رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک

رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک

رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک با عیب‌یابی به موقع در این محصولات رابطه مستقیم دارد. از طرف دیگر می‌تواند افزایش طول عمر در این محصولات را نیز به دنبال داشته باشد. در این مقاله هدف ما معرفی مشکلات رایج در محصولات تلفن بیسیم پاناسونیک به کاربران وب سایت  panasonic-iranco.com است. با مطالعه این مقاله به راحتی خواهید توانست رفع و تعمیر خرابی‌های موجود در این نوع از محصولات را فراهم آورید. مثل همیشه همراه ما باشید.

درباره رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک

در بازار فروش محصولات الکترونیکی، کالاهای متنوع با برند‌های مختلفی ارائه می‌شوند. هر کدام از این برند‌ها در محصول بخصوصی سرآمد بوده و مشتریان خاص خود را دارند، مانند برند سونی. در این بازار انواع دستگاه‌های اداری و البته انواع تلفن‌های رومیزی و تلفن‌های بی سیم و غیره عرضه می‌شوند.

آگاهی به رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک مهم است. چرا که محصولات پاناسونیک بسیار کاربردی بوده و از کیفیت، ظاهر و البته کاربری‌های متنوعی برخوردارند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که، برند پاناسونیک Panasonic به تولید محصول خاصی محدود نیست. بر این اساس شما در همه نوع محصول، کالایی با این برند را پیدا خواهید کرد. به طور کلی محصولات پاناسونیک هم از نظر ظاهر فوق‌العاده هستند و هم کیفیت بسیار بالایی دارند.

پاناسونیک از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. شاید بتوان به جرات گفت که در بازارهای جهانی محصولات اداری و خانگی، همیشه محصولاتی با برند پاناسونیک وجود دارد. پس نام و برند پاناسونیک در بیشتر کشور‌ها برای همه کاربران آشنا است. این کمپانی در حوزه تولید محصولات خانگی، تولید محصولات اداری و غیره فعالیت دارد. توانسته با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مشتریان، بهترین محصولات را تولید کند.

به همین خاطر می‌توان در خصوص محصولات این برند محبوب و معروف به طور مثال به انواع مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک، انواع پرینتر و اسکنر و البته مدل‌های مختلف تلفن بیسیم پاناسونیک و یا تلفن رومیزی پاناسونیک اشاره کرد.

کیفیت محصولات مختلف با برند پاناسونیک

کلیه محصولات پاناسونیک با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت در کارخانجات مکانیزه تولید می‌شوند. شاید بتوان یکی از مهمترین شاخصه‌ها و تفاوت‌های محصولات پاناسونیک با دیگر برندها را، داشتن قابلیت دوام و مقاومت در انواع تولیدات این برند معرفی نمود. به همین خاطر اولین و مهمترین دلیل برای وجود خرابی در این محصولات اشتباهات کاربری مشتریان است. رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک به خطاهایی مانند ضرب دیدگی، نفوذ رطوبت و عدم استفاده درست سیستمی مربوط می‌شود.

هر کدام از این اشتباهات می‌تواند خرابی‌های مختلفی را برای تلفن بی سیم پاناسونیک به وجود آورد. در این مقاله هدف ما ارائه راهکارهای مناسب به جهت رفع مشکلات متداول تلفن بیسیم پاناسونیک است.

آنچه که مشخص است این است که خرابی‌های موجود در این نوع از محصولات پاناسونیک، دامنه گسترده‌ای ندارند. به همین خاطر می‌توان آنها را در چند مورد خلاصه کرد. اگر شما نیز از جمله کاربران محصولات معروف و محبوب پاناسونیک هستید، توجه به موارد گفته شده می‌تواند در مواقع لزوم برای رفع مشکلات برای شما راه‌گشا باشد. پس خوب به آموزش‌هایی که در این مقاله گفته می‌شود توجه کنید.

اشاره به مشکلات متداول در تلفن بی سیم پاناسونیک

آگاهی از انواع راهکارها به هدف رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک، می‌تواند افزایش شدت خرابی در این محصولات را کاهش دهد. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه و باشید، شناخت دقیق علت خرابی در تلفن بیسیم پاناسونیک است. شاید مشکل شما عدم وضوح در صدای کاربر باشد. شاید وجود خش خش در مکالمه و یا عدم شنیدن صدای زنگ، دلیل خرابی در تلفن بیسیم پاناسونیک باشد.

در برخی از مواقع امکان دارد حتی تلفن بیسیم پاناسونیک روشن نشود. دلیل دیگر برای خرابی را می‌توان به اختلالات در امواج و سیگنال‌ها اختصاص داد. گاهی مواقع نیز خرابی در صفحه کلید و از کار افتادن دکمه‌ها یا حتی خرابی در صفحه نمایشگر، شرایط آزاردهنده‌ای برای کاربران فراهم آورد. در اصل می‌توان مشکلات موجود را در دو حالت سخت افزاری و نرم افزاری خلاصه کرد. هرکدام از راه‌کار‌ای مشخصی برخوردارند.

مشکل در کارکرد شاسی‌ها تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

در زمینه رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک، می‌توان در اولین مورد به عدم کارکرد شاسی‌ها اشاره داشت. دلیل این خرابی می‌تواند فرسودگی در صفحه کلید و یا کلید‌های دیگر باشد. اگر مدت زمان زیادی است که از تلفن بی سیم پاناسونیک استفاده می‌کنید، بروز این مشکل به این دلیل طبیعی است.

از طرف دیگر شاید مدت زمان زیادی از خرید دستگاه نمی‌گذرد اما، با مشکل خرابی در شاسی‌ها مواجه باشید. شاید دلیل این مشکل می‌تواند اعمال فشار‌های زیاد به شاسی‌‌ها و صفحه کلید باشد. دلیل دیگری نیز وجود دارد. شاید تلفن در محلی قرار دارد که در معرض گرد و غبار است. یا حتی کاربر با دستان چرب و آلوده از تلفن استفاده می‌کند. در واقع این مورد آخر نفوذ آلودگی و چربی را می‌توان، از مهم‌ترین دلایل عدم کارکرد شاسی‌ها و صفحه کلید دانست.

رفع مشکل توسط کاربر

یادتان باشد دلیل این مشکل می‌تواند به عدم داشتن شارژ در دستگاه نیز مربوط شود. حتما این مورد را اول از همه بررسی کنید.

اگر این خرابی به شارژ مربوط نبود، برای برطرف کردن این مشکل توسط کاربر باید بتوانید به محیط پشت صفحه کلید دسترسی پیدا کنید. پس از آن دلیل عدم کاربری درست را بررسی کنید. آیا طلق زیر صفحه کلید خورده شده است. یا وجود آلودگی و شیئی خاص مانع از کارکرد صحیح در این قطعه است؟

وقتی توانستید به محیط داخل تلفن بی سیم پاناسونیک وارد شوید، یک دستمال و یا حتی یک پنبه را به الکل آغشته کنید. در ادامه نسبت به تمیزی پشت صفحه کلید اقدام نمایید. پس از زدودن آلودگی‌ها منتظر شوید خوب خشک شود و تلفن را ببندید.

رفع مشکل توسط تکنسین‌

اما ممکن است مشکل به خوردگی طلق زیر صفحه کلید یا حتی از بین رفتن و فرسودگی در این قطعه مربوط شود. در این حالت شاید شما نتوانید به دلیل عدم دسترسی به ابزار‌های خاص به هدف باز کردن تلفن، به محیط پشت صفحه کلید وارد شوید. پس حتما باید برای رفع این مشکل به نمایندگی تعمیرات پاناسونیک مراجعه کنید. در این مرکز مشکل شناسایی شده و قطعه مد نظر اگر شرایط تعمیر داشته باشد، تعمیر خواهد شد. در غیر این صورت با نمونه اصل تعویض می‌شود.

مشکل در دریافت تصویر در صفحه نمایش تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

وجود هر نوع خرابی در صفحه نمایشگر تلفن بی سیم پاناسونیک، رسما کارکرد و مدیریت این دستگاه را با اختلال روبرو خواهد کرد. در این شرایط دیگر نمی‌توانید به اطلاعاتی مانند، تاریخ و زمان در تماس‌های خروجی و ورودی و حتی تماس‌های از دست رفته دسترسی داشته باشید. از جمله دلایل رایج در خرابی صفحه نمایش، ضرب‌دیدگی و نفوذ رطوبت است.

رفع مشکل توسط کاربر

اصولا کاربران در برابر رفع مشکلات سخت افزاری و فیزیکی در دستگاه که به قطعه‌ای خاص مربوط شود، کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند. اما در این مورد اگر با کم نور شدن صفحه و یا حتی با عدم نمایش اطلاعات مواجه شدید، می‌توانید قبل از انجام هرکاری مقدار شارژ باتری را بررسی کنید. البته اگر به عدم ضرب‌دیدگی و نفوذ رطوبت در تلفن بی سیم پاناسونیک مطمئن هستید.

رفع مشکل توسط تکنسین‌

اما اگر مشکل به شارژ در باتری مربوط نبود، در این جا باید به سلامت در قطعات دیگر شک کرد. بر این اساس به هدف رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک، راه حلی جز سپردن دستگاه به تکنسین‌های نمایندگی پاناسونیک ندارید. در این مراکز کارشناسان زبده با تعیین مشکل و در ادامه تعمیر قطعه معیوب، مشکل را برطرف خواهند کرد.

البته در صورتی که با تعمیر مشکل رفع نشود، آن قطعه را با نمونه اصل تعویض می‌کنند. اگر ال سی دی دچار خرابی و یا شکستگی شده باشد، قابل تعمیر نیست و فقط باید تعویض شود. در شرایط دیگر نیز احتمال دارد رابط بین ال سی دی و برد اصلی خراب شده باشد. در این صورت یا قابل تعمیر است و یا باید تعویض شود.

مشکل در امواج و سیگنال‌های خروجی و دریافتی تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

در شرایطی احتمال دارد ظاهر و باطن تلفن بی سیم پاناسونیک خوب و سالم است، اما در دریافت و ارسال سیگنال مشکل دارد. در این حالت نیز استفاده از دستگاه با چالش روبرو شده و هیچ کاربری برای شما نخواهد داشت. باید مشکل را بررسی کنید. شاید این خرابی از طرف مخابرات باشد و یا شاید گوشی از پایه اصلی دور است.

رفع مشکل توسط کاربر

برای رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک، یکی از کارهایی که در بیشتر مواقع جواب می‌دهد ریست کردن دستگاه است. بر این اساس تلفن بی سیم را از برق بیرون بکشید و مجدد آن را به برق متصل کنید. از طرفی دیگر می‌توانید به هدف برطرف کردن موانع موجود بین دستگاه و گوشی بی سیم، گوشی را بر روی پایه اصلی قرار داده و آن را دوباره رجیستر کنید.

رفع مشکل توسط تکنسین‌

اگر مشکل با ریست کردن حل نشد به احتمال زیاد مشکل در سخت افزار تلفن بیسیم پاناسونیک است. به همین خاطر بهترین راه، مراجعه به نمایندگی تعمیرات پاناسونیک و استفاده از خدمات این مراکز به واسطه ارائه خدمات تعمیراتی توسط تکنسین‌های ماهر است.

مشکل در قطعات سخت افزاری تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

دلایل متفاوتی می‌تواند انواع قسمت‌های سخت افزاری در تلفن بیسیم پاناسونیک را خراب کند. ضرب دیدگی و یا نفوذ رطوبت از جمله دلایل رایج این مشکل است. حتی می‌توان به نوسانات برق نیز اشاره داشت. اگر رطوبت به داخل دستگاه نفوذ کند، می‌تواند شرایط سوختن قطعات سخت افزاری را به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی لازم است سیستم بررسی شده و مشکل شناسایی شود.

از آنجایی که قطعا برای رفع چنین مشکلاتی کار خاصی توسط کاربران انجام نخواهد شد، بهترین کار از جانب کاربر مراجعه سریع به نمایندگی برای رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک است. چرا که در غیر این صورت می‌تواند مشکل شدیدتر شود. پس باید شرایط تعمیر را در نمایندگی‌های معتبر تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک دنبال کنید.

رفع مشکل توسط تکنسین‌

در تلفن بیسیم پاناسونیک سیستم پیشرفته و پیچیده‌ای استفاده شده است. به همین خاطر تنها به واسطه استفاده از ابزارهای خاص می‌توان تعمیرات سخت افزاری در این دستگاه‌ها را اعمال نمود. این ابزارها فقط در نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک وجود دارد. به همین جهت تنها تکنسین‌های فعال در این نمایندگی‌ها می‌توانند با این ابزارها کار کند. وقتی سخت افزار خاصی مانند برده اصلی در تلفن بیسیم پاناسونیک خراب شود، در ادامه اگر قابل تعمیر باشد قطعه تعمیر خواهد شد. اما در غیر این صورت قطعه با نمونه است تعویض می‌شود.

مشکل در دریافت و ارسال صدا تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

از جمله مشکلاتی که برای کاربران می‌تواند نسبت به دیگر معایب آزاردهنده‌تر باشد، خرابی‌های موجود در دریافت و ارسال صدا است. در برخی از مواقع امکان دارد صدای مخاطب را داشته باشید اما، اصلا صدای شما به گوش مخاطب نرسد. یا صدای دریافتی و حتی صدای شما برای مخاطبتان، با مشکلاتی چون نویز و خش خش همراه باشد. یا حتی به طور مدام صدا قطع و وصل شود.

در این شرایط احتمال اینکه اشکالی در خطوط کابل‌ و یا اتصالات بوجود آمده باشد زیاد است. یا حتی امکان دارد بلندگو تلفن خراب شده و یا مسدودیتی در آن رخ داده باشد. 

رفع مشکل توسط کاربر

بهتر است کاربران ابتدا شارژ تلفن بیسیم پاناسونیک را چک کنند. اگر مشکل در شارژ نباشد، بهتر است کابل و اتصالات آن را بررسی نمایند. حتی امکان دارد مشکل از طرف مخابرات باشد.

در شرایط دیگر این امکان وجود دارد که با برگشت صدا مواجه شوید. به این مشکل به اصطلاح اکو شدن صدا می‌گویند. در این حالت کاربر می‌‌‌تواند با مراجعه به منوی تلفن بی سیم پاناسونیک در قسمت اکو، این قابلیت را غیرفعال نماید.

اگر زمانی صدای دریافتی شما با خش خش همراه بود، دلیل این مشکل می‌تواند امواج دیگری باشد که در منزل شما ساطع است مانند اینترنت. بر این اساس می‌توانید یا در هنگام مکالمه مودم را خاموش کنید و یا اینکه، فاصله مودم تا پایه اصلی تلفن بیسیم پاناسونیک را بیشتر کنید. البته امواج ساطع شده توسط مایکروویو نیز می‌تواند دلیل این خش خش‌ها باشد.

در شرایط دیگر امکان دارد کاربران از آداپتور دیگری برای استفاده از تلفن بی سیم پاناسونیک استفاده کنند. یادتان باشد که اگر از آداپتور اصلی استفاده نکنید احتمال بروز مشکل در صدا وجود دارد.

رفع مشکل توسط تکنسین‌

اگر همه موارد گفته شده را بررسی کردید اما باز خرابی در صدا وجود داشت به احتمال قوی مشکل از برد اصلی است بر اساس به هدف رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک باید مراتب را از طریق نمایندگی تعمیرات تلفن بیسیم پاناسونیک دنبال نمایید

مشکل در زنگ خوردن تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

گاهی مواقع امکان دارد مشکل در تلفن بیسیم پاناسونیک به زنگ نخوردن آن مربوط شود. این عیب دلایل متفاوتی دارد. می‌‌تواند سخت افزاری و  یا حتی نرم افزاری باشد. در بهترین حالت کاربر می‌تواند با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی آن را رفع کند. اما مواقعی نیز امکان دارد مشکل سخت افزاری بوده و باید از طریق نمایندگی پاناسونیک حل شود.

رفع مشکل توسط کاربر

شاید مشکل نرم افزاری باشد، امکان دارد ولوم صدای تلفن که به زنگ مربوط است اشتباهی صفر شده باشد. در این حالت می‌تواند به راحتی مشکل را رفع کنید. حتی امکان دارد سیستم تلفن بر روی حالت خصوصی Privacy Mode انتخاب شده باشد.

در این حالت هم می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات، به راحتی شرایط را تغییر دهید. اگر این دو مورد دلیل خرابی در زنگ تلفن نبود، می‌توانید گوشی دیگری را با تلفن ست کرده و شرایط را بررسی کنید.

رفع مشکل توسط تکنسین‌

اگر مشکل نرم افزاری نباشد لازم است توسط کارشناسان سیم کشی و کابل تلفن مورد بررسی قرار بگیرد. حتی امکان دارد اصل مشکل به اسپیکر و یا برد اصلی در تلفن بیسیم پاناسونیک نیز مربوط شود. در این شرایط مشکل بررسی شده و یا با تعمیر و یا با تعویض قطعه شرایط رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک انجام خواهد شد.

مشکل در بهم خوردن تنظیمات تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

دلیل دیگری که می‌تواند مشکلات متعددی را در تلفن بیسیم پاناسونیک فراهم آورد، تغییر و یا اختلال در تنظیمات تلفن بیسیم پاناسونیک است. در این حالت کاربر می‌تواند با استفاده از راهکار اعمال کد، شرایط استاندارد را در تلفن بیسیم فراهم آورد.

رفع مشکل توسط کاربر

بر این اساس کاربر لازم است که با استفاده از صفحه کلید، به طور همزمان شماره‌های ۲ و ۵ و ۸ و صفر را باهم فشار دهد. پس از گذشت چند ثانیه از گوشی تلفن صدای بوق شنیده خواهد شد. این صدا بیانگر ریست شدن تلفن بی سیم شما است. این حرکت می‌تواند خیلی از مشکلات موجود را حل کند. البته اگر باتری‌های تلفن بی سیم پاناسونیک را از دستگاه خارج کنید و پس از ۱۵ دقیقه دوباره آنها را در جای خود قرار دهید نیز، شاید بتواند رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک را فراهم آورد.

در مواقع دیگر امکان دارد به دنبال تغییر و اختلال در تنظیمات تلفن بیسیم پاناسونیک، با پیام line in use مواجه شود. این پیغام خبر از بروز مشکل در سیستم تلفن را بیان می‌کند. یعنی تلفن بیسیم از حالت استاندارد و ست خارج شده است. پس لازم است نسبت به ست مجدد گوشی اقدام نمایید.

به همین خاطر در ابتدا با فشار دادن دکمه منو Menu و در ادامه با انتخاب گزینه ‌initial Setting، فرایند رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک را آغاز کنید. در گام بعدی با استفاده از کلیدهای جهت نما، بر روی گزینه‌ی Registration رفته و آن را انتخاب کنید. پس از آن بر روی پایه اصلی، دکمه Locator را در حدود پنج ثانیه فشار دهید. بعد از اجرای مراحل گفته شده، دکمه OK واقع بر روی پایه اصلی را فشار دهد. در این حالت صدای بوقی را خواهید شنید. شنیدن این صدا یعنی گوشی تلفن بیسیم شما با دستگاه به درستی ست شده است.

مشکل در نحوه شارژ تلفن‌ بی سیم پاناسونیک

خرابی در شارژ تلفن بی سیم نیز می‌تواند یکی از مشکلات آزار دهنده برای کاربران باشد. چرا که اگر تلفن شارژ نداشته باشد هیچ کاربری برای کاربران نخواهد داشت. باتری‌های استفاده شده در این محصولات از بهترین نوع انتخاب شده‌اند. اما به هر حال دلیلی برای خرابی در این قطعات وجود دارد.

به همین خاطر اگر با نحوه رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک مانند عدم شارژ آشنا باشید، می‌توانید در این شرایط به راحتی مشکل را برطرف کرده و از افزایش مشکل جلوگیری کنید. نکته مهم این است که عمر مفید در باتری‌های تعبیه شده تلفن بی سیم پاناسونیک حدودا 2 سال است. اما می‌توان با رعایت مواردی این مدت را افزایش داد.

رفع مشکل توسط کاربر

دوام هر بار شارژ در انواع گوشی‌های تلفن بی سیم پاناسونیک مختلف است. اما معمولا کاربران پس از اتمام شارژ شدن گوشی، آن را بر روی پایه اصلی قرار می‌دهند. یا اینکه عادت دارند پس از هر بار مکالمه آن را بر روی پایه اصلی قرار دهند. این کار با توجه به اینکه گوشی از شارژ مطلوب برخوردار است، می‌تواند فشار زیادی به باتری اعمال کند.

بهترین کار این است که پس از شارژ شدن گوشی، تا زمانی که باز به شارژ نیاز داشته باشد آن را بر روی پایه اصلی قرار ندهید. چرا که هر بار قرار دادن گوشی که نیازی به شارژ ندارد بر روی پایه اصلی، می‌تواند مقداری از ظرفیت باتری را از بین ببرد. قرار داشتن گوشی بر روی شارژر عمر باتری را کاهش خواهد داد.

نتیجه گیری

نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، برای رفع مشکلات متداول تلفن بی سیم پاناسونیک بهترین راهکار مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلفن بیسیم پاناسونیک است. این محصولات با شرایط فوق‌العاده پیشرفته‌ای در کارخانجات مکانیزه تولید می‌شوند. به همین خاطر بهتر است هرگونه رفع مشکل و تعمیر در این دستگاه‌ها زیر نظر تکنسین‌های کاربلد فعال در نمایندگی‌های پاناسونیک انجام شود. به این ترتیب رعایت این مهم می‌تواند علاوه بر افزایش طول عمر در این محصولات، احتمال بروز خطاهای دیگر را نیز کاهش دهد.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها