همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک موضوع مهمی است که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم. کارتریج از جمله مهم‌ترین قسمت‌های یک پرینتر و فکس محسوب می‌شود. با استفاده از این قطعه کاربردی، می‌توانید شرایط کاربری از پرینتر و فکس را فراهم آورید. کمپانی پاناسونیک هم در زمینه تولید انواع پرینتر و هم در زمینه تولید انواع کارتریج و درام برای دستگاه فکس فعالیت دارد. این مقاله آموزشی و توضیحی برای کاربران وب سایت Panasonic-iranco.com تهیه می‌شود. کاربران می‌توانند در پایان مطالعه این مقاله، دید کاملی نسبت به استفاده از کارتریج، درام و انتخاب و خرید این محصولات کاربردی داشته باشند. مانند همیشه با ما همراه باشید قطعا مطالعه مقاله برای شما کاربردی خواهد بود.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک cartridge panasonic

کمپانی پاناسونیک در زمینه تولید محصولات اداری از جمله معروف‌ترین، محبوب‌ترین و معتبرترین برندها در جهان شناخته می‌شود. اعتبار این برند تا به جایی است که شاید بتوان به جرات گفت در بیشتر مراکز اداری و محیط‌های کسب و کار، دستگاه‌های مختلف مانند پرینتر پاناسونیک، فکس پاناسونیک، یا اسکنر پاناسونیک و غیر مشاهده می‌شود. توجه و استقبال کاربران از کاربری با محصولات پاناسونیک، موضوع امروز و دیروز نیست. برند Panasonic بیش از یک دهه است که در زمینه تولید و طراحی انواع محصولات اداری فعالیت دارد. در این مقاله می‌خواهیم درباره همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک در خدمت شما کاربران محترم باشیم.

کارتریج و درام برای پرینتر و فکس پاناسونیک از جمله مهم‌ترین قسمت‌های این دستگاه‌ها است. شاید شما کاربر پرینتر یا فکس با برند دیگری باشید. اما حتما نسبت به خرید کارتریج و درام، برند پاناسونیک را انتخاب می‌کنید. یا حتی اگر به فروشگاه‌ها و مراکز مجاز فروش درام و کارتریج مراجعه کنید، آنها در بین برندهای مختلف پاناسونیک را به شما پیشنهاد بدهند. دلیل این موضوع بسیار روشن است. همه کاربران نسبت به تایید کیفیت محصولات پاناسونیک متفق القول هستند. کمپانی پاناسونیک به واسطه کاربری از با کیفیت‌ترین قطعات، نسبت به طراحی و تولید انواع محصولات خود اقدام می‌کند. به همین خاطر همیشه این برند از جمله پرچمدارترین برندها در زمینه تولید محصولات اداری یا محصولات آشپزخانه و حتی محصولات الکترونیکی مانند انواع تلفن است.

معرفی دیگر محصولات با برند پاناسونیک

حرف از محصولات دیگر پاناسونیک شد. کمپانی معروف پاناسونیک مانند برند­های معتبر و معروف مانند ایسوس، نسبت به طراحی و ساخت محصولات گوناگون به کاربران در جهان خدمات بسیار با کیفیت ارائه می­هند. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که پاناسونیک به غیر از تولید و طراحی محصولات اداری در انواع مختلف، نسبت به طراحی و ساخت انواع محصولات خانگی مانند لباسشویی پاناسونیک و یا حتی انواع تلفن رومیزی پاناسونیک نیز فعالیت دارد. کیفیت در این نوع محصولات نیز دست کمی از کیفیت محصولات اداری ندارد. کمپانی پاناسونیک افتخار دارد به عنوان برندی بسیار معتبر و مطمئن در حوزه‌های متفاوت، افتخار کاربری مطلوب و ارائه بهترین خدمات را به کاربران در سرتاسر جهان داشته باشد. در ادامه مقاله شما با محصول کارتریج و درام پاناسونیک بیشتر آشنا خواهید شد.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

درباره کارتریج cartridge و درام محصولی از کمپانی پاناسونیک

از جمله وسایل مهم و کاربردی برای محیط‌های اداری، printer و fax است. کاربری از این دو وسیله می‌تواند در روند و اجرای فرایندهای اداری، شرایط مطلوب‌تری را فراهم آورد. امروزه محیط اداری یا سازمانی را پیدا نخواهید کرد که از پرینتر و فکس استفاده نکند. اما در بین برندهای مختلف که نسبت به طراحی و تولید پرینتر اقدام می‌کنند، کدام برند می‌تواند معتمدترین، معتبرترین و با کیفیت‌ترین برند برای پرینتر باشد ؟

در این خصوص قضاوت را به کاربران می‌سپاریم. اما اگر بخواهیم بر اساس دریافت فیدبک و نظرات کاربران تصمیم بگیریم، امروزه در بین برندهای مختلف برای تولید دستگاه‌های پرینتر، برند پاناسونیک حرف اول را می‌زند. پاناسونیک علاوه بر تولید پرینتر و دستگاه‌های مهم اداری، نسبت به تولید تجهیزات کاربردی برای محصولات خود نیز اقدام می‌کند. این حرکت شاید در برندهای دیگر مشاهده نشود. یکی از این تجهیزات مهم کارتریج و درام است. از طرف دیگر ممکن است شناخت کارتریج برای خیلی از افراد تازه وارد به بازار مبهم باشد. اما قطعا با مطالعه مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، این ابهام برای آنها برطرف خواهد شد.

افراد زیادی در سرتاسر دنیا کاربر پرینتر و فکس پاناسونیک هستند. این افراد معمولا فقط در زمان کاربری از این دستگاه‌ها به فکر دریافت خروجی هستند. به همین خاطر هیچگاه در رابطه با مفهوم و کاربرد کارتریج و درام شناخته کافی را کسب نکردند. در این خصوص در ابتدا باید به معنی کارتریج اشاره کرد. واژه کارتریج cartridge در لغت و فرهنگ لاتین به معنای فشنگ یا استوانه است. در حالت حقیقی نیز وقتی به فیزیک کارتریج توجه می‌کنید، آن را در قالب همین حجم و قیافه خواهید دید.

اهمیت کسب اطلاع نحوه کاربری از کارتریج و پرینتر

در تعریف دیگر می‌­توان کارتریج پاناسونیک را به حالت یک خشاب اسلحه نیز معرفی کرد. همانطور که یک اسلحه بدون گلوله بی استفاده خواهد بود، یک پرینتر نیز بدون داشتن کارتریج هیچ استفاده­ای برای کاربر نخواهد داشت. با این مثال می­شود به راحتی ارزش کاربری از کارتریج را متوجه شد. کسب اطلاع در رابطه با نوع کاربری از کارتریج و درام، رابطه مستقیم با دریافت بهترین عملکرد از پرینتر یا فکس پاناسونیک دارد. به همین منظور اگر نسبت به این قطعات و تجهیزات مهم بی‌تفاوت بود، شک نداشته باشید کاربری از این دستگاه‌ها برای کاربران با اختلال روبرو خواهد شد. حتی اگر کاربران نسبت به این تجهیزات اطلاعات کافی داشته باشند می‌توانند در زمان خرید فکس یا پرینتر انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشند.

به طور کلی کارتریج در مدل‌های مختلف پرینتر کاربری دارد. هم برای پرینتر از نوع لیزری و هم برای پرینتر از نوع جوهر افشان. در پرینتر لیزری به هدف چاپ کاغذ، از تونر استفاده می‌شود. این تونر داخل کارتریج است. در پرینتر جوهر افشان، جوهر و هد داخل کارتریج قرار دارند. به واسطه کارتریج کاربر می‌تواند شرایط پرینت و چاپ کاغذ را فراهم آورد. البته وقتی صحبت از جوهر می‌شود، شرایط رنگ‌های متنوع در چهار حالت مشخص خواهند شد. البته در برخی از شرایط هد و جوهر در داخل کارتریج نبوده و از هم جدا هستند.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

شرایط کاربری از کاریتریج در پرینتر­های تک رنگ و چند رنگ

برخی از پرینترهای جوهرافشان شرایط استفاده از چهار رنگ اصلی را برای کاربر فراهم می‌آورند. برخی دیگر فقط می‌توانند سه رنگ را پشتیبانی کنند. این نوع از پرینترها که از کارتریج مدل سه رنگی برخوردارند، شرایط پشتیبانی از رنگ سیاه در بین سه رنگ کارتریج وجود ندارد. به همین خاطر پرینتر، رنگ مشکی را باید از یک کارتریج جداگانه دریافت کند. در پرینترهای لیزری نیز شرایط استفاده از کارتریج متفاوت است. پرینتر رنگی لیزری تونر، به ازای هر چهار رنگ یک کارتریج دارد. هر کدام از یکدیگر جدا هستند. در پرینترهای رنگی لیزری تک رنگ نیز فقط یک کارتریج با محتوای رنگ مشکی استفاده می‌شود.

cartridge چیست – کاربردی­ترین نکات انتخاب و خرید انواع کارتریج پاناسونیک

پرینتر وظیفه چاپ کاغذ را بر عهده دارد. وقتی می‌خواهیم درباره همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک صحبت کنیم، باید ابتدا به بیان ارزش استفاده از این قطعات مهم و این تجهیزات کاربری بپردازیم. پرینتر به واسطه وجود کارتریج می‌تواند وظیفه خود که چاپ کاغذ را انجام دهد. پرینترهای لیزری یا جوهرافشان از شرایط چاپ متفاوتی برخورد دارند. البته هر دو محصول پاناسونیک بهترین خروجی را به کاربران ارائه خواهند داد. ولی این تفاوت در این محصولات وجود دارد و کاربر باید به این تفاوت توجه داشته باشد. بر این اساس وقتی مدل پرینتر را مشخص کردید باید کارتریج مخصوص به آن را نیست تهیه کنید.

هر کدام از مدل کارتریج مخصوص برخوردارند. هر کارتریج محفظه‌ای است برای نگهداری جوهر یا همان تونر. تونر برای پرینترهای لیزری و جوهر برای پرینترهای جوهرافشان. این جوهرها نیست نسبت به هم با تفاوت‌هایی همراه هستند. پس نمی‌توان کارتریج پرینتر لیزری را مطابق با کارتریج پرینتر جوهر افشان معرفی کرد. وظیفه اصلی کارتریج مهیا نمودن شرایط پشتیبانی است جوهر برای پرینتر به هدف چاپ کاغذ است.

پاناسونیک panasonic به عنوان یکی از معتبر­ترین برند­های تولید کارتریج و درام است. در بازار محصول کارتریج پاناسونیک را در دو انواع مختلف مشاهد خواهید کرد. کارتریج اصل original و کارتریج باز remanufactured، کارتریج دوباره پر­شده refilled، کارتریج بازیافتی recycled و البته کارتریج عمومی یا سازگار  compatible or generic. هر کدام از این انواع کارتریج می‌توانند مشتریان خاص خود را داشته باشند. چرا که  انواع می‌توانند برای پروژه‌های مختلف خدمات مشخصی را به کاربران ارائه دهند.

تفاوت بین انواع کارتریج پاناسونیک

قبل از اینکه بخواهیم درباره تفاوت بین انواع کارتریج پاناسونیک با هم صحبت کنیم، بهتر است در مورد نحوه تلفظ این واژه به نکته مهمی اشاره شود. در بازار این قطعه مهم در دو حالت کارتریج و کارتریج تلفظ می‌شوند. معادل لاتین این ابزار cartridge است. پس با این حساب کاتریج غلط بوده و باید آن را کارتریج خطاب کرد. این ابزار همانطور که متوجه شدید، مانند استوانه یا خشاب اسلحه محفظه‌ای است به هدف نگهداری تونر یا جوهر. تونر برای پرینترهای لیزری و جوهر برای پرینترهای جوهرافشان. پس کارتریج در دونوع لیزری و جوهری است. این ابزار می‌تواند تا ۴ رنگ تونر یا جوهر را در خود نگه دارد. پس از نصب کارتریج در انواع پرینتر، شرایط چاپ کاغذ برای کاربر فراهم می‌شود. چاپ کاغذ به واسطه محتوای داخل کارتریج از طریق نازل یا درام به کاغذ پخش و منتقل خواهد شد.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

پس درام وظیفه ارسال جوهر یا تونر از کارتریج به کاغذ را دارد. شاید بتوان درام را واسطه بین چاپ و کارتریج نیز نامید. اگر بخواهیم دقیق‌تر نسبت به تفاوت دو نوع کارتریج صحبت کنیم، باید بگوییم کارتریج در مدل پرینتر لیزری محفظه‌ای است متشکل از پودر تونر. اما کارتریج در مدل پرینتر جوهرافشان، محفظه‌ای است از مایع جوهر. در زمان اجرای فرایند چاپ پرینتر لیزری، پودر تونر بر روی کاغذ ذوب می‌شود. این ذوب شدن شرایط چاپ را مهیا خواهد نمود. اما در زمان اجرای پروسه چاپ به واسطه پرینتر جوهرافشان، مایع جوهر به صورت قطرات بسیار ریز بر روی کاغذ پخش خواهند شد. تا در نهایت شما یک چاپ با کیفیتی را به واسطه کاربری از انواع پرینتر­های پاناسونیک را در خروجی دریافت کنید.

تفاوت نوع چاپ در پرینتر و دستگاه کپی و کاربری از چیپ

شاید برای شما شرایط استفاده و کاربری از چاپ در پرینتر و دستگاه کپی سوال باشد. در دستگاه کپی شرایط مانند پرینتر لیزری است. در این دستگاه پودر تونر از کارتریج با مقدار زیادتر بر روی کاغذ ذوب خواهد شد. کمپانی پاناسونیک به هدف کاربری راحت برای کاربران در مدل‌های جدید کارتریج، از قسمتی به نام چیپ استفاده می‌کند. وظیفه چیپ اعلام مقدار مشخص تونر یا مایع جوهر در کارتریج است. به همین منظور هر زمان محتوای کارتریج کم شود، آن را با اعلان به کاربر اطلاع خواهد داد. این اعلان به صورت پیام خطا و Error به پرینتر و در ادامه از پرینتر به کامپیوتر و در نهایت به کاربر ارسال می‌شود. فرایند اعلان خطا در دستگاه کپی نیز همانند پرینتر است.

درباره نحوه عملکرد و شرایط کارتریج جوهری پاناسونیک

کارتریج پاناسونیک از نوع جوهری، مخصوص پرینتر جوهر افشان است. در ادامه بیان موضوع همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، می‌توانیم شرایط کاربری از کارتریج جوهری را در شش نکته تقسیم‌بندی کنیم.

نوع ماده در کارتریج جوهری پاناسونیک

نکته اول را به بیان موضوع نوع ماده درون کارتریج جوهرافشان می‌پردازیم. در کارتریج جوهری این مایع به دو نوع پیگمنت و دای تقسیم می‌شود. هر کدام تعریف و کاربری خاص خود را دارند.

شرایط اعمال جوهر بر روی کاغذ

نکته دوم وقتی کاربر می‌خواهد کاغذ را چاپ کند جوهر از کارتریج بر روی کاغذ پرتاب می‌شود. در ادامه جوهر پرتابی باید تثبیت شود و این کار بدون استفاده از حرارت انجام خواهد شد.

نوع استفاده از کارتریج جوهری پاناسونیک

در نکته سوم به شرایط بازگشایی کارتریج از حالت پلمپ اشاره می‌شود. به همین منظور اگر کارتریج را از حالت پلمپ جدا کردید، باید در کمترین زمان آن را در جایگاه مخصوص در پرینتر قرار دهید و استفاده کنید. اتلاف زمان و عدم استفاده طولانی از کارتریج، شرایط خشک شدن جوهر موجود در کارتریج را به همراه دارد. پس از مدت زمان مثلا یک ماه، جوهر خشک می‌شود و به هیچ عنوان برای پرینتر قابل استفاده نیست.

ظرفیت کارتریج پاناسونیک

نکته چهارم به ظرفیت کارتریج جوهری در برابر لیزری اشاره دارد. به همین منظور کارتریج جوهری از ظرفیت بیشتری برخوردار خواهد بود. شاید این موضوع شرایط سودمند­ری را برای پرداخت هزینه­ها به همراه داشته باشد.

کیفیت سرعت در کارتریج پاناسونیک

در نکته پنجم به یک پارادوکس اشاره می­کنیم. بر خلاف برتری ظرفیت در کارتریج جوهری نسبت به کارتریج لیزری، فاکتور سرعت در کارتریج لیزری نسبت به کارتریج جوهری بیشتر است. این م.ض.ع شاید برتری کیفیت در پرینتر لیزری را اثبات کند.

شرایط شارژ در کارتریج جوهری پاناسونیک

در بیان نکته ششم، به کیفیت شارژ در کارتریج می­پردازیم. برخی از کاربران تصور می‌کنند کارتریج­‌های جوهری یکبار مصرف است. یعنی قابلیت شارژ در آنها وجود ندارد. کارتریج‌های جوهری با برند پاناسونیک می‌توانند مانند کارتریج لیزری پاناسونیک شارژ شوند. اما فرایند شارژ در کارتریج جوهری با اما و اگرهایی همراه است. به همین خاطر متخصصین پیشنهاد می‌دهند به جای شارژ، از کارتریج جدید استفاده شود. پروسه شارژ در کارتریج جوهری مبهم است. اجرای این عمل شاید برای همه کاربران میسر و راحت نباشد. کاربر باید در زمان تخلیه جوهر در کارتریج ، بر روی بدنه آن روزنه‌ای به واسطه سرنگ ایجاد کند. در ادامه کارتریج سوراخ کرده را درون پرینتر نصب کند. این کار اگر با مهارت انجام نشود، می‌تواند شرایط ریزش جوهر درون پرینتر را فراهم آورد. طبیعتا ریزش جوهر در محفظه داخلی پرینتر می‌تواند سیستم سخت ‌افزاری در پرینتر را با اختلال و خرابی همراه سازد.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

نکته مهم در مورد کاربری و انتخاب کارتریج جوهر افشان پاناسونیک

در ادامه بیان نکات همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، انتخاب خوب و اصولی در نوع کارتریج نیز می­‌تواند بسیار مهم باشد. این موضوع رابطه مستقیم با دریافت یک خروجی مطلوب و چاپی با کیفیت دارد. به همین منظور اگر می­‌خواهید چاپ با کیفیت باشد، به این موضوع خوب توجه کنید. کارتریج­‌های جوهری از سه رنگ اصلی تشکیل می­‌شوند. این سه رنگ که در کیت این مدل کارتریج‌­ها وجود دارد متشکل است از قرمز، آبی و زرد. در کنار این رنگ­‌ها نیز کیت رنگ سیاه هم وجود دارد که برای چاپ متون و اشکال سیاه بکارگرفته می­‌شود. اما در برخی از کارتریج‌­ها، رنگ سیاه را تلفیقی از این رنگ­ها فراهم می­کند.

اما این مدل رنگ سیاه ترکیبی بوده و خالص نیست. به همین خاطر در زمان مشاهده خروجی چاپ، شما متون را به رنگ سیاه نمی‌­بینید. یا آبی هستند و یا به رنگ سبز تیره خواهند بود. این شرایط به هیچ وجه نمی­‌تواند برای چاپ مناسب باشد. از طرف دیگر در پرینتر­های جوهری جدید و نوع قدیمی، شرایط و مدل کارتریج‌­ها متفاوت است. در نوع قدیمی رنگ­ها در کارتریج به هم وصل بودند. به همین خاطر اگر یکی از رنگ­‌ها تمام می­شد، کاربر مجبور به تعویض کامل کارتریج و تغییر همه رنگ­ها بود. اما خوشبختانه شرایط در پرینتر­های جوهری جدید فرق دارد. در زمان اتمام یک رنگ، کاربر می‌­تواند نسبت به تعویض همان رنگ اقدام کند. پس نیازی به تعویض کل کارتریج نیست. این موضوع برای صرفه‌­جویی در هزینه­‌های جانبی بسیار موثر خواهد بود.

بهترین انتخاب کارتریج برای پرینتر­های جوهر افشان پاناسونیک

همانطور که گفتیم، رنگ­ها در اکثر پرینترهای جوهر افشان متشکل از سه رنگ اصلی قرمز، آبی و زرد بعلاوه رنگ سیاه هستند. کاربری از این چهار رنگ می­‌تواند چاپی طبیعی و مطلوب را برای کاربر به دنبال داشته باشد. اما شرایط مطلوب­تر و حرفه­‌ای­‌تری نیز وجود دارد. یعنی استفاده از شش رنگ به جای چهار رنگ. در این حالت لازم است در کنار این چهار رنگ موجود درکارتریح، از شش رنگ به صورت مجزا نیز استفاده کنید. یعنی دو رنگ آبی روشن و قرمز روشن نیز در کنار چهار رنگ اصلی قرار بگیرد. با این کار تبلوری شگرف در نحوه کاربری از کارتریج و پرینتر مشاهده خواهید کرد و شرایط چاپ، بسیار متفاوت­تر خواهد شد. با رعایت این متد از چاپی حرفه‌­ای برخوردار می­‌شوید و با این کار تصاویر به صورت طبیعی‌­تر چاپ خواهند شد.

شرح ساختار کاربری از کارتریج پاناسونیک نوع جوهر افشان

وقتی قرار است از همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک صحبت کنبم، اشاره به نوع کاربری و شرح نحوه فعالیت در این قسمت از پرینتر می­‌تواند بسیار مهم باشد. قطعا برای کاربران و خریداران این موضوع با اهمیت خواهد بود. چرا که داشتن آگاهی به این موضوع می‌­تواند در نحوه انتخاب و کاربری از پرینتر کاربرد زیادی داشته باشد. هر چه اطلاعات کاربر افزایش پیدا کند، کاربری از دستگاه برای او نیز راحت­تر و آگاهانه­‌تر خواهد بود.

در نتیجه خروجی بهتری را دریافت می‌­کند. این موضوع حتی می‌­تواند برای افزایش طول عمر در پرینتر پاناسونیک نیز بسیار موثر باشد. کارتریج در پرینترهای جوهری محلی است به هدف نگهداری جوهر. این نوع از پرینترها در کنار کارتریج، از یک عدد هد و نازل‌های متعددی برخوردارند. این نازل‌ها بر روی هد واقع می‌شوند و وظیفه دارند در زمان چاپ، جوهر را از کارتریج به سمت ورقه‌ها اسپری کنند. در کارتریج ، جوهر در حالت رنگدانه ذخیره می‌شود.

انواع جوهر در کارتریج پاناسونیک

جوهر کارتریج به طور کل به دو حالت ( پیگمنت ) و ( دای ) تقسیم بندی خواهد شد. هر کدام از تعریف مشخصی برخوردارند.

جوهر از نوع دای

نوع دایی جوهری است که از یک محلول رنگی تشکیل می‌شود. این نوع جوهر از ویژگی­های زیر برخوردار است.

ویژگی‌هایی که در جوهر دای وجود دارد

  • کیفیت و قیمت آن پایین است
  • جوهر دای از ۹۵ درصد آب تشکیل می‌شود
  • این جوهر را می‌توان به مایع رنگی تشبیه کرد
  • در برابر نور خورشید مقاومت پایینی دارد
  • اگر در زمان طولانی کارتریج بلا استفاده باشد، جوهر دای خشک خواهد شد
  • پس از اسپری جوهر دای بر روی اسناد و ورقه‌های کاغذ، با برخورد آب جوهر پخش می‌شود
  • کارتریج حاوی جوهر دای باید پس از بازگشایی از پلمپ سریع استفاده شود
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

جوهر از نوع پیگمنت

پیگمنت جوهری است که در کارتریج از رنگدانه برخوردار است. این نوع جوهر نیز از ویژگی­های منحصر به فردی برخوردار است. در ادامه به این ویژگی­ها اشاره می­شود.

ویژگی‌هایی که در جوهر پیگمنت وجود دارد

  • جوهر پیگمنت در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم است
  • این جوهر قادر است رنگ اصلی خود را حفظ کند
  • جوهر پیگمنت می­تواند برای اسناد و محتواهای چاپ‌های خارجی انتخاب خوبی خواهد بود
  • جوهر پیگمنت از پایداری مطلوبی برخوردار است
  • این جوهر در بازار از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار است
  • شرایط سازگاری با انواع پرینترها در این جوهر میسر است
  • جوهر پیگمنت از رنگدانه تشکیل می‌شود

نوع اسپری جوهر در کارتریج پاناسونیک

شرایط اسپری جوهرها در کارتریج نیز در حالت‌های مختلف ( حرارتی و پیزوالکتریک ) انجام می‌شود.

حالت پیزوالکتریک Piezoelectric

در برخی از شرایط شرایط اسپری جوهر به حالت پیزوالکتریک Piezoelectric است. در این حالت فرایند اسپری از کریستال‌های پیزوالکتریک استفاده می‌کند. به این صورت که این کریستال‌ها بر روی نازل‌ها قرار دارند و شرایط اسپری جوهر بر روی ورقه‌های کاغذ را کنترل می‌کنند.

حالت حرارتی

در حالت دیگر نوع اسپری جوهر در شرایط حرارتی انجام می‌شود. این حالت در داخل کارتریج از یک المنت حرارتی استفاده خواهد شد. در ادامه جوهر موجود در کارتریج گرم می‌شود. پس از گرم شدن المنت حرارتی شرایط اسپری کردن جوهر بر روی ورقه‌های کاغذ و اسناد را فراهم خواهد آورد.

کاربری از کارتریج جوهری پاناسونیک چه مزایایی دارد ؟

اگر بخواهیم به موضوع همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک بپردازیم، درباره مزیت­های کارتریج جوهر افشان نیز باید بگوییم. پرینتر از نوع جوهرافشان از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود. به طور کلی پرینتر جوهر افشان را می‌توان به بدنه و هد تقسیم‌بندی کرد. استفاده از این کارتریج مزایای مختلفی دارد. آگاهی به این برتری‌ها و مزایا می‌تواند شرایط سودمندی استفاده از این نوع کارتریج را به کاربران معرفی کند.

  • وقتی از پرینتر جوهری شرایط چاپ بر روی اسناد و ورقه‌های کاغذ به واسطه کارتریج جوهری اجرا می‌­شود، به هدف خشک شدن جوهر اسپری کرده بر روی اسناد نیازی به اعمال حرارت ندارید.
  • از طرف دیگر کارتریج جوهری از قیمت مقرون به صرفه­ای برخوردار است. به قدری که می‌توان به راحتی آن را برای مصارف خانگی نیز انتخاب کرد. در حالتی هم می‌توان گفت برخورداری از کارتریج جوهری شرایط حفظ سرمایه و صرفه‌جویی را به دنبال دارد.
  • نکته دیگر که البته بسیار مهم است موضوع کیفیت چاپ در کارتریج جوهری است. در این خصوص باید به این نکته اشاره کرد که خروجی دریافتی از کارتریج جوهری بسیار مطلوب خواهد بود.

درباره نحوه عملکرد و شرایط کارتریج لیزری پاناسونیک یا همان تونر

دیگر نوع کارتریج که در بازار برای کاربران از جمله دستگاه‌های منحصر به فرد و کاربردی است، کاتریج از نوع لیزری نام دارد. این مدل محصول کارتریج لیزری پاناسونیک از شش خصوصیت بارز و کاربردی برخوردار است. کارتریج لیزری مختص پرینتر­های لیزی است. حتما کاربران با توجه به این خصوصیت‌ها نسبت به انتخاب این نوع کارتریج و این نوع پرینتر اقدام می‌کنند.

  • محفظه کارتریج لیزری از پودر رنگ پر می‌شود. به همین خاطر پرینتر لیزری به واسطه تثبیت چاپ بر روی اسناد، به حرارت و گرما نیاز دارد.
  • از طرف دیگر همانطور که در کارتریج لیزری مواد تشکیل دهنده پودری است، برخورداری از طول عمر بیشتر در این محصول نسبت به کارتریج جوهری می­‌تواند نکته مهم و کاربری باشد.
  • در رابطه با نوع کیفیت باید گفت کارتریج‌های لیزری از ظرافت بیشتری نسبت به کارتریج جوهر افشان برخوردارند.
  • توجه داشته باشید که دستگاه کارتریج لیزری نباید در محیط آفتابی و در مجاورت نور آفتاب قرار بگیرد. در ادامه نیز باید توجه داشته باشید که اعمال گرما خارجی برای این محصول ضرر دارد.
  • نکته حائز اهمیت دیگری که می‌توان در رابطه با نحوه کاربری از کارتریج و پرینتر لیزری بیان نمود، شرایط سرعت بالا در زمان پرینت و چاپ ورقه‌های کاغذ است.
  • کاربران می‌توانند بر اساس داشتن شاخصه قابل شارژ بودن کارتریج لیزری را به راحتی شارژ کنند.
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

دسته‌­بندی پرینتر لیزری پاناسونیک

با توجه به نوع کارتریج در پرینترهای لیزری پاناسونیک، این دستگاه‌ها را می‌توان به دو دسته‌بندی مهم تقسیم بندی کرد. پرینتر لیزری رنگی و پرینتر لیزری تک رنگ. هر کدام از این نوع پرینترهای لیزری، شرایط استفاده منحصر به فردی را برای کاربران فراهم می‌آورند. اگر کاربر انتخاب و خرید پرینترهای لیزری رنگی پاناسونیک را انتخاب کند، قادر خواهد بود اسناد و محتوای خود را به واسطه کارتریج چهار رنگ اصلی در خروجی چاپ دریافت نماید. اما شاید کاربری بخواهد از پرینتر رنگی لیزری پاناسونیک تک رنگ استفاده کند. در این حالت محتوای مد نظر فقط با توجه به کارتریج مشکی در خروجی چاپ خواهد شد.

آشنایی با کارتریج تونر پاناسونیک

تونر همان محتوایی است که پرینترهای لیزری به واسطه آن به کاربر خدمات می‌دهند. در حالت دیگر می‌توان تونر را همان جوهر در پرینترهای لیزری معرفی کرد. پرینترهای جوهرافشان به واسطه جوهر عملیات چاپ را انجام می‌دهند. اما پرینترهای لیزری به واسطه تونر عملیات چاپ را اجرا می‌کنند. به همین منظور می‌توان نتیجه گرفت تونر همان محتوایی است که در کارتریج پرینتر لیزری ذخیره می‌شود. کلیه کارتریج‌های پرینترهای لیزری از دو قسمت مهم تشکیل می‌شوند. یکی تونر و دیگری درام. حتی در برخی از پرینترهای لیزری پاناسونیک این دو قسمت در یک کارتریج وجود خواهند داشت. البته مدل‌هایی هم هستند که برای هر کدام شرایط مجزا و در یک کارتریح مشخص قرار خواهند گرفت.

تعریف تونر Toner در کارتریج لیزری

مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک تونر به تعریف تونر رسید. تونر را به حالت پودر مشاهده خواهید کرد. البته پودری متراکم که از درصد غلظت زیادی برخوردار است. کارتریج در پرینترهای لیزری پاناسونیک قابل شارژ هستند. شارژ آنها به واسطه تونر انجام می‌شود. در پرینترهای لیزری پاناسونیک پودر تونر را می‌توانید در چهار رنگ مشکی، قرمز، آبی و زرد مشاهده و استفاده کنید.

ترکیب ساخت و تهیه پودر تونر :

پودر تونر از پلیمرهای خاص تشکیل می­شود. این پلیمر­ها را می­توان به موم پلی پروپیلن Polypropylene Wax، کربن سیاه Carbon Black، رنگدانه زرد Pigment Yellow، رنگدانه قرمز Pigment Red، رنگدانه آبی Pigment Blue، سیلیکا فوم Fumed Silica، به علاوه اکسید آهن به علاوه رزین و البته پلی استر Polyester تهیه می‌شود.

تعریف درام Drum در کارتریج لیزری

به هدف بیان همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، تعریف درام نیز از اهمیت برخوردار است. در پاراگراف‌­های قبلی با تونر به عنوان یک پودر متراکم که در کارتریج ذخیره می‌شود آشنا شدید. حالا وقتی پرینتر لیزری فعال باشد و بخواهد به واسطه محتوای کارتریج شرایط چاپ بر روی اسناد و ورقه‌های کاغذ را انجام دهد، این کار به واسطه درام انجام می­گیرد. درام رنگ پودرهای موجود در کارتریج را به اسناد و ورقه‌ها به هدف چاپ انتقال می‌دهد. در فرایند چاپ لیزری شرایط تونر به واسطه درام به کاغذ می‌چسبد. اجرای این فرایند به دلیل داشتن بار منفی تونر و بار مثبت کاغذ است. پارادوکس این ۲ بار شرایط چسبندگی رنگ پودر­های تونر بر کاغذ را شامل می‌شوند. و به این فرایند در نهایت می‌گویند چاپ.

کارتریج پرینتر لیزری پاناسونیک از چه اجزایی تشکیل می‌شود ؟

در پرینترهای لیزری، کارتریج از ساختار مجهول و جالبی برخوردار است. این وسیله از ۱۱ قسمت تشکیل می‌شود. درام Drum – تونر Toner – مگنت Magnet – فوم رولر Foam Roller – دکتر بلید Doctor Blade – واحد فیوزر Fuser Unit – تسمه انتقال Transfer Belt – شاتر درام Shutter Drum – بلید Cleaning Blade – تراشه الکترونیکی Electronic Chip – سطل زباله Waste Toner Bin.

کارتریج تونر از چه مزایایی برخوردار است ؟

کارتریج­های دارای تونر در پرینترهای لیزری، از مزایای متعددی برخوردار هستند. وجود این مزایا باعث می‌شود که امروزه خرید پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان، در نزد کاربران از استقبال بیشتری برخوردار باشند. این مزیت‌ها را می‌توان به ۴ مورد خلاصه کرد.

کیفیت قابلیت شارژ

اولین مزیت داشتن قابلیت شارژ در کارتریج‌های پرینتر لیزری است. با این حساب کاربران می‌توانند در هر زمان که خواستند به راحتی شرایط شارژ کارتریج را حتی به شخصه انجام دهند.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

کیفیت سرعت چاپ

دومین مزیت سرعت چاپ در کارتریج‌های تونری بسیار بیشتر از کارترج‌های جوهر افشان است. این اتفاق شرایط صرفه‌جویی در زمان و البته راحتی کاربری از این نوع پرینترها را به مراتب افزایش خواهد داد.

کیفیت طول عمر

موضوع مهم دیگری که در مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک باید به آن پرداخت به عنوان سومین مزیت، بررسی طول عمر در کارتریج تونری نسبت به کارتریج جوهر افشان است. به طور کل نسبت به محصولات مشابه در بازار، پرینترهای لیزری یا حتی جوهرافشان پاناسونیک از قیمت بالایی برخورد دارند. البته دلیل این موضوع برای کاربران کاملا مشخص است. چرا که محصولات پاناسونیک کیفیت فوق العاده­ای دارند. این برتری در همه نوع محصولات پاناسونیک، شرایط مواجهه کاربران با قیمت این محصولات را عادی کرده است. بر این اساس داشتن طول عمر بالا در محصولات پاناسونیک می‌تواند برای کاربران یک موفقیت محسوب شود. کارتریج تونری با برند پاناسونیک از طول عمر بیشتری نسبت به کارتریج جوهرافشان برخوردار است. پس خرید آن برای کاربران سودمند خواهد بود.

کیفیت ظرفیت چاپ

چهارمین مزیت ظرفیت چاپ در کارتریح تونری به مراتب زیاد است. این فاکتور به نرخ قدرت در این دستگاه و این ابزار اشاره دارد. کاربران می‌توانند در مدت زمان کم با سرعت بالا نسبت به چاپ اسناد متعدد در تعداد زیاد اقدام کنند. وجود این فاکتور نیز می‌تواند کسب موفقیت و صرفه‌جویی در زمان و هزینه را برای کاربران به ارمغان آورد.

با توجه به تمام مزیت‌هایی که به آن اشاره کردیم، قیمت در مدل پرینتر­های پاناسونیک متفاوت خواهد بود. بر این اساس اگر به هدف خرید پرینتر پاناسونیک به بازار مراجعه می‌کنید، مدل پرینترهای لیزری را گران‌تر از پرینترهای جوهرافشان خواهید دید. با توجه به داشتن طول عمر بالا، سرعت در چاپ و مزیت‌های دیگر، انتخاب پرینترهای لیزری برای محیط‌های کسب و کار و سازمان‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد. چرا که در این محیط­ها قرار است به تعداد زیاد چاپ ورق و اسناد انجام شود. البته اگر شما به هدف استفاده شخصی نیاز به پرینترهای پاناسونیک دارید، پیشنهاد ما انتخاب و خرید پرینترهای جوهرافشان است.

کارتریج استارتر پاناسونیک چیست؟

شما از جمله کاربرانی هستید که به هدف خرید پرینتر پاناسونیک به بازار و فروشگاه‌های معتبر مراجعه می‌کنید. پس از خرید پرینتر متوجه می‌شوید که کمپانی پاناسونیک در داخل محصول، یک کارتریج آکبند نصب کرده است. این کارتریج که اصل و اورجینال است، همان کارتریج استارتر نام دارد. نکته حائز اهمیت مقدار پودر در کارتریج استارتر در پرینترهای لیزری است. نمایندگی پاناسونیک ولخرجی نکرده و در این نوع کارتریج‌های اورجینال، فقط ۴۰ درصد پودر قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند در ادامه به شخصه ظرفیت ۶۰ درصد خالی این کارتریج‌ها را شارژ کند. دلیل این کار کمپانی پاناسونیک، اشانتیون بودن این کارتربج است. شرایط شارژ به دفعات در کارتریج استارتر برای کاربران مهیا است.

نکته مهم در زمان خرید پرینتر لیزری از فروشگاه­‌های متفرقه

در بازار برخی از فروشگاه‌ها کارتریج استارتر را از پرینترهای لیزری پاناسونیک خارج می‌کنند. این حرکت موجب می‌شود این فروشندگان بتوانند این نوع کارتریج‌ها را جداگانه و با مبلغ بیشتر به فروش برسانند. در ادامه پرینتر لیزری خالی از کارتریج استارتر را نیز با مبلغ کمتری به کاربران می‌فروشند. اما کاربر مجبور خواهد بود برای پرینتر عاری از کارتریج لیزری، یک کارتریج جداگانه خریداری کند. در نهایت وقتی مبلغ کارتریج به علاوه مبلغ تخفیف در پرینتر لیزری را محاسبه کنیم، مشخص می‌شود که کاربر ضرر کرده است. به همین منظور بهترین کار خرید پرینترهای پاناسونیک از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر است. توجه به این نکته نیز در مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک مهم و کاربردی است.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

اهمیت قطعه کارتریج در پرینتر لیزری پاناسونیک

همانطور که تا به این لحظه متوجه شدید کارتریج را می‌توان از جمله مهم‌ترین و حتی اصلی‌ترین قطعات پرینتر معرفی کرد. به دلیل اینکه دستگاه پرینتر بدون وجود کارتریج، قادر نخواهد بود خدماتی به کاربر ارائه دهد. از طرف دیگر نیز می‌توان کارتریج را به عنوان مهمترین قطعه مصرفی پرینتر نیز معرفی کرد. چرا که اگر محتوای این قطعه به اتمام برسد، کاربر راهی جز رفع این خلع را در پیش روی نخوتهد داشت. در رابطه با موضوع رفع کاهش محتوا ( تونر ) در کارتریج، موضوع شارژ و نحوه شارژ آن مطرح می‌شود. به همین خاطر دو راه را می‌توان به هدف شارژ کردن این نوع از کارتریج­های لیزری پیشنهاد داد.

راه­کار اول

اولین راهکار موضوع تعویض یا خرید یک کارتریج جدید است. در این حالت کاربر کارتریج موجود که از تونر تهی است را از دستگاه خارج می‌کند. پس از آن و بعد از خرید کارتریج جدید، آن را با قبلی جایگزین خواهد کرد. در این شرایط اگر کاربر نسبت به خرید کارتریج با کیفیت اقدام نماید، طبیعتا باید هزینه بیشتری بپردازد. بعد از مدتی جمع هزینه‌های پرداختی خرید کارتریج جدید، شاید از کل هزینه دستگاه پرینتر نیز بیشتر شود. پس قاعدتا اجرای این راهکار به سود کاربران نخواهد بود.

راه­کار دوم

با این تفاسیر شرایط راه دوم را بررسی می‌کنیم. در این راهکار به تمدید و تعویض کارتریج می‌پردازیم. به این صورت که هر زمان محتوای کارتریج کاهش یافت، شرایط شارژ مجدد در کارتریج را انجام می‌دهیم. نکته حائز اهمیت تفاوت قابلیت شارژ در کارتریج پرینتر لیزری و پرینتر جورفشان است. اما با توجه به نکاتی که تا به این لحظه اشاره کرده‌ایم، اجرای شارژ در کارتریج پرینتر جوهر افشان با دردسرهای مختلفی همراه خواهد بود. از آنجایی که یکی از مزیت‌های کارتریج لیزری قابلیت شارژ شدن است، موضوع شارژ در کارتریج را فقط به پرینترهای لیزری اختصاص می‌دهیم. در پرینترهای جوهرافشان اجرای شارژ می‌تواند آسیب‌های متعدد به کارتریج و در ادامه به دستگاه پرینتر وارد کند.

درباره شارژ کارتریج لیزری و کیفیت برند پاناسونیک ؟

اعمال شارژ در کارتریج پرینتر لیزری از تونر، فرایندی است که نمایندگی پاناسونیک دسترسی آن را به کاربران خود اختصاص می‌دهد. با این تفاسیر کاربران می‌توانند به راحتی نسبت به شارژ در کارتریج اقدام کنند. البته این اتفاق برای کارتریج‌های پرینتر در مدل‌های دیگر نیز قابل اجرا است. اما موضوع انجام این کار به دفعات، رابطه مستقیمی با کیفیت برند کارتریج و مدل تونر دارد. اجرای این راهکار می‌تواند شرایط بازگشت سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه را برای کاربر فراهم آورد. اگر بخواهیم به همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک توجه کنیم، نباید به بررسی کیفیت کارتریج بی تفاوت باشیم. چرا که کیفیت کارتریج با کیفیت پرینت ورقه‌ها و اسناد نیز رابطه مستقیم دارد.

در نمایندگی‌های معتبر محصولات اداری پاناسونیک، کارتریج در مدل‌های مختلف به مشتریان ارائه می‌شود. آنها می‌توانند برای پرینترهای لیزری کارتریج مد نظر را به راحتی و با کیفیت عالی خریداری کنند. اما پیشنهاد ما استفاده از سرویس‌های شارژ کارتریج پرینترهای لیزری پاناسونیک توسط خود نمایندگی معتبر پاناسونیک است. در این حالت تکنسین‌ها شرایط سرویس کامل کارتریج و شارژ پودر تونر در آن را با کیفیت بالا فراهم خواهند آورد. ابتدا محتوای قبلی در کارتریج تخلیه کرده و در ادامه، پودر تونر با کیفیت عالی را در آن شارژ خواهند کرد. اگر پس از اعمال شارژ شرایط پرینت مورد نظر کاربر نباشد، تکنسین‌های کاربلد در نمایندگی معتبر پاناسونیک، شرایط را با تعویض قطعاتی بهبود خواهند بخشید.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

آشنایی با چیپست کارتریج پاناسونیک

برخورداری از قطعه چیپست راهکاری است که می‌تواند برای هدایت و راهنمای کاربران بسیار با اهمیت باشد. با استفاده از این وسیله تعداد چاپ بر روی اسناد و ورقه‌های کاغذ مدیریت می‌شود. بدین صورت که کاربر می‌تواند از قبل مقدار دریافت پرینت و خروجی چاپ را به دستگاه معرفی کند. از طرف دیگر شرایط چاپ اسناد و ورقه‌ها با مقدار تونر موجود در کارتریج پرینتر لیزری، رابطه مستقیم دارد. یعنی هر اندازه تونر موجود در کارتریج لیزری کم شود، شرایط کیفیت و سرعت در پرینت و چاپ ورقه کاغذ نیز کم خواهد شد. با کاربری از قطعه چیپست، زمانی که تونر در کارتریج لیزری تمام شود، پیغامی از طرف دستگاه به کاربر منتقل خواهد شد.

آشنایی با کاربرد درام کارتریج پاناسونیک  OPC Drum

قطعه درام نیز می‌تواند به عنوان یکی دیگر از قطعات مهم و تاثیرگذار در پرینتر لیزری پاناسونیک معرفی شود. شاید بتوان به جرات گفت اهمیت قطعه درام دسته کمی از کارتریج ندارد. ظاهر این قطعه استوانه‌ای شکل است. جنس آن از آلیاژ آلومینیوم است. سطح درام توسط متریال‌های حساسی مانند سلنیوم در رنگ‌های آبی، قرمز و یا سبز پوشیده می‌شود. این قطعه بسیار تاثیرگذار است در پرینترهای لیزری پاناسئونیک یا دستگاه‌های کپی لیزری پاناسونیک. در بین محصولات پاناسونیک، قطعه درام با عنوان اختصاری OPC نامگذاری می‌شود. این کلمه اختصاری به عبارت رسانای عکس ارگانیک organic photo conductor اشاره دارد. درام از یک غلطک فلزی برخوردار است. وظیفه این غلطک چرخش بر روی ورقه‌های کاغذی است.

این چرخش به دستور پرینتر لیزری پاناسونیک انجام می‌شود. انجام این چرخش شرایط چاپ و پرتاب تونر بر روی ورقه‌های کاغذی را فراهم می‌آورد. کاربران باید نسبت محافظت از قطعه درام در کارتریج لیزری بسیار محتاط باشند. چرا که این قطعه بسیار حساس و شرایط خرابی در آن آسان است.‌ ساختار درام به صورتی است که کاربران می‌توانند آن را جداگانه تعویض کنند. قطعه درام بر اساس استفاده از خاصیت رسانایی الکتریکی شرایط چاپ را انجام می‌دهد.

با توجه به داشتن بار الکتریکی مثبت در سطح درام، قبل از اجرای چاپ اطلاعات محتوای قابل پرینت به درام معرفی می‌شود. در ادامه قطعه درام بار الکتریکی موجود با توجه به محتوای قابل چاپ را تغییر می‌دهد. این تغییر شرایط جذب تونر بر روی اسناد و ورقه‌های کاغذ را فراهم می‌آورد. پس از آن سطح کاغذ گرم می‌شود و تونر بر روی کاغذ ذوب خواهد شد. این فرایند چسبیدن تونر و اعمال فرایند چاپ را ایجاد خواهد نمود.

آشنایی با مگنت کارتریج پاناسونیک

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک به قطعه مگنت نیز مربوط است. قطعه مگنت را می‌توان از جمله قطعات مهم مربوط به درام معرفی کرد. مگنت تونرهای محفوظ در کارتریج را بر روی سطح خود نگهداری می‌کند. این کار شرایط چاپ و پرینت بر روی کاغذ و اسناد را فراهم خواهد آورد. شاید بتوان به جرات گفت اگر مگنت با مشکل روبرو شود عملیات چاپ با اختلال شدید همراه خواهد شد. مگنت از نظر ظاهری به صورت میله‌ای استوانه شکل است. این قطعه از خاصیت مغناطیسی برخوردار است.

اختلال در کاربری از مگنت، شرایط افت کیفیت در پرینت و چاپ اسناد و ورقه‌های کاغذ را به همراه خواهد داشت. پس اگر در هنگام پرینت با کیفیت پایین مواجه شدید، باید سلامت مگنت را بررسی کنید. شرایط کاهش کیفیت و اعلان خرابی در مگنت، معمولا به صورت خطوط کمرنگ با توجه به عملیات چاپ بر روی کاغذها مشاهده می‌شود.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

آشنایی با نحوه شناسایی کارتریج اورجینال پاناسونیک

زمانی که به بازار به هدف خرید کارتریج اورجینال پاناسونیک مراجعه می‌کنید، شاید بخواهید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های متفرقه این قطعه را خریداری کنید. البته همیشه پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک است. با این کار نسبت به خریدی آگاهانه و قطعا با کیفیت خیالتان راحت خواهد بود. اما اگر به هر دلیلی بخواهید نسبت به خرید کارتریج اصل پاناسونیک از فروشگاه‌های متفرقه اقدام کنید، باید مراقب سوء استفاده‌های احتمالی باشید. امکان دارد فروشندگان سودجو کارتریجی تقلبی به شما بفروشند.

برای اینکه بخواهید نسبت به تفاوت کارتریج تقلبی و اصل بهترین انتخاب را داشته باشید، به شرایط و ظاهر هولوگرام نصب بر روی کارتریج دقت کنید. نصب این هولوگرام اتمی بوده و به هیچ عنوان قابل جدا کردن نیست. از طرف دیگر هولوگرام به همراه شماره سریال است. شماره سریالی که در بدنه کارتریج هک می‌شود. در برخی از شرایط امکان دارد این شماره سریال به صورت چاپ مشاهده شود. در این صورت باید یقین داشته باشید که این کارتریج اصل نیست.

آشنایی با کارتریج طرح پاناسونیک

شاید در بازار مدل چینی کارتریج با برند پاناسونیک به شما خریداران پیشنهاد شود. در این شرایط هولوگرام نصب بر روی کارتریج قابل جدا شدن است. از طرف دیگر برای اینکه بتوانید تشخیص دهید مدل کارتریج چینی است، شماره سریال هولوگرام را با شماره سریال بدنه کارتریج تطبیق دهید. کارتریج‌ها به طور کلی در انواع مختلف به کاربران ارائه می‌شوند. شناخت این انواع می‌تواند انتخاب آگاهانه‌ای را برای کاربران به دنبال داشته باشد. در ادامه مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، به این انواع اشاره می‌کنیم.

آشنایی با کارتریج گرید  A

اگر به دنبال کارتریج درجه یک هستید، ما به شما کارتریج گرید A را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع کارتریج از چیپست و درام برخوردار است. قطعات این محصول از کیفیت بالایی برخوردارند. از آنجایی که این نوع کارتریج اورجینال نیست اما، می‌تواند کاربری یک کارتریج اورجینال را برای کاربران فراهم آورد. یعنی قادر خواهد بود تعداد پرینت‌های بیشتر در ورقه‌های کاغذ را برای کاربران چاپ کند. این نوع کارتریج قابلیت شارژ در دفعات مختلف را دارد. کاربر می‌تواند با خرید آن شرایط صرفه‌جویی در هزینه را برای خود فراهم آورد.

آشنایی با کارتریج درجه دو

خرید کارتریج درجه یک پاناسونیک، قطعا از هزینه بیشتری نسبت به کارتریج درجه ۲ برخوردار است. دلیل این موضوع نیز بسیار روشن است. اما اگر کاربران بخوانند در خصوص خرید کارتریج هزینه زیاد نپردازند، این کار با خرید کارتریج درجه ۲ میسر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که ورقه‌های چاپی با استفاده از این نوع کارتریج کیفیت کمتری خواهند داشت.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

آشنایی با کارتریج درجه سه

معمولا افرادی که قرار است به اجرای پروژه‌های گسترده چاپ ورقه‌ها و اسناد اقدام نمایند، به سراغ این نوع کارتریج‌ها خواهند رفت. به اصطلاح در بازار به این نوع کارتریج‌ها ریفیل گفته می‌شود. این نوع از کارتریج‌ها قطعا دسته دوم بوده و کاربر دیگری از آن استفاده کرده. این موضوع شرایط چاپ کمتر با کیفیت کمتر ورقه‌ها و اسناد را به همراه دارد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان خرید این نوع کارتریج را به کاربران پیشنهاد نمی‌کنیم.

آشنایی با کارتریج OEM

وقتی شما از جمله طرفداران محصولات پاناسونیک هستید، طبیعتا برای محیط کسب کار، سازمان، شرکت یا حتی مصارف خصوصی، خرید پرینترهای لیزری پاناسونیک را انتخاب خواهید کرد. در ادامه از شما توقع داریم که به هدف خرید کارتریج ، از کارتریج با برند پاناسونیک استفاده کنید. در بازار به اصطلاح به این نوع کارتریج‌ها OEM می‌گویند. این کلمه اشاره به عبارت Original Equipment Manufacturer دارد. معنای آن تولیدی توسط سازنده اصلی است. کیفیت این نوع کارتریج پاناسونیک قطعا بالا خواهد بود. پس خواهد توانست، بهترین خدمات را به هدف چاپ اسناد و ورقه‌های کاغذی در پرینترهای لیزری پاناسونیک به کاربران ارائه دهد.

آشنایی با کارتریج Compatible

این نوع کارتریج‌ها شرایط عکس با کارتریج‌های OEM را دارند. طراحی و ساخت کارتریج‌های کامپتیبل توسط شرکت ثالث خواهد بود. از طرف دیگر این نوع کارتریج می‌تواند برای کارتریج‌های مدل OEM جایگزین مناسبی باشد. خرید این نوع کارتریج نسبت به کارتریج‌های OEM با قیمت مناسب‌تری نیز همراه است. به همین خاطر شاید بتوان کیفیت آن را نیز کمتر از کارتریج‌های OEM ندانست. به طور کلی اگر قیمت مولفه مهمی برای کاربران است، پیشنهاد ما خرید کارتریج‌های کامپتیبل Compatible است.

پاسخ به سوالات مهم در خصوص کارتریج پاناسونیک

تا اینجای مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، با نحوه شناسایی کارتریج اصل، مدل‌های مختلف کارتریج پاناسونیک و نحوه کاربری از کارتریج آشنا شدید. اما قطعا سوالات متعددی در ذهن کاربران مطرح می‌شود که آگاهی از پاسخ آنها می‌تواند بسیار مهم باشد. در ادامه مقاله با برخی از این سوالات مهم آشنا می‌شوید. پس حتما به پاسخ‌ها توجه داشته باشید.

کارتریج چند برگ پرینت می­تواند داشته باشد ؟

این سوال قطعا برای بیشتر کاربران مطرح خواهد شد. موضوع تعداد پرینت و رابطه مستقیم آن با کیفیت کارتریج. به هدف پاسخ به این سوال باید به این نکته متذکر شویم که کیفیت کارتریج با تعداد پرینت اسناد و ورقه‌های کاغذ ارتباط مستقیم دارد. یعنی هر چقدر کارتریج از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، شرایط اجرای پروژه‌ها و کیفیت تعداد در پرینت بیشتر خواهد بود. این موضوع به عوامل متعددی نیز می‌تواند بستگی داشته باشد. در برخی از مواقع امکان دارد قسمت‌های مختلف کارتریج به واسطه استفاده زیاد، با کاهش کیفیت روبرو شوند. در این حالت عمر مفید آنها رو به اتمام خواهد بود.

این اتفاق قطعا بر روی کیفیت کاربری از کارتریج تاثیر منفی خواهد داشت. در مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فاکس پاناسونیک، قصد ما آموزش صحیح شرایط استفاده از کارتریج و افزایش طول عمر آن است. حالا اگر قطعات متصل به آن از سلامت برخوردار نباشند، حتما شرایط کاربری از کارتریج و چیپست با اختلال روبرو می­شود به همین منظور بهترین کار بررسی ظرفیت کارتریج توسط کاربران قبل از خرید آن است. برای این موضوع حتما ظرفیت آن را از فروشنده یا کارشناسان نمایندگی‌ پاناسونیک جویا شوید. نوع کاربری خود را بیان کنید و با آگاهی کامل، کارتریج مناسب با شرایط و ظرفیت کار خود انتخاب نمایید. اگر ظرفیت کاربری شما بیشتر از ظرفیت کارتریج باشد، خروجی مطلوبی دریافت نخواهید کرد.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

بهترین زمان برای تغییر کارتریج چه زمانی است ؟

در برخی از مواقع امکان دارد پرینت اسناد و ورقه‌های کاغذی با مشکل همراه باشد. در این حالت شاید دلیل این اختلال به کارتریج یا تونر مربوط شود. شرایط سلامت این قطعات و محتوای کارتریج را بررسی کنید. شاید مشاهده کردید پرینت و چاپ کمرنگ است. یا به طور کل پرینتر لیزری یا جوهری نمی‌تواند ارائه خدمات داشته باشد. در این مواقع باید سریعا نسبت به تعویض یا شارژ جوهر یا تونر کارتریج اقدام کنید. اما شاید برای کاربران این سوال مطرح شود که آیا شارژ کارتریج با تعویض کارتریج تفاوت دارد ؟

پاسخ به این سوال روشن است. بستگی دارد شما شارژ کارتریج را به شخصه انجام می‌دهید یا اجرای آن کار را، به نمایندگی‌پاناسونیک و یا به نمایندگی‌های متفرقه می‌سپارید. اگر شرایط در نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک انجام شود، حتما تکنسین پس از احیا و شارژ در کارتریج ، سلامت قطعات مانند درام، چیپست و غیره را بررسی خواهد کرد. اما اگر شخصا نسبت به تعویض کارتریج اقدام کنید، موضوع متفاوت خواهد بود. برخی از کاربران شاید در این شرایط میلی به خرید کارتریج اصل یا کارتریج طرح نداشته باشند. آنها علاقمند هستند خود فرایند شارژ در کارتریج پرینتر لیزری پاناسونیک یا پرینتر جوهری پاناسونیک را انجام دهند. نکته حائز اهمیت این است که پس از هر بار شارژ در کارتریج، کیفیت این قطعه کاهش خواهد یافت. البته کاهش کیفیت در کارتریج افت کیفیت در فرایند چاپ را نیز به همراه دارد.

برای نگهداری کارتریج پرینترهای Panasonic  رعایت چه نکاتی مهم است ؟

رعایت نکات در زمان اتمام تونر یا جوهر در کارتریج نیز از جمله نکات مهم مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک است. اگر به این نکته توجه نشود امکان خشک شدن محتوای داخل کارتریج و در ادامه عدم شارژ مجدد در این قطعه مهم زیاد است. توجه داشته باشید در این حالت فقط می‌توانید از گزینه خرید کارتریج جدید استفاده کنید. البته این اتفاق تحمیل پرداخت هزینه‌های بیشتر را نیز به دنبال خواهد داشت. خرید کارتریج جدید اگر آگاهانه نباشد، شرایط خرابی پرینتر لیزری یا پرینتر جوهری را نیز به همراه دارد. بهترین کار بررسی مداوم شرایط کاربری از این دو نوع پرینتر پاناسونیک ، سلامت کارتریج ، سلامت جوهر یا تونر و دیگر قطعات است. در دوره‌های مشخص نسبت به خروج کارتریج از پرینتر اقدام کنید. بهترین پیشنهاد به جهت شارژ در کارتریج، برخورداری از خدمات نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک است.

نحوه بسته‌بندی و خروج کارتریج از پرینتر لیزری

برای اینکه بتوانید کارتریج را بسته‌بندی کنید ۶ مرحله زیر را انجام دهید.

  • اول به آرامی قطعه کارتریج تهی از تونر یا جوهر را از پرینتر لیزری یا پرینتر جوهری پاناسونیک خارج کنید.
  • در مرحله دوم شرایط نوار باریک در کارتریج را تغییر دهید. این نوار را تا کرده تا به اندازه 3 سانتی‌متر کوچک‌تر شود. در ادامه آن نوار را مرطوب کنید.
  • مرحله سوم باید در یک پلاستیک نوار خیس و کارتریج را قرار دهید. در این مرحله باید توجه کنید که نوار خیس، به دیگر قسمت‌های کارتریج مانند هد چاپ یا جوهر کارتریج برخورد نکند. همین که آن نوار به کارتریج چسبیده باشد بس است. این نوار مرطوب وظیفه دارد تا داخل پلاستیک مرطوب بماند.
  • مرحله چهارم باید درب کیسه را ببندید و از بسته بودن دقیق آن مطمئن شوید.
  • در مرحله پنجم بستن کیسه را با استفاده از کش محکم کنید.
  • به مرحله آخر رسیدیم. حالا می‌توانید شرایط شارژ را آغاز کنید. اما اگر زمان شارژ کارتریج به تعویق افتاد، می‌توانید از نوار کاغذی استفاده کنید. در این شرایط حداقل هفته­ای یک بار نسبت به مرطوب کردن نوار کاغذی اقدام نمایید.

بهترین روش‌ها برای نگهداری از کارتریج پاناسونیک

حالا که در مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک موضوعات مهمی را اشاره کردیم، به نکته مهمی دیگر نیز اشاره می­نیم. این نکته همان پیشنهاد بهترین روش­ا برای نگهداری از کارتریج پاناسونیک به شما کاربران محترم است. این روش­ها در سه مورد است.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

روش اول

شاید شما از جمله کاربرانی باشید که از کارتریج جوهرافشان در پرینترهای جوهری استفاده می‌کنید. حتما با این موضوع آشنا هستید که شرایط چاپ در این نوع پرینترها، به واسطه جوهر موجود در کارتریج جوهر افشان است. به طور عادی همیشه درون کارتریج جوهری افشان، محتوای جوهر وجود دارد. دلیل این اتفاق عدم مسدود شدن روزنه‌های کارتریج است. اگر نسبت به شارژ در کارتریج بی تفاوت باشید، این کار شرایط خشک شدن جوهر و در ادامه مسدود شدن آن روزنه‌ها را به دنبال خواهد داشت. در اخر مجبور به خرید کارتریج جدید خواهید بود.

روش دوم

دقت کنید پرینتر یا کارتریج نباید در محیط گرم نگهداری شود. این موضوع علی رغم خشک شدن محتوای کارتریج تونر یا جوهر، شرایط انبساط هوا درون کارتریج را نیز به دنبال دارد. حتی می‌تواند این انبساط شرایط نشتی محتوای کارتریج را درون پرینتر ایجاد کند. قطعا خروج محتوای کارتریج خرابی‌های سخت‌ افزاری برای دستگاه پرینتر پاناسونیک به وجود خواهد آورد. موضوع دیگر شرایط بررسی سر هد در پرینتر جوهری پاناسونیک است. در این خصوص به انباشتگی جوهر در این قسمت توجه کنید. این توجه شرایط افزایش کیفیت در چاپ را به دنبال دارد. بر این اساس به مقدار هر ۱۰۰ بار عملیات چاپ، با یک دستمال مرطوب سر هد را تمیز کنید. تمیز کردن یعنی پاک کردن جوهرهای باقیمانده بر روی این قسمت.

روش سوم

وقتی کارتریج را به هدف شارژ کردن از داخل پرینتر بیرون می­آورید، در زمان جاگذاری کارتریج جوهری در پرینتر دقت کنید. بر روی کارتریج تراشه­‌های طلایی و سوزن‌های مشخصی وجود دارد. در زمان جایگذاری کارتریج در پرینتر، مراقب این قسمت‌های مهم و عدم آسیب رسیدن به آن باشید. اگر فشار و آسیب به این نقاط وارد شود با پاره شدن مدارها مواجه خواهید شد. اختلال و خرابی در مدارها شرایط ارتباط بین کارتریج و چاپگر را قطع خواهد کرد.

درباره خرید کارتریج رعایت به چه نکاتی اهمیت دارد ؟

موضوع خرید کارتریج نیز می­تواند از مهم­ترین موضوعات مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک  باشد. تصور کنید شما به هدف خرید پرینتر پاناسونیک راهی بازار می‌شوید. در این خصوص رعایت نکات مهم می‌تواند شرایط خریدی آگاهانه راه برای شما به دنبال داشته باشد. از مهمترین نکات توجه به مواد مصرفی در این دستگاه است. اگر این مواد نامرغوب باشند شما به علاوه هزینه خرید دستگاه پرینتر پاناسونیک، در ادامه با خرابی‌های متعدد و پرداخت هزینه‌های بیشتر مواجه خواهید شد. این مواد که به آن اشاره کردیم منظور همان جوهر در پرینترهای جوهرافشان و پودر تونر در پرینترهای لیزری است. این‌ها همه محتوایی هستند که درون کارتریج قرار می‌گیرند. بهترین پیشنهاد خرید این مواد از نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک است.

انتخاب درست کارتریج بر اساس نیاز

شاید شما هدفی جز پرینت محتوای مشکی نداشته باشید. در این خصوص بهترین خرید مواد جوهر سیاه یا تونر مشکی است. بر این اساس لازم نیست برای خرید کارتریج در رنگ‌های دیگر اقدام کنید.

خرید کارتریج مطابق با طبیعت

در بازار کارتریج‌های بازیافتی وجود دارد. این کارتریج‌ها دوستدار طبیعت هستند. اگر شما نیز به طبیعت علاقمند هستید، حتما از این نوع کارتریج‌ها خریداری کنید.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

خرید پرینتر بر اساس نوع نیاز

برخی از پرینترهای پاناسونیک از کارتریج گران قیمت برخورد دارند. شاید سیستم کاری شما به طریقی باشد که استفاده از این نوع کارتریج­ها به واسطه قیمت زیاد، برایتان به صرفه نباشد. در این حالت بهترین راهکار تغییر پرینتر پاناسونیک است. پرینتری را تهیه کنید که بر اساس نوع مصرفی شما بتواند از شرایط بهتری برخوردار باشد.

آشنایی با مهم‌­ترین نکات به هدف افزایش طول عمر در کارتریج

دانستن اینکه چگونه موجبات افزایش عمر در کارتریج را شامل شویم، می‌­تواند در ادامه مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک مهم و کاربردی باشد. برخی از افراد زمان چاپ به واسطه پرینتر، به محتوای چاپ توجه ندارند. رعایت این موضوع به نوع پرینتر لیزری یا جوهرافشان مربوط نمی‌شود. در هر دو نوع پرینتر این موضوع صدق خواهد کرد. اگر به محتوای چاپ بر روی سند یا ورقه‌های کاغذی بی‌توجه باشید، امکان چاپ مجدد و بروز خطا بسیار است. ممکن است چاپ شما با غلط دیکته‌ای همراه باشد. یا حتی ممکن است یک محتوا را دو بار چاپ کنید و یا حتی بیشتر. این دلایل به علاوه دلایل دیگر، همه شرایط چاپ بیشتر و اتلاف توان در کارتریج را به همراه خواهد داشت.

راه حل بهتر توجه به محتوا و شرایط چاپ قبل از فشردن کلید اجرا است. در این خصوص به بررسی تنظیمات قبل از اقدام به چاپ دقت کنید. نکته دیگر استفاده از فونت‌های کوچکتر به جای استفاده از فونت‌های بزرگ است. فونت‌های کوچکتر تونر و جوهر کمتری  نیاز دارند. اما اگر از فونت‌های بزرگ یا از تصاویر استفاده کنید، تونر یا جوهر بیشتری مصرف می‌شود و کارتریج شما در زمان کمتری نیاز به شارژ خواهد داشت. باز هم تاکید می‌شود که شارژ زیاد کارتریج سلامت کارتریج را کاهش می‌دهد. توجه به نوع فونت، افزایش عمر در کارتریج را به دنبال دارد. نکته دیگر نیز توجه به هشدارها و چراغ‌های پرینتر لیزری پاناسونیک یا پرینتر جوهری پاناسونیک است.

نمونه­ای از بهترین کارتریج­ با برند پاناسونیک

به انتهای مقاله نزدیک شدیم. در ادامه می­خواهیم شما کاربران را با دو نوع از کارتریج لیزری پاناسونیک و انواع درام پاناسونیک آشنا کنیم. این موارد می­توانند در بازار از جمله پر فروش­ترین­ها محسوب شوند. حالا اینکه کاربران نسبت به انتخاب و خرید این محصولات کدام مرکز خرید را برگزینند مهم است. چرا که اگر نمایندگی­های فروش محصولات و اکسسوری­های پاناسونیک را انتخاب کنند، حتما نسبت به داشتن کیفیت و برتری در محصول مطمئن خواهند بود. اما اگر بخواهند از فروشگاه­ها و نمایندگی­های متفرقه این محصولات و این تجهیزات را خریدار کنند، تایید کیفیت و تعهد سلامت محصول با خودشان است.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

آشنایی با کارتریج تونر پاناسونیک مدل Panasonic 1820E

با توجه به نظر کاربران، کارتریج مدل Panasonic 1820E برای چاپ اسناد و ورقه‌های پرینتر پاناسونیک با رنگ سیاه گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. می‌تواند تا ۱۵۰۰ برگه A4 را پشتیبانی کند. اگر کاربر بخواهد شرایط تعویض کارتریج را به شخص انجام دهد، خیالش بابت آسان نصب شدن این نوع کارتریج راحت خواهد بود. قیمت این محصول در بازار حدودا ۹۸۰ هزار تومان است. می‌تواند برای پرینترهای پاناسونیک در مدل‌های سازگار باشد.

پرینتر­های  Panasonic 1820E, 8016P, 1515P, 1520, 8020

قیمت : 980,000 تومان

آشنایی با کارتریج تونر پاناسونیک مدل  2025 Panasonic

اگر بخواهیم یکی از مدل کارتریج‌های پاناسونیک پرفروش را مثال بزنیم، حتما به مدل  2025  اشاره خواهیم کرد. البته این انتخاب بر اساس نظر کاربران است. این مدل کارتریج از طول عمر فراوانی برخوردار است. کاربران نسبت به استفاده از آن هیچ شکایتی را ثبت نکرده‌اند. این نوع کاریش می‌تواند برای پرینترهای لیزری بسیار مناسب باشد. خاصیت تونر در این کارتریج برای پرینترهای لیزری سیاه و سفید، از کاربرد مناسبی برخوردار است. ظرفیت کاربری از این کارتریج در حدود ۳۰۰۰ پرینت اسناد و ورقه کاغذ است. انتخاب این محصول برای محیط‌های اداری و کسب کار می‌تواند بسیار کاربردی باشد. توجه داشته باشید که با استفاده از این کارتریج فقط می‌توانید نسبت به پرینت با رنگ مشکی اقدام کنید.

نمونه­ای از بهترین درام فکس با برند پاناسونیک

درام نیز از جمله تجهیزات مهم در پرینتر پاناسونیک و فکس پاناسونیک است. با این قطعه و تاثیراتش در نحوه چاپ آشنا شدید. در بازار محصولات الکترونیکی و اداری، این محصول از سری محصولات کمپانی پاناسونیک در مدل­های مختلف ارائه می­شود. هر کدام با کیفیت بوده و برای نوع پرینتر و یا فکس مشخصی کاربرد دارند. کاربران باید نسبت به بهترین و دقیق­ترین انتخاب درام مطابق با پرینتر و فکس توجه لازم را داشته باشند. در ادامه شما کاربران محترم با چهار مدل درام برای فکس و پرینتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با یونیت درام فکس پاناسونیک  Panasonic KX-FA86E Fax Drum

این مدل KX-FA86E یونیت درام فکس پاناسونیک می‌تواند شرایط کاربری از ۱۰۰۰۰ فکس و پرینت اسناد و ورقه‌های کاغذ را پشتیبانی کند. نکته دیگر در مورد خصوصیت این محصول پشتیبانی از رنگ مشکی است.

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

آشنایی با کارتریج یونیت درام فکس پاناسونیک  PANASONIC KX-FA86E FAX DRUM

در خصوص معرفی این نوع از کارتریج KX-FA86E یونیت درام فکس پاناسونیک، باید به یک خصوصیت بارز و بسیار کاربردی آن یعنی داشتن طول عمر زیاد اشاره کرد. از طرف دیگر می‌تواند تا ۱۰ هزار صفحه پرینت اسناد و ورقه‌های کاغذ را پشتیبانی کند. استفاده از این اکسسوری پاناسونیک می‌تواند برای مدل فکس و پرینترهای زیر جوابگو باشد.

KX-FL801/KX-FL802/KX-FL851/KX-FL811/KX-FL852/KX-FL812/KX-FLP882

آشنایی با درام فکس پاناسونیک PANASONIC KX-FA84 FAX DRUM

معرفی مدل دیگر درام فکس پاناسونیک KX-FA84 را به نمونه اختصاص می‌دهیم. در بازار محصولات الکترونیکی اداری این مدل در دو حالت اورجینال و غیر اورجینال به فروش می‌رسد. بارها در مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، به موضوع مراجعه به نمایندگی‌های فعال و معتبر پاناسونیک اشاره کردیم. در مورد فروش این نوع محصول نیز این پیشنهاد را تاکید مجدد می‌کنیم. در این حالت است که حتما با نمونه اورجینال این محصول مواجه خواهید شد. نکته مهم به هدف تعویض یونیت درام خالی کردن ضایعات و قطعات اضافه گرامر قبلی است.

حتما با استفاده از الکل یا تینر فضای کارتریج را به هدف تعویض درام تمیز کنید. این مدل درام فکس پاناسونیک می‌تواند تا ۱۰ هزار چاپ برگه یا سند را پشتیبانی کند. از طول عمر مطمئنی برخوردار بوده و می‌تواند با دستگاه‌های فکس پاناسونیک زیر سازگار باشد. کاربرا می‌توانند این مدل اکسسوری و تجهیز پاناسونیک را در بازار با قیمت یک میلیون و ۶۰۰ تومان خریداری کنند.

کارکرد 10000 برگی و همچنین سازگاری با دستگاه های فکس پاناسونیک مدل های مختلف (Panasonic KX-FL511, 541 , 611 , KX-FLM651) می شود.

قیمت : 1,600,000 تومان

آشنایی با درام فکس پاناسونیک PANASONIC KX-MB2030 FAX DRUM

مدل آخر درام فکس پاناسونیک را به مدل KX-MB2030 اختصاص می‌دهیم. این مدل نیست مانند مدل قبلی در بازار در دو حالت اورجینال و غیر فابریک به فروش می‌رسد. اگر کاربران شرایط خرید را از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر دنبال نمایند حتما با نمونه فابریک آن مواجه خواهند شد. کاربران می‌توانند این محصول را در بازار با قیمت یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان خریداری کنند.قیمت : 1,258,000 تومان

همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک
همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک

کیفیت ارائه خدمات در نمایندگی‌­های معتبر پاناسونیک

کمپانی پاناسونیک در زمینه ساخت و طراحی انواع محصولات فعالیت دارد. از جمله این محصولات می‌توان به انواع پرینتر، انواع فکس و دیگر محصولات اداری اشاره کرد. از جهت دیگر شرایط ساخت اکسسوری و تجهیزات مورد نیاز برای هر کدام از محصولات پاناسونیک نیز در این کارخانه مهیا است. این موضوع می‌تواند یکی از برتری‌ها و شرایط منحصر به فرد برای این کمپانی بسیار معتبر و معروف باشد. حتی می‌توان این قابلیت برای پاناسونیک را از جمله دلایل داشتن امتیاز رقابتی در بین دیگر برندها معرفی نمود. کمپانی پاناسونیک محصولات خود را با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت طراحی و تهیه می‌کند. به همین خاطر کاربران نسبت به داشتن کیفیت و دوام در این محصولات خیالشان راحت است.

اما در بازار هستند سودجویانی که نسبت به ارائه محصولات پاناسونیک از نمونه‌های تقلبی استفاده می‌کنند. نکته حائز اهمیت توجه کاربران به نحوه خرید محصولات پاناسونیک است. این اتفاق باید با توجه به انتخاب فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک باشد. در نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک جدای از شرایط فروش محصولات جدید و مشاوره به هدف انتخاب بهترین محصول، سرویس‌های خدمات تعمیراتی نیز به کاربران ارائه می‌شود. دلایل زیادی امکان دارد شرایط کاربری از فکس پرینتر و حتی محصولات و تجهیزات مانند کارتریچ و درام، را با خرابی مواجه سازد.

نکته حائز اهمیت تشخیص دلیل این نوع خرابی‌ها است. به طور حتم اگر کاربران در شرایط استفاده به نکات استاندارد توجه داشته باشند، با خرابی و مشکلات کمتری مواجه می‌شوند. در نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک کارشناسان می‌توانند نسبت به رفع هرگونه خرابی اقدام کنند. در ابتدا تکنسین­های نمایندگی معتبر پاناسونیک مشکل را عیب­یابی می­کنند و در ادامه با آگاهی کاربر، شرایط تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب را فراهم می­آورند.

نتیجه گیری

در مقاله همه چیز در مورد کارتریج و درام فکس پاناسونیک، شما با انواع تجهیزات و اکسسوری‌های پرینتر و فکس پاناسونیک آشنا شدید. در رابطه با اهمیت کاربری از کارتریج در پرینتر، موارد متعددی به شما کاربران معرفی شد. با تعریف کاربری از پرینتر جوهرافشان پاناسونیک و پرینتر لیزری پاناسونیک و تفاوت آنها نیز آشنا شدید. از طرف دیگر انواع جوهر، نوع تونر و انواع حالت‌های خرید کارتریج پاناسونیک در بازار نیز به شما معرفی شد. حتی روش‌های بهترین نوع نگهداری از کارتریج را نیز در این مقاله به کاربران معرفی کردیم.  

توجه به این نکات بسیار کاربردی می‌تواند ارزش مطالعه این مقاله را، به هدف آشنایی کامل درباره نحوه عملکرد پرینتر و کارتریج و درام فکس پاناسونیک معرفی نماید. اما آنچه که می‌تواند در انتهای مقاله بیان مجدد آن اهمیت داشته باشد، نحوه خرید و نحوه انتخاب مرکز تعمیراتی محصولات پاناسونیک مانند پرینتر و فکس توسط کاربران است. کاربران توجه داشته باشند که این محصولات در شرایط بسیار پیچیده و با فناوری‌های مدرن طراحی و ساخته می‌شوند. تعمیر این وسایل فقط به دست تکنسین‌های نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک و با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات قابل انجام است. تجهیزاتی که به هیچ عنوان در نمایندگی‌های متفرقه وجود ندارند. از طرف دیگر کلیه ارائه خدمات در نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک با ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر خواهد بود.

سوالات متداول

استفاده از کارتریج تونری برای کاربران به صرفه‌تر است یا کارتریج جوهرافشان ؟

جواب به این سوال رابطه مستقیم با نوع کاربری کاربر دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط کاربری از کارتریج تونری می‌تواند برای کاربران به صرفه‌تر باشد. در ابتدای خرید کارتریج جوهری، قیمت آن نصف کارتریج تونری خواهد بود. اما به دلیل زود به اتمام رسیدن آن، کاربر مجبور است در فاصله زمانی کمتر نسبت به شارژ یا خرید کارتریج جوهری اقدام کند. این موضوع 2.5 برابر هزینه خرید را نسبت به کارتریج تونری بیشتر خواهد کرد.

تفاوت تونر یا جوهر موجود در کارتریج پاناسونیک چیست ؟

در این خصوص باید به دو نوع کارتریج جوهری و لیزری اشاره کرد. کارتریج جوهری برای پرینترهای جوهر افشان و کارتریج لیزری برای پرینترهای لیزری کاربرد دارند. کارتریج جوهری حاوی جوهر و کارتریج لیزری حاوی پودر تونر است.

آیا ظاهر کارتریج تونری با کارتریج جوهری فرق دارد ؟

در کارتریج لیزری به هدف استفاده در پرینتر لیزری پاناسونیک، شرایط ظاهری مانند یک استوان است. این استوانه‌ها محفظه پودر تونر خواهند بود. این تونر می‌تواند هم سیاه باشد و یا رنگی. انتخاب با کاربر است.

آیا جوهر و تونر موجود در کارتریج با هم تفاوتی دارند ؟

تونر برای پرینترهای لیزری شرایط چاپ اسناد و ورق‌های کاغذ را فراهم می‌آورد. جوهر همین کار را برای پرینترهای جوهرافشان انجام می‌دهد. در بازار تونر به صورت پودر متراکم و جوهر به حالت مایع به کاربران ارائه می‌شوند.

محمدعلی آزادخانی

محمدعلی آزادخانی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها