خواص پخت و پز با مایکروویو پاناسونیک

خواص پخت و پز با مایکروویو

توجه به خواص پخت و پز با مایکروویو پاناسونیک، کاربری از این وسیله پر طرفدار را به مراتب لذت بخش‌تر خواهد کرد. پخت و پز با ماکروویو و قوت یا خواص مواد غذایی متنوع است. این مقاله برای شما همراهان وب سایت panasonic-iranco.com تهیه شده است. قصد داریم درباره نحوه عملکرد مایکروویو و نحوه پخت و پز در انواع مواد خوراکی مطالب کاربردی را بیان کنیم. پس مطالعه این نوشتار علمی آموزشی را از دست ندهید.  

درباره استفاده از مایکروویو و خواص پخت و پز با مایکروویو پاناسونیک

استفاده از مایکروویو در همه کشور‌های جهان مرسوم است. کاربری از این دستگاه در خانواده‌های ایرانی نیز با استقبال خوبی همراه است. به طوری که شاید بتوان گفت کمتر منزلی را می‌توان پیدا کرد که استفاده از این وسیله پر کاربرد را تجربه نکرده باشد.

مایکروویوها مانند دیگر محصولات ساخته شده توسط بشر، روز به روز در حال تکامل هستند. شاید در قدیم و در برخی از برند‌های مایکروویو، گزارشاتی مبنی بر عدم سلامت غذای پخته شده با این دستگاه را شنیده باشید. اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت در تکنولوژی و رفع بسیاری از خطاها، دیگر استفاده از مایکروویو خطر ناک نیست.

به همین خاطر امروزه توسط شرکت‌های معتبر مانند Panasonic، نمونه‌های مختلفی از این دستگاه تولید می‌شوند. استفاده از این وسیله تاجایی فراگیر شده که می‌تواند بسیار برای خانم خانه‌دار و آشپزهای ماهر کاربردی باشد. بر این اساس می‌توان خواص پخت و پز با مایکروویو پاناسونیک را عاری از هرگونه خطر معرفی کرد.

کاربری از این دستگاه خدمات متنوعی به شما ارائه می‌دهد. به همین خاطر می‌توان گفت که مایکروویو پاناسونیک مانند یک دستیار سرآشپز، همیشه در کنار شما و مطیع اوامر شما خواهد بود.

راهکارهای‌ مناسب برای حفظ خواص مواد غذایی در مایکروویو پاناسونیک

در قدیم اخبار متعددی را در زمینه خطر استفاده از مایکروویو شنیده‌ایم. علاوه بر آن شاید از جمله افرادی باشید که نمونه‌هایی از این تجربیات تلخ مشاهده را مشاهده کرده باشید. به همین دلیل هنوز این ذهنیت نادرست نسبت به استفاده از مایکروویو وجود دارد. اما پژوهشگران کمپانی پاناسونیک بر اساس تحقیقات گسترده‌ای که انجام داده‌اند توانستند، شیوه‌نامه‌ای دقیق برای حفظ خواص پخت و پز با مایکروویو و کاربری از این دستگاه را معرفی نمایند.

رعایت این شیوه‌نامه در کنار داشتن کیفیت‌ بالا در این محصولات می‌تواند، خط بطلانی به تمام ذهنیت‌های غلط مبنی بر استفاده از مایکروویو بکشد. به همین منظور اگر از این دستگاه به طور استاندارد و حرفه‌ای استفاده کنید، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. بر این اساس به هدف حفظ مواد مغذی و معدنی و افزایش نرخ نگهداشت در ویتامین‌های مواد خوراکی، به نکات گفته شده توجه کنید. کاربری از این نکات در زمان استفاده از مایکروویو پاناسونیک، لذت تهیه غذا را صد چندان خواهد کرد.

بخارپز کردن غذا توسط مایکروویو‌های پاناسونیک

به طور کلی بهترین روش برای حفظ مواد مغذی و ویتامین‌های متعدد در غذا، استفاده از فرآینده بخارپز کردن مواد خوراکی است. کاربری از این روش بر اساس برنامه‌های مختلف در انواع مایکروویو‌های پاناسونیک رعایت شده است.

به همین خاطر می‌توانید به واسطه استفاده از مایکروویو‌های پاناسونیک، در کمترین زمان غذای مدنظر را تهیه کنید. از طرفی دیگر پخت غذا با برخوداری از بهترین درجه حرارت و استفاده از فرایند بخارپز خواهد بود. به همین جهت یادتان باشد غذای مد نظر را به همراه مقداری آب در محفظه مایکروویو قرار دهید. این کار موجب می‌شود غذای شما از درون بخارپز شده و درصد بالایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی در آن حفظ شود.

نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره شود این است که استفاده از فرایند پخت و پز، در بیشتر مواقع می‌تواند ارزش غذایی را نیز افزایش دهد. به همین خاطر هویج یا گوجه فرنگی را در نظر بگیرید. اجرای راهکار پخت در این دو ماده غذایی می‌تواند مقدار زیادی از کارتنوئید‌های موجود در این مواد را نگه دارد. چرا که کاروتنوئیدها برای انسان مفید هستند. از طرف دیگر استفاده از فرایند پخت در مایکروویو پاناسونیک می‌تواند به هدف هضم تخم مرغ، کیفیت بیوتین موجود در این ماده غذایی را نیز افزایش دهد.

استفاده از پوشش مناسب برای پخت غذا توسط مایکروویو‌های پاناسونیک

نکته دیگری که باید به هدف حفظ خواص پخت و پز با مایکروویو به آن توجه داشته باشید، نوع قراردادن مواد غذایی در این دستگاه است. بر این اساس در زمان پخت غذا، ماده خوراکی را با استفاده از یک پوشش کامل در محفظه مایکروویو پاناسونیک قرار دهید. استفاده از این راهکار موجب می‌شود تا محیط مطلوبی برای پخت ماده خوراکی فراهم گردد.

نکته دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم پخت اسفناج است. اگر آن را بر روی اجاق گاز بجوشانید، اسید فولیک موجود در اسفناج تا حدود ۷۰ درصد از بین خواهد رفت. پس بهتر است در یک محیط پوشیده، اسفناج را با استفاده از مایکروویو بپزید. با این کار درصد زیادی از ویتامین‌های اسفناج حفظ خواهد شد. در حالت دیگر گوشت را در نظر بگیرید. اگر آن را با استفاده از تابه بر روی اجاق گاز سرخ کنید، شرایط تولید نیتروزامین‌ها را فراهم کرده‌اید. توجه داشته باشید که نیتروزامین‌ها سرطان زا هستند. اما گر به جای سرخ کردن، گوشت را با استفاده از یک پوشش مناسب در مایکروویو پاناسونیک بپزید، سلامت این ماده خوراکی را فراهم آورده‌اید.

پخت و پز سبزیجات توسط مایکروویو‌های پاناسونیک

بر اساس معرفی خواص پخت و پز با مایکروویو پاناسونیک، می‌توانید انواع غذاهایی کگه با سبزیجات درست می‌شوند را بخارپز کنید. اصولا بخارپز کردن نیز می‌تواند شرایط افزایش و نگهداشت ویتامین‌های سبزیجات را فراهم آورد.

سبزیجات را در نظر بگیرید، می‌توانید آنها را در بشقابی مخصوص به حالت یک لایه پهن کنید. در ادامه بشقاب را به واسطه پلاستیک مخصوص مایکروویو بپوشانید. در این حالت می‌توانید با استفاده از برنامه‌ای مشخص و تعیین حرارت معین، آن را بپذیرید.

برای این کار بر اساس نوع ماده خوراکی، برنامه مخصوص را انتخاب کنید. به طور مثال زمان بخارپز کردن در انواع سبزیجات متفاوت است. مثلا برای قارچ، اسفناج یا نخود فرنگی، زمان مطلوب برای بخارپز کردن ۳۰ ثانیه است. اما اگر قرار است هویج را بخارپز کنید، باید ۴ دقیقه به مایکروویو زمان بدهید.

نرم کردن نان و شیرینی توسط مایکروویو‌های پاناسونیک

با استفاده از مایکروویو پاناسونیک به هدف رعایت خواص در انواع مواد خوراکی، می‌توانید شرایط گرم کردن این مواد را بدون از دست دادن ارزش غذایی انجام دهید. نان بیات را در نظر بگیرید، هیچ کسی به خوردن آن رغبتی ندارد. به همین خاطر می‌توانید با استفاده از مایکروویو پاناسونیک به جای اینکه نان‌های بیات شده را دور بریزید، این برکت خدا را با استفاده از مایکروویو گرم کنید.

نکته مهم این است که اگر بخواهید نان بیات را روی حرارت مستقیم اجاق گاز گرم کنید، این کار می‌تواند ارزش غذایی نان را از بین ببرد. اما می‌توانید با استفاده از مایکروویو با حفظ ارزش غذایی در نان، آن را به راحتی گرم نمایید. برای این کار در ابتدا نان‌های بیات شده را در داخل یک کاغذ مرطوب بپوشانید. در مرحله بعد فقط کافیست چند دقیقه آنها را داخل مایکروفر پاناسونیک قرار دهید.

پختن سیب زمینی توسط مایکروویو‌های پاناسونیک

با استفاده از مایکروویو پاناسونیک می‌توانید در کمتری زمان حدودا ۴ دقیقه، سیب زمینی را با کیفیت عالی بپزید. با توجه به نگهداشت خواص پخت و پز با مایکروویو، در ابتدا با استفاده از چنگال روزنه‌هایی را در سیب زمینی ایجاد کنید. در ادامه سیب زمینی‌ها را در حدود دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید. پس از آن، سیب زمینی‌ها را بیرون آورده و پس از یک دقیقه تنفس، دوباره در حدود ۳ دقیقه آنها را در محفظه مایکروویو قرار دهید. حالا می‌توانید سیب زمینی‌های پخته شد را میل کنید.

مایکروویو به چه صورتی غذا را می‌پزد یا گرم می‌کند  ؟

پاسخ این سوال می‌تواند برای شما جالب باشد. مایکروویو پاناسونیک دستگاهی است که قادر است با استفاده از جریان الکتریسیته، امواج الکترومغناطیس تولید کند. به همین خاطر زمانی که ماده غذایی را در محفظه مایکروویو قرار می‌دهید، امواج الکترومغناطیس تولید شده توسط مایکروویو به غذا تابیده می‌شود. همان طور که می‌دانید مواد خوراکی از املاح و آب تشکیل می‌شوند. این امواج به آب و و املاح موجود در مواد خوراکی تابیده و حذب می‌شود.

بر این اساس شرایط چرخش و نوسان در ذرات املاح و آب موجود در مواد خوراکی فراهم می‌شود. این فرایند حرکت جنبش مولکولی را در مواد خوراکی بوجود می‌آورد. به همین خاطر شرایط ایجاد انرژی جنبشی و افزایش برخورد در مولکول ها بوجود می‌آید. به همین راحتی به دلیل اصطکاک و البته گرمای تولید شده، شرایط پخت و پز در مواد خوراکی به واسطه مایکروویو پاناسونیک ایجاد می‌شود.

سوالات متداول

چه نوع ظروفی برای پخت و پز در مایکروویو مناسب است ؟

همانطور که می‌دانید هر ظرفی با هر جنسی نمی‌تواند برای اجرای فرایند پخت و پز در مایکروویو پاناسونیک مناسب باشد. باید توجه داشته باشید که ظروف انتخاب شده ذره‌ای فلز در آن استفاده نشده باشد. می‌توانید از ظروف پیرکس، آرکوپال یا سرامیکی برای پخت و پز در مایکروویو استفاده کنید. استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویو ممنوع است. اما کمپانی پاناسونیک به هدف رعایت خواص پخت و پز با مایکروویو، ظروف پلاستیکی مخصوصی را برای این کار در نظر گرفته است. می‌توانید از نمایندگی‌های لوازم خانگی پاناسونیک آن‌ها را تهیه کنید.

استفاده از مایکروویو چه مزایایی دارد ؟

کاربری از مایکروویو پاناسونیک مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. با استفاده از مایکروویو پاناسونیک می‌‌توانید بهترین غذا‌ها را خیلی سریع آماده کنید. به همین خاطر استفاده از این دستگاه صرفه‌جویی در زمان را به دنبال خواهد داشت. می‌توانید با استفاده از انواع برنامه‌های غذایی معرفی شده در مایکروویو، انواع غذاها را با کیفیت عالی تهیه کنید. می‌توانید نسبت به حفظ خواص پخت و پز با مایکروویو خیالتان جمع باشد. استفاده از مایکروویو می‌تواند صرفه جویی در هزینه‌های جانبی را نیز برای شما به همراه آورد.

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شدید با رعایت راه‌کارهای معرفی شده، می‌توانید حفظ خواص پخت و پز با مایکروویو پاناسونیک را فراهم آورید. برای اینکه بتوانید این دستگاه پرکاربرد را تهیه کنید پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی های معتبر لوازم خانگی پاناسونیک است. پاناسونیک مانند برند سونی بسیار معروف است. از جمله محصولات خانگی این کمپانی می‌توان به مایکروفر پاناسونیک و یا ظرف‌ شویی پاناسونیک اشاره داشت.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها