دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک چیست؟

دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک

شارژ نشدن تلفن بی سیم پاناسونیک می‌تواند تجربه تلخی و البته شوک آور است. اینکه تلفن تا دیروز هیچ مشکلی در شارژ نشدن نداشت؛ اما به یکباره واکنشی در قرار دادن تلفن روی پایه روی نمی‌دهد. آیا گوشی یا پایه خراب شده است؟ آیا برق قطع شده است؟ چرا دستگاه شارژ نمی‌شود؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که در ادامه پاسخ تک تکشان را برای شما نوشته‌ایم. برای دانستن دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک ادامه مقاله را مطالعه کنید.

دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک

دلایل شارژ نشدن تلفن بی سیم پاناسونیک می‌تواند شامل مشکلات بسیار ریز یا خرابی بسیار جدی باشد. از این رو، شما باید تک تک موارد را بررسی کنید تا بتوانید به جواب برسید.

خرابی پایه یا کثیف شدن آن

خراب شدن پایه تلفن از اولین دلایلی است که باعث می‌شود تا نتوانید تلفن خود را شارژ کنید. مسلماَ تا زمانی که شما تلفن را روی پای قرار ندهید، متوجه وجود مشکل در شارژ شدن آن نخواهید شد. دو حالت در این موقعیت وجود دارد:

  • اول از همه، تمیز بودن پای را بررسی کنید. وقتی قسمت داخلی پای کثیف شده و آشغال زیادی در آن جمع شود، اتصال دستگاه دچار مشکل خواهد شد. البته این مسئله از قبل با موارد می‌توان متوجه شد. زمانی که گوشی را داخل پای قرار می‌دهید، باید کمی آن را تکان دهید تا اتصال برقرار شود. این مسئله نشاندهنده کثیف شدن پایه است. بهترین راه برای تمیز کردن آن، استفاده از سری مسواک است. سری مسواک را خیلی آرام بین قسمت‌های مغناطیسی جابه‌جا کنید. علاوه بر این، بهتر است تا پایه را در مکانی قرار دهید که کثیفی و خاک به خود نگیرد.
  • مورد دوم، خراب شدن پایه است. اگر از تمیز بودن پایه هستید و همچنین مدل دیگری هم در منزل دارید، از آن استفاده کنید. کارشناس باید در ابتدا پایه را بررسی کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را برطرف کند. خراب شدن پایه یکی از دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک است. البته یکی از دلایل خراب شدن پایه، قرار ندادن مناسب تلفن روی آن است. هرگونه فشار یا ضربه ناشی از قرار دادن سریع تلفن باعث آسیب به دندانه‌های آن می‌شود. البته در این حالت، امکان دارد که خود دندانه‌های برقراری اتصال در تلفن هم دچار مشکل شوند.

تمام شدن عمر باتری تلفن

 

تمام شدن عمر باتری تلفن پاناسونیک
تمام شدن عمر باتری تلفن پاناسونیک

تمام شدن عمر باتری از دیگر دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک است. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، باید گفت که آسیب دیدن باتری عاملی است که باعث می‌شود تا شما نتوانید دستگاه خود را به درستی شارژ کنید. اولین اقدام شما بررسی باتری است.

البته باتری دارای نشانه‌هایی است که از قبل خراب یا تمام شدن را نشان می‌دهد. نشانه‌های خراب شدن باتری شامل موارد زیر است:

  • تمام شدن شارژ باتری کمتر از حد معمول و استاندارد
  • شارژ نشدن کامل حتی با قرار دادن تلفن روی پایه در مدت زمان طولانی
  • نمایش اخطار تمام شدن شارژ با وجود پر بودن باتری
  • ریست شدن تلفن
  • داغ شدن تلفن در هنگام شارژ

دلایل شارژ نشدن باتری

همچنین باتری تلفن می‌تواند به دلالیل زیر خراب شود:

  • استفاده بیش از حد و مداوم از تلفن
  • قرار دادن آن کنار وسایل الکترونیکی مانند موبایل یا مایکروویو و همچنین شومینه و دیگر وسائل گرمازا
  • استفاده از باتری نامناسب و فیک

دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک

در واقع باید گفت خراب یا تمام شدن شارژ باتری از دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک است. آسیب باتری کم هزینه‌ترین دلیل خراب شدن است. در بدترین حالت شما باید باتری را عوض کنید. فقط دقت داشته باشید که در صورت مشاهده علائم مربوط به باتری، سریع آن را عوض کنید. برای اینکه باتری خراب می‌تواند آسیب بیشتری به خود دستگاه هم وارد کند.

چند نکته زیر را هم برای جلوگیری از خراب شدن باتری در نظر بگیرید:

  • همیشه آن را روی پایه قرار ندهید. فقط زمانی که نیاز به شارژ دارد، اقدام به شارژ کردن آن کنید.
  • هنگامی که دستگاه روی پایه است، اقدام به استفاده نکنید؛ به عبارتی اجازه دهید تا باتری کامل شارژ شود و بعد استفاده کنید. بهترین حالت، شارژ تلفن در شب و زمانی است که نیاز به استفاده نباشد.

بهترین باتری تلفن هم دارای عمر محدودی است. حداکثر زمان استفاده از یک باتری 3 سال است؛ البته اگر شما از تلفن زیاد استفاده کنید، احتمال اینکه هر سال هم باید عوض کنید، زیاد خواهد بود.

خراب شدن آداپتور دستگاه

آداپتور وظیفه اتصال پایه به برق دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین قطعات تلفن پاناسونیک و یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک است. نوسان برق و استفاده نادرست و آسیب دیدن کابل آداپتور از دلایلی است که باعث خرابی این قطعه می‌شود. برای همین در هنگام روبرو شدن با مشکل شارژ نشدن، آداپتور را هم بررسی کنید. دقت کنید که آداپتور خراب به راحتی باعث آسیب به خود پایه هم خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از صدمات ناشی از نوسان برق، آداپتور را به یک محافظ برق وصل کنید.

خراب شدن قسمت‌های داخلی و پورت آن

اگر هیچ یک از موارد بالا جزو دلایل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک نبودند، به احتمال زیاد سیستم داخلی یا پورت‌های آن دچار مشکل شده‌اند. اینکه چه مواردی باعث خرابی دستگاه می‌شوند، مشخص نیست؛ اما حداقل می‌توان دلایلی از جمله نوسان برق، ضربه یا استفاده از باتری یا قطعات فیک را مطرح کرد. نکته مهم اینجاست که برای برطرف کردن مشکلات داخلی حتماَ باید به یک نمایندگی مراجعه کرد.

از دیگر دلایل شارژ نشدن تلفن بی سیم پاناسونیک می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • پریز برق را هم بررسی کنید. در بعضی مواقع، پریزها ممکن است که دچار مشکلاتی شوند. در این حالت بهتر است که تلفن را به یک پریز دیگر وصل کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه را به درستی روی پایه قرار داده‌اید. دستگاه باید به صورت مستقیم روی پایه قرار بگیرد تا شارژ شود.

تعمیر تلفن بی سیم پاناسونیک

در صورتی که روش‌های کلی مانند تعویض باتری مشکل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک را حل نکرد، اقدام بعدی مراجعه به نمایندگی پاناسونیک است. کارشناسان باتجربه نمایندگی به بررسی کامل دستگاه می‌پرداختند و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف خواهند کرد. دقت کنید که دستگاه پاناسونیک بسیار مانند دیگر برندها همانند سونی خاص است و به هیچ وجه خودتان نباید اقدام به باز کردن و تعمیر آن کنید.

 

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها