌تواند نرخ مقاومت در شاسی‌های صفحه نمایش را مشخص کند.

تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک

نتیجه گیری

در نمایندگی تعمیر صفحه کلید مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک، قطعات خراب با استفاده از ابزارهای خاص و پیشرفته تعمیر می‌شوند. در نهایت اگر نیاز به تعویض باشد، قطعه و یا قطعات مورد نظر توسط تکنسین‌های فعال در نمایندگی با نمونه اورجینال تعویض خواهند شد. محصولات مایکروویو و مایکروفر پاناسونیک از ساختار پیچیده و پیشرفته‌ای برخوردارند. این دستگاه‌ها تنها با استفاده از ابزار‌های مخصوص قابل تعمیر هستند. پس اگر آنها را به نمایندگی‌های غیر مجاز بسپارید، شرایط تهدید سلامت دستگاه را فراهم آورده‌اید.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها