تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک در گوشی تلفن بی سیم

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک در گوشی تلفن بی سیم یا به اصطلاح تمیز کردن کی پد، یک حرکتی اپیدمی است برای همه کاربران. زمانی اهمیت این کار مشخص می‌شود که شرایط کاربری از صفحه کلید، مانند قبل روان نباشد. قصد داریم در این مقاله به موضوعی چالشی که شاید برای خیلی از شما مخاطبین وب‌سایت panasonic-iranco.com اتفاق افتاده است بپردازیم. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

کیفیت تلفن بی سیم  و تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

به طور کلی محصولات کمپانی پاناسونیک Panasonic، از کیفیت بالایی برخوردارند. رقبای محصولات این برند در بازار محصولات دیجیتالی و اداری، برند‌های کانن و اچ پی است. رقابت  قدمت این برند به بیش از صد سال می‌رسد و از قدیم الایام در بازار ابزارات الکترونیکی و دیجیتالی با انواع محصولات آن آشنا هستیم. یکی از تولیدات کمپانی پاناسونیک، تلفن بی سیم آن هست. این محصول در انواع مختلف تولید شده است. امروزه بیشتر خانواده‌‌های ایرانی تجربه کاربری از تلفن بی سیم پاناسونیک را داشته‌اند.

این وسیله به دلیل قابل حمل بودن، به کرار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر پس از گذشت مدتی، قطعات این دستگاه مانند صفحه کلید، دچار استهلاک خواهند شد. کاربران این اتفاق را معمولا بعد از چند سال استفاده از آن تجربه خواهند کرد. این وضعیت، سفت شدن و عدم روان بودن در زمان شماره‌گیری و کار با دکمه‌های آن را به همراه خواهد داشت. اما باید به فکر خرید تلفن بی سیم دیگری بود؟

تعمیر تلفن بی سیم پاناسونیک از طریق نمایندگی‌های مجاز

جواب این سوال می‌تواند خیر باشد. چون قطعات تلفن بی سیم پاناسونیک، قابل تعمیر بوده و این مشکل نیز با تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک حل خواهد شد. توجه داشته باشید که تلفن بی سیم پاناسونیک با فرایند پیچیده و با استفاده از قطعات پیشرفته‌ای تولید شده است. پس از جمله محصولات حساس الکترونیکی محسوب می‌شود.

به همین خاطر باید تعمیر و سرویس آن توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. برای این کار لازم است که قاب گوشی برداشته شود. این کار اگر به درستی انجام نشود می‌تواند مشکلات دیگری را برای دستگاه به وجود آورد. برای این منظور می‌توانید رفع مشکل و خرابی در صفحه کلید تلفن پاناسونیک را از طریق مراجعه به نمایندگی‌ مجاز پاناسونیک دنبال نمایید.

در نمایندگی‌های‌ پاناسونیک، کلیه فرایند‌ها با استفاده از ابزارآلات پیشرفته و با توجه به دانش مدرن انجام می‌گیرد. تکنسین‌های فعال در همه نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک، بر اساس شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی خاص و با دریافت نمرات برتر انتخاب و استخدام خواهند شد. تمامی فعالیت‌های کارشناسان و تکنسین‌ها  و نحوه سرویس‌دهی آنها به کاربران، با نظارت دقیق نمایندگی مرکزی پاناسونیک انجام می‌شود.

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک
تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

نگاهی به تاریخچه صفحه کلید در تلفن

صفحه کلید تلفن را کی پد نیز می‌نامند. این فناوری پس از ابزار شماره‌گیر‌های چرخشی در تلفن مورد استفاده قرار گرفت. این ایده و این فناوری در آزمایشگاه‌های بل توسط گروه مهندسی فاکتورهای انسانی در دهه 1950 شکل گرفت. در ادامه پس از اجرای آزمایشات متعدد، در نهایت 10 بعد فناوری صفحه کلید برای اولین بار در سال 1960 استفاده شد.

ساختار کلی صفحه کلید در تلفن از قدیم تا به حالا

در ابتدای شکل‌گیری حدودا سال‌های 1963 و 1968، صفحه کلید شاسی‌های ستاره ( ✻ ) و مربع ( # ) را نداشته و از 10 شاسی برخوردار بود. اما در حال حاضر، صفحه کلید در قالب سه ستون در چهار ردیف و از 12 شاسی تشکیل شده است. این مجموعه مرتب از یک چارچوب مستطیل شکل برخوردار است.

شاسی ستاره در ابتدا به صورت شش خط بود. در ادامه این شکل به ( * ) تغییر یافت. شاسی مربع ( # ) به عنوان ( شماره یا نامبر ) معرفی می‌شود. البته به نام مربع بیشتر شناخته شده است.

شاسی‌های صفحه کلید هر کدام از شاخص و تعریف خاصی برخوردار هستند. به جدول زیر توجه نمایید.

شماره

تعریف

0

به طور معمول حرفی بر روی این شماره درج نمی‌شود و برای ایجاد فاصله و شماره‌گیری است.

1

بر روی آن نیز حروفی نمایش داده نمی‌شود.

2

بر روی این شاسی حروف لاتین (ABC ) نمایش داده شده است. تا آخرین عدد همین روند طی خواهد شد.

3

DEF

4

GHI

5

JKL

6

MNO

7

PQRS

8

TUV

9

WXYZ

 

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک
تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

نکات مهم تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

صفحه کلید قطعه مهم و حساسی است. با استفاده از آن می‌توانید شرایط ارتباط با مخاطب بر اساس شماه‌گیری را فراهم آورید. پس اگر این قسمت از تلفن خراب شود، به احتمال زیاد گوشی تلفن شما کارایی خاصی نخواهد داشت.

مشکلات متعددی می‌تواند کاربری از صفحه کلید را مختل نماید. مانند رطوبت، فشار، ضربه و یا موارد دیگر. در شرایطی نیز سفت شدن شاسی‌ها کارایی این دستگاه الکترونیکی را برای کاربران آزار دهنده خواهد کرد. این مورد به وجود آلودگی در صفحه کلید مربوط است. در این مقاله نحوه تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک را به شما آموزش خواهیم داد.

دانستن این ترفند می‌تواند برای کاربران مهم و کارآمد باشد. اما فراموش نکنید که گوشی‌های تلفن بی سیم پاناسونیک روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند.

این کار به همین دلیل بهتر است توسط تکنسین‌های کاربلد در نمایندگی‌های معتبر انجام شود. چرا که باید قاب گوشی باز شود، لازم است بازشدن قاب با استفاده از ابزارات تخصصی باشد. نکته مهم این است که بی‌توجهی در گشودن قاب پشتی تلفن بی سیم پاناسونیک، می‌تواند برای سلامت قطعات دیگر تلفن خطرناک باشد.

به هر حال با توجه به اینکه شرایط احتیاط را درنظر می‌گیرید، در ادامه به آموزش نحوه تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک توجه نمایید.

آموزش نحوه تمیز کردن صفحه کلید تلفن بی سیم پاناسونیک

این حرکت در 10 گام انجام می‌شود. هرکدام از مراحل را با دقت و با رعایت احتیاط دنبال نمایید.

گام اول تمیز کردن صفحه کلید:

در ابتدا برای شروع فرایند باید باتری‌های تلفن بی سیم را از محفظه مخصوص خود خارج کنید.

گام دوم تمیز کردن صفحه کلید:

پس از آن، به پشت تلفن بی سیم توجه داشته باشید. پیچ‌هایی را ملاحظه خواهید کرد. با استفاده از پیچ‌گوشتی مطابق آن پیچ‌ها، به آرامی آن‌ها را باز کنید.

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک
تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

گام سوم تمیز کردن صفحه کلید:

حالا نوبت آن است که قاب پشتی را از قاب اصلی جدا کنید. این کار را می‌توانید با یک پیچ گوشتی سبک دو سو انجام دهید. یادتان باشد این کار اگر با هیجان همراه باشد، می‌تواند به راحتی سیم‌های متصل به برد را قطع کند. پس آرام و با احتیاط نیمه بدن بالایی گوشی را از نیمه بدنی اصلی جدا کنید.

گام چهارم تمیز کردن صفحه کلید:

پس از گشودن قاب، داخل گوشی را خواهید دید. در این مرحله باید پیچ‌های روی برد که پایه‌های شارژر و برد را به هم متصل کرده است باز شود.

گام پنجم تمیز کردن صفحه کلید:

حالا نوبت آن است که برد را از گوشی جدا کنید، در ادامه می‌توانید به صفحه کلید و اجزای متصل به آن دسترسی داشته باشید.

گام ششم تمیز کردن صفحه کلید:

طلق صفحه کلید و خود صفحه کلید را از جایگاه مشخص جدا کنید. پس از آن با استفاده از یک دستمال تمیز و تعدادی گوش پاک‌کن، برد گوشی، شاسی‌های کی پد و تمامی صفحه کلید را تمیز کنید. بهتر است اتصالات را هم با گوش پاک‌کن تمیز نمایید. قبل از آغاز تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک، دستمال و گوش پاک‌کن را به الکل 91 درصد آغشته کنید. در اتمام کار، اجازه دهید قطعات خشک شوند.

گام هفتم تمیز کردن صفحه کلید:

حالا هر کدام از قطعات را به آرامی همان‌گونه که باز کردید، در جای خود قرار دهید.

گام هشتم تمیز کردن صفحه کلید:

پس از آن، برد را سرجای خود گذاشته و پیچ‌های مخصوص را ببندید.

گام نهم تمیز کردن صفحه کلید:

دو نیمه قاب پشتی گوشی را بر روی هم گذاشته و پیچ‌هایی که در محفظه باتری بود را پیچ کنید.

گام آخر تمیز کردن صفحه کلید:

در آخرین مرحله باتری را در جای خود قرار داده و تلفن را روشن کنید.

گوشی بی سیم پاناسونیک شما تمیز شد و حتما در نحوه کار نیز شرایط بهتر از قبل خواهد بود. می‌توانید این‌کار را در دوره‌های مشخص بسته به کیفیت کاربری کی پد گوشی، انجام دهید.

تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک
تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک

برخورداری از امکانات نمایندگی پاناسونیک

کاربران محترم می‌توانند برای تعمیر و یا استفاده از خدمات پس از فروش، حضورا به این مراکز مراجعه نمایند. البته در صورت نیاز می‌توانید از طریق وب‌سایت نمایندگی پاناسونیک، با استفاده از راه‌های تماس مشخص شده درخواست خود را ثبت نمایید. در ادامه کارشناسان با کاربر تماس گرفته و شرایط حضور تکنسین در محل را فراهم خواهند کرد.

نتیجه گیری

برای انجام تمیز کردن صفحه کلید پاناسونیک برای گوشی تلفن بی سیم، می‌توانید مرحله به مرحله از این آموزش استفاده کنید. اما بهتر است برای رفع این مشکل به نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک مراجعه نمایید. در این مراکز جدای از ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات سرویس‌دهی، در صورت وجود مشکلات دیگر در تلفن بی سیم شما را مطلع خواهند کرد. و این می‌تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند.

محمدعلی آزادخانی

محمدعلی آزادخانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها