تلفن بیسیم دکت چیست؟

تلفن بیسیم دکت

تلفن بیسیم دکت از جمله محصولات کاربردی کمپانی پاناسونیک است. این محصول با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، در بین کاربران از استقبال قابل توجهی برخودرار است. به طور کلی با استفاده از این نوع تلفن‌ها می‌توان بدون استفاده از سیم و با کاربری از فناوری دیجیتال، شرایط ارتباطی با کیفیت را فراهم آورد. فناوری دکت بر روی فرکانس 1880 تا 1900 مگاهرتز قابل اجرا است.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل به سوال تلفن بی سیم دکت چیست پاسخ دهیم. در ادامه مقاله، با نمونه تلفن‌های دکت پاناسونیک و کاربرد‌هایی آن نیز آشنا خواهید شد. همانند همیشه شما کاربران وب سایت panasonic-iranco.com  با ما تا انتهای این مقاله کاربردی همراه باشید.

تلفن بیسیم دکت
تلفن بیسیم دکت

معرفی فناوری تلفن بیسیم دکت DECT

همانطور که اشاره شد تلفن بیسیم دکت بر اساس فناوری دیجیتال به کاربران خدمات ارائه می‌دهند. واژه دکت Dect مخفف عبارت Digital Enhanced Cordless Telecommunications است. به معنی ایجاد ارتباط پیشرفته بی سیم بر اساس فناوری دیجیتال. استفاده از این نوع تلفن‌ها، امروزه از بازار پر رونقی برخوردار است. دلیل این برتری، داشتن مزایای فراوان در محصولات تلفن‌های دکت است.

در بازار محصولات الکترونیکی و تلفن، نمونه‌های تلفن‌های دکت توسط کمپانی‌های متعددی طراحی و ساخته می‌شوند. اما طبیعتا این مقاله باید درباره محصولات پاناسونیک باشد. پس مشخص است که کمپانی Panasonic در زمینه تولید انواع تلفن‌های دکت نیز فعالیت دارد. پاناسونیک در خصوص تولید این نوع از تلفن‌ها، محصولات متنوعی را به بازار عرضه داشته است. اما بر اساس آگاهی از استقبال مشتریان و کاربران در خصوص خرید این نوع از تلفن‌ها، برند پاناسونیک نسبت به دیگر برند‌ها در رتبه نخست قرار دارد.

چرا تلفن‌های دکت با برند پاناسونیک انتخاب اول کاربران است ؟

انواع تلفن‌های دکت بیشتر در محیط‌های اداری و سازمانی استفاده می‌شوند. این تلفن‌ها بر روی خطوط تلفن ثابت فعال خواهند شد. در این محیط‌ها که کاربری از تلفن نقش بسزایی دارد، عمدتا مدل تلفن‌ها از نوع رومیزی و سیمی است. اما امکان دارد برخی از پرسنل به دلیل نوع مسئولیت و فعالیت‌های اجرایی که دارند، مدام در حال جابجایی باشند.

در این حالت استفاده از تلفن‌های سیمی پاناسونیک، اجرای فرآیندها را برای کارمندان با اختلال مواجه خواهد ساخت. بر این اساس برای این دسته از کارمندان، بهترین ابزار ارتباطی کاربری از تلفن‌ بی سیم است . اما تلفن‌‌های رومیزی در نوع بی سیم از برد مشخصی برخوردارند. این دستگاه‌ها نمی‌توانند با توجه به برد محدودی که دارند، در تمام محیط‌های سازمان ارائه خدمات داشته باشند. استفاده از تلفن‌های بی سیم با برد بالا نیز به مجوز نیازمند است. به همین دلیل موضوع استفاده از تلفن بیسیم دکت مطرح می‌شود. اما اگر شرایط ارتباطی با کیفیت مد نظر باشد، بهترین انتخاب تلفن‌های دکت بی سیم پاناسونیک خواهد بود.

تلفن بیسیم دکت
تلفن بیسیم دکت

به چه دلیل کمپانی پاناسونیک در بین کاربران بسیار معروف است ؟

شاید از خودتان بپرسید که چرا پاناسونیک در تولید انواع محصولات الکترونیکی و تلفن در بین دیگر برند‌ها، معروف‌تر و محبوب‌تر است. در جواب به این سوال باید گفت که نام پاناسونیک مانند برند لنوو در بین کاربران دنیا، از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است. پاناسونیک در زمینه تولید انواع محصولات دیجیتالی فعالیت دارد، اما فعالیت کمپانی پاناسونیک در زمینه طراحی و ساخت انواع محصولات الکترونیکی است. آنچه که مهم است معروفیت و مشهوریت است که این دو برند برای خود کسب نموده‌اند.

دلیل مهم این محبوبیت، استفاده از قطعات بسیار با کیفیت بر اساس کاربری از ماشین‌آلات فوق پیشرفته است. پاناسونیک این شرایط را برای تولید لوازم خانگی در انواع مختلف، تولید انواع دستگاه‌های اداری و البته طراحی و تولید انواع تلفن‌های رومیزی بی سیم و باسیم رعایت کرده است. کمپانی پاناسونیک انواع تلفن‌های دکت را نیز با استفاده از بهترین قطعات و با کاربری از مدرن‌ترین تجهیزات، طراحی و تولید می‌کند.

آشنایی با مفهوم و نوع کاربری از تلفن‌های دکت DECT

تلفن بیسیم دکت در بیشتر ادارات و سازمان‌ها به دلیل ایجاد راه ارتباطی مطمئن با کارمندان کاربرد دارد. دلیل این انتخاب به خاطر این است که هماهنگی کارمندان با کارفرمایان، به بهترین نحو فراهم شود. استفاده از تلفن‌های بی سیم دکت شرایط دسترسی به کارمندان را آسان خواهد کرد. این موضوع در تسریع فرایند‌های اداری و افزایش کیفیت در تولید محصولات و ارائه خدمات، نقش مهم و کاربردی خواهد داشت.

فعالیت در سیستم تلفن‌های دکت به این حالت است که از یک دستگاه مرکزی برخوردار است. این دستگاه هر 30 ثانیه سیگنالی را به صورت درخواست (Request) به تمام زیرشاخه‌های خود ارسال می‌کند. دلیل این کار مدیریت و آگاهی از شرایط و موقعیت دستگاه‌های زیر شاخه است. با این حرکت موقعیت و فاصله دوری یا نزدیکی تلفن‌های دکت بی سیم، توسط دستگاه مرکزی در هر لحظه ثبت و کنترل خواهد شد.

از طرف دیگر می‌توان فناوری دکت را یک سیستم معرفی کرد. این سیستم با توجه به استانداد‌هایی که دارد، بر روی عملکرد تلفن‌های بی سیم فعال خواهد شد. تلفن‌هایی که بر اساس خطوط ثابت فعالیت دارند. فناوری دکت می‌تواند به واسطه یک دستگاه مرکزی، یک یا چند گوشی تلفن بی سیم را زیرپوشش خود قرار دهد.

به همین مظور در آغاز فرایند، دستگاه مرکزی دکت باید به شبکه شهری متصل شود. این کار به واسطه کابل شبکه محقق خواهد شد. کابل به مرکز تلفن مصل می‌شود و با توجه به ارسال سیگنال‌ به دستگاه‌‌ها و گوشی‌های تحت پوشش، موجبات ایجاد ارتباط‌های صوتی و حتی تصویری را فراهم می‌آورد. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که، هر نوع تلفن بی سیمی نمی‌تواند به عنوان زیرساخه به سیستم دکت معرفی شود. باید از ساختاری مطابق با استاندارد‌های مشخص فناوری دکت برخوردار باشد.

تلفن بیسیم دکت
تلفن بیسیم دکت

کاربرد‌های تلفن بی سیم دکت  DECT

کاربری از تلفن‌ بیسیم دکت که از فناوری دیجیتال برخوردار است، می‌تواند نسبت به ارتقا کیفیت در اجرای پروژه‌های متفاوت سهم بسزایی داشته باشد. فناوری ارتباطی دکت به واسطه استفاده از تلفن‌های بی سیم مخصوص، برای مصارف در محیط‍‌های متفاوتی انتخاب می‌شود. در حالت‌های ساده، از این نوع تلفن‌ها برای منازل استفاده می‌شود. از طرف دیگر در حالت پیشرفته و اداری، در محیط‌های تجاری، کسب و کار‌های بزرگ و توسعه یافته، کسب و کار‌های نوپا و کوچک و البته سازمان‌ها نیز از این فناوری استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد، استفاده از تلفن‌های دکت برای افرادی بسیار کارامد است که مدام در حال جابجایی و رفت و آمد هستند. مانند مسئولین هماهنگ کننده، یا متصدیان انبار، مهندسین ناظر، مسئولین حراست و غیره. این‌ها افرادی هستند که هماهنگی شرایط با آنها مهم بوده و نمی‌توانند در محیط مشخصی به طور موقت حضور داشته باشند. چرا که باید مدام بخش‌های مختلف پروژه و سازمان را رصد کرده و گزارش ارائه دهند.

ساختمان فناوری دکت  

سیستم دکت از دو بخش مهم تشکیل می‌شود‌. هر کدام از این قسمت‌ها تعریف کار مجزا و شرایط مشخصی دارند. اما نکته حائز اهمیت این است که باید این دو بخش به طور مداوم به جهت دریافت خروجی مطلوب، با هم در ارتباط باشند. قسمت اول به آنتن مرکزی مربوط است. قسمت دوم به گوشی و یا گوشی‌های تلفن بی سیم متصل به سیستم مربوط می‌شود. آنچه که موجبات اتصال گوشی‌های بی سیم را به سیستم فراهم می‌کند، همانند آنتن مرکزی است.

شرح کار آنتن مرکزی به این صورت است که هر لحظه در حال ارسال سیگنال‌های مشخص به گوشی تلفن‌های بی سیم است. ارسال این سیگنال‌ها و در ادامه دریافت آنها از طریق گوشی تلفن بی سیم، شرایط فعال بودن و در دسترس بودن تغذیه کننده‌های سیستم را مشخص می‌کند. گوشی تلفن‌های بی سیم همان تغذیه ‌کننده‌ها هستند.

گاهی مواقع امکان دارد که سیگنال ارسال شده از طریق آنتن مرکزی، توسط گوشی تلفن بی سیم دریافت نشوند. این اتفاق به معنی آن است که ارتباط سیستمی با مشکلی روبرو شده است. در این حالت یا تلفن بی سیم از محدوده خارج شده، یا مشکلی در ارتباط بوجود آمده است. در این هنگام باید شرایط بررسی شده و مشکل در کمترین زمان رفع شود.

تلفن بیسیم دکت
تلفن بیسیم دکت

سیگنال‌های ارسال شده توسط آنتن مرکزی در فناوری دکت چه وظیفه‌ای دارند ؟

این سیگنال‌ها، نقش انتقال‌دهنده داشته و اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را به گوشی‌های بی سیم انتقال می‌دهند. هر یک از این گوشی‌های دکت به افراد مشخصی واگذار شده است. به همین خاطر هر لحظه انواع اطلاعات کاربردی به این افراد ارسال می‌شود. این افراد مسئول نسبت به بررسی‌های قسمت‌های مختلف سازمان، گزارشات متعددی را نیز از طریق گوشی بی سیم دکت به مرکز انتقال می‌دهند.

این اطلاعات و این داده‌ها مهم بوده و همان مواردی است که موجبات اجرا و سازمان‌دهی پروژه‌ها و مسئولیت‌ها را مشخص می‌کند. زمان ارسال و دریافت این داد‌ه‌ها کمتر از یک دهم ثانیه است. به همین خاطر عدم ساماندهی در ارتباط بین آنتن مرکزی و گوشی‌های تلفن بی سیم می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد.

به همین دلیل است که فناوری دکت نسبت به فناوری‌های وای فای و یا بلوتوث، از دقت بالاتر، سرعت بسیار بیشتر و کیفیت به مراتب بهتری برخوردار است. از طرف دیگر نرخ تلف شدن زمان در این فناوری بسیار ناچیز است. همه این موارد و همه این مزایا، نشان از کاربردی بودن استفاده از فناوری دکت در محیط‌های مختلف است.

تلفن بیسیم دکت
تلفن بیسیم دکت

مزایای استفاده از تلفن بی سیم دکت

به عنوان اولین مزیت کاربری از تلفن بیسیم دکت، موضوع کیفیت کاربری از این سیستم را بیان می‌کنیم. می‌توانید بی وقفه با کارمندانی که مدام در حال جابجایی هستند در ارتباط باشید. از طرف دیگر فناوری دکت از شرایط اتصال به دستگاه‌های سانترال نیز برخوردار است. یعنی می‌توانید در عین حال هم از فناوری دکت استفاده کرده و هم از سیستم سانترال سازمانی بهره‌مند شوید. به همین خاطر کلیه ارتباط‌ها به واسطه سیستم دکت به صورت رایگان برای سازمان و محیط کسب و کار شما خواهد بود. با این فناوری ارتباطی دوسویه، بی وقفه و با کیفیت را تجربه خواهید کرد.

از طرف دیگر در سیستم دکت، خبری از اختلالات ارتباطاتی بی سیم وجود نخواهد داشت. بر این اساس می‌توان امنیت بالای مکالمات در این فناوری را به وضوح مشاهده کرد. استفاده از این فناوری بسیار مقرون به صرفه است. از طرف دیگر محدوده قابل توجهی با کاربری از فناوری دکت زیر پوشش قرار داده خواهد شد. به همین منظور در محیط‌های بسته حدود ۵۰ متر و در محیط‌های باز تا ۳۰۰ متر، گوشی‌های بی سیم توسط این فناوری را پشتیبانی می‌شوند.

کیفیت مکالمات توسط فناوری دکت از کیفیت بالایی برخوردار است. می‌توانید به واسطه آنتن مرکزی از چندین گوشی تلفن بی سیم استفاده کنید. حتی در محیط سازمان می‌توانید بیش از یک آنتن‌ مرکزی دکت را فعال نمایید. نکته قابل توجه این است که هیچ اختلالی در کار کرده این آنتن‌ها به وجود نخواهد آمد. دلیل این عدم اختلال داشتن دامنه فرکانس مختص در هر کدام از آنت‌ها است.

گوشی‌های بی سیمی که از قابلیت فناوری دکت برخوردارند، دارای آنتن‌های سلولی آی پی IP هستند. این نوع از گوشی‌های بی سیم تحت پروتکل اینترنت فعالیت می‌کنند. فرکانس‌های مطمئن به هدف کاربرد از فناوری دکت بین۱۸۸۰ تا ۱۹۸۰ مگاهرتز است.

معرفی چند نمونه تلفن بیسیم DECT به همراه لینک خرید محصول

در این قسمت با انواع تلفن‌های بی سیم پاناسونیک که می‌توانند نسبت به کاربری از فناوری دکت مورد استفاده قرار داده شوند، آشنا خواهید شد. استفاده از تلفن بی سیم دکت برای کاربران بسیار کاربردی خواهد بود. سیستم دکت هرگونه اختلالات و نویز  موجود در محیط را خنثی می‌کند. پس می‌توانید مکالمه‌های کاملا شفاف و با کیفیتی را داشته باشید. تلفن‌های بی سیم با برندهای متفاوتی بر اساس فعالیت در سیستم دکت معرفی شده‌اند. اما محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک به دلیل داشتن قابلیت‌ها و کیفیتی که دارند، برای استفاده از فناوری دکت بسیار با کیفیت‌تر خواهند بود.

تلفن بیسیم دکت
تلفن بیسیم دکت

معرفی خدمات نمایندگی‌های معتبر تلفن پاناسونیک

نمونه‌هایی از تلفن بیسیم دکت معرفی شد. این‌ها تنها بخشی از محصولاتی هستند که می‌توانند برای استفاده از سیستم دکت مناسب باشند. مدیران کسب و کار و کاربران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تلفن بی سیم پاناسونیک، با نمونه‌های بیشترب آشنا شوند. به همین خاطر می‌توانند از مشاوره‌ کارشناسان برخوردار شده و بهترین نمونه را برای خود و سازمانی که در آن فعالیت دارند انتخاب نمایند.

از طرف دیگر می‌توانید به وب سایت نمایندگی معتبر پاناسونیک مراجعه نمایید. در این وی سایت‌ها نسبت به آگاهی از این نوع خدمات اطلاع پیدا کرده و از طریق صفحه تماس قادر خواهید بود با کارشناسان در ارتباط باشید.

محمدعلی آزادخانی

محمدعلی آزادخانی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها