نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

آشنایی با نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک، برای کاربران این نوع از دستگاه‌ها می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. چرا که امکان دارد گوشی تلفن با مشکل روبرو شود، و شما تصور کنید باید دستگاه کامل دیگری را خریداری نمایید. اما ما برای شما کاربران وب سایت panasonic-iranco.com، در این مقاله قصد داریم راه‌کار مناسبی به هدف ست کردن گوشی تلفن بیسیم پاناسونیک را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید. توجه به این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک
نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

چرا نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک مهم است؟

کاربران و علاقمندان به محصولات پاناسونیک از قدیم با این کمپانی و با نام این برند آشنا هستند. پاناسونیک در حوزه تولید انواع دستگاه‌های الکترونیکی، اداری و خانگی فعالیت دارد. کمپانی پاناسونیک با رقبای سرخست مانند کمپانی کانن و کمپانی اچ پی در بازار محصولات الکترونیکی در رقابت است. به همین دلیل تولیدات این برند همیشه از کیفیت بالایی برخوردار است.

اما به هرحال برای هر کاربری این احتما وجود دارد که به دلایل متعدد، به نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک نیازمند شود. مثل زمانی که گوشی شما به دلایل مختلف خراب شده باشد و نتوانید از آن استفاده کنید. مانند ضرب‌دیدگی، رطوبت دیدگی و یا موارد دیگر. و یا حتی زمانی احتمال دارد می‌خواهید به تعداد گوشی‌های متصل به بیس دستگاه اضافه کنید. برای همه این حالت‌ها داشتن آگاهی از نحوه ست کردن گوشی با پایه دستگاه، می‌تواند بسیار به کارتان آید.

وقتی گوشی خراب شده باید یک دستگاه کامل خریداری کرد؟

در مواقع خرابی گوشی و سالم بودن پایه دستگاه، اصلا نیاز نیست به فکر خرید دستگاه کامل دیگری باشید. و یا اینکه بخواهید به هدف تعمیر تلفن پاناسونیک به نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک مراجعه کنید. شما می‌توانید یک گوشی اورجینال و سالم مانند گوشی خراب شده، از نمایندگی پاناسونیک تهیه کنید.

البته اگر هزینه کوشی زیاد است و این موضوع برای شما مهم است، می‌توانید با کارشناسان نمایندگی پاناسونیک موضوع را مطرح نمایید. در ادامه آنها به شما انواع گوشی‌هایی که با پایه دستگاه شما مطابقت دارند را پیشنهاد خواهند داد. شما می‌توانید هرکدام را به میل خود انتخاب و خریداری کنید.

پس از آن، لازم است گوشی را با پایه دستگاه آشنا کنید. این کار را به اصطلاح نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک می‌گویند. البته باید به این نکته اشاره شود که استفاده از این امکانات در محصولات اخیر پاناسونیک ممکن خواهد بود. بر این اساس کاربران می‌توانند جدای از جایگزینی گوشی جدید و سالم با خود گوشی خراب، در شرایط نرمال تا شش عدد گوشی جدید را به پایه دستگاه معرفی و از آنها استفاده نمایند.

نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک
نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

در چه مواقعی کاربران به ست یا ریست کردن گوشی تلفن بی سیم نیاز خواهند داشت؟

  • در برخی شرایط امکان دارد گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک برای مدت زمان زیادی از پایه دستگاه دور مانده باشد. در این شرایط امکان اینکه بخواهید از گوشی استفاده کنید و با پیغام خطا مواجه شوید زیاد است. شاید هم پیامی را مشاهده نکنید و اصلا روشن نشود. در هر دو حالت باید گوشی را با پایه دستگاه ست کنید.
  • در حالت دیگر امکان دارد بر اثر بی احتیاطی و ضرب‌دیدگی، در سیستم گوشی خرابی بوجود آمده باشد. این خرابی‌ها مانند یک شوک سیستم و تنظیمات گوشی را بهم خواهد ریخت.
  • در شرایط دیگر این مشکل و این شوک می‌تواند به دلیل نوسانات برق باشد. در این حالت وجود شوک الکترونیکی می‌تواند موجب قطع ارتباط گوشی با پایه دستگاه شود.
  • برخی از شرایط نیز وجود دارد که اختلال در این تنظیمات به دلیل وجود امواج بیگانه و خارجی باشد. سیگنال‌های این امواج به دلیل داشتن قدرت زیاد بر تنظیمات و سیگنال‌های گوشی قالب شده و موجبات بهم‌ریختگی و خرابی در اتصال گوشی با پایه دستگاه را فراهم خواهند آورد.
  • دیگر مورد برای خرابی در اتصال گوشی با پایه دستگاه می‌تواند دست‌کاری منو باشد. این کار که اغلب توسط کودکان انجام می‌گیرد شرایط تغییر و ازبین بردن تنظیمات گوشی را به دنبال دارد.

پیام عدم اتصال گوشی با پایه دشتگاه

زمانی امکان دارد در صفحه گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک خود، با پیغامی مانند No link to base Move closer to base, try again مواجه شوید. این یک خطا است. به شما اعلام‌ می‌کند که گوشی با هیچ دستگاه بیس یا همان پایه دستگاهی ارتباطی ندارد. در این شرایط باید شما نسبت به ست کردن گوشی با دستگاه بیس طبق همین آموزش اقدام نمایید.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که همیشه این آموزش مختص این نوع از کاربران نیست. شاید شما دستگاه کامل تلفن گوشی بی سیم پاناسونیک را خریداری کرده‌اید، اما متوجه می‌شوید گوشی با پایه دستگاه ست نیست. در این حالت نیز برای شما توجه به این آموزش می‌تواند مفید باشد.

البته با توجه به حضور نمایندکی‌های معتبر پاناسونیک در جای جای کشور عزیزمان ایران، خرید دستگاه کامل تلفن‌های پاناسونیک در هر مدل، با رعایت نکات فنی و تطبیق گوشی با پایه دستگاه ارائه می‌شود. اما شاید محصول قاچاق بوده و برای هماهنگی گوشی با دستگاه نیاز به ست کردن داشته باشید.

نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک
نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

آموزش نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

زمانی به هر دلیلی گوشی شما خراب شده است و قصد خرید گوشی جدید را دارید. گاهی مواقع نیز می‌خواهید تعداد گوشی‌های متصل به پایه دستگاه را افزایش دهید. برای هر دو این مواقع، یادگیری آموزش نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک برایتان کارایی خواهد داشت.

آموزش نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک برای بیشتر انواع این محصولات کارایی دارد. این آموزش در در دو روش است. به اختیار خود می‌توانید از هر روش که راحت هستید فرایند را دنبال نمایید.

روش اول نحوه ست کردن گوشی بیسیم با دستگاه بیس

مرحله اول:

در ابتدا باید مطمئن شوید که تلفن در حال استفاده نیست.

مرحله دوم:

به همراه گوشی تلفن، در نزدیکی پایه دستگاه قرار بگیرید.

مرحله سوم:

بر روی پایه دستگاه شاسی ( MENU  ) را فشار داده و در ادامه شاسی مربع ( # ) و عدد ( 130 ) را شماره‌گیری نمایید.

مرحله چهارم:

پس از انجام مرحله قبلی، شاسی ( Locator ) که بر روی پایه دستگاه قرار دار را چند لحظه نگه دارید. در این شرایط امکان دارد صدای بوق را بشنوید که این به معنی اجرای درست فرایند است. این صدای بوق یعنی دستگاه آماده اتصال با یک گوشی تلفن بی سیم است.

نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک
نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

مرحله پنجم:

در ادامه لازم است دکمه ( OK ) که بر روی گوشی بی سیم قرارر دارد را فشار دهید. پس از این کار شما صدای بوق دوم را خواهید شنید. این صدا در جواب صدای بوق قبلی است. با این شرایط شما مطمئن خواهید شد که هر دو دستگاه به هم متصل شدند.

مرحله ششم:

در مرحله بعد شما عبارت ( Registering ) را بر روی صفحه نمایش خواهید دید. در آخر کار پس از نمایش عبارت ( Handset Registered  ) شما مطمئن خواهید شد که نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک به طور کامل انجام شده است.

روش دوم نحوه ست کردن گوشی بیسیم با دستگاه بیس

مرحله اول:

مطمئن شوید که گوشی درحال استفاده نباشد.

مرحله دوم:

از طریق گوشی بی سیم، وارد (MENU ) شوید.

مرحله سوم:

در ادامه با استفاده از شاسی‌های بالا و پایین عبارن ( Initial Setting ) را انتخاب کنید.

مرحله چهارم:

پس از آن باید با همان شاسی‌های بالا و پایین عبارت ( Registration ) را برگزینید.

مرحله پنجم:

حالا لازم است دکمه ( Locator ) را که بر روی پایه دستگاه قرار دارد را به مدت 5 ثانیه بفشارید.

مرحله ششم:

در انتهای کار شاسی ( OK ) که بر روی گوشی بی سیم قرار دارد را بفشارید. با شنیدن صدای بوق نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک به درستی انجام شده و گوشی با پایه دستگاه ست شده است.

نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک
نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

آموزش نحوه ریست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

استفاده از روش ریست کردن موجب می‌شود که تنظیمات فعلی دستگاه به تنظیمات قبلی کارخانه (Reset Factory ) برگردد. این کار در شرایط متفاوت برای همه نوع دستگاه‌های دیجیتالی می‌تواند اجرا شود.

با استفاده از این ترفند، همه اطلاعات دستگاه حذف می‌شود. شرایط سیستم دستگاه شما مطابق با روز اولی خواهد شد که در کارخانه برای فروش آماده شده است. و این موضوع می‌تواند مهم‌ترین فرق بین ست کردن و ریست کردن گوشی تلفن بی سیم باشد.

امکان دارد کاربران زمانی در سیستم نرم‌افزاری گوشی تلفن خود خطا‌ها و مشکلات متعددی مشاهده کنند. استفاده از این ترفند می‌تواند برای حل مشکل گوشی تلفن بی سیم آنها کارساز باشد. البته محصولات پاناسونیک مانند تلفن بی سیم، به دلیل کیفیت بالایی که دارند کمتر پیش می‌آید که از نظر سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری دچار مشکل شوند. مگر اینکه نیروهای بیرونی مانند ضربه و رطوبت و یا دستکاری تنظیمات، موجبات خرابی در سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی را شامل شود.

قبل از آغاز آموزش به این نکته توجه داشته باشید، اگر اطلاعات گوشی تلفن بی سیم مانند مخاطبین ذخیره شده برای شما مهم است، از این ترفند استفاده نکنید. به هر حالت ممکن سعی کنید مشکل نرم‌افزاری را حل نمایند. چون ریست کردن همه اطلاعات دستگاه را حذف خواهد کرد.

 مرحله اول ریست کردن:

ابتدا باید باتری گوشی را خارج کنید. این کار را با باز کردن درب مخصوص محفظه انجام دهید.

مرحله دوم ریست کردن:

پس از آن، شاسی‌های اعداد ( 0+8+5+2 ) را به طور هم‌زمان بفشارید.

مرحله سوم ریست کردن:

باتری را در جای خود قرار دهید. منتظر شنیدن صدای سوت باشید.

مرحله چهارم ریست کردن:

صدای سوت ممتد تمام شد باتری‌ها را مجدد خارج کنید.

مرحله پنجم ریست کردن:

به مدت حدودا 2 دقیقه منتظر باشید. حالا دوباره باتری‌ها را در جایگاه مشخص شده وارد کنید.

مرحله ششم ریست کردن:

کار تمام شد. حالا می‌توانید تلفن بی سیم را روشن کنید.

 

امیدوارم آموزش نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک و نحوه ریست کردن گوشی برای شما در بهترین شرایط کاربر مطلوبی داشته باشد.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها