نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد

نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد

فهرست مطلب

آشنایی با نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد، می‌تواند برای کاربران بسیار مهم باشد. در این مقاله هدف ما برای همراهان وب سایت panasonic-iranco.com، معرفی کاربردی‌ترین کد‌ها به هدف آغاز کاربری از این دستگاه‌های هوشمند است. کمپانی پاناسونیک به جهت ایجاد سهولت در امر استفاده از تلفن‌های بی سیم، این کد‌ها را معرفی کرده است. در این مقاله برای شما به تفکیک مهم‌ترین این کدها شرح داده خواهد شد. پس اگر از جمله کاربران تلفن‌های بی سیم پاناسونیک هستید، مطالعه این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد
نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد

درباره نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد

همانطور که می‌دانید، محصولات Panasonic اعم از ماشین‌های اداری مانند انواع تلفن‌های بی سیم یا رومیزی  پاناسونیک، انواع پرینتر پاناسونیک و غیره یا انواع دستگاه‌های خانگی و محصولات آشپزخانه مانند یخچال فریزر پاناسونیک، با استفاده از تجهیزات و قطعات پیشرفته و مدرن در کارخانجات کاملا مکانیزه تولید می‌شوند. اما جالب است که بدانید در برابر این پیچیدگی در ساختار نرم افزاری و سخت افزاری، کلیه محصولات پاناسونیک از کاربری آسانی برخوردارند.

محصولات پاناسونیک به دلیل داشتن کیفیت و دوام فوق‌العاده، در بین کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. این برند مشهور و دوست‌داشتنی مانند برند لنوو در ایران و البته در جهان کاملا شناخته شده است. به همین جهت کاربران همیشه از این برند توقع دارند که محصولاتی کاربردی با کاربری آسان به بازار معرفی کند. در ادامه مقاله شما با نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد، به هدف استفاده از انواع این محصولات آشنا خواهید شد.

اجرای تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری در تلفن بی سیم پاناسونیک

بر این اساس نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد به هدف کاربری از این محصول پر طرفدار، به دو حالت سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود. تصور کنید کاربر به بازار محصولات دیجیتالی و الکترونیکی مراجعه کرده و یکی از انواع تلفن بی سیم پاناسونیک را خریداری کرده است.

در ادامه لازم است به هدف آغاز کاربری از تلفن بی سیم پاناسونیک پس از خروج دستگاه از جعبه، اجرای یک سری تنظیمات مهم را در راستای کار خود قرار دهد.

اجرای مراحل مهم قبل از پیاده‌سازی کد‌های تنظیمات در تلفن بی سیم

  • در ابتدا لازم است پایه اصلی تلفن بی سیم را در یک محل مناسب مستقر نماید. بهتر است به هدف کاربر بی دردسر و افزایش کیفیت در نحوه سیگنال دهی به گوشی، پایه اصلی را در نزدیکی پریز برق و البته به دور از امواج قالب مستقر نمایید.
  • در مرحله بعدی، به جهت تکمیل منبع نیرو و شارژ باتری، کابل مشخص شده در دستگاه پایه اصلی را باید به پریز برق وصل کنید.
  • پس از اینکه باتری در پایه اصلی در حال شارژ است، لازم است باتری‌های مربوط به گوشی بی سیم را در جایگاه خود قرارد هید. پس از گذشت چند دقیقه، حالا باید پایه اصلی و گوشی را روشن کنید.
  • در انتهای پارت اول ( آغاز به کار تلفن بی سیم پاناسونیک) پس از اتمام مراحل سخت افزاری گفته شده، لازم است به هدف آشنایی و معرفی گوشی با پایه اصلی، گوشی را به پایه اصلی ست نمایید.

تا اینجای کار اگر مراحل سخت افزاری گفته شده را با موفقیت طی کرده باشید، از این به بعد همه مراحل نرم افزاری است. هرکدام از مراحل به اجرای یک نوع خدمات خاص مربوط است. آنها را با اجرای کد‌هایی که معرفی خواهد شد، فعال نمایید. این کار را می‌توانید با ورود کدها به گوشی بی سیم انجام داده و از دستگاه خروجی دلخواه را دریافت کنید.

معرفی راهکارهای انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد

در ادامه مقاله شما با نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد آشنا خواهید شد. استفاده از کدهای معرفی شده می‌تواند به راحتی برای کاربران شرایط اجرای تنظیمات اولیه در انواع تلفن‌های بی سیم پاناسونیک را فراهم آورد.

شاید شما از جمله کاربرانی باشید که به تازگی یکی از دستگاه‌های تلفن بی سیم پاناسونیک را تازه خریداری کرده‌اند، پس می‌خواهید به تنهایی این دستگاه را فعال کنید. یا در حالت دیگر مدتی است از این محصول استفاده می‌کنید، اما به دلایل مختلف با اختلالاتی در تنظیمات دستگاه مواجه شده‌اید. در هر حالتی که هستید با استفاده از کدهای گفته شده می‌توانید، بدون نیاز به حضور در نمایندگی‌های مجاز تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک، به تنهایی تنظیمات لازم را انجام داده و مشکل را رفع نمایید.

نحوه انجام تنظیمات تاریخ و زمان به صورت کد

به قسمت منو Menu دستگاه رفته و کلید # را از روی صفحه کلید بفشارید. پس از آن کد 101 را شماره‌گیری کنید. در این لحظه می‌توانید به صورت manual (دستی) ساعت و زمان روز برای تلفن بی سیم پاناسونیک مشخص کنید.

نحوه انجام تنظیمات تغییر زبان به صورت کد

با استفاده از این تنظیمات می‌توانید  Language (زبان) تلفن بی سیم پاناسونیک را به دلخواه تغییر دهید. بر این اساس به منو  Menu مراجعه کرده و پس از فشردن کلید #، کد 110 یا کد 112 را به دستگاه معرفی کنید.

نحوه انجام تنظیمات شماره گیری سریع Speed Dial به صورت کد

نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد برای Speed Dial به این صورت است که پس از مراجعه به قسمت منو Menu، از روی صفحه کلید دکمه # فشار داده و در ادامه کد 261 را معرفی کنید. پس از آن گزینه Add را انتخاب کرده و یکی یکی شماره‌های منتخب را معرفی کنید. در آخر ok را فشار دهید.

برای استفاده از این قابلیت شما باید شماره مخاطبی را که می خواهید این قابلیت را بر روی شماره او فعال کنید وارد کنید شما باید وارد منو menu شوید کلید # و سپس کد 261 را وارد کنید و بر روی گزینه Add کلیک کنید، شماره همراه مورد نظر خود را وارد کنید سپس ok را انتخاب کند.

نحوه انجام تنظیمات صدای کلید به صورت کد

برای این که بتوانید صدادار بودن و بی صدا شدن صدای کلید‌های موجود بر روی صفحه کلید دستگاه را مدیریت کنید، وارد منو menu شده و در ادامه کلید # را فشار دهید. پس از آن شماره 165 را وارد کنید. در این شرایط اگر صدای کلید‌ها فعال باشد غیر فعال شده و در صورت غیر فعال بودنت فعال می‌شود.

نحوه انجام تنظیمات Alarm به صورت کد

برای اینکه سیستم هشدار و Alarm را فعال کنید، وارد منو menu شده و کلید # را بفشارید.بعد از آن با شماره‌گیری کد 720 می‌توانید این تنظیمات را اعمال کنید.

نحوه انجام تنظیمات تعداد زنگ قبل از پیغام گیر به صورت کد

در راستای آموزش نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد، با اجرای تنظیمات زیر می‌توانید تعداد دفعات به صدا درآمدن زنگ تلفن قبل از اجرای پیغام گیر را تعیین کنید. برای این کار وارد منو menu  شده و پس از انتخاب دکمه #، کد 211 را وارد کنید.

نحوه انجام تنظیمات بی صدا  Silent  کردن تلفن به صورت کد

با استفاده از این تنظیمات می‌توانی در زمان دلخواه، صدای تلفن بی سیم پاناسونیک را به صورت موقت بی صدا Silent کنید. برای این کار وارد قسمت منو menu دستگاه شده و به دنبال آن، کلید # را بفشارید. پس از آن عدد 160 را وارد کنید. با استفاده از کلید‌های ↑↓ می‌توانید شدت صدا را تنظیم نمایید.

نحوه انجام تنظیمات فعال و غیر فعال کردن کالر آیدی  Caller ID به صورت کد

برای اینکه بتوانید قابلیت Caller ID را در تلفن‌های بی سیم پاناسونیک فعال کنید، وارد قسمت منو  menu شده و بعد از انتخاب نماد #، اعداد 162 را شماره‌گیری کنید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از نماد‌های جهت نما ↑↓، فعال بودن و یا غیر فعال شدن قابلیت Caller ID را on یا Off کنید.

نکته مهم این است که در محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک، شما می‌توانید این قابلیت را بر روی پایه اصلی و یا گوشی فعال کنید. اگر Handset را انتخاب کنید این قابلیت بر روی گوشی نمایش داده خواهد شد و اگر، Base unit را انتخاب کنید بر روی پایه اصلی نمایش داده می‌شود.

نحوه انجام تنظیمات افزایش وضوح صفحه نمایش  LCD conterast به صورت کد

داشتن وضوح در ال سی دی نکته مهم و کاربردی است. برای این کار می‌توانید پس از مراجعه به منو menu، با انتخاب کلید # و وارد کردن شماره145 شدت کیفیت را انتخاب نمایید.

نحوه انجام تنظیمات مسدود کرده شماره های مزاحم به صورت کد

از قابلیت‌های موجود در محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک، داشتن لیست سیاه است. بر این اساس می‌توانید در این لیست شماره‌های مزاحم را معرفی کرده تا از شر تماس‌های آن در امان باشید. برای اجرای این قابلیت باید اول به محیط منو menu وارد شده و در ادامه کلید # را وارد نمایید. پس از آن با وارد کردن کد 217 لیستی برای شما مشخص خواهد شد. در این لیست می‌توانید شماره‌های مد نظر را معرفی کنید.

نحوه انجام تنظیمات فعال سازی پست صوتی به صورت کد

نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد به فعال سازی پست صوتی نیز مربوط می‌شود. برای اینکار می‌توانید در ابتدا پس از ورود به منو menu و وارد کردن نماید کد 331 را معرفی کرده و این قابلیت را فعال نمایید.

نحوه انجام تنظیمات حذف پیغام ضبط شده پیش فرض به صورت کد

شاید بخواهید پیغام پیش‌ فرض بر روی پیغام‌ گیر را حذف کنید، برای این کار می‌توانید بر اساس قوانین نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد عمل کنید. بر این اساس پس از ورد به محیط منو  menu، کد #  را وارد کرده و اعداد 302 را شماره‌گیری نمایید. گزینه‌های Yes و No می‌تواند شرایط را برای فعال سازی و غیر فعال سازی معین نماید.

نحوه انجام تنظیمات Link2Cell  اتصال گوشی همراه به تلفن بی سیم به صورت کد

از جالب‌ترین و کاربردی‌تریم امکانات موجود در تلفن بی سیم پاناسونیک، داشتن قابلیت Link2Cell است. بر این اساس شاید تلفن موبایل شما از شارژ مناسب برخوردار نباشد. یا حتی آنتن‌دهی در این وسیله با مشکل روبرو باشد. یا بخواهید مکالمه مخاطب را ذخیره کنید. با توجه به این قابلیت می‌توانید به راحتی گوشی تلفن موبایل خود را به تلفن بی سیم پاناسونیک متصل نمایید. با این وجود می‌توانید همه تماس‌های خود را از طریق گوشی تلفن بی سیم پاسخ دهید.

برای فعال سازی اول بلوتوث گوشی را فعال کنید. پس از آن به قسمت منو وارد شده و بعد از تعریف کد عدد 6241 را شماره گیری کرده و سپس به قسمت بلوتوث موبایل وارد شوید. مدل تلفن بی سیم را از لیست انتخاب کنید. در گام بعدی به هدف ذخیره save را انتخاب کنید. هر زمان خواستید این قابلیت را نداشته باشید، off را انتخاب کنید.

البته در شرایط دیگر می‌توانید برای اتصال موبایل به تلفن بی سیم، از کد 632 را نیز وارد کنید. علاوه‌بر این استفاده از کد 633 موجب می‌شود به راحتی در بیرون از منزل پیام‌های صوتی ذخیره شده در منشی تلفن را نیز چک کنید.

نحوه انجام تنظیمات فعال کردن  Intercom به صورت کد

دیگر قابلیت بر اساس نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد را به فعال سازی intercom اختصاص می‌دهیم. برای این کار باید ابتدا به منو  menu وارد شده و سپس کد # را وارد نمایید. در مرحله بعد لازم است که اعداد 274 را وارد کرده تا این قابلیت برای تلفن بی سیم شما فعال شود.

نحوه انجام تنظیمات رجیستری گوشی تلفن های بی سیم به صورت کد

برای اجرای این کار می‌توانید به آموزش مفصلی که در مقاله (نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک) برای شما کاربران محترم تهیه شده است مراجعه نمایید.

سوالات متداول

آیا برای اعمال رجیستری شدن گوشی با پایه کد خاصی وجود دارد ؟

برای این کار باید پس از ورود به منو،  را وارد کرده و سپس کد 130 را شماره‌گیری کنید.

اگر در رجیستری گوشی موفق نشدم چه راهی وجود دارد ؟

ابتدا به قسمت منو رفته.
سپس به محیط Setting وارد شوید.
حالا گزینه Register را برگزینید.
واژه Locator را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
پس از آن با بوقی را خواهید شنید، حالا Locator را رها کنید.
در این لحظه پس از نمایش واژه Pin، عدد 0000 را وارد کنید. این همان Pin اصلی دستگاه است.
پس اعمال فرایند‌های گفته شده به هدف ذخیره سازی OK را وارد کنید.

راهی دیگری برای رجیستر شدن گوشی وجود دارد ؟

برای این کار می‌توانید هم‌زمان اعداد 2، 5، 8، 0 را بفشارید. پس از چند لحظه که نگه داشتید، بوقی را خواهید شنید. این صدا به منزله تایید فراید رجیستر شدن است.

نتیجه گیری

در این مقاله با راهکارهای متفاوت به هدف نحوه انجام تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک به صورت کد آشنا شدید. اگر به هر دلیلی در اجرای برخی از فرامین گفته شده با مشکل روبرو شدید می‌‌توانید برای رفع مشکل، مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلفن بی سیم پاناسونیک را انتخاب کنید. پاناسونیک در اقصی نقاط ایران شعبه دارد. شما می‌توانید نزدیک‌ترین نمایندگی را برگزینید. کارشناسان فعال در این مراکز معتبر با بهترین شرایط و با بالاترین کیفیت، مشکل تلفن بی سیم شما را رفع خواهند کرد. خاطر نشان می‌شود که  انتخاب تعمیرکاران غیر مجاز، مشکل شما را چند برابر خواهند کرد. بر این اساس انتخاب این افراد شرایط کاربری از محصولات جذاب و باکیفیت پاناسونیک برای شما محدود خواهد شد.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها