پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک چیست؟

پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک

دلیل نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک، به وجود اختلال در ارتباط گوشی تلفن با پایه اصلی مربوط است. در این حالت مشخص است که گوشی بی سیم به هدف ارائه خدمات تماس به کاربر، نمی‌تواند هیچ سیگنالی از پایه اصلی دریافت کند. معنی این پدیده این است که شرایط ارتباط پایه با گوشی مختل شده است. شاید گوشی با پایه اصلی ست نیست یا اصطلاحا رجیستر نیست. در این مقاله که برای همراهان وب سایت panasonic-iranco.com تهیه شده است، قصد داریم این ایراد را بررسی و رفع نماییم. تا انتها همراه ما باشید.

درباره دلیل نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک

کاربری از گوشی بی سیم پاناسونیک مستلزم ارتباطی است که با پایه اصلی دارد. بر این اساس اگر به هر دلیلی پایه اصلی نتواند سیگنال مناسب را به گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک ارسال کند در این شرایط بر روی ال سی دی دستگاه پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک نمایش داده خواهد شد.

به طور کلی محصولات تلفن پاناسونیک در مدل‌های مختلف از یک ساختار مدرن و بسیار پیشرفته برخوردارند. به همین خاطر در فراخور حالت‌های متفاوت، پیغام‌های متنوعی برای کاربران نمایش داده می‌شوند. اصولا این پیغام ها زمانی نمایش داده می‌شوند که شرایط نرمال نباشد. نمایش پیغام Line In Use به این دلیل است که ارتباط گوشی با پایه اصلی قطع شده است.

حالا امکان دارد دلیل این قطعی در ارتباط، به خاموش بودن پایه اصلی مربوط شود. یا حتی می‌تواند دلیل عدم دریافت سیگنال و نمایش این پیغام در گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک، وجود اختلال با فرکانس‌های مزاحم باشد. در برخی از شرایط نیز امکان دارد کاربر از طریق پایه اصلی، اقدام به مکالمه داشته و این هم دلیل قانع کننده‌ای است که سیگنال مناسب به گوشی ارسال نشود.

به واسطه همه این حالت‌ها، این پیغام را بر روی ال سی دی گوشی خواهید دید. کل این موارد نشان می‌دهد که گوشی از حالت ست با پایه اصلی خارج شده و اصطلاحا رجیستر بودن دستگاه با اختلال مواجه شده است. البته دلایل مختلف دیگری هم نیز وجود دارد.

نمایش پیغام Line In Use در گوشی به دلیل خاموش بودن پایه اصلی

زمانی امکان دارد شارژ در گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک کامل باشد اما ‌نتوانید تماس بگیرید. حتی در این مواقع صدای بوقی نیز از آن شنیده ‌نشود. این حالت یعنی گوشی با پایه اصلی ارتباط نداشته و طبیعتا نمی‌تواند سیگنال دریافت کند. در این شرایط این احتمال وجود دارد که پایه اصلی خاموش شده باشد و پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک نمایش داده شود.

شاید در حال جابجایی کابل برق پایه اصلی جدا شده باشد. در این موقعیت احتمالا لازم باشد ورودیه برق به دستگاه یا سلامت آداپتور را بررسی کنید. یا حتی بهتر است شارژ باتری را بررسی کرده چرا که احتمال اینکه به اتمام رسیده باشد وجود دارد.

حالت دیگری که می‌تواند موجب خاموش شدن پایه اصلی شود، خرابی در کابل برق است. امکان دارد آداپتور سوخته باشد یا حتی سیم برق کشیده شده باشد. کشیدگی در کابل موجب قطع ارتباط دستگاه با پریز برق شده و عدم تامین نیروی برق در پایه اصلی، شرایط عدم ارسال سیگنال به گوشی را به دنبال خواهد داشت.

حتی امکان دارد سوکت ورودی به دستگاه به دلیل کشیده شدن یا ضرب دیدگی، خراب شده باشد. دلیل دیگری که می‌تواند پایه اصلی را خاموش کند، اشتباه کاربر در وارد کردن دوشاخه آداپتور به پریز برق است.

نمایش پیغام Line In Use در گوشی به دلیل خرابی در برد اصلی

در دستگاه‌های دیجیتالی مانند تلفن بی سیم پاناسونیک، از جمله قطعات مهم سخت افزاری می‌توان به برد اصلی در این دستگاه‌ها اشاره داشت. این قطعه مانند فرمانروا عمل کرده و شرایط ارتباط قسمت‌های مختلف سخت افزاری در تلفن را فراهم می‌آورد. در نتیجه قطعه مهم و فوق‌العاده حساسی است.

با توجه به پیچیدگی و حساسیت در این قطعه، هر گونه ضرب دیدگی یا نفوذ رطوبت و البته اعمال نوسانات برق، می‌تواند شرایط خرابی در قطعه سخت افزاری برد اصلی را فراهم آورد. پس زمانی که این قطعه خراب شود، قطعا پایه اصلی نمی‌تواند به گوشی سیگنال ارسال کند. در ادامه پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک نمایش داده خواهد شد.

بر این اساس به هیچ عنوان نسبت به تمیزی در پایه اصلی، از دستمال مرطوب استفاده نکنید. برای اطمینان نیز در مسیر تامین نیروی برق دستگاه، از محافظ استفاده کنید. تا در شرایط وجود نوسانات برق، از دستگاه شما محافظت شود.

نمایش پیغام Line In Use در گوشی به دلیل وجود فرکانس‌های مزاحم

این روزها به دلیل پیشرفت در تکنولوژی و در دسترس بودن دیوایس‌های مختلف، استفاده از اینترنت در بیشتر محیط‌ها مرسوم شده است. این اتفاق می‌تواند به واسطه استفاده از مودم وای فای باشد. وظیفه مودم دریافت و ارسال امواج اینترنت است. بر این اساس سیگنال‌های اینترنت را در محیط ساطع کرده و بر اساس ترمینال‌های موجود، به دیوایس‌های مختلف سرویس می‌دهد.

از آن جایی که پایه اصلی قرار است فرکانس به گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک ارسال کند، وجود امواج ساطع شده از طرف مودم وای فای می‌تواند اختلال در این شرایط به وجود آورد.

از طرف دیگر استفاده از دستگاه‌های تولید امواج مثل مایکروویو نیز می‌توانند، در عدم ارسال سیگنال از طرف پایه اصلی به گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک سهیم باشند. مایکروویو امواج مغناطیسی تولید کرده و این امواج به دلیل غالب بودن قادرند، در ارسال سیگنال از طرف پایه اصلی به گوشی اختلال به وجود آورند. به همین راحتی این مورد نیز می‌تواند دلیل دیگری باشد برای نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک.

در این شرایط بهترین کاری که کاربران می‌توانند انجام دهند، ایجاد فاصله بین پایه اصلی و منابع تولید و انتشار امواج مخرب است.

نمایش پیغام Line In Use در گوشی به دلیل مکالمه از طریق پایه اصلی

در شرایط دیگر امکان دارد با هیچ کدام از حالت‌های گفته شده روبرو نشده باشید، اما باز هم پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک را مشاهده کنید. در این حالت شاید یکی دیگر از اعضای خانواده در حال مکالمه از طریق پایه اصلی باشد.

بیشتر محصولات تلفن بی سیم کمپانی پاناسونیک، در قسمت پایه اصلی از قابلیت اسپیکر و صفحه کلید برخوردارند. به همین خاطر کاربران می‌توانند در زمان دریافت تماس‌های ورودی، به راحتی بدون استفاده از گوشی تلفن تماس را پاسخ دهند. از طرف دیگر کاربر می‌تواند بدون استفاده از گوشی و با استفاده از اسپیکر، با مخاطب خود تماس بگیرید.

در هر دو حالت وقتی که از پایه اصلی برای مکالمه استفاده می‌کنید، شرایط ارسال سیگنال به گوشی تلفن پاناسونیک قطع می‌شود. در هر حالت وقوع این شرایط دلیل نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک را به همراه خواهد داشت.

نمایش پیغام Line In Use در گوشی به دلیل ست نبودن گوشی

علاوه بر خاموش بودن دستگاه مادر تلفن، خرابی در برد اصلی در این دستگاه، وجود فرکانس‌های مخرب در محیط و یا کاربری از پایه اصلی به دلیل مکالمه با مخاطب، دلیل دیگری که می‌تواند شرایط عدم ارسال سیگنال به گوشی تلفن بی سیم را مهیا کند، عدم رجیستر بودن یا ست نبودن گوشی بی سیم تلفن پاناسونیک با پایه اصلی است. این دلیل را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دلیل نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک معرفی کرد.

زمانی که کاربر تلفن بی سیم پاناسونیک را خریداری می‌کند، لازم است که ارتباط بین پایه اصلی و گوشی در این محصولات را فراهم آورد. اجرای این کار با انجام مراحلی همراه است. در ادامه این مقاله شما با نحوه اجرای این مراحل به صورت گام به گام آشنا خواهید شد.

شاید این مراحل در برخی از محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک با تفاوت‌های جزئی همراه باشد. در هر حال باید به هدف ایجاد ارتباط بین گوشی و پایه اصلی، این فرایند انجام شود. البته در بیشتر شرایط این اتفاق از قبل در محصولات پاناسونیک انجام شده است.

اما امکان دارد در حالت‌هایی لازم باشد دوباره فرایند ست کردن گوشی با پایه اصلی را انجام دهید. نحوه اجرای این اتفاق در مقاله ( نحوه ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک ) به طور مفصل بیان شده است. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله از کم و کیف این موضوع آگاهی لازم را دریافت کنید.

اهمیت رجیستر کردن یا همان ست کردن گوشی بیسیم پاناسونیک

کلیه محصولات پاناسونیک اغم از محصولات اداری مانند فکس پاناسونیک، یا حتی محصولات خانگی مانند ظرفشویی پاناسونیک، با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت در کارخانجات مکانیزه تولید می‌شوند. به همین خاطر این برند مانند برند سونی در ایران و در کل دنیا از اعتبار جهانی برخوردار است.

در محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک اعمال فرایند رجیستر شدن یا ست شدن گوشی بی سیم با پایه اصلی، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اگر این کار انجام نشود، قطعا کاربران نمی‌توانند از خدمات ارائه شده توسط تلفن بی سیم پاناسونیک بهره‌مند شوند. پس برقراری تماس و یا پاسخ به تماس‌های ورودی از طریق گوشی بی سیم، مستلزم ارتباط گوشی با پایه اصلی است.

اما در این میان دلایل دیگری جز موارد گفته شده وجود دارد که می‌تواند ارتباط گوشی با پایه اصلی را قطع کند. در این حالت نیاز است که شما دوباره نسبت به برقراری ارتباط گوشی با پایه اصلی، فرایند ست کردن را انجام دهید.

بر این اساس در برخی از شرایط امکان دارد بخواهید از قابلیت پایه اصلی، به دلیل پشتیبانی از گوشی‌های بیشتر استفاده کنید. می‌دانید که هرکدام از گوشی‌ها اگر با پایه اصلی مرتبط نباشند، با نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک روبرو خواهید شد. در این موقعیت باید برای هر کدام از گوشی‌ها، شرایط رجیستر کردن را فراهم آورید. از طرف دیگر احتمال دارد به واسطه ضرب دیدگی، رطوبت و دلایل دیگر، گوشی تلفن بیسیم پاناسونیک شما خراب شود و دیگر قابل استفاده نباشد.

در این حالت مجبور می‌شوید یک گوشی جدید خریداری کنید. باز هم در این شرایط لازم است فرایند ست کردن گوشی بی سیم با پایه اصلی را انجام دهد.

مراحل رفع نمایش پیغام Line In Use به واسطه ست کردن گوشی با پایه اصلی

در ادامه شما با فرایند ست کردن گوشی تلفن پاناسونیک آشنا خواهید شد. فرایند‌های گفته شده می‌توانند برای رجیستر شدن بیشتر مدل‌های تلفن بی سیم پاناسونیک  با پایه اصلی جواب کاربرد داشته باشند. البته بهترین کار در زمان مواجه با پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک، مراجعه به دفترچه راهنمای همراه محصول است. اما اجرای این متد نیز می‌تواند شرایط ست شدن گوشی را فراهم آورد.

راهکار نخست رجیستر کردن گوشی بی سیم با پایه اصلی

گام اول:

نسبت به اشغال نبودن پایه اصلی مطمئن بوده و گوشی تلفن از شارژ کافی برخوردار باشد.

گام دوم:

گوشی تلفن بی سیم را در نزدیکی پایه اصلی قرار دهید

گام سوم:

حالا باید با استفاده از دکمه  MENU واقع بر روی گوشی، وارد بخش تنظیمات شوید. این کار را با استفاده از شاسی‌های جهت نما و انتخاب گزینه Initial Setting انجام دهید.

بجای انجام مرحله قبل می‌توانیدپس از فشار دادن دکمه MENU، از طریق صفحه کلید گوشی کلید مربع ( # ) و در ادامه کد ( 130 ) را وارد نمایید.

گام چهارم:

در این لحظهبا کاربری از کلید‌ای بالا و پایین در منو موجود، مورد Registration را برگزینید.

گام پنجم:

حالا زمانی است که باید شرایط را ثبت کنید. پس بر روی پایه اصلی دکمه Locator را چند ثانیه فشار دهید. پس از آن اگر فرایند را به درستی اجرا کرده باشید و مشکلی در مسیر نبوده باشد، صدای بوقی را خواهید شنید.

گام آخر:

پس از شنیدن صدای بوق اول، حالا نسبت به فشار دادن دکمه OK بر روی گوشی اقدام کنید. در این هنگام صدای بوق دوم را خواهید شنید.

شنیدن این دو این صدا به منزله تصدیق اجرای فرایند و ست شدن گوشی با پایه اصلی است. اگر دقت کنید، بر روی ال سی دی به جای نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک، واژه Registering نمایش داده خواهد شد. در ادامه شما نمایش عبارت Handset Registered را نیز خواهید دید. حالا می‌توانید به راحتی از خدمات برقراری تماس و یا جواب‌گویی به تماس ‌های ورودی از طریق گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک برخوردار شوید.

نتیجه گیری

اجرای فرایند ست کردن گوشی با پایه اصلی می‌تواند مشکل نمایش پیغام Line In Use در تلفن پاناسونیک را رفع کند. اما اگر در شرایطی نتوانستید این مشکل را با اجرای فرایند راهکار گفته شده برطرف نمایید، حتما موضوع را با کارشناسان نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک مطرح کنید. در ادامه یا مشکل شما تلفنی برطرف می‌شود و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی‌ معتبر، در بهترین حالت و در کمترین زمان گوشی شما با پایه اصلی ست خواهد شد.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها