آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک

آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک

داشتن آگاهی به آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک، راهی است برای افزایش امنیت و مدیریت در دستگاه تلفن. همانطور که می‌دانید با فعال‌سازی سرویس Dial Lock می‌توانید کلیه خدمات شماره‌گیری و تماس با تلفن پاناسونیک را محدود کنید. این کار به هردلیل امنیتی، می‌تواند از جمله خواسته‌های کاربران باشد. اما زمانی شاید اجرای این خواسته میسر نشود. در این مقاله وب سایت panasonic-iranco.com،  دقیقا می‌خواهیم همین موضوع را بررسی کنیم. تا پایان این نوشتار کاربردی همراه ما باشید.

درباره آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک

اجرای قابلیت Dial Lock می‌تواند هم به خواسته کاربر باشد و هم در شرایطی به صورت ناخودآگاه فعال شود. اگر این سرویس فعال باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانید از طریق تلفن پاناسونیک شماره گیری کنید. حتی نمی‌توانید با مخاطب خود تماس داشته باشید. اما با توجه به آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کرده، شماره گیری کنید و با مخاطب خود تماس داشته باشید.

اصولا قفل شدن شماره‌گیری‌ در تلفن که به اصطلاح کاربردی به آن Dial Lock گفته می‌شود، قابلیتی است که برای افزایش امنیت و مدیریت در تلفن پاناسونیک مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. در شرایطی شاید بخواهید نسبت به کنجکاوی کودکان شرایط استفاده از تلفن را محدود کنید. شاید هم دلیل دیگری داشته باشید. مانند حضور یک فرد غریبه دلیل استفاده از این قابلیت باشد. در هر حال این امکان می‌تواند برای شما راه‌گشا بوده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

قابلیت قفل شدن شماره گیری در تلفن پاناسونیک، در بیشتره محصولات این شرکت قابل اجرا است. برای این که بتوانید نسبت به داشتن این ویژگی در دستگاه تلفن پاناسونیک خود مطلع شوید، بهترین راه مراجعه به دفترچه راهنمایی است که به همراه محصول به شما ارائه شده است. یادتان باشد قابلیت Dial Lock به حالت پیش فرض در تلفن شما فعال نیست. به این خاطر که کاربران بر اساس سلیقه و نیاز خودشان، بتوانند نسبت به فعال سازی این قابلیت اقدام نمایند.

انواع تلفن‌های ثابت پاناسونیک به هدف اجرای قابلیت Dial Lock

آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک می‌تواند برای انواع محصولات پاناسونیک مورد استفاده قرار گرفته شود. مانند انواع تلفن‌های سانترال، تلفن‌های هایبرید و کم ظرفیت و تلفن‌های پر ظرفیت. برای همه مدل‌ها این شرایط فراهم است و از راهکارهای متفاوتی برخوردار است.

درباره تلفن‌های سانترال و انواع آن

تلفن‌های سانترال در محیط‌های کاری استفاده می‌شوند. این نوع از تلفن‌ها قابلیت آن را دارند که با دستگاه‌های سانترال PBX ارتباط برقرار کنند. تلفن‌های سانترال قادر هستند به صورت همزمان نسبت به پشتیبانی از چندین خط شهری فعالیت داشته باشند. شاید بتوان این نکته را مهم‌ترین دلیل تفاوت تلفن‌های سانترال با تلفن‌های معمولی و آنالوگ معرفی کرد.

در بازار محصولات دیجیتالی و اداری تلفن‌های سانترال در انواع تلفن‌های دیجیتالی، تلفن‌های هایبرید، تلفن‌های تحت شبکه و تلفن‌های دکت عرضه می‌شوند. هر کدام از این انواع شرایط و خصوصیت‌های منحصر به فردی را دارند.

ویژگی تلفن‌های سانترال از نوع دکت

تلفن‌های سانترال از نوع دکت، کارایی و ظاهری بسیار متفاوت با نمونه‌های دیگر دارند.‌ مهم‌‌ترین تفاوت این نوع از تلفن‌های سانترال با نمونه‌های دیگر در این است که، تلفن‌های سانترال دکت به حالت بی سیم بر روی مراکز سانترال استفاده می‌شوند. نوع کاربری از تلفن‌های دکت سانترال به واسطه استفاده از آنتنی از نوع دکت است. اتصال این تلفن‌ها به مرکز سانترال به این صورت است که، آنتن به دستگاه سانترال متصل شده و تلفن‌های دکت با آن آنتن ارتباط دارند.

در خصوص این مدل از تلفن‌‌های سانترال می‌توان به مدل KX-TCA175  اشاره داشت. در این مدل قابلیت Dial Lock فعال بوده و می‌توانید، اجرای راه‌کارهای آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک را در این مدل پیاده نمایید.

ویژگی تلفن‌های سانترال از نوع تحت شبکه

از نظر ظاهری تلفن‌های تحت شبکه سانترال با مدل هایبرید و دیجیتالی شبیه هستند. اما تفاوت زیادی بین این دو نوع از نظر کاربری وجود دارد. در تلفن‌های سانترال از نوع تحت شبکه، اتصال به یک شبکه محلی از طریق پورت اترنت میسر است. از طرف دیگر برای انتقال صدا از کابل استفاده می‌شود. کاربرد این نوع از تلفن‌ها بر روی مراکز تحت شبکه سانترال نرم افزاری  IPPBX است. این نوع از تلفن‌های سانترال شرایط مطلوبی به هدف جابجایی دارند. به دلیل اینکه به سیم کشی مجزا نیاز نداشته و در زمینه جابجایی‌های داخلی حالت آسان‌تری دارند.

برای این نمونه از تلفن‌های سانترال که به تلفن‌های تحت شبکه معروف هستند، می‌‌توان نمونه‌ NT343 را معرفی کرد. در این محصول نیز توجه به آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک مورد استفاده بوده و کاربران می‌توانند،برای رفع این مشکل از فرایند‌های گفته شده استفاده کنند.

ویژگی تلفن‌های سانترال از نوع دیجیتالی و نوع هایبرید

این دو مدل از تلفن‌های سانترال از ظاهر مشابهی برخوردارند. اما جالب است که بدانید نحوه اتصال آنها به دستگاه سانترال متفاوت است. بر این اساس در تلفن‌های دیجیتالی تنها دو رشته سیم به هدف از اتصال به دستگاه سانترال استفاده می‌شود. این نوع از تبفن‌های سانترال فقط می‌توانند دیتا را رد و بدل کنند.

اما دستگاه‌های تلفن‌های هایبرید با استفاده از چهار رشته سیم می‌توانند به دستگاه سانترال متصل شوند. شرایط این چهار سیم به این صورت است که یک جفت برای انتقال دیتا استفاده می‌شود، جفت دیگر برای انتقال صدا استفاده کاربرد دارد. در این خصوص می‌توانیم به عنوان نمونه تلفن‌های پاناسونیک KX-T7730 را معرفی کنیم.

برای مثال در دو نمونه مذکور از تلفن‌های سانترال پاناسونیک، می‌توان به نمونه محصول KX-DT346 از نوع دیجیتالی و نمونه محصول دیجیتالی 0KX-T773 از نوع هایبریدی اشاره داشت. کاربری از آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک برای هر دونوع از این محصولات میسر است.

نحوه غیر فعال‌سازی Dial Lock در سری تلفن KX-DT543

از طرفی دیگر نیز می‌توان به نمونه محصول KX-DT543 پاناسونیک مدل دیجیتال سانترال اشاره داشت. این نمونه از تلفن‌های سانترال از نوع مراکز پرظرفیت معرفی می‌شوند. در این محصول می‌توانید در صورت قفل بودن دستگاه، با استفاده از روش زیر شرایط محدودیت را لغو نمایید.

فقط باید در ابتدا با فشار دادن کلید SP-PHONE از روی دستگاه فرایند را آغاز کنید. پس از فشار دادن آن دکمه، کارکتر * را از روی صفحه کلید انتخاب کرده و کد 771 را وارد کنید. حالا لازم است که گوشی تلفن را بر روی دستگاه قرار داده تا شرایط قفل صفحه کلید شماره‌گیری و تماس اعمال شود.

اگر لازم بود که این محدودیت را لغو کنید، فقط باید گوشی تلفن دیجیتالی سانترال را برداشته و در ادامه کلید SP-PHONE را بفشارید.

نحوه غیر فعال‌سازی Dial Lock در سری تلفن KX-T7730

اگر شما از جمله کاربران محصول تلفن پاناسونیک در مدل KX-T7730 هستید، می‌توانید با اجرای راه‌کار زیر شرایط اجرای محدودیت Dial Lock را لغو نمایید. برای این کار در ابتدا کلید را از روی دستگاه SP-PHONE را بفشارید. در ادامه با وارد کردن کد 77 می‌توانید این محدودیت را برطرف کنید.

اگر دباره خواستید از قابلیت Dial Lock استفاده کنید، می‌توانید با فشار دارن کلید  SP-PHONE و وارد کردن کردن کد 77 و در امتداد این حرکت انتخاب یک رمز عبور با طول 4 رقم، از این قابلیت استفاده کرده و شماره‌گیری و برقراری تماس را در این تلفن محدود سازید.

آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های Panasonic

راه‌کارهای آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک که تا این جای مقاله گفته شده، هرکدام برای مدلی خاص کاربرد دارند. البته بهترین پیشنهادی که می‌توان در خصوص غیرفعال کردن محدودیت در شماره‌گیری و تماس در تلفن پاناسونیک ارائه کرد، توجه به راهنمایی‌های مندرج در دفترچه راهنمای محصول است. اما راهکاری که در ادامه به آن می‌پردازیم، می‌تواند برای بیشتر انواع محصولات تلفن پاناسونیک کارایی داشته باشد.

رفع مشکل Dial Lock در تلفن های Panasonic در برخی مدل‌ها

اول سری محصولات جدید پاناسونیک در مدل‌های 3721، 6461، 6441، 4771، 9341 و 3711 را به هدف بازگشایی محدودیت Dial Lock مدنظر قرار می‌دهیم.

برای این کار در ابتدا به محیط Setting مراجعه کنید. در ادامه گزینه Dial Lock را انتخاب کرده و کد * و پس از آن شماره 7000 را وارد کنید. پس از آن OFF را انتخاب نمایید.

رفع مشکل Dial Lock در تلفن های Panasonic در بیشتر مدل‌ها

برای رفع محدودیت Dial Lock در الباقی مدل‌ها، این راهکار جواب خواهد داد. در اولین قدم به قسمت Menu مراجعه کرده و پس از آن کد مربع یا # را از صفحه کلید انتخاب کنید. در ادامه 251 را شماره‌گیری کنید. بعد از طی این مراحل لازم است که نسبت به وارد کردن رمز اقدام نمایید. توجه داشته باشید که این رمز همان رمزی است که در لحظه قفل و فعال سازی قابلیت Dial Lock، آن را به دستگاه معرفی کردید.

پس از آن به هدف تایید اجرای مراحل انجام شده، گزینه Save را انتخاب نمایید. در گام بعدی گزینه Yes را انتخاب کرده و در آخر گزینه  Off را برگزینید.

کیفیت خدمات نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک به هدف رفع مشکل Dial Lock

به طور کلی محصولات شرکت بزرگ و معتبر Panasonic با توجه به استفاده از ابزارهای مدرن و پیشرفته تولید می‌شوند. این محصولات در کاخانه‌جات مکانیزه تولید شده و از مقاومت و دوام بسیار مطلوبی برخوردارند. محصولات این برند مانند برند کانن، در جهان و ایران از جایگاه فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

کمپانی پاناسونیک در اکثر کشورهای دنیا نمایندگی دارد. این کمپانی در ایران نیز از نمایندگی‌های فعالی برخوردار است. نمایندگی‌های شرکت پاناسونیک در حداقل دو نوع از محصولات اداری و خانگی در خصوص ارائه خدمات فروش، سرویس‌های تعمیراتی و خدمات پس از فروش فعالیت دارند.

برای محصولات اداری می‌توان به فکس پاناسونیک و برای محصولات خانگی می‌توان به یخچال فریزر پاناسونیک اشاره داشت. در این نمایندگی‌ها به دلیل استفاده از ابزارهای پیشرفته و خاص، هرگونه خرابی و مشکل در محصولات پاناسونیک با رعایت بهترین کیفیت تعمیر می‌شود. کاربری از این ابزار‌ها تنها توسط تکنسین‌های فعال در نمایندگی پاناسونیک قابل استفاده است.

رفع مشکل Dial Lock  یا همان محدودیت و در تماس‌ با تلفن‌های پاناسونیک نیز در این نمایندگی ها قابل حل است. بر این اساس شاید مشتریان نتوانند بر اساس آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک، که در این مقاله به آن اشاره شده است مشکل را بر طرف نمایند. یعنی تنوانند با استفاده از کد‌های معرفی شده در دفترچه راهنمای محصول، مشکل محدودیت در دستگاه را حل کنند. به همین منظور کاربران می‌توانند با مراجعه به این نمایندگی‌ها، در کمترین زمان موجود و با دریافت بهترین خدمات، مشکل محدودیت در تلفن خود را برطرف نمایند.

نتیجه گیری

آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک راهی است برای رهایی از محدودیت شماره‌گیری و تماس در انواع تلفن‌های پاناسونیک. اگر به هر دلیلی مانند فراموش کردن رمز و یا ناتوانی در اعمال کد‌ای باززگشایی محدودیت، نتوانستید رفع مشکل Dial Lock را انجام دهید، می‌توانید به نمایندگی‌های پاناسونیک مراجعه کنید.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها