تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک قابلیتی است که در اکثر تلفن‌های رومیزی پاناسونیک وجود دارد. تلفن‌ ثابت با توجه به افزایش رونق استفاده از تلفن‌های همراه، هنوز هم رونق سابق خود را حفظ کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت استفاده از تلفن رومیزی ‌مهم‌ترین راه ارتباطی بین کاربران در سرتاسر جهان به شمار خواهد رفت. فناوری منشی تلفن در تلفن‌های ثابت، می‌تواند راهکاری باشد تا کاربران تماس‌های دریافتی را از دست ندهند.

اما برخورداری و استفاده از قابلیت منشی تلفن، مستلزم انجام تنظیماتی بر روی تلفن ثابت است. شاید برای برخی از کاربران اجرای این تنظیمات چالش برانگیز بوده و نیاز باشد که نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری را کسب نمایند. در این مقاله هدف ما آشنایی کاربران با نحوه تنظیم منشی تلفن است. پس از مطالعه این مقاله آموزشی کاربران وب سایت می‌توانند به راحتی شرایط استفاده از منشی تلفن را در تلفن‌های رومیزی پاناسونیک فراهم آورند. مانند همیشه تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید. مطالعه مقاله می‌تواند برای بسیاری از کاربران کاربردی باشد.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

درباره استفاده تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک و تلفن رومیزی پاناسونیک

می­خواهیم درباره تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک صحبت کنیم. اما قبل از ان بهتر است کمی درباره تلفن و اهمیت استفاده از آن بگوییم. از جمله مهم‌ترین راه‌های ارتباط بین انسان‌ها، استفاده از تلفن‌های ثابت است. در خصوص تولید و طراحی تلفن‌های ثابت، برندهای مختلفی در جهان سر و صدا بلند کردن. این شرکت‌ها نسبت به تولید انواع تلفن‌های ثابت اقدام می‌کنند. شاید بتوان به جرات گفت اکثر انسان‌ها در طول شبانه روز حداقل یک بار با تلفن ثابت مکالمه خواهند داشت. اما آنچه که از همه مهمتر و جالب‌تر است این است که، بین شرکت‌های تولید کننده تلفن ثابت، هنوز هم کاربران دیدشان نسبت به برند Panasonic متفاوت است.

بر این اساس شاهد آن هستیم که در بازار محصولات الکترونیکی تلفن و در ویترین فروشگاه‌های عرضه تلفن، حتما نمونه‌هایی از محصولات پاناسونیک وجود دارد. چرا که برند پاناسونیک امروزه در زمینه تولید انواع با کیفیت تلفن­های رومیزی، همواره در جهان رتبه نخست را در بین برند­های دیگر دارد. علاوه بر این در تمام کشورهای جهان، طرفداران برند پاناسونیک وفاداری خود را نسبت به محصولات این کمپانی بزرگ و محبوب حفظ کرده‌اند‌ حتی بیشتر از برند محبوب لنوو.

تلفن ابزار محبوب و پر کاربردی در بین انسان­ها است.شاید دلیل این موضوع اجتماعی بودن انسان­ باشد. به هر حالت هر انسان نیاز دارد به دلیل رفع نیاز­های زندگی، با دیگران در ارتباط باشد. از انجایی که تلفن می­تواند یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی بین انسان­ها باشد. از طرف دیگر علم و تکنولوژی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است. این موضوع درباره تلفن نیز صدق می­کند. به همین دلیل شاهد ان هستیم که در دوره­های متفاوت، شرکت­ بزرگ پاناسونیک در زمینه معرفی و ارائه محصولات تلفن رومیزی جدید اقدام می­نماید. محصولاتی که هر کدام از ویژگی و قابلیت­های متنوعی برخوردارند. یکی از این مزیت­ها و امکانات، داشتن تکنولوژی منشی تلفن است.

درباره تنظیم منشی تلفن پاناسونیک

تلفن­های رومیزی پاناسونیک روز به روز باقابلیت­تر و مدرن­تر می­شوند. این محصولات با ارائه امکانات و آپشن­های متنوع به کاربران، می­توانند خدمات مختلفی را به کاربران ارائه دهند. تکنولوژی منشی تلفن، امروزه یکی از کاربردی­ترین آپشن­های موجود در تلفن­های رومیزی پاناسونیک محسوب می­شود. کاربران تلفن­های رومیزی پاناسونیک به دلایل مختلف از این قابلیت استفاده می­کنند. برخورداری از این توانایی خواهد توانست مسیر ارتباطی بین انسان­ها را تقویت کند. استفاده از ابزار منشی تلفن می­تواند شرایط بهبود کیفیت ارتباط بین انسان­ها را به دنبال داشته باشد. از آنجایی که فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه درصد استقبال از کاربری تلفن ثابت را متزلزل کرده است، اما هنوز هم می‌توان به جرات گفت تلفن‌های ثابت جایگاه خود را در بین انسان‌ها حفظ کرده‌اند‌. در این خصوص شاید وجود قابلیت‌های متنوع در تلفن ثابت مانند ویژگی Answering تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک، از دلایل علاقمندی کاربران به استفاده از تلفن ثابت باشد.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

ارزش استفاده از قابلیت منشی تلفن در محصولات پاناسونیک

قابلیت منشی تلفن امروزه در بیشتر انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیک اعم از بی سیم یا با سیم وجود دارد. کمپانی پاناسونیک این قابلیت را در حلت‌های مختلف به کاربران ارائه می‌دهد. در برخی از مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک، قابلیت منشی تلفن از کیفیت و ویژگی‌های بیشتری برخوردارند. این موضوع به مدل تلفن انتخابی کاربر مربوط می‌شود. تکنولوژی منشی تلفن زمانی کاربرد دارد که شما نتوانید نسبت به دریافت تماس‌های ورودی موفق شوید. احتمال دارد مشغول به کاری باشید و نتوانید تماس ورودی را جواب بدهید. یا حتی مجبور به حضور در خارج از خانه باشید. بر این اساس دسترسی به تلفن ثابت برای شما مقدور نخواهد بود.

به هر حال استفاده از منشی تلفن پاناسونیک می‌تواند خلاء حضور شما و عدم پاسخگویی به تماس‌های ورودی را پوشش دهد. با این فناوری، تماس‌های ورودی شما بی‌ پاسخ نخواهند ماند. در ادامه زمانی که به محل کار یا منزل وارد شوید می‌توانید با مشاهده تماس‌های ورودی و پیام‌های مخاطبین و عزیزان خود، شرایط را مدیریت کنید. می‌توانید به راحتی بر اساس امکاناتی که تلفن‌های پاناسونیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پیام‌ها را گوش دهید و سر فرصت به آنها پاسخ دهید. با این حساب هیچ موقع نگران بی پاسخ ماندن و از دست رفتن پیام‌های ورودی خود نخواهید بود.

قابلیت منشی تلفن در محصولات تلفن­های رومیزی پاناسونیک

تلفن­های ثابت و رومیزی ابزار مهم و کاربردی در زندگی انسان هستند. کاربری از تلفن ثابت می‌تواند در شرایط مختلف به هدف رفع مشکل یا کسب دستاوردهای مهم، بسیار برای انسان کاربردی باشد. به هر دلیل مخاطب با شما تماسی را برقرار کرده و می‌خواهد پیامی را به شما انتقال دهد. اما شما به تلفن دسترسی ندارید. با استفاده از پیغامگیر و تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک می‌توانید در زمان عدم دسترسی به تلفن، پیام‌های مخاطبین خود را ضبط کرده و آنها را سر فرصت بشنوید. چرا که با استفاده از نکنولوژی منشی تلفن پاناسونیک، پیام­های مخاطبین شما محفوظ خواهند ماند.

برخی از محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک، از ویژگی پیغامگیر و منشی تلفن برخوردارند. یعنی همه مدل‌­های تلفن رومیزی پاناسونیک به این فناوری مجهز نیستند. برخی از این محصولات می‌توانند شرایط استفاده از پیغامگیر را به واسطه پیام پیش فرض به کاربران ارائه دهند. برخی دیگر علاوه بر پیام پیش فرض، این اختیار را به کاربر می‌دهند که بتواند پیام خود را ضبط کرده و آن را با پیام پیش فرض جایگزین کند. شرایط زمان ضبط پیام کاربر در پیغامگیر نیز در انواع تلفن‌های پاناسونیک متفاوت است. برخی از مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک می‌توانند زمان‌های بیشتری را به هدف ضبط پیام به مخاطب ارائه دهند.

در برخی از مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک شرایط ضبط پیام تماس گیرنده نیز می‌تواند متفاوت باشد. تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک فقط به نحوه کاربری خلاصه نمی‌شود. کاربران می‌توانند در مدل‌های مختلف از این قابلیت استفاده کنند. در ادامه مقاله به نحوه تنظیم منشی تلفن پاناسونیک در مدل‌های بی سیم یا باسیم، نحوه توجه به پیغام‌هایی که در حافظه تلفن ضبط می‌شوند، نحوه تغییر صدای منشی تلفن و یا حذف پیغام‌های موجود نیز اشاره خواهیم کرد.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

اهمیت استفاده از فناوری منشی تلفن در محصولات پاناسونیک

در بین محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک اگر بخواهیم مدل‌هایی که از منشی تلفن برخوردارند را بشماریم و معرفی کنیم، کار سختی را در پیش خواهیم داشت. تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است. ورود تکنولوژی به سیستم طراحی و تولید محصولات تلفن ثابت پاناسونیک، برخورداری از امکانات مختلف را برای کاربران فراهم کرده است. منشی تلفن یا همان پیغام گیر نیز یکی از فناوری‌های کاربردی و کاربر پسند، در انواع تلفن‌های ثابت پاناسونیک است.

از طرف دیگر در بین برندهای مختلفی که نسبت به تولید تلفن‌های ثابت فعالیت دارند، برند پاناسونیک پرچمدار و پیشتاز در جهان است. محصولات تولیدی تلفن ثابت بی سیم یا با سیم پاناسونیک، بر اساس سلیقه و خواسته مشتریان مدام در حال تغییر و پیشرفت هستند. استفاده از فناوری پیامگیر در تلفن‌های ثابت پاناسونیک به امروز و دیروز محدود نمی‌شود. بیش از ده‌ها سال است که این فناوری در تلفن‌های پاناسونیک وجود دارد. اما مدام دارد پیشرفته­تر و کاربردی‌تر می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که امروزه کاربران می‌توانند برخلاف قبل، نسبت به تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک نیز به شخصه اقدام کنند. بر این اساس و با استفاده از این امکان فوق‌العاده کاربردی، کاربران می‌توانند شرایط فعالیت منشی تلفن ثابت پاناسونیک خود را با در نظر داشتن سلیقه و خواسته خود، در زمان مناسب فعال کنند. بر این اساس منشی تلفن در زمان داشتن تماس ورودی فعال میشود و به جای کاربر جواب مخاطب را خواهد داد. فناوری منشی تلفن می‌تواند پیام مخاطب را ضبط کند.

کدام محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک از قابلیت منشی تلفن برخوردارند ؟

داشتن امکانات مختلف در تلفن‌های ثابت می‌تواند شرایط استفاده از این دستگاه‌ها را رونق بخشد. اما امروزه مشاهده می‌کنیم که هنوز هم برخی از کاربران نسبت به اجرای تنظیمات در پیغام گیر تلفن‌های ثابت پاناسونیک ناتوان هستند. عدم آگاهی به نحوه تنظیم پیغامگیر در تلفن‌های ثابت پاناسونیک، می‌تواند برخورداری از این قابلیت‌ و این فناوری را برای مخاطبان محدود سازد. به همین منظور کاربر باید در ابتدا نسبت به مدل تلفن ثابت پاناسونیک که قصد خرید دارد اطلاع کسب کند. باید متوجه شود که آیا مدل انتخابی از قابلیت منشی تلفن برخوردار هست یا خیر. به دلیل اینکه تمام مدل‌های تلفن‌های پاناسونیک از قابلیت منشی برخوردار نیستند.

بر این اساس در زمان خرید کاربران می‌توانند از فروشنده نسبت به داشتن این قابلیت سوال بپرسند. یا اینکه به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنند. راه دیگر به هدف آگاهی از داشتن قابلیت پیغام‌گیر در تلفن‌های ثابت پاناسونیک جستجوی مدل تلفن در اینترنت است. و در آخر اگر بخواهیم بهترین و کاربردی‌ترین راه را اعلام کنیم، پرسش از کارشناسان نمایندگی‌های معتبر تلفن پاناسونیک است. کارشناسان نمایندگی‌ پاناسونیک ارائه مشاوره‌های کاربردی می‌توانند در زمینه انتخاب و بهترین خرید به مشتریان خدمات متنوع و کاربردی را ارائه دهند.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

محصولات منتخب تلفن رومیزی پاناسونیک دارای منشی تلفن

اما وقتی بخواهیم محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک را بر اساس داشتن قابلیت منشی تلفن ارزیابی کنیم، مدل‌های زیادی را می‌توانیم معرفی کنیم. در این خصوص مدل‌های تلفن پاناسونیک ۳۸۱۱ یا مدل ۳۷۱۲ و یا ۱۶۱۱ می‌توانند از جمله مدل‌های منتخب دارای منشی تلفن باشند. اما موضوع مهم نحوه تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک است. قرار است شرایط اجرای این فرایند توسط کاربر را در این مقاله معرفی کنیم. چراکه این اجرای این فرایند برای برخی از کاربران هنوز دشوار و علامت سوال است. به طور کلی اجرای تنظیم منشی تلفن در محصولات تلفن ثابت پاناسونیک از یک ساختار کلی و مشابه برخوردار است. کمپانی پاناسونیک بر اساس سهولت استفاده کاربران از محصولات خود یط طراحی و تولید انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیک را فراهم می‌نماید.

بر این اساس باید بگوییم اجرای تنظیمات منشی تلفن کار سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود. انواع تلفن‌های پاناسونیک که از منشی تلفن برخوردارند قابلیت‌های متفاوتی دارند. کارکرد منشی تلفن که مشخص است و در همه تلفن‌های دارای این قابلیت مشترک خواهد بود. اما آن موضوعی که می‌تواند تفاوت بین این تلفن‌ها را شامل شود، قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این محصولات است. به طور مثال مدل تلفن KX-TGD532 و  KX-TG3821BX هر دو از منشی تلفن برخوردارند. اما قابلیت ضبط پیام مخاطب در این دو مدل متفاوت است.

مدل  KX-TGD532 قادر خواهد بود پیام مخاطبین را تا ۱۷ دقیقه ضبط کند. در برابر مدل می‌تواند با یک دقیقه بیشتر پیام مخاطبین را ضبط کند. این شرایط در برخی دیگر از مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک دارای قابلیت منشی تلفن نیز تا ۳۰ دقیقه افزایش خواهد یافت. به همین منظور اگر برای شما میزان زمان ضبط پیام مخاطب اهمیت دارد حتماً در زمان انتخاب مدل تلفن رومیزی پاناسونیک دارای فناوری منشی تلفن شرایط و قابلیت‌های دستگاه را از راه‌های مختلف مطلع شوید.

راه­کارهای مطمئن و کاربردی به هدف تنظیم منشی تلفن پاناسونیک

زمانی امکان دارد در منزل یا محل کار حضور ندارید و از تعدادی تماس ورودی برخوردار می‌شوید. شما نیستید که به آن تماس‌ها پاسخ دهید اما دستگاه تلفن شما یکی از مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک مجهز منشی تلفن است. در این حالت وقتی به محل کار یا محیط منزل باز می‌گردید، مشاهده می‌کنید که بر روی صفحه نمایش واژه answering در حال چشمکزدن است. یا حتی چراغ کوچکی بر روی دستگاه تعبیه و وجود دارد و آن چراغ را در حال خاموش و روشن شدن است. پس متوجه می‌شوید که تماس ورودی داشته‌اید و مخاطب بر اساس فعال بودن فناوری منشی تلفن پیام خود را ضبط کرده است. در این حالت می‌توانید به راحتی پیام‌ها را بشنوید و به آنها پاسخ دهید. این فرایند نحوه کلی استفاده از قابلیت منشی تلفن است. اما شاید بخواهید به شخصه نسبت به تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک نیز اقدام کنید.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه فعال کردن پیغام گیر در تلفن پاناسونیک

در رابطه با آموزش تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک، اول از همه به نحوه فعال کردن پیغام گیر در این محصولات می‌پردازیم. اجرای این فرایند کار پیچیده‌ای نیست. کاربران می‌توانند در چند مرحله شرایط تنظیمات تلفن‌های مجهز به منشی تلفنی را انجام دهند. قبل از هر کار باید شرایط نرمال بودن تلفن پاناسونیک را بررسی کنید. اگر همه قسمت‌های تلفن در حالت نرمال بودن، مراحل زیر را به هدف فعال کردن پیغام گیر انجام دهید.

در ابتدا به محیط منوی تلفن پاناسونیک وارد شوید. کاربران می‌توانند شرایط تنظیمات بر روی تلفن پاناسونیک را با استفاده از کدهای مخصوص انجام دهند. به طور کلی دستورات در محصولات پاناسونیک با استفاده از کد صورت خواهد پذیرفت. فعال کردن قابلیت منشی تلفن نیز با استفاده از کد انجام می‌شود. توجه داشته باشید که در انجام هر فرایند اگر به مشکل برخورد کردید، می‌توانید شرایط را از طریق ارتباط با کارشناسان نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تلفن رومیزی پاناسونیک دنبال نمایید.

  • در مرحله اول به قسمت برنامه‌ها و تنظیمات تلفن مراجعه کنید. بر روی کلید منو بفشارید.
  • در گام دوم پس از ورود به محیط منو، کد ۱۳۱ را از طریق صفحه کلید وارد کنید.
  • در گام سوم فرایند را با فشردن کلید SP-PHON دنبال کرده و در این حالت گزینه‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد.
  • در گام چهارم پس از انتخاب گزینه مورد نظر، بر روی کلید Auto Ans فشار دهید.
  • برای اینکه فرایند ذخیره شود باید STORE را انتخاب کنید.
  • در گام آخر به هدف اتمام کار و خارج شدن است محیط تنظیمات کلید Hold را بفشارید.

فعال کردن پیام لایه­های تلفن گویا در تلفن­های رومیزی پاناسونیک

حالا که با نحوه فعال کردن منشی تلفن در محصولات تلفن‌های رومیزی پاناسونیک آشنا شدید، به معرفی و آموزش نحوه فعال سازی حالت‌های مختلف ارائه خدمات پیغام گیر در این محصولات می‌پردازیم. یکی از این موارد فعال کردن پیام لایه‌های تلفن گویای پاناسونیک است. این نوع از فناوری و دستگاه، در سازمان‌ها و شرکت‌ها و مراکز کسب و کار، بسیار استفاده کاربردی دارد. شاید بتوان به جرات گفت این خدمات از جمله پرکاربردترین و بهترین خدمات فناوری منشی تلفن در دستگاه‌های پاناسونیک محسوب می‌شود. سیستم کاربری از فناوری لایه‌های تلفن گویا در ساختار یک الگوریتم مدرن تعریف می­شود.

در این حالت زمانی که مشتری یا ارباب رجوع با شماره سازمان شرکت یا محل کسب و کار تماس می‌گیرد، پس از شنیدن پیام خوش آمد گویی، با گزینه‌های مختلف مواجه می­شود. این گزینه‌ها توسط اپراتور به کاربر معرفی می‌شوند. در ادامه با توجه به شماره و گزینه‌هایی که توسط اپراتور معرفی می‌شود، کاربر با وارد کردن عدد مد نظر به قسمت و واحد خاص متصل می‌شود. در راستای فعالیت و نحوه استفاده از سیستم پیام‌های لایه‌های تلفن گویا، کاربران می‌توانند واحدهای مختلفی را به سیستم معرفی کنند. مانند واحد تعمیرات، واحد فروش، واحد لجستیک، واحد مدیریت و غیره. در هر کدام از قسمت‌ها، کاربر پیام مخصوص را لحاظ کرده و این کار معرفی شرکت و محیط کسب و کار شما را مشخص خواهد کرد.

مشتری پس از تماس با شماره شرکت و محل کسب و کار شما، با وارد کردن کدهایی که از طرف منشی تلفن معرفی می‌شود، می‌تواند به آن قسمت‌ها وارد شود. در ادامه پیام‌های مخصوص به هر قسمت را خواهد شنید.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

تعریف و آموزش نحوه فعال سازی

این پیام‌ها معمولا به بخش‌های فروش، مدیریت یا پشتیبانی مربوط می‌شود. حتی کاربر می‌تواند قسمت‌های دیگر را نیز به این محیط اضافه کرده و پیام‌های مختلفی را معرفی کند. در ادامه مشتریان به آن پیام‌ها دسترسی داشته و به راحتی به بخش مخصوص متصل می­شود. به همین منظور با اجرای راهکارهای زیر می‌توانید برای محیط کسب و کار یا شرکت و سازمان خود، منشی تلفن را با داشتن قابلیت پیام لایه‌های تلفن گویا تنظیم کنید.

  • در مرحله اول با فشردن کلید program به قسمت تنظیمات در تلفن ثابت پاناسونیک وارد شوید.
  • در مرحله دوم پس از ورود به محیط تنظیمات، عدد ۹ را از طریق صفحه کلید وارد کنید تا شرایط فعال سازی آغاز شود.
  • در مرحله سوم لازم است که عدد ۳ را از طریق صفحه کلید فشار دهید.
  • در مرحله چهارم مشاهده خواهید کرد که بر روی صفحه نمایش تلفن منویی برای کاربر نمایان می‌شود. پس از مشاهده منو باید از طریق صفحه کلید عدد ۱ را بفشارید.
  • در مرحله پنجم لازم است کلید ستاره * را فشار دهید و به هدف اجرای فرایند منتظر باشید. این انتظار با شنیدن صدای کوتاه بوق به اتمام خواهد رسید.
  • در مرحله ششم کاربر باید پیام خود را بیان کرده تا در سیستم ذخیره شود.
  • در آخر به هدف ذخیره دستورات اعمال شده باید کلید Store را بفشارید.

نحوه اجرای قابلیت منشی تلفن در گوشی­های رومیزی پاناسونیک

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم برای شما کاربران وب سایت panasonic-iranco.com، نحوه اجرای قابلیت منشی تلفن در گوشی‌های رومیزی پاناسونیک را آموزش دهیم. چرا که کاربرانی هستند که از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک مجهز منشی تلفن استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که دستگاه تلفنی رومیزی پاناسونیک آنها به قابلیت منشی تلفن مجهز است. یا حتی می‌دانند که از منشی تلفن برخوردارند اما، نسبت به نحوه اجرای این قابلیت بی‌اطلاع هستند. برای این کار یک سازوکار استاندارد وجود دارد. البته ممکن است در برخی از نمونه تلفن‌های رومیزی پاناسونیک فرایند کمی تغییر کند. اما اصل قضیه تغییر نخواهد کرد.

گام اول فعال کردن قابلیت منشی تلفن

به همین منظور و برای تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک، ابتدا بر روی کلیدهای موجود به دنبال کلید Answer On باشید. این کلید را بفشارید. با فشار دادن این کلید شرایط فعال سازی قابلیت منشی تلفن در گوشی رومیزی پاناسونیک اعمال می‌شود. بر این اساس از این لحظه به بعد اگر تماس ورودی داشته باشید و به آن پاسخ ندهید، بر اساس زمانبندی مشخصی که معرفی کردید حالت پیغامگیر در تلفن رومیزی پاناسونیک فعال خواهد شد. در این شرایط مخاطب شما می‌تواند پیغام خود را اعلام کرده و آن پیام صوتی بر روی تلفن شما ذخیره می‌شود.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

گام دوم پخش پیام­های صوتی مخاطبین

در ادامه وقتی به سراغ تلفن بیایید و یا به محل  مراجعه کنید می‌توانید پیغام‌های مخاطبان را به راحتی بشنوید. برای پخش نیز به طور استاندارد باید از دکمه Message/2Way استفاده کنید. این دکمه را فشار دهید تا یکی یکی پیام‌های صوتی پخش شوند تا بتوانبد به راحتی آنها را  بررسی کنید.

مواجهه به پیام صوتی خاص و مهم

اما در برخی از مواقع امکان دارد، پیغام صوتی از مخاطب خاص برای شما در تلفن رومیزی پاناسونیک وجود داشته باشد. یا حتی از فردی پیام مهمی را دریافت کرده باشید. این پیغام برای شما بسیار مهم بوده و می‌خواهید بیش از یک بار آن را بشنوید. برای این منظور می‌توانید از کلید Previous استفاده کنید. در این حالت این کلید را فشار دهید و پیام صوتی مد نظر را دوباره بشنوید. با فشردن این کلید می‌توانید بارها پیام را بشنوید.

متوقف کردن صدای پیام صوتی در حال پخش

هر زمان که خواستید صدای پیامی که در حال پخش است متوقف شود، می‌توانید از دکمه Stop استفاده کنید. در زمان پخش هر کدام از پیام‌های صوتی اطلاعات تماس گیرنده در صفحه نمایش تلفن رومیزی پاناسونیک مشخص می‌شود. می‌توانید به راحتی قبل از پخش پیام صوتی از ماهیت مخاطب اطلاع پیدا کنید.

نحوه فعال سازی تنظیم منشی تلفن پاناسونیک در گوشی­های رومیزی بی سیم

کمپانی پاناسونیک بر اساس رصد رفتارها و سلیقه‌های مشتریان، محصولات خود را طراحی و تولید می‌کند. بر این اساس قابلیت منشی تلفن را بیشتر در محصولات تلفن ثابت بی سیم قرار می‌دهد. تلفن‌های بی سیم علاوه بر داشتن گوشی تلفن، از یک پایه اصلی نیز برخوردار هستند. البته در برخی از مدل‌های تلفن بی سیم پاناسونیک، بیش از یک پایه و یا بیش از یک گوشی تلفن به کاربران ارائه می‌شود. در این حالت کاربر می‌تواند به پیام‌های صوتی مخاطبین از دو راه دسترسی داشته و بشنوند. یا از طریق فقط گوشی و یا از طریق فقط پایه و یا در دوحالت.

البته در حالت‌های دیگر و در برخی مدل‌های تلفن ثابت بی ‌سیم پاناسونیک، پخش پیام‌های صوتی از طریق پایه اصلی نیز میسر است. اگر بخواهید پیغام‌گیر را از طریق پایه اصلی فعال کنید، باید دکمه Answering On که بر روی پایه اصلی وجود دارد را بفشارید. اما شاید بخواهید قابلیت منشی تلفن بر روی گوشی بی سیم پاناسونیک را از طریق گوشی فعال کنید. در این حالت لازم است که ابتدا بر روی شاسی منو Menu را فشار دهید و در ادامه از طریق صفحه کلید گوشی، کد مربع # به علاوه عدد 327 را بفشارید.

نحوه غیر فعال سازی تنظیم منشی تلفن پاناسونیک در گوشی­های رومیزی بی سیم

شاید به دلایل مختلف بخواهید تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک بر روی گوشی‌های رومیزی بی سیم را غیر فعال کنید. مهندسین پاناسونیک، شرایط غیر فعال کردن منشی تلفن را نیز برای کاربران در نظر گرفتند. بر این اساس می‌توانید فرایند زیر را با دقت اجرا کنید تا سیستم پیغام‌گیر در تلفن ثابت بی ‌سیم پاناسونیک شما غیر فعال شود.

در ابتدا به محیط منو با فشردن کلید منو Menu  وارد شوید.

پس از آن در ادامه با استفاده از کلیدهای راهنما پایین و بالا، صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. در این حالت گزینه answering device  را خواهید دید. پس از مشاهده، آن را انتخاب کنید.

برای گام سوم با اجرای مرحله قبل به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد. پس از حضور در این محیط گزینه answer on را برگزینید. در این حالت مشاهده خواهید کرد که فناوری منشی تلفن بر روی دستگاه تلفن رومیزی بی سیم پاناسونیک شما فعال است. برای اینکه بخواهید مطمئن شوید پیغام گیر بر روی سیستم تلفن بیسیم پاناسونیک شما فعال است، می‌توانید به صفحه نمایش که بر روی پای تلفن وجود دارد توجه داشته باشید. در این حالت بر روی صفحه نمایش عبارت answer on / off راه می‌توانید ببینید. یعنی قابلیت منش تلفن فعال است.

البته بر روی صفحه نمایش، نمادهای دیگر نیز در زمان‌های خاص به هدف آگاهی کاربر نمایان می‌شود. به عنوان مثال زمانی امکان دارد حافظه ذخیره سازی پیغام‌های صوتی رو به اتمام باشد. در این حالت شما بر روی صفحه نمایش پیغام message full را مشاهده خواهید کرد.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه پخش پیغام‌های صوتی در تلفن سیمی رومیزی پاناسونیک

تا اینجا با شرایط فعال سازی و حتی غیر فعال سازی فناوری منشی تلفن در تلفن‌های رومیزی پاناسونیک آشنا شدید. اما جدای از نحوه فعال سازی یا غیر فعال سازی، اجرای این فرایند و مدیریت پیغام‌های صوتی که از طرف مخاطبین ذخیره می‌شود، از اهمیت بالاتری برخوردار است. مدتی از تلفن ثابت دور بوده‌اید و حالا که به محل کار یا خانه باز می‌گردید، متوجه می‌شوید تعدادی تماس ورودی داشته‌ و مخاطبین برای شما پیام صوتی ضبط کردند. حالا که می‌خواهید پیام‌ها را بشنوید باید چه کار کنید ؟

این کار شرایط پیچیده‌ای را به دنبال نخواهد داشت. بر این اساس فقط لازم است در بین کلیدهای موجود بر روی تلفن رومیزی، به دنبال کلیدی با نماد message/ 2 way REC Phone بگردید و آن را بفشارید. پس از آن تمام پیام‌های صوتی که ذخیره شدند از طرف مخاطبین یکی یکی برای شما پخش می‌شوند.

در حال توجه به پیام‌های صوتی که ذخیره شدند هستید. امکان دارد با پیام مهمی که از یک مخاطب مهم ضبط است مواجه شوید. در این هنگام می‌خواهید سریعا به پیام صوتی آن مخاطب پاسخ دهید. به هدف این کار نیز شرایط ویژه‌ای از طرف کمپانی پاناسونیک برای کاربران مشخص است. بر روی دستگاه تلفن و یا گوشی بی سیم کلیدی با نماد SP-phone وجود دارد. این کلید دقیقا به همین راهکار مربوط خواهد بود. بر این اساس کاربران می‌توانند در حین پخش پیام صوتی مخاطب خود، با فشردن بر روی این دکمه، شرایط تماس با همان مخاطب را فراهم کنند.

نحوه پخش پیغام‌های صوتی مخاطبین از طریق گوشی تلفن رومیزی بی سیم پاناسونیک

اگر شما از تلفن بی سیم پاناسونیک استفاده می‌کنید و فناوری تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک را بر روی آن فعال کرده‌اید، می‌توانید به راحتی پیغام‌های صوتی مخاطبین را از طریق فقط گوشی بشنوید. برای این کار ابتدا بر روی دکمه منو Menu فشار دهید. در ادامه کد مربع # به علاوه عدد 323 را از طریق صفحه کلید وارد کنید. البته می‌­توانید از گزینه‌های موجود در منو نیز به هدف پخش پیغام‌های صوتی استفاده کنید. در این حالت پس از فشردن کلید منو به دنبال گزینه answering device بوده و آن را انتخاب کنید. پس از آن گزینه play new message را خواهید دید. پس آن را انتخاب کرده تا یکی یکی پیغام‌های صوتی فعال و پحش شوند و آنها را می‌توانید بشنوید.

نحوه تغییر صدای منشی تلفن در گوشی­های بی سیم پاناسونیک

حالا دیگر منشی تلفن بر روی دستگاه تلفن رومیزی پاناسونیک شما فعال است. پس همه چیز برای داشتن یک خوشآمد. گویی و استقبال از تماس‌­های ورودی محیا است. دیگر دغدغه عدم دسترسی به تماس­های ورودی هنگاهی که در منزل یا محل کار نیستید را نخواهید داشت. حالا دیگر تماس­های ورودی شما از دست نخواهد رفت. در این حالت زمانی که با خط شما تماسی از طرف مخاطب وجود دارد، یعنی تماس ورودی داشته باشید، در دو حالت مخاطب با پیام صوتی مواجه می‌شود. این حالت به انتخاب شما بستگی دارد.

در برخی از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک شرایط فعال سازی منشی تلفن به پخش پیام از پیش فرض محدود است. در این حالت کاربر مجبور است با فعال سازی منشی تلفن، پیام موجود در سیستم پیغام گیر را برای مخاطبین پخش کند. اما در برخی دیگر از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک، کاربر از محدودیت برخوردار نیست. در این شرایط کاربر می‌تواند یا از پیغام پیش فرض استفاده کند و یا می‌تواند پیام خود را با آن جایگزین کند. انتخاب با کاربر است. حالا چطور می‌تواند نسبت به تغییر صدای منشی تلفن در گوشی‌های بی ‌سیم پاناسونیک اقدام کند را، در ادامه آموزش خواهیم داد.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

مراحل تغییر صدای منشی تلفن رومیزی پاناسونیک

  • به هدف تغییر صدای منشی تلفن ابتدا بر روی شاسی منو Menu بفشارید.
  • در گام دوم با استفاده از کلیدهای جهت نما، در بین گزینه‌های موجود، به دنبال گزینه answering device بوده و آن را انتخاب کنید.
  • در گام سوم پس از فعال کردن گزینه answering device، باید به دنبال گزینه Greeting باشید. حالا شرایط برای ضبط صدای شما فراهم است. در قسمت Greeting قادر خواهید بود صدا را با سلیقه خود ضبط کنید. صدای شما می‌تواند حتی به همراه یک موسیقی پس زمینه باشد. این انتخاب به سلیقه شما مربوط خواهد بود.

توجه :

در ادامه مقاله شما با انواع متن‌های زیبا به جهت خوش آمدگویی به مخاطبان و تماس‌های ورودی آشنا می‌شوید.

 برای اینکه بتوانید صدای خود را ضبط کنید مراحل زیر را طی نمایید.

  • پس از حضور در قسمت Greeting، باید گزینه record Greeting را در بین موارد موجود پیدا کنید. این گزینه را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد می‌توانید پیام خودتان را ضبط کنید.

توجه :

در برخی از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک شرایط ضبط پیام توسط کاربر و جایگزین آن با پیام پیش فرض محدود است. بدین منظور که کاربر می‌تواند در زمان مشخص فقط یک پیام را به سیستم تلفن رومیزی پاناسونیک برای منشی تلفن اختصاص دهد. اما در تلفن‌های جدید رومیزی پاناسونیک و دیگر مدل‌ها، این شرایط می‌تواند با امکانات بیشتر همراه شود. بر این اساس با توجه به نوع تلفن، امکان دارد کاربر بتواند بیش از یک پیغام را به سیستم معرفی کرده و نسبت به ضبط آن اقدام نماید. لازم است قبل از اجرای مراحل تغییر صدای منشی تلفنی رومیزی پاناسونیک، نسبت به داشتن امکانات و دسترسی‌ها در مدل دستگاه تلفن، اطلاعات لازم را کسب کرده باشید.

به همین منظور توجه کنید به هدف تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک شاید پس از انتخاب گزینه Record Greeting, چند بار واژه Greeting در آن محیط وجود داشته باشد. مثلا امکان دارد در این محیط با گزینه‌های Greeting 1, Greeting 2  و غیره مواجه شوید. نمایش ابن گزینه‌ها با توجه به عددی که در کنار آن معرفی می­شود، تعداد دفعات ضبط پیام توسط کاربر را معرفی می‌کند. حتی کاربر می‌تواند برای سهولت در کار، برای هر کدام از این گزینه‌ها واژه دلخواه را جایگزین کند. در ادامه شرایط برای ضبط پیام برای هر کدام از این قسمت­ها فراهم می­شود.

مثلا کاربران می­‌توانند یکی از این Greeting ها را برای پیام خوش آمد صبحگاهی، دیگری را برای پیام خوش آمدگویی روزهای تعطیل و غیره اختصاص دهند. در این حالت هر کدام که مد نظر دارید را انتخاب کرده تا در زمان داشتن تماس ورودی برای مخاطب پخش شود.

چطور می­‌توان پیام خود را برای جایگزینی پیام پیش فرض منشی تلفن ضبط کرد ؟

اما برای اینکه بخواهید پیام خود را ضبط کنید، ابتدا هر کدام از گزینه‌های Greeting  را انتخاب کنید. به دنبال آن انتخاب، سوالیاز طرف دستگاه تلفن رومیزی پاناسونیک به شما مطرح می‌شود. این سوال با عبارت ? record now   بر روی صفحه نمایش تلفن رومیزی پاناسونیک قابل مشاهده است. در این لحظه به هدف ضبط پیام، باید گزینه Yes  که بر روی صفحه نمایشگر مشخص است را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه Yes، صدای بوق ممتدی را خواهید شنید. وقتی صدای بوق تمام شد شرایط ضبط پیغام شما فراهم است. پس با اعتماد به نفس و آرامش، پیغام خود را بیان کنید. در گام آخر وقتی پیغام خود را بیان کردید، می‌توانید با انتخاب گزینه Stop شرایط ضبط پیام خود را فراهم آورید.

پس از اجرای این مراحل و اتمام ضبط پیام شما، به طور اتوماتیک پیغام منشی تلفن تغییر خواهد کرد. به همین منظور از این لحظه به بعد وقتی منشی تلفن فعال باشد، در برابر تماس‌های ورودی پیغام شما برای مخاطب پخش می‌شود. در ادامه مخاطب می‌تواند پس از اتمام پیغام شما پیام صوتی خود را بیان کرده و آن پیام برای شما ضبط می‌شود.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

چطور کاربر می‌تواند پیغام‌های ضبطی خود را برای جایگزینی منشی تلفن انتخاب کند ؟

استفاده از این امکان برای آن دسته از تلفن‌های رومیزی پاناسونیکی میسر است که، شرایط ضبط بیش از یک پیام را به هدف جایگزینی پیام پیش فرض منشی تلفن به کاربر اختصاص می‌دهند. به همین منظور با اجرای مراحل سه گانه زیر، می‌توانید در هر زمان که خواستید پیغام منحصر به فردی را در منشی تلفن رومیزی پاناسونیک فعال کنید. تا زمانی که به تلفن دسترسی ندارید، تماس‌های ورود شما از دست نرفته و مخاطبین آن پیام را بشنوند.

  • در ابتدا تمام گام‌هایی که به منوی Greeting رسیدید را دوباره انجام دهید.
  • حالا با منویی از پیغام‌های متفاوت خود مواجه می‌شوید. در این قسمت باید گزینه Select Greeting  را برگزینید.

با انتخاب گزینه Select Greeting، تمام پیام‌های شما که قبلا ضبط کرده‌اید به نمایش خواهد آمد. می‌توانید به سلیقه خود پیام منتخب را انتخاب کرده و در انتها با انتخاب گزینه Select، آن را در منشی تلفن خود فعال کنید.

چطور می­توان قابلیت جایگزینی پیغام برای منشی تلفن را غیر فعال کرد ؟

امکان دارد بخواهید پس از تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک به هر دلیلی پس از جایگزین کردن پیام خود با پیام پیش فرض، پیام منشی تلفن رومیزی پاناسونیک را به حال قبل برگردانید. یعنی وقتی مخاطب تماس ورودی با خط شما داشت به جای صدا و پیام شما، با پیام پیش فرض دستگاه مواجه شود.

به هدف انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا شاسی منو Menu که بر روی تلفن رومیزی یا گوشی بی سیم قرار دارد را بفشارید. در ادامه می‌توانید کد دستوری مربع # به علاوه عدد ۳۲۸ را شماره گیری کنید. با این کار شرایط پیغام جایگزین لغو می‌شود. از این به بعد مخاطبین شما با پیغام سیستم مواجه می­شوند و می‌توانند پیام‌های صوتی خود را بیان کرده تا ضبط شوند.

لغو پیام جایگزین با پیام سیستم بدون استفاده از کد دستوری

اما راه حل دیگری نیز به هدف لغو پیام جایگزین با پیام پیش فرض منشی تلفن نیز وجود دارد. در این حالت می‌توانید بدون وارد کردن کد دستوری، این کار را انجام دهید. به همین منظور ابتدا کلید منو Menu را فشارد دهید و در ادامه با استفاده از کلیدهای جهت نما، به دنبال گزینه answering device باشید. وقتی این گزینه را انتخاب کردید، به محیط جدیدی به هدف اجرای تنظیمات هدایت می‌شوید. در این محیط باید جهت نما را بر روی گزینه answer on هدایت کرده و آن را انتخاب کنید. با اجرای این فرایند پیغام گیر شما مجددا فعال می‌شود. صحت این اتفاق با نمایان شدن واژه answer on / off بر روی صفحه نمایش تلفن رومیزی پاناسونیک قابل تایید است.

تلفن‌های رومیزی پاناسونیک از قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند. استفاده از منشی تلفن نیز یکی از قابلیت‌های موجود در این نوع محصولات پاناسونیک است. با استفاده از این قابلیت مخاطبین در تماس ورودی زمانی که شما به تلفن دسترسی ندارید می‌توانند، پیام صوتی اعلام و ارسال نمایند. این پیام‌ها به صورت فایل‌های صوتی در دستگاه تلفن رومیزی پاناسونیک ضبط می‌شوند. اما توجه داشته باشید که، در انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیک قابلیت و شرایط و توانایی حفظه و ذخیره سازی پیام‌های صوتی مخاطبین متنوع است. برخی از انواع محصولات پاناسونیک می‌توانند تا زمان‌های زیاد، ضبط پیام‌های صوتی تماس‌های ورودی را پشتیبانی کنند.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

انواع گنجایش حافظه در تلفن­های رومیزی پاناسونیک

اما برخی دیگر از محصولات تلفن‌های رومیزی پاناسونیک در زمینه ضبط پیام‌های صوتی مخاطبین از محدودیت برخوردار هستند. به همین منظور کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند. اگر قرار است در یک محیط اداری از تلفن رومیزی پاناسونیک مجهز منشی تلفن استفاده کنید، بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمایید. از آنجایی که در محیط‌های اداری تماس‌های ورودی زیادی وجود خواهد داشت، انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیکی بهترین انتخاب هستد که از گنجایش ضبط پیام‌های صوتی بیشتر برخوردار باشد.

حتی شاید شما به دلایل مختلف از جمله کاربران خانگی پرتماس باشید. به همین منظور زمانی که به تلفن رومیزی پاناسونیک دسترسی ندارید، بهترین انتخاب به هدف از دست ندادن تماس‌های ورودی استفاده از قابلیت منشی تلفن است. اما زمانی می­توانید نسبت به پیام‌های مخاطبین مدیریت بهتری داشته باشید که، از انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیک با گنجایش مموری بالا استفاده کنید.

نکته :

حافظه در تلفن‌های رومیزی پاناسونیک به هر حال از یک گنجایش مشخص برخوردارند. بحث مهم مدیریت پیام‌های صوتی مخاطبین مطرح است. بر این اساس کاربران باید در فواصل زمان مشخص، نسبت به پخش و توجه به پیام‌های صوتی اقدام نمایند. یعنی نباید به این موضوع بی تفاوت باشند. تا مخاطبین پیام­های صوتی خود را منظور کرده و حافظه پر شود. در ادامه پس از بررسی پیام­های صوتی، باید آن را حذف کنند. این کار به جهت عدم مواجهه با تکمیل فضای حافظه بسیار اهمیت دارد.  اما اگر حافظه تلفن تکمیل شود، کاربران چطور می­توانند از این رخداد باخبر شوند ؟

در جواب به سوال بالا باید گفت که شرایط مجهولی در کار نیست. چرا که از قبل پاسخ این سوال مشخص است. برای این منظور بر روی صفحه نمایشگر تلفن رومیزی پاناسونیک، عبارت messages full مشاهده می‌شود. این پیام یعنی حافظه منشی تلفن رومیزی پاناسونیک تکمیل است. در این حالت دیگر دستگاه تلفن رومیزی پاناسونیک و سیستم منشی تلفن به هدف تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک، قادر به ذخیره سازی پیام صوتی مخاطب و تماس ورودی نخواهد بود.

از آنجایی که تلفن‌های رومیزی پاناسونیک دستگاه‌های هوشمند و مدرنی هستند، در زمان تکمیل حافظه پیام جدیدی جایگزین پیام انتخابی کاربر می‌شود. در این شرایط از مخاطب در تماس ورودی خواسته خواهد می­شود که بعدا تماس بگیرد. پس از پخش این پیام، دیگر شرایط اعلان و اعلام پیام صوتی برای مخاطب در تماس ورودی وجود نخواهد داشت. به همین منظور کاربر باید در دوره­های مختلف، نسبت به خالی کردن حافظه و حذف پیام‌های صوتی غیر مهم اقدام نمایند. پس از آن دوباره شرایط نرمال می­شود و مخاطبین در تماس‌های ورودی می‌توانند پیام کاربر را شنیده و پیام صوتی خود را اعلام کنند.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه چک کردن پیام‌­های منشی تلفنی پاناسونیک از راه دور تلفن

استفاده از قابلیت منشی تلفن Answering Machine شاید مستلزم دسترسی شما به تلفن باشد. اما در تلفن‌های رومیزی پاناسونیک شرایط چک کردن پیام‌های مخاطبین، مستلزم دسترسی شما به دستگاه تلفن نیست. شما می‌توانید از راه دور پیام‌های مخاطبین در تماس‌های ورودی را مدیریت کنید.

بخش قابل توجهی از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک می‌توانند شرایط چک کردن پیام‌های مخاطبین از راه دور را به کاربران ارائه دهند. این مدل‌ها به عنوان مثال KX-TG5439S، KX-TG5438، ­KX-TG6502B، KX-TGA660B، KX-TG5439، KX-TG6500، KX-TG5471S یا KX-TG6502 باشد.

 البته انواع دیگری از محصولات تلفنی رومیزی پاناسونیک نیز به این قابلیت مجهز هستند. اما اینجا تعدادی از مدل­های معروف و کاربرپسند را به شما معرفی کردیم. مهمترین ویژگی و خصوصیت استفاده از قابلیت چک کردن پیام‌های ذخیره مخاطبین در منشی تلفنی پاناسونیک، دسترسی آسان به تماس‌های ورودی و پاسخ به پیغام‌های مخاطبین از راه دور است. با این حساب به معنای واقعی هیچ تماس ورودی بی پاسخ نخواهند ماند و از دست نخواهد رفت. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت به راحتی مسافرت بروند و از راه دور، پیغام‌ها را کنترل و مدیریت کنند.

شاید روش اجرا و استفاده از این قابلیت در انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیک کمی متفاوت باشد. قطعا بیان هر کدام از راهکارها برای مدل‌های مختلف کار آسان و محدود به یک مقاله نخواهد بود. به همین منظور یکی از مدل‌های پرفروش و کاربرپسند تلفن رومیزی پاناسونیک را انتخاب می‌کنیم. در ادامه، نحوه چک کردن پیام‌های مخاطبین از راه دور در این مدل تلفن را شرح خواهیم داد.

بهترین راه به هدف آشنایی با نحوه مدیریت پیغام مخاطبین از راه دور

لازم به ذکر است اگر مدل تلفن رومیزی پاناسونیک شما با مدل مذکور متفاوت است می‌توانید به هدف آموزش این راهکار به دفتر راهنمای تلفن رومیزی خود مراجعه کنید. البته راهکار راحت‌تری نیز وجود دارد. می‌توانید همین الان با نزدیک‌ترین نمایندگی تلفن پاناسونیک ارتباط بگیرید. کارشناسان فعال در نمایندگی‌های معتبر تلفن پاناسونیک قادر خواهند بود بهترین راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها را به هدف استفاده بهتر از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک به کاربران ارائه دهند.

نحوه چک کردن پیام­های منشی تلفنی پاناسونیک در مدل  KX-TGA660B

شاید شما از مدل تلفن رومیزی KX-TGA660B برخوردار باشید. در این خصوص می­توانید به هدف تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک و مدیریت از راه دور پیام­ها، مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا بر روی شاسی منو Menu بفشارید.
  • در ادامه در بین گزینه‌های موجود، با استفاده از کلیدهای جهت نما گزینه intial settings را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه set answering را انتخاب کرده تا به محیط جدید وارد شوید.
  • در محیط جدید باید گزینه remote cod را انتخاب کرده و پس از ورود به این قسمت، نسبت به معرفی یک کد اختصاصی دو رقمی اقدام نمایید.
  • در نهایت و پس از انتخاب کد دو رقمی، آن را ذخیره کنید.

با استفاده از این راهکار و با اجرای این فرامین، می‌توانید در سفر و یا هر کجا که هستید به سیستم منشی تلفن دسترسی داشته باشید. می­توانید از این به بعد خیلی راحت نسبت به مدیریت پیغام‌های ذخیره توسط تماس‌های ورودی مخاطبین، شرایط را مدیریت کنید. این کار نیز از یک ساز و کار مشخصی برخوردار است.

  • بر این اساس ابتدا باید هر کجا که هستید با تلفن ثابت پاناسونیک خود ارتباط بگیرید. یعنی با هر نوع تلفن نسبت به تماس با خط خود اقدام کنید.
  • در این حالت طبعیتا سیستم منشی تلفن ثابت پاناسونیک، همان پیام شما را پخش کرده و در ادامه صدای بوق را خواهید شنیدید. در این زمان لازم است دکمه ستاره * را بفشارید.
  • پس از فشردن کلید ستاره باید سریعا کد دو رقمی که به سیستم معرفی کرده‌اید را وارد کنید. با این کار به قسمت تنظیمات منشی تلفن پاناسونیک خود وارد می‌شوید. اینجاست که می‌توانید به راحتی پیغام‌های تماس‌های ورودی را بررسی کرده، آنها را پخش و نسبت به پاسخگویی یا حذف پیام اقدام کنید.
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

مزیت استفاده از راه کار چک کردن پیام مخاطبین از راه دور

استفاده از تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک از راه دور بسیار مناسب و کاربردی است. چرا که امکان دارد شما در مسافرت باشید و زمانی که وارد محل کار یا خانه شوید، مشاهده انبوهی از پیغام‌های مخاطبین شما را کلافه کند. از طرف دیگر زمانی که پیغام‌ها زیاد باشند، این اتفاق می‌تواند شرایط پر شدن حافظه تلفن و سیستم منشی تلفن پاناسونیک را نیز به دنبال خواهد داشت. اما با اجرای این راهکار می‌توانید از راه دور پیغام‌ها را بررسی کرده و موارد اضافی را پس از بررسی حذف کنید.

خطر استفاده از راه کار چک کردن پیام مخاطبین از راه دور

استفاده از راهکار بررسی پیغام‌های مخاطبین از راه دور، بسیار کاربردی است، اما می‌تواند خطرناک نیز باشد. استفاده از این راهکار ساده است. به همین منظور حریم شخصی کاربران می‌تواند با خطر نفوذ سودجویان همراه باشد. دسترسی به سیستم منشی تلفن با استفاده از این راهکار مستلزم وارد کردن یک کد دو رقمی است. طبیعتا حجم اعداد دو رقمی و کدهای اختصاصی به این راه کار، زیاد نیست. امکان دارد با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف سودجویان و هکرها بتوانند کد دستگاه شما را پیدا کنند. به همین منظور در ادامه دسترسی به سیستم منشی تلفنی شما برای سودجویان مهیا می­شود. به همین خاطر رعایت سه نکته مهم در ابتدا باید برای کاربران بسیار با اهمیت باشد. اول اینکه نباید به هیچ عنوان این کد دو رقمی را در اختیار دیگران قرار دهند. دوم اینکه باید نسبت به تغییر این کد در دوره‌های مختلف و نزدیک به هم، اقدام کنند.

نکته سوم که می‌تواند از همه مهمتر باشد، نحوه انتخاب و لحاظ کردن کد است. شاید کاربر خبر دارد که دستگاه تلفن رومیزی پاناسونیک او،  از قابلیت چک کردن پیغام‌های مخاطبین از راه دور برخوردار است. در ادامه با توجه به راهکارهای موجود در دفترچه راهنما، یا راهکاری که در این مقاله اشاره کردیم، این قابلیت را فعال می­کند. اما شاید نسبت به انتخاب کد بی‌توجه باشد. در این حالت سیستم منشی تلفن رومیزی پاناسونیک کد پیش فرض را برای کاربر منظور خواهد کرد. طبیعتا اطلاع از این کد حالت فراگیر داشته و سودجویان از آن با خبر خواهند بود. بر این اساس نکته سوم که باید کاربران نسبت به آن حساس باشند، تغییر کد پیش فرض سیستم منشی تلفن رومیزی پاناسونیک است. نسبت به این اتفاق بی تفاوت نباشید و با وسواس، یک کد دو رقمی منحصر به فرد را به سیستم منشی تلفن خود اختصاص دهید.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

کدهای پیش فرض سیستم منشی تلفن در انواع برندها

در این خصوص و در ادامه مقاله، نسبت به معرفی کدهای پیش فرض به هدف تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک از راه دور و انواع تلفن‌های دیگر استفاده می‌شود، اطلاعات کاربردی را در اختیار شما کاربران قرار می‌دهیم. این کد همان کدی است که پس از ارتباط، با خط و تلفن خود و پس از پحش صدای بوق باید وارد کنید.

  • در این خصوص اگر تلفن شما پاناسونیک باشد، به احتمال زیاد کد پیش فرض را سیستم ( * 11 ) منظور خواهد کرد.
  • احتمال دارد دستگاه تلفن شما از نوع تلفن­های قدیمی­ پاناسونیک باشد. در این خصوص باید کد ( * 0000 )  را امتحان کنید.
  • اگر مدل تلفن شما VTech یا سونی است، می¬توانید از کد پیش فرض (# 19 ) استفاده کنید.
  • شاید شما از انواع دستگاه تلفن­های BellSouth برخوردارید، اینجا می­توانید کد پیش فرض ( 999 ) را امتحان کنید.
  • البته اگر تلفن شما از نوع مدل­­های  AT&T است، کد پیش فرض ( 500 ) را امتحان کنید.
  • کد پیش فرض سترسی به تنظیمات منشی تلفن موتورولا نیز (* 123 ) است.
  • اما اگر تلفن شما Uniden باشد، کد پیش فرض ( 080 )  است.
  • حتی اگر از تلفن­های GE 29869 استفاده می­کنید، کد پیش فرض می­تواند ( 0123 ) باشد.

اطلاعاتی که نسبت به انواع تلفن‌ها و کدهای پیش فرض اعلام شد، صرفا به هدف آگاه‌سازی کاربران است. کاربران وب سایت قطعا از این کدها به هدف سودجویی استفاده نخواهند کرد. توجه داشته باشید در زمان اجرای عملکردهای منفی به هدف دسترسی به سیستم منشی تلفن دیگران، قابل ردیابی خواهد بود. کمترین راهکار وجود قابلیت کالر آیدی Caller ID در تلفن‌ها و خطوط شهری است. اگر شما با تلفن تماس بگیرید شماره شما بر روی تلفن ذخیره می‌شود.

نحوه حذف پیغام­ خوشامد­گویی در تلفن بی سیم پاناسونیک مدل ۲۰۱۴

در برخی از شرایط شاید بخواهید به هدف فعال سازی منشی تلفن در تلفن‌های رومیزی پاناسونیک، از همان پیغام پیش فرض استفاده کنید. به هر دلیلی نمی‌خواهید پیغام شما را مخاطبین در تماس‌های ورودی بشنوند. به همین هدف ما نحوه حذف پیغام خوش آمدگویی در تلفن بی‌سیم پاناسونیک مدل ۲۰۱۴ را به عنوان نمونه در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

  • مثل همیشه ابتدا دکمه منو MENU را فشار دهید و به محیط تنظیمات وارد شوید.
  • در گام بعدی می‌توانید از طریق معرفی کد، فرایند را ادامه دهید. به همین منظور از صفحه کلید دکمه مربع # را فشار دهید و بلافاصله کد ۳۱۴ را از طریق صفحه کلید وارد کنید.
  • در مرحله بعدی باید نسبت به ثبت دستوری که اعلام کرده‌اید گزینه yes را انتخاب کنید. با این کار پیام خوشآمدگویی که قبلا با پیام پیش فرض سیستم جایگزین کرده‌اید به حالت اول تبدیل می‌شود.
  • در گام آخر به هدف خروج از تنظیماتی که اعمال کردید، بر روی دکمه off بفشارید.
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه تنظیم تعداد زنگ قبل از آغاز بکار سیستم پیغام گیر در تلفن­های رومیزی پاناسونیک

تنظیم تعداد زنگ قبل از آغاز به کار سیستم منشی در تلفن‌های رومیزی پاناسونیک، موضوع بسیار مهم و حتی استراتژیکی است. اجرا و استفاده از این راه­کار می­تواند برای افزایش سلامت کاربران نیز مهم باشد. در برخی از شرایط امکان دارد به دلیل مشغله کاری، زمانی طول بکشد تا شما به تلفن در حال زنگ دسترسی پیدا کنید. در برخی از شرایط شاید تلفن رومیزی پاناسونیک شما بی ‌سیم باشد اما، به گوشی تلفن دسترسی نداشته باشید. بر این اساس شاید بخواهید زمان انتظار مخاطب در حال تماس ورودی را مدیریت کنید. با استفاده از این راهکار دیگر سراسیمه و با عجله به سمت گوشی تلفن نخواهید رفت.

به همین منظور راهکار زیر می‌تواند برای کاربران بسیار کاربردی باشد. حتی می‌تواند جان کاربران را نیز از مرگ نجات دهد. چرا که شرایط عجله کردن به هدف پاسخگویی به تلفن را کاهش می­دهد.در این حالت کاربر با اعتماد به نفس می‌تواند به سمت تلفن به هدف پاسخگویی تماس ورودی نزدیک شود.

  • به همین منظور پس از ورود به محیط تنظیمات با فشردن کلید منو MENU، از وارد کردن کد استفاده کنید. بر این اساس بلافاصله کد مربع # و در ادامه عدد ۲۱۱ را از طریق صفحه کلید به سیستم وارد کنید.
  • پس از آن با استفاده از کلیدهای نشانگر بالا و پایین، می‌توانید نسبت به تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک و تعداد زنگ اقدام نمایید.
  • به همین خاطر تعداد زنگ مد نظر را انتخاب کرده و فرایند را ثبت کنید. برای این کار باید گزینه save را انتخاب کنید. در ادامه برای اینکه بخواهید از فرایند خارج شوبد، باید دکمه off را بفشارید.

با اجرای این کار وقتی مخاطب به شما تماس بگیرد، پس از تعداد زنگی که مشخص کرده‌اید به سیستم منشی تلفن متصل می‌شود.

حالت­های مختلف صدای زنگ تلفن و آغاز بکار منشی تلفن­های پاناسونیک

  • یکی از حالت­هایی که سیستم به شما پیشنهاد می­دهد بعد از ضبط پیام جدید است. بر این اساس برخی از مواقع امکان دارد سیستم منشی تلفن، پیام جدیدی به واسطه تماس ورودی قبلی ضبط کرده باشد. در این حالت آغاز بکار منشی تلفن بعد از پایان دومین زنگ خواهد بود.
  • حالت دیگری که سیستم منشی تلفن به کاربران پیشنهاد می­دهد، زمانی است که پیامی در تلفن ضبط نشده باشد. بر این اساس بعد از اینکه پنجمین زنگ به صدا آید، منشی تلفن در تلفن­های رومیزی پاناسونیک شروع بکار خواهد کرد.
  • هر دو مورد را بررسی کنید. هر کدام که می­­تواند برای شما کاربد داشته باشد را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد و پس از انتخاب حالت منتخب، لازم است که گزینه save را انتخاب کنید. این کار تمام دستورات شما را ذخیره خواهد کرد.
  • در نهایت به هدف خروج از محیط تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک، می­‌توانید با استفاده از کلید­های جهت­‌نما دکمه off را سلکت کرده و آن را انتخاب کنید.
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه حذف پیغام­­‌های مخاطبین در تلفن بی سیم پاناسونیک

قبلا به این نکته اشاره کردیم که مشکل انبود پیغام­های تماس ورودی مخاطبین، می­تواند دردسر­ساز باشد. این موضوع مهم است و حتما باید کاربران به آن توجه داشته باشند. درست است که استفاده از و تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک راهکار و ابزار بسیار کاربردی است. اما مهمتر از کاربرد این فناوری، نحوه مدیریت و استفاده کاربران است. بر این اساس باید به قابلیت‌های تلفن بی سیم یا با سیم رومیزی پاناسونیک توجه داشته باشید. منظور حجم حافظه به هدف ذخیره سازی پیغام‌های مخاطبین در تماس‌های ورودی است. بر این اساس به عنوان مثال نحوه حذف پیغام‌های ضبط در تلفن بی سیم پاناسونیک مدل ۲۰۱۴ را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • برای این کار در ابتدا به محیط تنظیمات بروید. این کار را با انتخاب کلید منو MENU انجام دهید.
  • پس از اینکه به محیط تنظیمات وارد شدید، از طریق صفحه کلید و دکمه‌­های جهت­‌نما به محیط ذخیره پیام­‌های مخاطبین بروید.
  • در گام بعدی لازم است که پس از انتخاب هر پیام، گزینه Delet را انتخاب کنید.
  • در انتهای پاک کردن پیغام‌­های منتخب، بر روی گزینه Off بروید و آن را انتخاب کنید.

آموزش نحوه ضبط پیغام برای سیستم منشی تلفن­‌های رومیزی پاناسونیک

تا این­جای مقاله با قابلیت منشی تلفن، اهمیت استفاده از این فناوری و راهکارهای مطمئن و کاربردی به هدف تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک آشنا شدید. نحوه فعال کردن پیغام گیر در تلفن پاناسونیک و دیگر راهکارهای مربوط به این قابلیت را نیز معرفی کردیم. اما این بار می‌خواهیم نحوه ضبط پیغام برای سیستم منشی تلفن‌های رومیزی را از منظر دیگر به شما آموزش دهیم. به همین خاطر شاید یک درصد راهکارهای قبلی، نتواند استفاده از قابلیت منشی تلفن را برای شما کاربران پاناسونیک فراهم سازد. در این حالت راهکار جدیدی که در ادامه بیان می‌شود را نیز امتحان کنید.

آغاز روش کار :

  • بر این اساس در گام اول بر روی دکمه منو Menu فشار دهید و بلافاصله از طریق صفحه کلید تلفن رومیزی پاناسونیک، کلید مربع # را بفشارید.
  • در گام بعدی لازم است تا نسبت به وارد کردن عدد ۳۰۲ اقدام کنید. این کار را با استفاده از صفحه کلید انجام دهید.
  • پس از اجرای مراحل قبل، پیغام ? record now در صفحه نمایشگر قابل ملاحظه خواهد بود. به هدف اجرای فرایند ضبط پیغامگیر سیستم منشی تلفن‌های رومیزی پاناسونیک، باید در جواب این سوال پاسخ Yes را برگزینید.
  • درگام بعدی لازم است با استفاده از کلید‌های جهت نما، نسبت به انتخاب گزینه select اقدام نمایید.
  • پس از اجرای مرحله قبل، شما از دستگاه تلفنی رومیزی پاناسونیک جمله record Greeting after the beep را خواهید شنید. در اینجا همه شرایط مهیا است تا شما نسبت به وارد کردن پیام جدید خود، به هدف تغییر صدای منشی اقدام نمایید. پس با تمرکز، متن انتخابی را به آرامی بیانی کنید. اگر در حال بیان متن خوشآمد گویی به صفحه نمایش دقت کنید، ثانیه‌های پیام ضبطی شما قابل رویت خواهد بود.
  • در گام بعدی وقتی پیام خوشآمد گویی را بیان کردید و پیام شما به اتمام رسید، باید به هدف ضبط پیام و استفاده از آن مرحله بعد را انجام دهید. بر این اساس با استفاده از کلیدهای جهت نما، بر روی گزینه Stop که در صفحه نمایش مشخص است بروید و آن را انتخاب کنید.

با اجرای مرحله قبل، فرایند ضبط پیام کاربر به اتمام خواهد رسید. در این لحظه پیام کاربر از سیستم پخش می‌شود. به همین منظور باید کاربر شرایط را تایید کند. این کار را با انتخاب گزینه off انجام دهید. با اجرای این مرحله، شرایط محتواهای صفحه نمایشگر به حالت عادی برخواهد گشت.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

درباره فناوری منشی تلفن در تلفن­‌های سانترال پاناسونیک

از جمله معرفی محیط‌هایی که طرفدار استفاده از تلفن‌های رومیزی پاناسونیک هستند، می‌توان به محیط­‌های کسب و کار، ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد. به دلیل داشتن کیفیت فوق‌العاده در محصولات انواع تلفن‌های رومیزی پاناسونیک، این محیط‌ها ترجیح می‌دهند از نمونه تلفن‌های پاناسونیک استفاده کنند. بر این اساس این کمپانی برای این نوع مشتریان، تلفن‌های مخصوص و منحصر به فردی را طراحی و تولید کرده است. این تلفن‌ها با نام تلفن‌های رومیزی سانترال پاناسونیک در بازار معروف هستند.

از طرف دیگر شرایط استفاده از تلفن‌های سانترال پاناسونیک می‌تواند در حالت برخورداری از فناوری منشی تلفن باشد. با توجه به فعالیت این فناوری در تلفن‌های سانترال پاناسونیک، داشتن تماس ورودی با تلفن، محدود به ساعت اداری نمی‌شود. یعنی ارباب رجوع و مشتریان می‌توانند بیست و چهار ساعته با محیط‌های کسب و کار و سازمان‌ها تماس داشته باشند. تماس‌های ورودی در زمان‌های غیر اداری با استفاده از منشی تلفن سانترال پاناسونیک جواب داده می­‌شود و از دست نخواهد رفت. حتی مشتریان می‌توانند در زمان‌های غیر اداری، با استفاده از فناوری منشی تلفن سانترال پاناسونیک، پیام و درخواست خود را اعلام بفرمایند. در ادامه وقتی پرسنل و کارمندان یا حتی مدیران شرکت‌ها و محیط‌های کسب و کار به تلفن دسترسی داشته باشند، قادر خواهند بود پیام مشتریان را بشنوند و نسبت به پیگیری درخواست آنها اقدام کنند.

آشنایی با سیستم پیغام‌­گیر تلفن گویا سانترال پاناسونیک

وقتی صحبت از استفاده از فناوری منشی تلفن در تلفن‌های گویا ( دیزا ) اناسونیک از نوع سانترال مطرح می‌شود، موضوع تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک در این نوع محصولات نیز قابل توجه خواهد بود. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه تنظیم منشی تلفن در این نوع تلفن‌ها آشنا سازیم. همانطور که می‌دانید تلفن‌های سانترال در دو حالت پر ظرفیت و کم ظرفیت تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی شرایط تنظیم منشی تلفن را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد و نحوه تنظیم منشی تلفن در این دو حالت نیز با هم فرق خواهد داشت.

تلفن سانترال چیست ؟

قبل از اینکه بخواهید با فناوری منشی تلفن در تلفن‌های سانترال پاناسونیک آشنا شوید، بهتر است چند کلامی در رابطه با چیستای تلفن سانترال در خدمت شما مخاطبان محترم باشیم. تلفن‌های سانترال پاناسونیک، مانند تلفن‌های ثابت هستند. اما از یک تفاوت منحصر به فردی برخوردارند. خروجی در تلفن‌های سانترال برخلاف تلفن‌های ثابت که از خط آنالوگ استفاده می‌کنند، وابسته به دستگاه مرکزی بوده و به این دستگاه متصل می‌شود.

به طور کلی تلفن‌های سانترال به عنوان یک سرور یا دستگاه، قادر خواهند بود شرایط ارتباط بین همکاران در محیط‌های کسب کار و سازمانی را فراهم آورند. سهولت در ارتباط بین کارمندان و مدیران می‌تواند شرایط اجرا و تحقق پروژه‌های تجاری را آسان‌تر کند. امروزه در محیط‌های مختلف با توجه به رونق کاربری و پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی و استارتاپ‌ها، استقبال استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک روز به روز رو به افزایش است. چرا که از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار مدیریت ارتباط‌ها و تماس‌های اداری، استفاده از تلفن سانترال و مخصوصا سانترال پاناسونیک است.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه راه­‌اندازی سیستم پیغام­‌گیر تلفن گویا سانترال پاناسونیک

قصد داریم درباره نحوه تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک و راه‌اندازی سیستم پیغام گیر در تلفن‌های سانترال پاناسونیک، موارد مهمی را اشاره کنیم. تلفن‌های سانترال پاناسونیک از قابلیت‌های مختلفی برخوردارند. بر این اساس شاید بتوان به جرات گفت که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها در این نوع تلفن‌های سانترال رومیزی و ثابت پاناسونیک، داشتن قابلیت سیستم پیغام گیر است. این تلفن‌ها می‌توانند برای مدیران کسب و کار و پرسنل بسیار کاربردی باشند. البته کاربردی بودن این ابزارها به واسطه داشتن قابلیت‌هایی است که در این تلفن‌ها وجود دارد. مانند سیستم منشی تلفن.

تلفن‌های سانترال در دو حالت پر ظرفیت و کم ظرفیت به بازار محصولات الکترونیکی ارائه می‌شوند. مدیران کسب کار در محیط‌های کاری بر اساس نیاز و نوع کاربری که دارند، می‌توانند از هر کدام از این دو نوع تلفن سانترال استفاده کنند. به طور مثال در سانترال‌های ۸۲۴ که آنها را از نوع سانترال‌های کم ظرفیت می‌شناسیم، سیستم تلفن گویا به طور پیش فرض تعریف می‌شود‌. کاربران و کارمندان البته مشتریان و ارباب رجویان می‌توانند از سیستم منشی تلفن برخوردار شوند.

استفاده از سیستم پیغام گیر در تلفن‌های سانترال کم ظرفیت

برای فعال سازی سیستم پیغام گیر در تلفن‌های سانترال کم ظرفیت، فقط کافی است شرایط تنظیم منشی تلفن پاناسونیک در تلفن‌های سانترال را بر اساس کانال دیزا انجام دهید. این فناوری به طور پیش فرض در این نوع تلفن‌ها وجود دارد. فقط باید نسبت به کانفیگ گوشی تلفن اقدام کنید. اجرای کانفیگ گوشی تلفن فرایند مشخصی دارد. به همین خاطر لازم است که با مرکز پاناسونیک ۸۲۴ از طریق کانال دیزا فرایند کانفیگ را دنبال نمایید. این فرایند در مراحل مشخصی انجام می‌شود.

در گام ابتدایی باید نسبت به مشخص کردن خطوط شهری و نحوه دسترسی به پیام‌های دیزا، شرایط را فراهم آورید. به همین منظور باید به تنظیمات تلفن سانترال کم ظرفیت ۸۲۴ وارد شوید. در ادامه به قسمت تنظیمات 1-3 برنامه مراجعه کنید. در اینجا با اجرای تنظیماتی، شرایط تعریف پیام‌های دیزا معرفی می‌شود. پیام‌های دیزا می‌توانند با توجه به نوع فعالیت محیط کسب و کار یا سازمان، در انواع مختلف و در ساعت‌های متفاوت ارسال شوند.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

روش ضبط پیام تلفن گویا روی سانترال پاناسونیک

به هدف آشنایی با نحوه ضبط پیام در سیستم منشی تلفن دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، ما شرایط را در دو مدل سانترال KXTES824 و KXTEM824 معرفی خواهیم کرد. به همین منظور در گام اول لازم است به پورت مدیریتی سانترال متصل شوید. این کار باید از طریق کاربری تلفن مدیریتی KX-T7730 انجام گیرد. در گام بعدی شرایط برای ضبط صدا برای ضبط پیام خوشامد‌ گویی منشی تلفن سانترال فراهم می‌شود.

  • در ابتدا از طریق صفحه کلید تلفن رومیزی سانترال پاناسونیک بر روی کلید program فشار دهید.
  • پس از آن از بین اعداد کلید ۹ را انتخاب کرده و آن را بفشارید.
  • حالا پس از اجرای مراحل قبل، عدد ۱ را فشار دهید.
  • در این مرحله باید نسبت به اجرای مرحله قبل اقدام کرده و دوباره عدد ۱ را فشار دهید.
  • در اینجا صدای بوق کوتاهی را خواهید شنید. این صدا بیانگر شرایط مساعد به هدف ضبط پیام شما است. متن پیام که از قبل آماده کرده‌اید را به آرامی بیان کنید.
  • پس از بیان متن خوش آمد گویی به هدف ذخیره فرایند، باید نسبت به فشار دادن کلید store اقدام کنید.

نحوه فعال سازی سیستم منشی تلفن سانترال پاناسونیک در حالت لایه‌­ای

استفاده از فناوری پیام‌های لایه‌ای از جمله راهکارهای استراتژیک و بسیار کاربردی است. استفاده از تلفن‌های سانترال با کاربری این فناوری، می‌تواند شرایط راهنمایی و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان و ارباب رجو را به دنبال داشته باشد. بر این اساس وقتی کاربر یا مشتری به محیط کسب و کار یا سازمان تماس می‌گیرد، در ابتدا با یک پیام خوشآمد گویی مواجه می‌شود. جهت عادی باید پس از پخش پیام و صدای بوق مخاطب نسبت به بیان پیام خود اقدام کند. اما وقتی از سیستم منشی تلفن لایه‌ای استفاده می‌کنید، مخاطب پس از پخش پیام خوشآمدگویی به شرایط انتخاب حالت‌های مختلف ارائه خدمات هدایت می‌شود.

به عنوان مثال برای اینکه به واحد لجستیک متصل شود کلید ۱، برای اینکه به واحد فروش متصل شود کلید ۲، برای اینکه به مدیریت متصل شود کلید ۳ و غیره. این ها حالت‌هایی هستند که به مشتری و کاربر به هدف برخورداری از انواع خدمات معرفی می‌شود. در اصل شما با استفاده از منشی تلفن سانترال در حالت لایه‌ای یک منو خدماتی را برای مشتریان تهیه کرده‌اید. حالا برای اینکه بتوانید از این قابلیت برخوردار شوید، گام‌های مشخص تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد را انجام دهید.

روش انجام کار :

  • در گام اول از طریق صفحه کلید تلفن رومیزی سانترال پاناسونیک، بر روی کلید program فشار دهید.
  • در گام بعدی عدد ۹ را فشار دهید.
  • درگام سوم باید نسبت به معرفی عدد ۳ اقدام کنید.
  • حالا زمان معرفی زیر منو در سیستم منشی تلفن لایه‌ای است. به همین منظور عدد ۱ را وارد کنید.
  • در گام بعد نسبت به وارد کردن کلید ستاره * اقدام کنید. در این مرحله کاربر با صدای بوق مواجه می‌شود. در اینجا می‌تواند پیام خود را بیان کرده و آن را ضبط کند.
  • پس از بیان پیام خود، نسبت به انتخاب کلید store اقدام کنید. این کلید را فشار دهید تا با این کار فرایند ذخیره شود.

با استفاده از سیستم منشی تلفن لایه‌ای در دستگاه‌های سانترال پاراسونیک، شرایط معرفی خدمات گوناگون شرکت یا محیط کسب و کار به بهترین نحو ممکن فراهم می‌شود. بر این اساس مشتریان و کاربران به جای اینکه به محیط کسب و کار یا سازمان به هدف شناسایی خدمات مراجعه کنند، می‌توانند این کار را از راه دور انجام دهند. استفاده از سیستم منشی تلفن لایه‌ای می‌تواند نسبت به رفت و آمدهای زیاد، هرج و مرج و اتلاف وقت برای مخاطبان و مشتریان، شرایط صرفه‌جویی و فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. کاربرانی که از تلفن‌های سانترال استفاده می‌کنند ممکن است در نحوه معرفی و ضبط پیغام خوش آمدگویی، با مشکل روبرو شوند. بر این اساس می‌توانند شرایط رفع مسکل را از طریق ارتباط با تکنسین‌ها و کارشناسان نمایندگی‌های معتبر تلفن پاناسونیک دنبال نمایند.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه برنامه ریزی و تنظیم اپراتور بر روی سانترال کم ظرفیت سری  KX-TE

به هدف نصب گوشی اپراتور بر روی دستگاه‌های تلفن سانترال پاناسونیک، شرایط آموزش را بر روی مدل انتخاب KX-TES824 کرده‌ایم. بر این اساس اگر بخواهید اپراتور اصلی را تعیین کنید، لازم است در زمان تنظیمات منشی تلفنی پاناسونیک دستگاه‌های سانترال، به شماره جک تلفن دسترسی داشته باشید. در ادامه با استفاده از این شماره و معرفی کردن آن به سیستم مدیریتی سانترال ( KX-T7730 )، سیستم را به این جک متصل کنید. شماره جک برای این منظور به طور دیفالت و پیش فرض به حالت Jack – 01 انتخاب می‌شود. البته شرایط تغییر آن توسط کاربر نیز فراهم خواهد بود.

اما با توجه به تجربیات استفاده از شرایط منشی تلفن در تلفن‌های رومیزی سانترال پاناسونیک، پیشنهاد می‌شود این تغییر را انجام ندهید. چرا که امکان دارد به دلایل مختلف نسبت به اصلاح یا پاک کردن تنظیمات تلفن سانترال اقدام نمایید. در این شرایط به دلیل اینکه سیستم به حالت پیش فرض تغییر خواهد کرد، با اختلال و مشکل روبرو می‌شوید. وجود این مشکل، در ادامه ایجاد خرابی در اپراتور را به دنبال خواهد داشت.

روش کار برای فعال سازی تنظیم منشی تلفن سانترال پاناسونیک

  • به هدف تنظیم منشی تلفنی سانترال پاناسونیک، ابتدا به محیط تنظیمات دستگاه سانترال وارد شوید.
  • درگام بعدی باید کد سانترال را معرفی کرد. به همین خاطر عدد ۰۰۸ را از طریق صفحه کلید وارد کنید.
  • در مرحله بعدی به هدف حضور در محیط برنامه‌ریزی و اجرای فرایندهای مشخص، لازم است کلید SP- PHONE را فشار دهید.
  • در این حالت زمانی که به نمایشگر تلفن سانترال پاناسونیک توجه می‌کنید، با عبارت Operator Ext مواجه می‌شوید. نمایش این عبارت به معنی اجرای صحیح مراحل تا این لحظه است.
  • حالا لازم است به هدف حضور در محیط برنامه ریزی، کلید SP- PHONE را بفشارید.
  • درگام بعدی می­توانید نسبت به معرفی شماره داخلی اپراتور اقدام کنید. شماره‌­ای مانند OPT: Jack- 01
  • در مرحله بعدی نسبت به ذخیره اطلاعات و فرایندها اقدام نمایید. این کار را با فشردن دکمه STORE انجام دهید. بعد از آن اطلاعات ذخیره می‌شود.
  • حالا در پایان فرایند، می‌توانید با انتخاب کلید HOLD از محیط تنظیمات خارج شوید.

آشنایی با نحوه حذف پیغام گیردر تلفن سانترال پاناسونیک

استفاده از پیغام گیر در تلفن‌های سانترال پاناسونیک، شرایط سهولت ارائه خدمات به مشتریان و کاربران را در محیط‌های کسب و کار و سازمان‌ها فراهم نموده است. اما به دلایل مختلف امکان دارد کاربر یا مدیریت بخواهند سیستم پیغام گیر را در تلفن‌های سانترال غیر فعال کنند. در ادامه مقاله شما با نحوه حذف سیستم منشی تلفن در ستگاه‌های پاناسونیک آشنا می‌شوید.

راهکار حذف سیستم پیغام‌ گیر در تلفن سانترال پاناسونیک مدل ۸۲۴

این مدل از تلفن‌های سانترال از جمله نمونه‌های رایج محسوب می‌شوند. در اکثر محیط‌های کسب و کار و سازمان‌ها امروزه کاربری از مدل تلفن سانترال پاناسونیک ۸۲۴ مشاهده می‌شود. به هدف حذف سیستم پیغام گیر در این نوع تلفن سانترال پاناسونیک می‌توانید از کدهای ۵۰۰ یا ۵۰۱ استفاده کنید. به همین منظور برای اینکه بخواهید گوشی را از برنامه حذف کنید، باید وارد محیط برنامه‌ریزی و برنامه نویسی سیستم سانترال شود.

  • در گام اول با انتخاب کلید program در بین دیگر کلیدهای دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک، به محیط برنامه‌ریزی برنامه نویسی وارد می‌شوید.
  • پس از اجرای گام اول، لازم است پس از حضور در محیط برنامه نویسی، کلیدهای ترکیبی ستاره * و مربع # را به سیستم وارد کنید.
  • اجرای مرحله سوم به نصبت ومعرفی رمز مربوط است. توجه داشته باشید که این رمز به طور پیش فرض در دستگاه سانترال پاناسونیک ۸۲۴ در حالت شماره‌های ۱۲۳۴ از کارخانه معرفی می‌شود. پس از وارد کردن کد مذکور می‌توانید به سیستم برنامه نویسی دستگاه سانترال وارد شوید.
  • در گام چهارم باید نسبت به حذف کد ورود به سیستم منشی تلفن اقدام کنید. این کد ۴۱۴ است. با حذف کردن این کد قابلیت منشی تلفن غیر فعال می‌شود. این کد همان کدی است که می‌تواند شرایط فعال سازی سیستم پیغام گیر در تلفن سانترال ۸۲۴ را نیز فعال کند.
  • وقتی نسبت به وارد کردن کد ۴۱۴ اقدام نمودید، در گام بعدی لازم است دکمه­ SP – PHON که بر روی دستگاه سانترال وجود دارد را بفشارید. با این کار شرایط اعمال تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک در دستگاه‌های سانترال فراهم می‌شود.

نکته :

توجه داشته باشید سیستم تلفن سانترال پاناسونیک قابلیت تفکیک اعمال اپشن‌های مختلف بر روی خطوط مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد. داشتن قابلیت منشی تلفن نیز از جمله آپشن‌های موجود در تلفن‌های سانترال است.

وقتی فرایندهای قبلی را انجام دهید، بر روی صفحه نمایشگر تلفن سانترال پاناسونیک با پیغام CO – NO مواجه می‌شوید. پس از مشاهده این پیغام می‌توانید نسبت به حذف سیستم پیغام گیر به حالت کلی یا حذف در حالت تفکیک شده خطوط، اقدام کنید. بر این اساس خط‌هایی که در نظر دارید سیستم منشی تلفن سانترال بر روی آنها فعال نباشد را انتخاب کنید. در ادامه شرایط حذف را اعمال کنید. اما شاید بخواهید به طور کل سیستم پیغام گیر بر روی تلفن سانترال ۸۲۴ را غیر فعال کنید. به همین منظور از کلید ستاره * استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر هدف شما حذف پیغام‌گیر برای هر یک از خط‌های مشخص است، باید زمان انتخاب خط مورد نظر با استفاده از کلید SP – PHON و وارد کردن مجدد شماره REDIAL آن را مشخص کنید.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

راه­های کاربردی به هدف فعال سازی، حذف و لغو پیغام گیر صوتی در تلفن­های سانترال پاناسونیک

در کنار برخورداری از سیستم منشی تلفن برای دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. کاربران می­توانند این راه­کار­ها را به هدف ارائه خدمات بیشتر به مشتریان و کاربران، در محیط­های کسب و کار و سازمان­ها ارائه دهند. استفاده از این سیستم در بیشتر محیط‌های کسب کار و سازمان‌ها در کنار خدمات منشی تلفن دستگاه سانترال، مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. در برخی از مواقع شاید مدیریت صلاح بداند تلفن سانترال سیستم را خاموش کند. شرایط خاموش کردن تلفن حتی می‌تواند دلایل متفاوت دیگری نیز داشته باشد.

با خاموش کردن سیستم پیغام گیر تلفن‌های سانترال پاناسونیک، دیگر شرایط ارائه خدمات غیر حضوری در زمان عدم حضور کارمندان برای مشتریان فراهم نمی‌شود. مشتریان و کاربران در زمان تماس با محیط کسب و کار یا سازمان، دیگر نمی‌توانند مانند همیشه از اطلاعات مختلف با خبر شوند و از خدمات استفاده کنند. به همین خاطر در این مواقع استفاده از پست صوتی یا همان پیغام گیر صوتی، می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیستم منشی تلفن در دستگاه‌های سانترال پاناسونیک باشد. بر این اساس اگر بخواهید این قابلیت را غیر فعال کنید، راه‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • برای معرفی اولین راه می‌توانید به هدف لغو سرویس پست صوتی بر روی دستگاه سانترال کد ( *10**10*241#41# ) از طریق صفحه کلید شماره‌گیری کنید. در ادامه پس از وارد کردن این کد عدد 2 را شماره‌گیری کنید.
  • به هدف معرفی راه دوم می‌توانید از کد ۲۴۳ استفاده کنید. با این کد حذف سرویس پست صوتی امکان‌پذیر  می‌شود. این کد را به عدد ۱۰ ارسال نمایید.
  • راهکار دیگری نیز به هدف حذف خدمات پست صوتی در تلفن سانترال وجود دارد. بر این اساس کاربران می‌توانند از کد ( *140*​3*1*4# ) یا ( *130*3*1*4# ) استفاده کرده و آن را شماره‌گیری نمایند.

نحوه فعال سازی منشی تلفنی سانترال PABX

به هدف استفاده از قابلیت منشی تلفن و تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک در مدل‌های سانترال، می‌توان از دستگاه‌های PABX نیز استفاده کرد. یعنی شرایط استفاده از منشی تلفن در سانترال، فقط محدود به داشتن این قابلیت در مرکز سانترال نیست. دستگاه PABX از جمله دستگاه‌هایی است که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از یک دستگاه جانبی به نام TVM، از آن خروجی بگیرند. به همین منظور برای اینکه این سیستم را در محیط کسب و کار یا سازمان خود پیاده سازی کنید، باید ابتدا این سیستم به گوشی متصل شود.

در ادامه به هدف اجرا و فعال سازی، لازم است با اعمال برخی تنظیمات شرایط پاسخگویی به پیام‌ها را فراهم سازید. نکته حائز اهمیت این است که این نوع گوشی فقط می‌تواند بر روی تلفن رومیزی مدل KX-TS620 وجود داشته باشد. به همین خاطر دیگر مدل‌های رومیزی سانترال پاناسونیک از این قابلیت مستثنا خواهند بود. پس به هدف فعال سازی این سیستم، مراحل‌های زیر را اجرا کنید.

روش کار :

  • در گام ابتدایی لازم است نسبت به فشردن کلید ANSWER ON اقدام نمایید. توجه داشته باشید که وقتی این دکمه را فشار دهید، سیستم تلفن سانترال در حالت ضبط پیام قرار می‌گیرد.
  • کاربران می‌توانند شرایط ضبط پیام و فعال سازی منشی تلفن و اعمال تنظیمات در سانترال را، هم از طریق پایه اصلی و هم از طریق گوشی انجام دهند.
  • در مرحله بعد وقتی نسبت به ضبط پیام خود اقدام کردید بر روی گوشی یا تلفن سانترال، مشاهده خواهید کرد که دکمه Reply در حال چشمکزدن است. روشن خاموش شدن دکمه ریپلای به معنی داشتن یک پیام خواهد بود.
  • حالا اگر می‌خواهید به قسمت تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک مراجعه کرده و این تغییرات را اعمال کنید، باید نسبت به فشردن کلید Answer On اقدام نمایید. با این کار شرایط ضبط پیام توسط مشتری و کاربران فراهم می‌شود.
  • در گام بعدی به هدف پخش پیام ضبطی از طرف کاربران و مشتریان، می‌توانید از دکمه WAY  REC 2 یا MESSAGE استفاده کنید. این دکمه‌ها را فشار دهید تا پیام برای شما پخش شود. اگر در نظر داشته باشید که دوباره پیام برای شما پخش شود، می‌توانید دکمه‌های قبلی را مجددا بفشارید. به هدف توقف نیز از دکمه Stop استفاده کنید.
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه کاربری و اعمال تنظیمات منشی تلفن در تلفن سانترال پاناسونیک مدل  kx t7730

از نمونه تلفن‌های رومیزی سانترال پاناسونیک می‌توان به مدل kx t7730 اشاره کرد. این مدل سانترال پاناسونیک در زمینه اجرا و اعمال فرآیند‌های تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک، با مدل‌های دیگر متفاوت است.  تلفن رومیزی سانترال پاناسونیک مدل kx t7730 از جمله گوشی‌های هیبریدی معرفی می‌شود. به همین خاطر است که می‌گوییم با دیگر نمونه‌های سانترال پاناسونیک آنالوگ و استاندارد متفاوت است. کاربران باید با استفاده از روش‌های مختلف کدنویسی یا برنامه نویسی، شرایط کاربری از منشی تلفن این مدل سانترال پاناسونیک را فراهم آورند. بر این اساس با تعیین و تعریف کدهای مختلف، می‌توان نسبت به اختصاص قابلیت منشی تلفن به هر کدام از خطوط شهری اقدام نمایید. حتی می‌توان شرایط اتصال هریک از خطوط شهری به هر کدام از خطوط داخلی را نیز، با اعمال کد نویسی و برنامه نویسی معین نمود. همه این فرایندها به هدف اتصال مرکز تلفن سانترال به داخلی‌های مشخص است.

روش کار :

توجه داشته باشید که سیستم برنامه‌ریزی تنظیم منشی تلفن پاناسونیک در سانترال نوع 7730، برای هر خط جداگانه تعریف می‌­شود. یعنی باید برنامه نویس بیاید و نسبت به هر خط فرایند اعمال کد و برنامه مشخصی را اجرا کند. این کار بر اساس معرفی دستور­العمل خاصی انجام می­‌شود. در این مورد برنامه نویس به اطلاعات تنظیم منشی تلفنی، تنظیم تاریخ و زمان، شناسه تماس‌گیرنده، تنظیم برنامه‌های افزودنی و موراد دیگر نیازمند خواهد بود. این اطلاعات باید به سیستم وارد شود

زمانی که برنامه نویس کدها را بر اساس اطلاعات دریافت کرده برای هر تابع معرفی کند، شرایط فعال سازی منشی تلفن در دستگاه سانترال KX-T7730، به اتمام خواهد رسید. به همین منظور می‌توان گفت این کار آخرین مرحله معرفی می‌شود. در صورتی که بخواهد بر روی سیستم تغییراتی را لحاظ کنید، باید به محیط نرم‌ دستگاه مرکزی سانترال KX-T7730 وارد شود. این کار با استفاده از دکمه انجام شدنی است. دکمه Apps بر  روی صفحه کلید و گوشی مشاهده می‌شود. پس از فشردن این دکمه، باید نسبت به معرفی کلید ستاره * اقدام کنید. پس از آن لازم است دکمه مربع # را فشار دهید. در مرحله آخر باید رمز دستگاه سانترال را وارد کنید. این رمز به طور پیش فرض بر روی سانترال در حالت ارقام 1234 معرفی می‌شود.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک
تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

نحوه تنظیم منشی تلفنی سانترال پاناسونیک

شرایط استفاده از قابلیت منشی تلفن در دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با استفاده از این شرایط کاربردی بودن در قابلیت وقتی که به تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک نیز دسترسی داشته باشید، قطعا شرایط بهتری را به کاربران ارائه خواهد دهد. اما به چه صورت می‌توان شرایط تنظیم منشی تلفن در تلفن‌های سانترال پاناسونیک را اعمال نمود. برای این کار به ادامه مقاله توجه کنید. راهکار مناسبی را به شما کاربران پیشنهاد خواهیم کرد.

روش کار :

  • در مرحله اول لازم است که به محیط برنامه‌ریزی دستگاه سانترال وارد شوید.
  • مرحله دوم به وارد کردن یک کد مربوط است. بر این اساس کد 008 را از طریق صفحه کلید به سیستم معرفی کنید.
  • در ادامه وقتی نسبت به فشردن کلید SP-PHONE اقدام نمایید، شرایط برنامه نویسی و تنظیمات فراهم می‌شود. پس از آن بر روی صفحه نمایشگر گوشی تلفن رومیزی سانترال پاناسونیک، Ext Operator با پیغام روبرو خواهید شد.
  • درگاه بعدی وقتی کلید SP-PHONE را بفشارید، به محیط اصلی برنامه هدایت می‌شوید. در این حالت باید نسبت به وارد کردن کد ( 01 OPT: Jack- ) اقدام کنید.
  • پس از اجرای مرحله قبلی، به دنبال کلید STORE از بین کلیدهای صفحه کلید باشید. آن کلید را بفشارید تا تنظیمات اعمالی ذخیره شود.
  • پس از ذخیره کردن تنظیمات به هدف خروج از برنامه، می‌توانید از کلید HOLD استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به آموزش نحوه تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک پرداختیم. در این خصوص راهکارهای متعددی را به شما کاربران وب سایت panasonic-iranco.com معرفی کردیم. بر اساس روش‌های مختلفی که در این مقاله آموزش داده‌ایم، شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به تکنسین پاناسونیک،  شرایط فعال­‌سازی و تنظیم منشی تلفن در محصولات پاناسونیک را فراهم آورید. شاید برخی از کاربران در محیط کسب و کار و سازمان‌ها، نسبت به کاربری از محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک اقدام داشته باشند. برای این افراد نیز نحوه فعال سازی تنظیمات منشی تلفن پاناسونیک را توضیح داده­ایم. این نوع کاربران از تلفن­های سانترال پاناسونیک استفاده خواهند کرد.

توجه داشته باشید که روش فعال سازی تلفن‌های رومیزی پاناسونیک، در مدل خانگی با مدل تلفن‌های سانترال پاناسونیک متفاوت است. روش و راه­کار در این دو مدل تلفن از ساختار ویژه­‌ای برخوردار است. پس باید به نحوه انجام تنظیمات توجه ویژه داشته باشید. اما اگر در زمان فعال سازی و تنظیم منشی تلفن با مشکل روبرو شدید، می‌توانید شرایط رفع ابهام و مشکل را از طریق مشاوره با تکنسین‌های نمایندگی‌ پاناسونیک دنبال کنید. در نمایندگی‌های تلفن پاناسونیک، تکنسین‌ها و کارشناسان خبره می‌توانند با استفاده از تجهیزات مدرن و دانش روز دنیا، در خدمت همه کاربران محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک باشند.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها