دلیل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک چیست؟

قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک

تلفن پاناسونیک جزو برترین برندهایی است که تاکنون حداقل در کشور ما نرخ فروش بالایی دارد؛ اما این مسئله دلیل نمی‌شود که به مشکل برنخورد. به هر حال، هر وسیله دیجیتالی به دلایل استهلاک بر اثر استفاده یا ضربه و افتادن روی زمین دچار مشکلات ظاهری و فنی خواهد شد. در تلفن پاناسونیک هم این مسئله وجود دارد. حال بعضی از اتفاقات باعث قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک خواهند شد. در ادامه دلایل قطع شدن صدا از جمله صدای زنگ و روش‌های جلوگیری و تعمیر آن را برای شما نوشتیم.

دلایل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک

اول از همه اینکه چرا تلفن بی سیم پاناسونیک را انتخاب کردیم. دلیل آن خیلی واضح است؟ برای اینکه در حال حاضر، بیشتر تلفن‌های مورد استفاده از نوع بیسیم است. این مسئله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که کاربری آسان در صدر بقیه قرار می‌گیرد. برندهای دیگر مانند سونی و سامسونگ دارای تلفن‌های بی سیم نیستند.

سیگنال دهی ضعیف

مگر تلفن بی سیم هم دچار سیگنال دهی ضعیف می‌شود؟ بله می‌شود؛ اصلاَ چرا اتفاق نیفتد؟

دقت داشته باشید که این نوع تلفن مانند موبایل نیست که شما بتوانید آن را همه جا با خود حمل کنید. ارتباط دستگاه از طریق پایه آن است که البته پایه هم باید با یک سیم به پریز تلفن وصل شود. به عبارتی محدوده مجازی وجود دارد که اصولاَ حداکثر 50 متر در فضای بسته و 300 متر در فضای باز است. یکی از گروه افرادی که با سیگنال دهی ضعیف روبرو می‌شوند، مدیران کارخانجات و کارگاه‌ها هستند. مدیر یک کارخانه به دلایلی از جمله دقت نکردن به فاصله تلفن با پایه اقدام به تردد همراه با گوشی در فضای آنجا می‌کند. از آنجا که شخص متوجه فاصله خود نمی‌شود و در بیشتر مواقع از فاصله مجاز دور می‌شود، با سیگنال دهی ضعیف روبرو خواهد شد. در چنین موقعیتی شخص گمان می‌کند که دستگاه دارای مشکل است.

البته مورد دیگر، استفاده از تلفن در نقاط کور است. نقاط کور منظور مکان‌هایی در فضا هستند که روی سیگنال دهی تاثیر می‌گذارند. این نقاط می‌توانند زیرزمین، کنار ستون، گوشه اتاق یا هر فضای دیگر باشند. البته این به خود فضا هم بستگی دارد. ساختار بعضی ساختمان‌ها به صورتی است که می‌توانند روی کاهش کیفیت سیگنال دهی تاثیرگذار باشند.

البته سیگنال دهی ضعیف می‌تواند دلایل زیر را هم داشته باشد:

  • برخی برای مصرف کمتر انرژی باتری، آن را در حالت Eco قرار می‌دهند. این حالت باعث می‌شود تا اختلالی در ارسال و دریافت امواج به وجود بیاورد. از این رو با سیگنال دهی ضعیف مواجه خواهند شد.
  • ضربه، کم شدن شارژ باتری، کثیفی داخلی دستگاه و همچنین شرایط هوایی بسیار گرم یا رطوبت زیاد هم می‌توانند باعث کاهش کیفیت سیگنال دهی تلفن شوند.

ضعیف شدن آنتن دهی منطقه

گاهی ممکن است که آنتن دهی منطقه دچار مشکل شود. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، گاهی به دلایلی از جمله مشکلات فیزیکی در سیستم‌های منطقه، بروز اتفاقات ناخواسته مانند سیل و زلزله و غیره، سیستم آنتن دهی تلفن دچار مشکل می‌شود. این مورد موقتی است و از این رو نیاز نیست که نگران شوید. در حال حاضر، در تمامی نقاط کشور امکان استفاده از تلفن ثابت وجود دارد؛ مگر اینکه شما در نقطه دوردست زندگی کنید.

کاهش شارژ باتری

از دیگر دلایل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک در کاهش ظرفیت باتری یا خراب شدن آن است. باتری تلفن‌ بیسیم بعد از مدتی به دلایل استفاده دچار کاهش کیفیت خواهد شد. این را می‌تواند از فاصله زمانی برای شارژ شدن فهمید. برای مثال، اگر در گذشته شما هفته‌ای دو بار تلفن شارژ می‌کردید و الآن باید چهار بار این کار را انجام دهید (با فرض ثابت ماندن مدت استفاده)، به احتمال زیاد باتری آن دچار مشکل شده است.

کاهش شارژ باتری از دلایل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک
کاهش شارژ باتری از دلایل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک

البته در صورتی که شارژ باتری هم تمام شود، سیگنال دهی دچار اختلال خواهد شد. اگر دقت کرده باشید، زمانی که فقط یک خط شارژ باتری پر است، کیفیت صدای ارسالی و دریافتی ضعیف شده است. در این حالت با تعویض یا باتری گوشی تلفن پاناسونیک یا شارژ آن، مشکل سیگنال دهی برطرف خواهد شد.

در هنگام تعویض باتری، حتماَ از نمونه اورجینال استفاده کنید. استفاده از باتری فیک به راحتی باعث تضعیف دستگاه شما خواهد شد.

خراب شدن کیفیت بلندگوها

خراب شدن بلندگوها هم از دلایل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک هستند. خرابی این قطعات ممکن است که به دلیل تمام شدن طول عمر آن‌ها، ضربه و حتی کثیف شدنشان باشد. به هر حال وقتی اسپیکر و حتی میکروفن خراب شوند، نه صدایی را واضح می‌شنوید و نه صدای شما به طور کامل ارسال خواهد شد.

دقت داشته باشید که اختلال یا قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک دلایل پیچیده‌ای ندارد؛ گاهی یک مشکل بسیار کوچک در بعضی قطعات به راحتی روی کیفیت هم تاثیرگذار خواهد بود.

زنگ نخوردن گوشی

دلیل زنگ نخوردن گوشی بی سیم پاناسونیک چیست؟ احتمالاَ با این مورد برخورد کرده باشید. دلایل زیر برای این مسئله وجود دارد:

  • صدای زنگ تلفن کم شده است. حالا ممکن است که خودتان از قبل حواستان نبوده و صدای آن را کم کرده‌اید یا اینکه به دلیل اختلال در خط تلفنتان این مشکل به وجود آمده باشد.
  • ممکن است که اتصال پایه با پریز تلفن دچار مشکل شده باشد. یکبار آن را بررسی کنید. اگر همه چیز درست بود، آن را به یک پریز دیگر وصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، به نمایندگی برای تعمیر تلفن بیسیم مراجعه کنید.
  • گاهی ممکن است که صفر گوشی فعال شده باشد. البته این را نمی‌توان جزو دلایل قطع شدن تلفن بی سیم پاناسونیک به حساب آورد. در این حالت شاید دستکاری ناخواسته باعث قفل شدن گوشی شود.
دلایل زنگ نخوردن گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک
دلایل زنگ نخوردن گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک

کثیفی یا ضربه

در حالت عادی، تلفن بی سیم پاناسونیک دچار مشکل نمی‌شود. همچنین باید گفت که این قطعات طول عمر مشخصی ندارند و اگر مشکلی به وجود نیاید، برای شما کار خواهند کرد. البته بعد از چند سال، مسلماَ نمی‌توانید همان کیفیت اولیه را انتظار داشته باشید. به هر حال، چند دلیل زیر می‌توانند در قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک تاثیر بگذارند:

  • اگر قطعات داخلی و بدنه کثیف شوند، کارکرد تلفن دچار مشکل خواهند شد. هر چند وقت یکبار (حداقل سالی یک بار) تلفن خود را تمیز کنید. البته بهتر است که دستگاه را حداقل در مکانی قرار دهید که کمتر دچار خاک گرفتگی شود.
  • ضربه و افتادن دلیل دیگری هستند که می‌توانند روی قطعات ارسال و دریافت صدا تاثیر بگذارند. این مسئله در تلفن بی سیم زیاد اتفاق می‌افتد. بسیاری از تلفن‌هایی که پیش ما برای تعمیر می‌آورند، به دلیل وارد شدن ضربه آن‌ها یا افتادن از فاصله نسبتاَ زیاد روی زمین دچار مشکل در صدای تلفن شده‌اند. البته شاید یکبار افتادن مشکلی به وجود نیاورد؛ اما اگر این این اتفاق چند بار روی دهد، شاهد مشکلاتی مانند قطع شدن صدای تلفن خواهید بود.

در حالت کلی، بهتر است که نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

  • هیچگاه خودتان اقدام به باز کردن دستگاه نکنید؛ به ویژه اگر آشنایی با ساختار آن ندارید.
  • از دستگاه تلفن خود به درستی مراقبت کنید. حواستان به نکاتی که در این مطلب نوشته‌ایم، باشد.

دلایل قطع شدن صدای تلفن بی سیم پاناسونیک متنوع است؛ اما مواردی که در بالا برای شما نوشتیم، جزو مهم‌ترین دلایل هستند.

چگونه مشکل را برطرف کنید؟

در صورت بروز قطع شدن صدا، بهتر است که به نمایندگی پاناسونیک مراجعه کنید. در نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک، کارشناسان خبره با استفاده از تجهیزات به روز اقدام به عیب یابی و تعمیر دستگاه می‌کنند. به دلیل تجربه و شناخت بالای انواع مدل‌های مختلف، تمامی مشکلات را برطرف کنند. البته اول از همه باید متوجه شوند تا مشکل از کجاست. گاهی شاید دستگاه تلفن شما مشکلاتی نداشته باشد و شما به دلیل رعایت نکردن بعضی موارد مانند فاصله تا پایه، گمان کرده‌اید که دستگاه خراب است.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها