تعمیر سینی مایکروویو پاناسونیک

تعمیر سینی مایکروویو پاناسونیک

تعمیر سینی مایکروویو پاناسونیک به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات در این دستگاه‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که مشخص است هدف مایکروویو و مایکروفر پخت صحیح و کامل غذا است. تحقق این هدف می‌تواند به عملکرد مناسب در سینی مربوط شود. به همین خاطر در وب سایت panasonic-iranco.com به موضوع مهم دلایل خرابی در سینی مایکروویو یا مایکروفر پاناسونیک و البته راه‌های تعمیر آن پرداخته‌ایم. با مطالعه این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

درباره اهمیت و تعمیر سینی مایکروویو پاناسونیک

هدف اصلی محصولات مایکروویو یا مایکروفر پخت و پز غذا است. این کار باید در محصولات برند پاناسونیک با بهترین کیفیت انجام شود. به همین خاطر داشتن سلامت در همه قطعات بسیار مهم است. در این محصولات با ساطع شدن امواج و گرما مواد خوراکی پخته می‌شوند.

وقتی کاربر ماده غذایی خام را در داخل محفظه دستگاه قرار می‌دهد، سینی مایکروویو و مایکروفر با گرداندن ماده خوراکی شرایط پخت کامل غذا را فراهم می‌آورد. این چرخش موجب می‌شود که گرما و اشعه به همه قسمت‌های ماده خوراکی به صورت مساوی ساطع شود.  

اما وقتی به هر دلیلی سینی در این دستگاه‌ها دچار خرابی شود، شرایط کاربری از این محصولات و پخت کامل غذا با اختلال روبرو خواهد شد. اینجا است که باید به فکر تعمیر سینی مایکروویو پاناسونیک بود.

جنس سینی در مایکروفر و مایکروویو، هم نسوز است و هم بسیار مقاوم. به این خاطر که باید در برابر اشعه و گرمای ساطع شده مقاومت بالایی داشته باشد. باید آنقدر مقاوم باشد تا دچار شکستگی نشود. سینی در این دستگاه‌ها بر روی یک موتور قرار دارد. وظیفه این موتور اعمال چرخش در این سینی است.

فصل مشترک بین سینی و موتور قطعه‌ای است به نام کوپلینگ. این قطعه در چرخش سینی در دستگاه تاثیر بسزایی دارد. از مهم‌ترین دلایل عدم چرخش در سینی مایکروفر و مایکروویو، خرابی در کابل و یا شکستگی موتور دوار است.

رایج‌ترین دلایل خرابی در چرخش سینی

دلایل متعددی وجود دارد که می‌تواند در چرخش سینی اختلال ایجاد کند. در این حالت راهی جز تعمیر سینی مایکروویو پاناسونیک ندارید. این خرابی می‌تواند برای هر کاربر رخ دهد. از مهم‌ترین دلایل عدم چرخش در سینی مایکروفر و مایکروویو، خرابی در کابل و یا شکستگی موتور دوار است. دلیل دیگری که می‌تواند شرایط عدم چرخش در سینی مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک را شامل شود، نامناسب بودن جنس و یا شکستگی در قطعه سینی است.

همانطور که می‌دانید، رعایت تمیزی در این دستگاه ها بسیار مهم است. چرا که اگر خورده غذا یا چربی در محیط موتور دوار وجود داشته باشد، این نیز می تواند به تنهایی دلیل مهمی برای اختلال در چرخش سینی باشد.

دیگر دلیل مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، خرابی در برد الکترونیکی این دستگاه‌ها است. توجه داشته باشید که هر گونه مشکل در برد اصلی می‌‌توانند، در چرخش سینی اختلال به وجود آورد.

پس چرخش سینی در مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک جنبه تزییناتی ندارد. این اتفاق به دلیل افزایش کیفیت در پخت غذا صورت می‌پذیرد. اگر چرخش سینی به درستی انجام نشود، در نهایت غذا با کیفیت و مناسب پخته نخواهد شد.

کیفیت تعمیر سینی در مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک

فعالیت کمپانی Panasonic  تنها در تولید محصولات اداری خلاصه نمی‌شود.  این برند معروف و محبوب در بیشتر محصولات خانگی و غیره نیز بسیار فعال است. محصولات با برند پاناسونیک از کیفیت فوق‌العاده و دوام بسیار بالایی برخوردارند. به همین خاطر کاربران می‌توانند نسبت به استفاده از هر کدام محصولات پاناسونیک اعم از یخچال فریزر پاناسونیک یا حتی پرینتر پاناسونیک، خیالشان نسبت به کیفیت و دوام محصول راحت باشد.

دلیل این برتری در تولید انواع محصولات پاناسونیک، استفاده از پیشرفته‌ترین متدها در مکانیزه‌ترین کارخانجات با برخورداری از با کیفیت‌ترین قطعات است. به همین خاطر بیش از ۱۰۰ سال است که برند پاناسونیک مانند برند سونی در ایران و البته در جهان محبوب و معروف است.

دستگاه‌های مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک نیز یکی دیگر از تولیدات شرکت پاناسونیک است. این محصولات نیز از مقاومت و دوام زیادی برخوردارند. به همین خاطر اصلی‌ترین دلیلی که می‌تواند خرابی در این محصولات را به وجود آورد، عدم استفاده درست و بی احتیاطی کاربران است.

از جمله خرابی که می‌تواند اختلال اساسی در روند فعالیت مایکروفر و مایکروویو ایجاد نماید، خرابی در سینی گردان است. رفع این مشکل برای تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌ پاناسونیک کار بسیار راحتی است. به همین خاطر کاربران می‌توانند به آسانی با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی‌ تعمیرات پاناسونیک، نسبت به تعمیر سینی مایکروویو اقدام نمایند.

کارشناسان در نمایندگی‌های پاناسونیک، ابتدا مشکل را بررسی و شناسایی خواهند کرد. در ادامه در صورتی که مشکل عدم چرخش در سینی قابل تعمیر باشد آن را تعمیر خواهند کرد. اما اگر مشکل به شکستگی سینی و یا دیگر قطعات و یا خرابی موتور و غیره مربوط شود، قطعه مورد نظر را با نمونه اصل تعویض خواهند کرد.

چطور مشکل نچرخیدن سینی مایکروویو (ماکروفر) را حل کنیم

سه دلیل مهم می‌تواند شرایط خرابی و تعمیر سینی مایکروویو و یا مایکروفر پاناسونیک را فراهم آورد. یا موتور دستگاه با مشکل مواجه شده است، یا قطعه کوپلر خراب شده و یا حتی غلطک دستگاه ایراد پیدا کرده است. هر کدام از این قطعات قابل تعمیر هستند. اما اگر خرابی شدید باشد یا حتی سینی شکسته باشد، تعویض قطعه تنها راه‌حل تعمیر سینی گردان مایکروویو یا مایکروفر است.

تعمیر سینی به دلیل مشکل در موتور دستگاه

در اغلب دستگاه‌های مایکروفر یا مایکروویو، یک سینی شیشه‌ای گردان وجود دارد. در زمان اجرای فرآیند پخت و پز، چرخش در سینی با اتصال به موتور انجام می‌شود. زمانی که چرخش با اختلال مواجه شود، لازم است سلامت موتور را بررسی کنید.

به همین خاطر برای اجرای فرایند تعمیر سینی مایکروویو، دستگاه را از برق بیرون کشیده و نسبت به باز کردن پنل زیر اقدام نمایید. در ادامه مشاهده خواهید کرد که موتور در محل مشخصی به واسطه تعدادی پیچ محکم شده است. با استفاده از ابزارهای خاص و  با رعایت احتیاط، پیچ‌ها را باز کرده تا بتوانید به موتور دسترسی داشته باشید.

پس از باز کردن پیچ‌ها، حالا می‌توانید اتصالات سیم‌های متصل و سلامت موتور را بررسی کنید. می توانید با استفاده از ابزار مولتی متر سلامت پایانه‌های متصل به موتور را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که اگر در حال روشن بودن موتور، صدای خرد شدن شنیده شود باید موتور را تعویض کنید. در حالت دیگر اگر در موتور جریان برق را مشاهده نکردید، در این حالت نیز باید موتور تعویض شود.

برخی از شرایط امکان دارد اتصالات موتور از حالت مطلوب برخوردار باشد اما، نتواند شرایط چرخش در سینی را فراهم کند. در این حالت لازم است با استفاده از ابزارهای خاص و توسط تکنسین‌های متخصص، به واسطه ولتاژ مستقیم عملکرد موتور بررسی شود. یا قابل تعمیر است و یا باید تعویض شود.

تعمیر سینی به دلیل مشکل در قطعه کوپلر

علت دیگری که می‌تواند عدم چرخش سینی در دستگاه را فراهم آورد، خرابی در کوپلر متحرک است. در این شرایط پس از بیرون کشیدن دوشاخه از پریز برق، غلطک و سینی را از دستگاه جدا کنید. شاید لازم باشد صفحه زیرین را نیز به هدف دسترسی به کولر جدا کنید. به طور معمول قطعه کوپلر از سه پره تشکیل می‌شود. در این حالت به آسانی می‌توانید این قطعه را از شفت متصل به موتور جدا کنید. قسمت اتصال شفت به کوپلر را بررسی کنید. هرگونه آسیب‌دیدگی یا پوسیدگی و یا حتی پارگی در این قطعه می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای عدم چرخش سینی در مایکروفر یا مایکروویو پاناسونیک باشد. در این شرایط باید قطعه مد نظر به هدف تعمیر سینی مایکروویو تعویض شود.

تعمیر سینی به دلیل مشکل در قطعه غلطک

در شرایط دیگر امکان دارد عدم چرخش در سینی مایکروویو یا مایکروفر پاناسونیک، خرابی در قطعه غلطک باشد. این قطعه شرایط ثابت ماندن و استحکام سینی را فراهم می‌کند. غلطک به همراه کوپلر زیر سینی قرار دارد و شرایط چرخش را ایجاد فراهم می‌آرود. برای بررسی سلامت در این قطعه لازم است سینی را از دستگاه جدا کنید. در ادامه بررسی کنید اگر مانند قطعه کوپلر در غلطک هرگونه پوسیدگی و یا پارگی مشاهده کردید، این آسیب‌دیدگی می‌تواند شرایط اختلال در چرخش سینی را به وجود آورد. در این حالت باید غلطک را تعویض کنید.

دلایل عدم چرخش در سینی مایکروویو  یا مایکروفر پاناسونیک

جدای از دلایل گفته شده که هرکدام می‌توانند به تنهایی، شرایط خرابی در چرخش سینی مایکروویو و یا مایکروفر را به دننبال داشته باشند، در ادامه مقاله به موارد دیگری نیز اشاره خواهد شد. در مواجه با این موارد، راهکار مناسب به هدف تعمیر سینی مایکروویو و مایکروفر را اشاره خواهیم کرد. اما در برخی دیگر از موارد حتما باید عیب‌یابی دستگاه به دست نمایندگی تعمیرات پاناسونیک انجام شود.

می‌تونه مشکل خود سینی مایکروویو پاناسونیک باشه

در مواقعی شاید موتور و قطعات جانبی ایرادی نداشته باشند و اشکال در نچرخیدن سینی، به خود سینی مربوط شود. در این حالت اگر سینی شکسته باشد فقط باید آن را تعویض کنید. یادتان باشد اگر قرار است به شخصه در زمینه تهیه سینی از بازار اقدام کنید، احتمال اینکه سینی تقلبی باشد زیاد است.

سینی‌های تقلبی به دلیل نداشتن مقاومت و کیفیت کافی، به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای سینی آسیب‌دیده نخواهند بود. به همین خاطر برای اینکه مطمئن شوید و خیالتان بابت تعمیر سینی مایکروویو یا مایکروفر راحت باشد، بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی تعمیر پاناسونیک است.

می‌تونه مشکل عدم سرویس دوره‌ای مایکروویو پاناسونیک باشه

موضوع مهم دیگری که می‌توان رعایت آن را برای کلیه لوازم خانگی پاناسونیک مطرح کرد، اجرای فرایند‌ سرویس‌های دوره‌ای است. توجه داشته باشید که لوازم خانگی پاناسونیک از ساختار پیشرفته و پیچیده‌ای برخوردارند. به همین دلیل باید کاربری از این دستگاه‌ها نیز حرفه‌ای باشد.

درست است که این محصولات از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند اما، احتمال اینکه مصرف‌کنندگان نسبت به رعایت نکات ایمنی کوتاهی کنند زیاد است. به همین خاطر بهترین راه‌کار به هدف افزایش طور عمر در کارکرد مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک، اجرای سرویس‌های دوره‌ای و تمیز‌نگاه داشتن سینی درایتن نوع از دستگاها است.

می‌تونه مشکل سطوح چرخش سینی مایکروویو پاناسونیک باشه

توجه داشته باشید اگر سطح و یا زیر سینی دستگاه کثیف باشد، این مورد عامل مهمی برای عدم چرخش صحیح در سینی خواهد بود. در این حالت کثیفی‌های موجود در بین ریل و سینی قرار گرفته و مانع از چرخش می‌شوند. کثیفی‌هایی اعم از چربی‌ها و ریز ذرات غذا.

در این خصوص لازم است در مواقعی محیط سینی را تمیز کنید. یعنی سینی را برداشته و لابه لای غلطک و کوپلینگ را با استفاده از دستمال مرطوب تمیز نمایید. خود سینی را هم حتما پس از اتمام هربار فرایند پخت و پز، با آب گرم به همراه مایع تمیزکننده بشورید.

می‌تونه مشکل در شفت مایکروویو پاناسونیک باشه

قطعه دیگری که می‌تواند تاثیر مهمی در تعمیر سینی مایکروویو داشته باشد، قطعه شفت است. اگر شفت ایراد داشته باشد چرخش سینی با چالش همراه خواهد شد. در این خصوص عاملی که می‌تواند شفت را خراب کند وزن زیاد است.

یادتان باشد دستگاه‌های مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک در بازار فروش محصولات خانگی از تنوع بالایی برخوردارند. هرکدام قابلیت‌ و توانمندی‌های مختلفی دارند. بر اساس توانمندی دستگاه خود بر روی سینی مواد غذایی قرار دهید. چراکه اگر دستگاه توان وزن ماده غذایی را نداشته باشد، این موضوع می‌تواند شرایط خرابی به واسطه فشار بر روی شفت را ایجاد کند.

در ادامه این فشار به موتور دستگاه نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد. پس با تقسیم ماده غذایی در مراحل پخت، به عدم اعمال فشار بر روی شفت و موترو دستگاه کمک کنید.

می‌تونه مشکل در برد الکترونیکی مایکروویو پاناسونیک باشه

به هدف اجرای برنامه‌های پخت و پز درخواستی کاربران، هرگونه فرمانی در مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک توسط برد الکترونیکی صادر می‌شود. این قطعه مانند مغز در این نوع از دستگاه‌ها به شمار می‌رود. جرخش سینی نیز به فرمان این قطعه انجام می‌شود.

در شرایطی شاید سینی و همه موارد گفته شده سالم باشند اما چرخشی در سینی مشاهده نکنید. در این حالت باید سلامت برد الکترونیکی بررسی شود. این شراطی توسط تکنسین‌های ماهر در نمایندگی پاناسونیک شناسایی می‌شود. در ادامه تنها این افراد می‌توانند با استفاده از ابزارآلات خاص تعمیر خرابی در برد و تعمیر سینی مایکروویو را انجام دهند.

پاسخ به سوالات متداول

نحوه چرخیدن سینی مایکروویو چگونه است؟        

در داخل محفظه مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک صفحه گردانی وجود دارد که بر روی آن، سینی شیشه‌ای قرار داده شده است. این سینی با استفاده از قطعات غلطک، کوپلینگ به کمک موتور گردان به هدف پخت کامل غذا می‌چرخد.

اگر سینی در مایکروفر و مایکروویو درست نچرخد چکار کنیم ؟

قبل از هرکاری شاید ایراد در ریل زیر سینی و یا عدم جایگیری سینی در محل مشخص باشد. اگر گردش سینی با مشکل روبرو شد، اول از هرکاری نحوه قرارگیری این قطعه را بررسی کنید. شاید از محور خود جابجا شده. در شرایطی نیز احتمال دارد ریل زیر سینی ساییده شده. یا حتی شاید فرسوده و خراب شده باشد. در این حالت می‌توانید با تغییر و تعویض قطعه مشکل چرخش و تعمیر سینی مایکروویو را حل کنید.

نتیجه گیری

توجه داشته باشید برای تعمیر سینی مایکروویو و یا مایکروفر پاناسونیک حتما مراتب را با نمایندگی‌‌های معتبر پاناسونیک دنبال کنید. به این خاطر که اگر دستگاه را به تعمیراتی‌های غیر مجاز بسپارید، احتمال کاهش طول عمر دستگاه و اعمال خرابی‌های بیشتر بسیار رایج است.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها