کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت

استفاده از تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک برای کاربران خانگی

فهرست مطلب

با استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، می‌توان شرایط انتقال تماس‌‌های ورودی را برای تلفن‌‌های سانترال فراهم کرد. وجود این توانمندی در این نوع از تلفن‌ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. می‌تواند برای مدیران سازمان‌ها، کارمندان و حتی مدیران کسب و کار، بسیار کاربردی باشد. کاربری از این قابلیت در تلفن‌های سانترال پاناسونیک، بر اساس اجرای راه کارهای بخصوصی فراهم شده است.

استفاده از این قابلیت مستلزم داشتن آگاهی به کد‌ها و راه‌‌ کارهای مشخصی است. در این مقاله برای کاربران وب سایت panasonic-iranco.com، در این‌باره مطالب مهم و کاربردی جمع‌آوری کرده‌ایم. این مقاله هم علمی است و آموزشی. امیدوارم مطالعه این مقاله بتواند نسبت به افزایش آگاهی و توانمندی شما کاربردی باشد.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

درباره کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت

به طور کلی در محیط‌های اداری، سازمانی یا محیط‌های کسب و کار، استفاده از تلفن‌های سانترال پاناسونیک بسیار رایج است. کاربران این نوع از تلفن‌ها عمدتا مدیران و کارمندان هستند. این افراد به دلایل مختلف امکان دارد در محل کاری خود حاضر نباشند. تماس‌های ورودی در محیط‌های سازمانی اداری، از اهمیت زیادی برخوردار است. عدم حضور کارمند پشت میز خود دلیلی است که آن تماس بی پاسخ مانده و شرایط کاری با اختلال روبرو شود. یکی از دلایل استفاده از تلفن‌های سانترال پاناسونیک، همین موضوع از دست نرفتن تماس‌های ورودی است.

با استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، کاربران می‌توانند تماس‌های ورودی را بر روی خط شهری و یا حتی به خط موبایل انتقال دهند. البته این کار می‌تواند بر روی هر خط تلفنی در خارج از ایران و یا داخل از ایران و یا حتی در شهرستان‌ها انجام شود. به این انتقال اصطلاحا دایورت کردن Divert می‌گویند.

شرایط دایورت کردن راهکارهای مناسب و مشخصی دارد. این حرکت در تلفن‌های سانترال پاناسونیک بر اساس معرفی کدهای به‌ خصوصی انجام خواهد شد. اجرای فرایند دایورت کردن در تلفن‌های سانترال پاناسونیک می‌تواند از ساز و کارهای متنوعی برخوردار باشد. چرا که کمپانی پاناسونیک در زمینه طراحی و تولید تلفن‌های سانترال، به یک مدل بسنده نکرده است. کاربرا می‌توانند در بازار محصولات الکترونیکی تلفن، انواع تلفن‌های سانترال را مشاهده و خریداری نمایند. مدل‌های مختلف تلفن‌های سانترال پاناسونیک هر کدام از قابلیت‌های متنوعی برخوردارند. به همین خاطر می‌توانند در محیط‌های مختلف اداری و سازمانی، در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار گرفته شوند.

استفاده از خدمات ارائه شده در نمایندگی‌‌های معتبر تلفن سانترال پاناسونیک

به طور مثال در برخی از انواع این تلفن‌ها، دایورت کردن با استفاده از کلید transfer قابل انجام است. با استفاده از خدمات دایورت تماس‌های ورودی توسط تلفن‌های سانترال، شرایط ارتباطی در سازمان‌ها بهبود خواهد یافت. اجرای فرایند کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، می‌تواند کار مبهم و پیچیده‌ای باشد. البته استفاده از این راه کار برای آن دسته از افرادی که نسبت به اجرای این فرایند اطلاعات کافی ندارند پیچیده خواهد بود. در برخی از نمونه‌های تلفن سانترال پاناسونیک، اجرای فرایند دایورت با استفاده از تنظیمات کدهای مشخصی قابل انجام است.

اگر با این شرایط آشنا نبودید بهتر است نسبت به اجرای این فرایند اقدامی نداشته باشید. بهترین کار مراجعه به نمایندگی‌های تلفن سانترال پاناسونیک است. این نمایندگی‌ها در تمام شهرها و کشورهای دنیا فعال هستند. کاربران می‌توانند به راحتی با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی و برخورداری از مشاوره و خدمات کارشناسان، شرایط اجرای فرایند دایورت در تلفن‌های سانترال محل کار خود را فراهم آورد.

در این نمایندگی‌ها جدای از ارائه خدمات مختلف تلفن‌های سانترال، فعالیت‌های دیگری نیز به هدف جلب رضایت کاربران انجام می‌شود. کاربرا می‌توانند با توجه به مشاوره‌های ارائه شده از طرف کارشناسان، نسبت به خرید بهترین نوع تلفن سانترال برای محل کار خود اقدام کنند.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

دیگر خدمات ارائه شده در نمایندگی‌‌های معتبر تلفن سانترال پاناسونیک

از طرف دیگر امکان دارد به دلایل مختلف تلفن سانترال با خرابی و مشکل روبرو شود. از آنجایی که این تلفن‌ها از شرایط تولید پیشرفته و پیچیده‌ای برخوردارند، به همین خاطر نباید به هیچ عنوان به دست تعمیرکاران غیر مجاز سپرده شوند. همه محصولات پاناسونیک در انواع مختلف، در کارخانجات تمام مکانیزه و با استفاده از ابزار‌های کاملا پیشرفته تولید می‌شوند. به همین خاطر مراکز غیر مجاز به دلیل نداشتن علم کافی به سیستم محصولات پاناسونیک اللخصوص تلفن‌های سانترال، قادر نخواهند بود که نسبت به تعمیر این نوع از تلفن‌ها اقدام مفیدی داشته باشند.

در زمان بروز هرگونه خرابی در تلفن سانترال کاربران می‌توانند، به راحتی با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیر تلفن سانترال پاناسونیک از خدمات با کیفیت این نمایندگی‌ها برخوردار شوند. ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های معتبر تلفن پاناسونیک، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند استفاده از آن برای کاربران بسیار با اهمیت باشد.

کمپانی Panasonic مانند برند ایسوس در ایران و جهان از اعتبار و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت پاناسونیک علاوه بر تولید انواع محصولات الکترونیکی و انواع تلفن‌های رومیزی در نوع سانترال بی سیم و باسیم، نسبت به تولید انواع محصولات خانگی و دستگاه‌های اداری نیز فعالیت دارد. مانند یخچال فریزر پاناسونیک در مدل‌های مختلف و انواع پرینتر و دستگاه کپی پاناسونیک.

با انواع انتقال تماس در سانترال پاناسونیک آشنا شوید

شاید بتوان سیستم سانترال را به عنوان یک مرکز مخابراتی کوچک نامید. در این حالت خطوط شهری معمولی به این سیستم وارد شده و در نهایت، خروجی به دست آمده خطوط داخلی است. سیستم سانترال شرایط ویژه‌ای را برای مجموعه‌های کسب و کار بزرگ و کوچک فراهم می‌آورد. در این حالت بدون نیاز به تهیه خطوط شهریری برای این محیط‌ها، کارمندان و کارکنان می‌توانند به تلفن دسترسی داشته باشند.

تلفن‌های سانترال در نمونه‌های مختلفی توسط شرکت پاناسونیک تولید می‌شوند. هر یک از این محصولات می‌توانند نسبت به اجرای فرایندهای مختلفی به کاربران خدمات ارائه دهند. در سیستم سانترال تلفن‌های پاناسونیک، انتقال تماس در مدل‌های مختلفی انجام می‌شود. در این زمینه می‌توان به سه نوع ترانسفر اشاره داشت. مدل ترانسفر، مدل انتقال تماس در حالت‌های مختلف و مدل تغییر مسیر تماس.

سیستم سانترال را می‌توان با توجه به نوع کاربری که در محیط‌های شغلی وجود دارد، بر روی گوشی‌های مخصوص که سیستم سانترال را پشتیبانی می‌کنند نصب کرد. از جمله تلفن‌هایی که می‌تواند شرایط سانترال را پشتیبانی کند مدل تلفن KX-T7730  پاناسونیک است. با استفاده از این تلفن به راحتی می‌توان سانترال را برنامه‌ریزی کرد.

راه حل مطلوبی که می‌توان به واسطه آن سیستم سانترال را به بهترین نحو پیاده سازی کرده و مدیریت کنید، استفاده از کدهای مخصوص است. نمونه خدمات ارائه شده در سیستم سانترال به واسطه کد، کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پر‌ظرفیت است. البته داشتن آگاهی نسبت به استفاده از این کدها موضوع مهمی است که حتما باید به آن توجه شود.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

معرفی انواع روش برای دایورت یا ترانسفر تماس در سانترال پاناسونیک

انتقال تماس در سیستم سانترال تلفن پاناسونیک در روش‌های مختلفی از جمله ترانسفر انجام پذیر است. اجرای روش ترانسفر به واسطه تلفن انجام خواهد شد. برای اینکه بخواهید از این روش به هدف اجرای سیستم سانترال استفاده کنید، باید از کد‌های مشخصی استفاده شود. هر کدام از این کد‌ها بسته به مدل تلفن متغیر هستند. فعال‌‌سازی سیستم تلفن سانترال برای تلفن‌های دیجیتال و برای تلفن‌های آنالوگ قابل اجرا است.

فعال‌سازی سیستم سانترال برای تلفن‌‌های دیجیتال و آنالوگ پاناسونیک

اجرای روش ترانسفر در مدل‌های مختلف تلفن دیجیتال پاناسونیک، از طریق کلید ترانسفر قابل اجرا است. البته در مدل تلفن‌های دارای قابلیت اتصال به شبکه نیز این حالت بر اساس کاربری از کلید ترانسفر اجرا می‌شود. این کلید از شرایط منحصر به فردی برخوردار است. از طرف دیگر به حالت مجزا بر روی این نوع از تلفن‌ها تعبیه شده است. پس با این حساب قابل تشخیص بوده و کاربر نسبت به پیدا کردن آن مشکلی نخواهد داشت.

بر این اساس کاربران در زمان فعال کردن سیستم ترانسفر، فقط کافی است که کلید ترانسفر را در زمان تماس فشرده و در ادامه آن شماره داخلی مربوطه را وارد نمایند. در مرحله بعدی کارمند و کاربر خط معرفی شده، هر زمان گوشی را بردارد و شما گوشی را در جای خود بگذارید، تماس ورودی به شماره و خط داخلی که معرفی شده است منتقل یا همان دایورت خواهد شد.

این فرایند فعال کردن سیستم سانترال مخصوص تلفن‌های دیجیتال است. شرایط اجرای سیستم سانترال بر روی تلفن‌های آنالوگ و دیجیتال در نحوه دایورت کردن است. برای تلفن‌‌های آنالوگ بر خلاف تلفن‌های دیجیتال کلید مخصوصی وجود ندارد. در این نوع از تلفن‌‌ها باید به جای کلید ترانسفر، از کلید فلش و یا خود قلاب گوشی استفاده کنید.

توجه داشته باشید اگر یک داخلی بخواهد از خدمات ترانسفر در کنار خدمات دایورت برخوردار شود، اجرای این فرایند مستلزم داشتن اقدامات قبلی است. یعنی باید از قبل تنظیمات برخورداری از امکانات ترانسفر خطوط شهری در تلفن او اجرا شده باشد.

فعال‌سازی کدی سیستم سانترال برای تلفن‌‌های کم ظرفیت TES824 پاناسونیک

به دنبال معرفی روش‌‌های کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، به سراغ تلفن‌‌های سانترال TES824 میرویم. اجرای برخورداری از قابلیت سانترال در تلفن‌‌های پاناسونیک کم ظرفیت TES824 ، هم می‌تواند با استفاده از تلفن باشد و هم می‌تواند با استفاده از نرم افزار انجام شود. فرض کنید می‌خواهید در یک مدت مشخص، کلیه تماس‌های ورودی به خط مشخصی را دایورت کنید. می‌خواهید این تماس‌ها را به یک خطوط داخلی سانترال TES824 انتقال دهید. کارمند در آن مدت پشت میز خود نبوده و می‌‌خواهد تماس‌های ورودی را از دست ندهد. برای این کار می‌توانید از سازوکار زیر بهره‌مند شوید.

  1. در تلفن‌‌های دیجیتال، ابتدا کلید مربع یا همان (#) را بفشارید.
  2. شماره داخلی که می‌خواهید تماس‌ها به آن دایورت شود را معرفی کنید.
  3. حالا عدد 1 را بعلاوه کلید fwd بفشارید. برای تلفن‌های آنالوگ در این مرحله بجای کلید fwd، عدد 71 را وارد کنید.
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

اگر شرایط پاسخ‌گویی مهیا نبود برای دایورت تماس کدی، از راه کار زیر استفاده کنید

امروزه در کسب و کار‌‌های مختلفی این راه کار مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. با استفاده از این روش دیگر هیچ تماس ورودی از دست نخواهد رفت. بر این اساس هر زمان اپراتور و خطی در سیستم کسب و کار مشغول Busy   صحبت باشد، یا قادر به پاسخ‌گویی نباشد  No Answer، تماس ورودی به یک اپراتور دیگر و یا خط دیگری دایورت خواهد شد. برای این کار روش و استفاده از کد زیر را اجرا کنید.

  1. ابتدا لازم است که کلید کد (#)را فشار دهید.
  2. در این مرحله باید شماره داخلی که می‌خواهید تماس‌ها به آن دایورت شود را وارد کنید.
  3. حالا نوبت آن است که عدد 2 و در ادامه کلید fwd را وارد کنید. مانند روش قبل این کار برای تلفن‌‌های آنالوگ به جای کلید fwd عدد 71 را وارد کنید.

فعال‌سازی نرم افزاری سیستم سانترال برای تلفن‌‌های کم ظرفیت TES824 پاناسونیک

اجرای فرایند سانترال در تلفن‌های کم ظرفیت TES824 پاناسونیک در کنار حالت کدی، می‌تواند در حالت نرم افزاری نیز انجام شود. برای این کار طبق تصویر زیر ابتدا باید به تب 2-2 مراجعه کنید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

پس از مراجعه به قسمت 2-2، بر اساس  تصویر شما با سربرگ‌های مختلفی روبرو خواهید شد. از بین سربرگ‌ها بر روی تب FWD/DND کلیک کیند. حالا حالت‌های متنوع سانترال برای شما نمایان خواهد شد. پس از آن به منو آبشاری Type مراجعه کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا اگر هدف شما نسبت به استفاده از سیستم سانترال دایورت همه تماس‌های ورودی به یک داخلی مشخص است، در منو آبشاری تب Type گزینه FWD ALL را انتخاب کنید.

اگر شرایط پاسخ‌گویی مهیا نبود برای دایورت تماس نرم افزاری، از راه کار زیر استفاده کنید

شاید همانند حالت کدی، اپراتور در حال مکالمه بوده یا قادر به پاسخ‌گویی نباشد. برای این کار در شرایط استفاده از سیستم سانترال نرم افزاری تلفن TES824، لازم است که از شرایط   FWD Busy N/A استفاده کنید.

یعنی در این حالت پس از رفتن به تب FWD/DND و در ادامه مراجعه به تب Type، در منو آبشاری گزینه FWD Busy N/A را انتخاب کنید.

در زمان انتقال و دایورت تماس با استفاده از سیستم سانترال در تلفن‌های پاناسونیک، دو نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

  • اول اینکه پس از معرفی و وارد کردن شماره خط موبایل و یا شهری، باید از یک شورت کد به هدف دسترسی به خط شهری استفاده کنید. این کار را باید در ستون جلویی آن انجام دهید.
  • دوم اینکه طبق شکل زیر به هدف برخورداری یک داخلی از انتقال تماس، لازم است به تب 1-2 رفته و توانایی دایورت تماس به آن خط شهری را فعال کنید.
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

نحوه تنظیمات برنامه‌ریزی هات لاین و فوروارد تماس در تلفن‌های TES824 سانترال پاناسونیک

در ادامه آموزش نحوه استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، در این جا لازم است که زمانبندی معرفی شود. برای این کار باید در قسمت 6-1 یا همان بخش تایمر‌ها start time طبق شکل زیر، تنظیمات زمان‌بندی را تعیین نمایید. این کار برای دو گزینه زمان مشخص شده امکان پذیر خواهد بود. یعنی منوی call forwarding و منو Hot Line.

در بخش call forwarding قادر خواهید بود تماس ورودی را به داخلی‌های دیگر دایورت نمایید. یعنی مثلا شما انتقال تماس را برای بیش از دو خط تعیین کرده‌اید. پس اگر تماس ورودی به هر دلیلی پاسخ داده نشد، به خط بعدی اول منتقل شود. اما اگر خط اول به هر دلیلی پاسخ‌گو نبود، به خط دوم منتقل شود.

در بخش  Hot Line به محض اینکه گوشی تلفن برداشته شود، شماره‌ای منتخب که قبلا آن را معرفی کرده‌اید سریعا شماره گیری خواهد شد. شماره منتخب می‌تواند بر اساس شماره‌های شهری شرکت، سازمان و یا حتی یکی از شماره‌های تلفن همراه تنظیم شده باشد. تنظیمات و توانایی هات لاین مختص تلفن‌های آنالوگ است. بر این اساس این سیستم بر روی تلفن‌های ۷۷۳۰ قابل برنامه ریزی نیست. به هدف اجرای سیستم هات لاین فقط کافی است فرایند زیر را انجام دهید.

نحوه فعال‌سازی سیستم هات لاین در سانترال

  1. در ابتدای کار دکمه SP-PHONE را بفشارید
  2. در مرحله دوم عدد 74 را از روی صفحه کلید تلفن سانترال وارد کرده و در ادامه عدد 2 را وارد نمایید.
  3. در این مرحله پس از وارد کردن عدد های قبلی، پیش کد تلفن سانترال را وارد کنید. این عدد بین 0 تا 9 خواهد بود. بر این اساس باید عدد های وارد شده چیزی شبیه به عدد 7429 باشد.

وقتی که این کد را وارد کردید باید بر روی صفحه نمایش تلفن آن را مشاهده کنید. پس از آن نوبت به معرفی شماره تلفن مدنظر است. همان شماره‌ای که قرار است به عنوان شماره سیستم هات لاین در دستگاه سانترال معرفی شود. پس از انجام همه مراحل گفته شده، به هدف تثبیت تنظیمات باید دکمه مربع را وارد نمایید. در مرحله بعد پس از وارد کردن دکمه مربع اگر گوشی را بردارید، همان شماره‌ای که به عنوان پیش فرض معرفی کردید در کمترین زمان ممکن شماره‌گیری خواهد شد.

نحوه غیر فعال‌سازی سیستم هات لاین در سانترال

شاید در شرایطی قرار باشد نظر شما تغییر کرده و از سیستم هات لاین سانترال نخواهید استفاده کنید. به هدف غیر فعال‌سازی هات لاین بر روی تلفن سانترال، می‌توانید با شماره‌گیری عدد 74 و در ادامه شماره‌گیری عدد 0 این سیستم را غیر‌فعال کنید. یعنی عدد 740 را باید شماره‌گیری کنید. بر این اساس شرایط استفاده از تلفن سانترال به حالت قبل نرمال خود بر خواهد گشت.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

نحوه برنامه‌ریزی تایم اعلام تماس در حالت HOLD و تایم برگشتن تماس دایورت شده

 برای این کار باید به سر برگ 6-1 مراجعه شود. در این پنجره شما یا قسمتی به نام Recall Time مواجه خواهید شد. در این قسمت قادر خواهید بود به راحتی تنظیمات مرتبط با دایورت تماس یا HOLD بودن را فراهم آورید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

نکته مهمی در زمان دایورت تماس و استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، به واسطه دستگاه‌های سانترال پاناسونیک وجود دارد که باید به آن توجه شود. بر این اساس باید در زمان کد دهی و استفاده از نرم افزار، وقتی که یک تماس ورودی بر روی Hold قرار داده می‌شود به آن توجه کنیم. برای اینکه بخواهیم مشخص کنیم این تماس بعد از چند ثانیه به ما نشان داده شود، می‌توانیم در قسمت  call Hold این شرایط را مشخص نماییم. پس از آن می‌توانیم تعیین وضعیت کنیم. کد این تنظیمات 200 است

شرایط اعلان تماس بر روی هولد قرار گرفته به صورت پیش فرض بر روی 30 ثانیه تنظیم شده است. اما اگر این تماس به داخلی معرفی شد یعنی دایورت شد و داخلی به آن پاسخ نداد، می‌توانید در قسمت Call Transfer شرایط تکرار دایورت و هشدار را تنظیم کنید. کد این تنظیمات 201 است. هر دو مورد گفته شده در زمان ورود کد باید در حالت برنامه ریزی با استفاده از تلفن، کد 7730 وقتی به جک 01 متصل است معرفی شود.

نحوه دایورت تماس در سانترال های پرظرفیت TDA و  TDE

برای تلفن‌های سانترال پر ظرفیت، شیوه فعال‌سازی دایورت به همان روش که برای تلفن‌های قبل معرفی شد انجام می‌گیرد. تلفن‌های سانترال پر ظرفیت در هر دو حالت تلفن‌های آنالوگ و دیجیتال قابل اجرا است. اما اگر بخواهید ایت تنظیمات را بر اساس نرم افزار انجام دهید، از شیوه خاصی تبعیت می‌کند.

روش کار:

پس از فعال کردن نرم افزار باید به قسمت 2-1-4 مراجعه شود. در این حالت می‌توانید تنظیمات خطوط داخلی و شهری را به راحتی برنامه‌ ریزی کنید.

در ادامه و در قسمت Extensions Number  لازم است که شماره داخلی که می‌خواهید تماس‌های وودی به آن دایورت شود را معرفی نمایید.

کاربرد‌‌های کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. شما می‌توانید بر اساس کدهای مشخص شده این قابلیت‌ها را فعال کنید. حتی می‌توانید از طریق نرم‌افزار نسبت به فعال سازی کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت اقدام نمایید. از جمله کاربردهای کد دایورت در تلفن سانترال انتقال تماس‌ها به خط منشی شرکت است. معمولا منشی شرکت فرد امین و قابل اعتماد برای مدیریت خواهد بود. به همین خاطر مدیران می‌توانند تماس‌های ورودی را در زمان تعطیلی شرکت و محیط کسب کار، به تلفن شخصی موبایل یا تلفن ثابت منشی انتقال نمایند. برای این کار فقط لازم است از طریق کدهای دایورت تلفن سانترال یا به وسیله نرم‌افزار، تلفن داخلی منشی شرکت را به خط مد نظر موبایل یا منزل منشی انتقال داده شود.

کاربری دیگری را نیز می‌توان برای استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک مثال زد. بر این اساس امکان دارد شما بخواهید از منشی گویا استفاده کنید. در این حالت می‌توانید تماس‌های ورودی خود را به جای اینکه به تلفن دیگری دایورت نمایید به منشی گویا وصل کنید. بدین منظور مخاطب پس از تماس با شرکت با پیام گویا مواجه خواهد شد. بر اساس پیام گویا از او خواسته می‌شود برای ارتباط با بخش‌های مختلف شرکت، کلیدهای ۱ تا عدد ۹ را برگزیند.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

آشنایی بیشتر با نحوه دایورت کردن تلفن سانترال پاناسونیک

تا اینجای مقاله به طور مختصر با برخی از کدهای دایورت در تلفن سانترال پاناسونیک آشنا شدید. اما در این قسمت می‌خواهیم با نحوه دایورت کردن در تلفن سانترال پاناسونیک آشنا شویم. قبل از هر اقدامی باید نسبت به شاخصه و مدل تلفن سانترال خود اطلاعات لازم را داشته باشید. یادتان باشد منظور از این حرکت شناسایی مدل تلفن نیست. شما باید مدل سانترال دستگاه خود را شناسایی کنید. یعنی همان مرکز تلفنی که تلفن سانترال شما به آن متصل است.

به طور کلی در بیشتر مواقع، تلفن‌های سانترال بین مراکز پر ظرفیت و کم ظرفیت مشترک هستند. مراکز سانترال به دو حالت پر ظرفیت و کم ظرفیت تقسیم می‌شوند. آن دسته از تلفن‌هایی که به مراکز پر ظرفیت متصل هستند، بیشتر از 24 خط داخلی و ۸ خط شهری را پشتیبانی می‌کنند. در مقابل تلفن‌های سانترال کم ظرفیت 24 خط داخلی و نهایتا ۸ خط شهری را پشتیبانی می‌کنند.

پس از اینکه با شاخص و نوع تلفن سانترال آشنا شدید، حالا می‌توانید زمینه را برای فعال سازی شرایط استفاده از تلفن سانترال فراهم سازید. البته راه آسان‌تر نیز به جهت شناسایی مرکز تلفن سانترال وجود دارد. در بیشتر تلفن‌های سانترال پاناسونیک، بر روی دستگاه این اطلاعات درج شده است. در ادامه شرایط کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت به طور کامل معرفی خواهد شد.

شروع کاربری از خدمات دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

برای آغاز باید به مرکز مخابرات مراجعه کرده و از آنها به هدف استفاده از کد دایورت در تلفن‌های سانترال، اجازه لازم را دریافت کنید. این حرکت در برخی از مرکز مخابرات‌ به ابراز درخواست از طرف شما و دریافت نامه نیاز دارد. البته فعال سازی سرویس سانترال رایگان است. پس از دریافت اجازه از طرف مراکز مخابراتی، باید ابتدا خط شهری را آزاد کنید.

برای این کار ابتدا کلید * را فشار داده و پس از آن عدد ۳۰ و در ادامه کلید # را بفشارید.

در گام بعدی دوباره کد * به علاوه عدد ۲۱ و به علاوه کد * و در آخر شماره مقصد و در نهایت #  را فشار دهید.

این دو کد باید به طور جداگانه وارد شوند. با این حرکت شرایط دایورت فعال شده است. اما اگر بخواهید به طور کلی شرایط دایورت را لغو کنید، لازم است کد # به علاوه عدد ۲۱ و به علاوه # را بفشارید. با این کار سیستم دایورت فعال شده لغو خواهد شد.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

نحوه دایورت کردن تلفن داخلی سانترال‌های پر ظرفیت پاناسونیک سری  KX-TEM/TES/TA

  1. اول باید گوشی را برداشته و در ادامه کد ستاره (*) و پس از آن عدد 71 را شماره‌گیری نمایید.
  2. شاید قصد شما دایورت فقط تماس‌هاس شهری باشد. برای اینک هر پس از انجام مرحله قبل باید عدد 1 را شماره‌گیری کنید.
  3. اما اگر بخواهید هم تماس‌های شهری و هم تماس‌های داخلی به شماره مد نظر دایورت شود، باید عدد 0 را شماره‌گیری کنید.
  4. در این حالت به هدف دایورت همه مکالمات باید عدد 2 را شماره‌گیری کنید.
  5. پس از اجرای مراحل فوق، در اینجا باید به هدف دسترسی به خط شهری در سازمان کد 0 یا کد 9 را شماره‌گیری کنید. پس از آن باید شماره‌ای که می‌خواهید به ان دایورت شود را وارد کرده و در نهایت کلید # را فشار دهید. در انتهای این حرکت اگر با صدای بوق مواجه شدید، شرایط با دقت پیش رفته و فرایند از طرف سانترال تایید شده است.

نحوه غیر فعال‌سازی دایورت کردن تلفن داخلی سانترال‌های پر ظرفیت:

اما شاید به هر دلیلی بخواهید این فرایند را غیر فعال کنید. برای این کار فقط لازم است کد عدد 7100 و ستاره (*) را شماره‌گیری کرده و بلافاصله کلید مربع (#) را بفشارید.

نحوه دایورت کردن تلفن داخلی سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک سری  KX-TEM/TES/TA

  1. مطابق شرایط سانترال پر ظرفیت، ابتدا گوشی را بردارید. البته می‌توانید این کار را با فعال کردن اسپیکر آغاز کنید.
  2. در گام دوم اگر تلفن شما معمولی است کد 71 را شماره‌گیری کنید. اما اگر از گوشی مدل KX-T7730 استفاده می‌کنید، باید کلید FWD/NDN را فشار دهید.
  3. اگر هدف شما دایورت تمامی تماس‌ها و مکالمات است، باید کد عدد 3 را شماره‌گیری کنید. پس از آن کدی را به هدف آزاد کردن خط باید مشخص کنید. این کد می‌تواند بین 0 تا 9 باشد. در گام بعدی باید شماره خطی که می‌خواهید تماس‌های ورودی به آن دایورت شود را وارد کنید. در ادامه کار با صدای بوقی مواجه خواهید شد. این صدا به معنی تایید فراید است.

نحوه غیر فعال‌سازی دایورت کردن تلفن داخلی سانترال‌های کم ظرفیت :

مطابق با حالت قبل شاید بخواهید این شرایط را لغو کنید. برای این کار باید کد عددی 710 را از طریق صفحه کلید تلفن سانترال وارد کنید.

نحوه دایورت کردن تلفن داخلی سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک NS500

در این قسمت به سراغ مدل تلفن سانترال NS500 میرویم که یکی از محصولات تلفن پاناسونیک است. در اینجا با سه نمونه تنظیمات آشنا خواهید شد. تنظیمات برای نحوه انتقال تماس در سانترال پاناسونیک، نحوه تغییر مسیر تماس‌ها و شرایط تنظیم تغییر مسیر در حالت اشغال بودن داخلی.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

نحوه انتقال تماس در سانترال پاناسونیک در تلفن سانترال NS500

برای این کار ابتدا باید بدانید که محیط تنظیمات سانترال در تلفن NS500 به حالت TDA و یا TDE است. هر دو حالت تحت شبکه NS500 به طور یکسان هستند. برای همین است که دایورت تماس در هر دو حالت به هم شبیه است. در این بین نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، برای اجرای تنظیمات تلفن سانترال NS500، باید این کار از طریق مرورگر انجام شود.

نحوه تغییر مسیر تماس‌ها در تلفن سانترال NS500

تغییر مسیر در روند دایورت تلفن‌های سانترال روش بهینه و مطلوبی است. این ترفند در راستای متد کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت قرار دارد. این کار را می‌توانید در دو شرایط سانترال TDA و TDE به هدف ممانعت از دست رفتن تماس‌های ورودی و عدم پاسخ‌گویی به انها انجام دهید. تصور کنید مشتری به شماره داخلی شرکت و مرکز کسب و کار شما تماس گرفته است. داخلی در حال مکالمه بوده و اشغال است. یا حتی کارمند مد نظر قادر به پاسخ‌گویی نیست. در این حالت کاربری از شرایط  تغییر مسیر تماس‌ها در تلفن سانترال NS500 بهترین راه کار خواهد بود.

روش کار:

به هدف اجرای این متد باید به برنامه نرم افزاری سانترال TDA و TDE مراجعه کنید. از طرف دیگر نیز می‌توانید در برنامه NS500 به سراغ بخش 1-1-4 نرم افزار مربوطه رفته و در ادامه سربرگ دوم را برگزینید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

طبق تصویر بالا مشاهده می‌کنید که اطلاعات همه داخلی‌ها که بر روی دستگاه سانترال نصیب شده‌اند وجود دارد.

به ستون When Called Party dose not Answer توجه کنید. در این قسمت می‌توانید به راحتی زمان‌های متنوعی که برای یک داخلی تعیین کرده‌اید را تغییر دهید. یعنی مقصد را تغییر دهید. در اینجا پس از مواجهه مشتری با عدم پاسخ‌گویی، به مقصد شماره خط دیگری دایورت خواهد شد.

پس در این ستون شما می‌توانید مقصد پاسخ‌گو بعدی را مشخص کنید. این کار را می‌توانید با در نظر گرفت مدت زمانی مشخص انجام دهید. مثلاد پش از چند ثانیه این دایورت صورت پذیرد. این دایورت می‌واند به یک خط مشخص، یا به گروهی از داخلی‌ها و یا یک پیام باشد.

نحوه تغییر مسیر در حالت اشغال بودن داخلی در تلفن سانترال NS500

با توجه به تصویر بالا، شما می‌توانید علاوه بر تعیین مقصد در زمان عدم پاسخگویی در تلفن سانترال، مقصدی را برای زمان اشغال بودن تماس معین کنید. در این ستون امکانات خوبی برای شما فراهم شده است. بر این اساس شما می‌توانید در این ستون مشخص کنید که می‌خواهید تماس در حالت اشغال بودن به کجا دایورت شود. به یک خط مشخص یا یک به خط‌های مشخص. یا حتی می‌خواهید تماس به یک پیغام گویا دایورت شود.

نکته مهمی که باید در این شرایط باید به آن توجه داشته باشید این است که، بر خلاف حالت قبل شما در تعیین زمان دایورت محدود هستید. بر این اساس هر زمانی که مشخص کنید برای همه حالت‌ها و مسیر‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

نحوه تعیین مدت زمان عدم پاسخگویی به تماس در تلفن سانترال

بر اساس مشاهده تصویر زیر و در این سربرگ، می‌توانید مدت زمان عدم پاسخگویی به تماس‌های ورودی که در مسیر جدید قرار گرفته‌اند را تعیین کنید. منظور ما سربرگ Intercept No Answer Time  است. در این سربرگ می‌توانید در حالت عدم پاسخگویی، مدت زمان مشخصی را تعیین کرده تا تماس ورودی شما به مسیر دلخواه منتقل شود.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

در سربرگ  Intercept No Answer Time  قادر خواهید بود برای هر زمان کاری تایم مشخصی معرفی کنید. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در این ستون در قسمت مشخص شده، زمان را با عددی بالاتر از صفر تعیین کنید. اگر زمان انتخاب شده صفر باشد، پس از تماس ورودی و شرایط عدم پاسخگویی، تماس در همان لحظه به مسیر تعیین شده دایورت خواهد شد.

نحوه فوروارد تماس بر روی گوشی‌های تلفن سانترال بر اساس معرفی کد

در برخی از شرایط امکان دارد به هدف انتقال تماس در دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک، نتوانید به نرم‌افزار سانترال TDA دسترسی داشته و از طریق آن برنامه‌ریزی دستگاه را انجام دهید. هدف شما انتقال تماس‌های ورودی در حالت‌های مختلف به خط شهری یا خط داخلی است. برای این کار در ادامه کدهایی به شما معرفی خواهد شد که می‌توانید به راحتی از این طریق شرایط را مدیریت کنید.

برای این کار باید به قسمت سربرگ دوم نرم‌ افزار یعنی 1-6-2 مراجعه کنید. در بخش فیچر، کدهایی به صورت پیش فرض معرفی شده‌اند. به واسطه استفاده از آن کدها می‌توانید فرایندهای متنوعی را بر اساس استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک اجرایی کنید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

برای تماس‌های ورودی شهری و داخلی

کد ستاره (*) بعلاوه عدد 710: این کد می‌تواند شرایط انتقال تماس‌های ورودی که از خطوط شهری و داخلی هستند را فراهم آورد.

برای تماس‌های ورودی شهری

کد ستاره (*) و سپس عدد 711: این کد تنها مختص به تماس‌های وارد شده از طریق خطوط شهری است. در این حالت می‌توانید فقط تلفن‌هایی که از خطوط شهری وارد شده‌اند را منتقل کنید.

برای تماس‌های ورودی داخلی

کد ستاره (*) و پس از آن عدد 712: این کد برخلاف کد قبلی فقط به تماس‌های ورودی از طریق خطوط داخلی مربوط است. با استفاده از این کد تماس‌های خطوط داخلی به مسیری مشخص منتقل خواهند شد. البته به مسیری که شما قبلا آن را تعیین کرده‌اید.

برای تعیین زمان تماس‌ها

کد ستاره (*) + عدد 713: با استفاده از کد می‌توانید زمان را برای انتقال و دایورت تعیین نماید. یعنی تماس‌های وارد شده پس از چه زمانی به مسیر تعیین شده کد داخلی منتقل شوند.

اما حالت‌های امکان دارد مشتری تماس گرفته ولی با خط اشغال busy مواجه شده است یا حتی کارمند شما قادر به پاسخگویی نباشد NO ANSWER. برای این کار می‌توانید از کدهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد استفاده کنید.

کد مشخص  شده برای زمانی که مشتری با اشغال خط مواجه باشد busy: ابتدا فشردن کلید (#) + سپس وارد کردن شماره ی داخلی مورد نظر + عدد 3 و عدد 710 و در نهایت فشردن کلید ستاره (*).

کد تعیین شده برای زمانی که با عدم پاسخ‌گویی مشتری مواجه شود NO ANSWER: ابتدا باید کلید (#) را بفشارید + سپس وارد کردن شماره ی داخلی مورد نظر + عدد 4 و عدد 710 و در نهایت فشردن کلید ستاره (*).

این کد برای زمانی مناسب است که مشتری هم با عدم پاسخ‌گویی و هم با اشغال بودن مواجه شود: ابتدا فشردن کلید (#) + سپس وارد کردن شماره ی داخلی مورد نظر + عدد 5 و عدد 710 و در نهایت فشردن کلید ستاره (*).

اگر بخواهید شرایط سیستم DND فعال شود : برای این کار می‌توانید به راحتی با فشار دادن کد (7101*) این قابلیت را فراهم آورید. این قابلیت زمانی به کار شما خواهد آمد که بخواهید شرایط مزاحم نشوید را فعال کرده باشید. این کار را بر روی خطوط داخلی و شهری می‌توانید فعال کنید. پس از آن هیچ تماسی به شما وارد نخواهد شد. 

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

نحوه اتصال تخصصی خطوط شهری به دستگاه سانترال

تا اینجای مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، فرایندها و کدهای متنوعی به شما آموزش داده شد. با این کدها می‌توانستید خطوط داخلی و خطوط شهری را به مسیرهای مشخص دایورت نمایید. اما در این قسمت می‌خواهیم به صورت تخصصی اتصال دستگاه سانترال به خطوط شهری را آموزش دهیم. به این آموزش دقیق توجه کنید. برای اینکه تنظیم این موارد در ابتدای هر فرایندی باید با دقت انجام شود.

باید برای اجرای اتصال خط شهری، کد ۴۰۰ را در دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک شماره گیری کنید. در ادامه کلید SP-Phone  را باید 2 دفعه فشار دهید. پس از آن با پیامی مواجه خواهید شد. این پیام با متن CO1 :Connect  بر روی صفحه نمایش برایتان ظاهر می‌شود. در این لحظه لازم است هر خطی که به دستگاه سانترال پاناسونیک متصل شده است را Connect  کرده و دیگر خطوط را به حالت NO Connect تغییر دهید.

برای مثال تصور کنید شما 2 خط شهری را به دستگاه سانترال پاناسونیک متصل کرده‌اید. خط اول با نام CO1:Conncet  مشخص شده است. در این لحظه برای اینکه بتوانید به خط بعدی بروید، لازم است ابتدا کلید SP-Phone را یک بار فشار دهید. با این کار گزینه CO2: Connect یعنی خط دوم شهری برای شما نمایش داده خواهد شد.

پس از اینکه این خط نیز وصل شد، با گزینه CO3:Connect روبرو خواهید شد. دلیل این اتفاق به این خاطر است که از دو عدد خط شهری برخوردارید و باید آنها را در موقعیت NO Connect  قرار دهید. در پام بعدی کلید AUTO ANS را بفشارید. وقتی که بخواهید این فرایند را ذخیره کنید باید از کلید Store  استفاده کنید. به علاوه برای اینکه بخواهید از برنامه خارج شوید لازم است به صورت مجدد کلید PROGRAM  را فشار دهید.

نحوه دایورت تماس‌های ورودی به خطوط شهری برای دستگاه سانترال پاناسونیک

حالا پس از اتصال تخصصی خطوط شهری به دستگاه سانترال، شاید قصد داشته باشید تماس‌های ورودی را به خطوط شهری دایورت کنید. این کار را می‌توانید به خط داخلی یا یک خط شهری دیگر و یا حتی به موبایل منتقل کنید. در این خصوص لازم است به قسمت Call From Co مراجعه کرده و FWD را بر روی شرایط On تنظیم کنید. با توجه به شکل زیر در قسمت FWD Mode قادر خواهید بود از انواع انتقال تماس و دایورت، یکی را انتخاب کنید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

از گزینه‌های موجود می‌توانید بر اساس نوع کاربری که دارید یکی را انتخاب کنید. این موارد به انتقال کلیه تماس‌ها و دایورت تماس در صورت اشغال بودن یا دایورت تماس در صورت عدم پاسخگویی و انتقال آن به یک خط شهری دیگر تقسیم می‌شود. هر کدام از این حالت‌ها شرایط مختص به خود را دارند. در حالت‌های انتقال همه تماس‌ها یا انتقال در صورت اشغال بودن یا عدم پاسخ‌گویی، لازم است در سطر پایین شماره مد نظر را به هدف دایورت تماس‌های ورودی معرفی کنید.

نکته قابل توجهی وجود دارد که در زمان دایورت تماس در دستگاه سانترال پاناسونیک باید به آن توجه کنید. بر این اساس اگر می‌خواهید تماسی از خطوط شهری به داخلی مد نظر، یا به یک خط شهری دیگر یا موبایل دیگر منتقل شود، لازم است از یک شورت کد استفاده کنید. یعنی از یک شورت کد دسترسی به خط‌های شهری داشته باشید و در ادامه از شماره موبایل یا شماره خط شهری استفاده کنید.

نحوه دایورت تماس‌های ورودی به خطوط داخلی برای دستگاه سانترال پاناسونیک

برای اینکه بتوانید تماس‌های ورودی به خطوط داخلی را دایورت کنید، با راه کاری مشابه فرایند دایورت خطوط شهری مواجه خواهید بود. این متد نیز از جمله راه‌کارهای کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت است. در این حالت زمانی که شرایط انتقال تماس را فعال کردید شماره خط شهری یا شماره داخلی که می‌خواهید تماس‌ها به آن دایورت شود را وارد کنید.

پس از آن در آخرین سطر یعنی fwd no answer timer جایی که می‌توانید تایم تنظیم ثانیه انتظار تماس را تعیین کنید. برای دایورت شدن به خط داخلی مد نظر وقتی که با عدم پاسخگو مواجه می‌شود، تنظیم این زمان مهم است.

نحوه آشنایی با اجرای برنامه‌ریزی در دستگاه سانترال ۸۲۴

در ابتدای مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، گریزی به تلفن‌های TES824 داشتیم. درباره الفبای فعال‌سازی کد دایورت برای سیستم سانترال پاناسونیک در تلفن‌های TES824 صحبت کردیم. در باره حالت‌های عدم پاسخ‌گویی و عدم وجود شرایط پاسخ‌گویی مطالبی را گفتیم. اما در این قسمت از مقاله می‌خواهیم کمی تخصصی‌تر به این نوع از تلفن‌ها بپردازیم. هرف ما ارائه مطالب کاربردی در مورد نحوه برنامه‌ریزی در دستگاه‌های سانترال 824 است.

نکته اولی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، نحوه برنامه‌ریزی در ستگاه‌های سانترال ۸۲۴ به واسطه مودم و درگاه usb انجام می‌شود. این نوع برنامه‌ریزی، از نوع برنامه‌ریزی کامپیوتری بوده و از شرایط مشخصی برخوردار است. اما زمانی امکان دارد مشتری به این نوع از تلفن‌ها تماس داشته باشد، اما نتواند با اپراتور ارتباط بگیرد.

در این حالت می‌توان کدهای مشخصی را برای این دسته از دستگاه‌های سانترال برنامه‌ریزی کرد، تا تماس ورودی مشتری از دست نرود. نکته حائز اهمیتی که باید بعد از اجرای هر کدام از این کدها به آن توجه داشته باشید، نمایش نام آن سرویس بر روی صفحه نمایش دستگاه سانترال است. به همین خاطر می‌توانید نسبت به اجرای صحیح فرایند مطمئن شوید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

روش کار در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

در این حالت که نام سرویس مدنظر بر روی صفحه نمایش دیده شد، باید حتما به جهت تایید فرایند کلید Sp PHONE را بفشارید.

اما امکان دارد نام سرویس نمایش داده شده همان سرویسی نباشد که شما مد نظر داشتید. در این حالت می‌توانید به راحتی با استفاده از فشردن کلید HOLD، شرایط را لغو کرده و به مرحله قبل بازگردید. پس از لغو شرایط قبلی، در مرحله بعد دوباره نسبت به انتخاب کد سرویس مورد نظر اقدام کنید. بعد از انجام تغییرات و اطمینان از صحت دستور وارد شده، لازم است که کلید Mute را بفشارید. با این کار اعمال دستور معرفی شده را فراهم کرده‌اید.

در نهایت برای اینکه مطمئن شوید همه چی درست انجام شده و شرایط ذخیره شود، باید کلید Store را بفشارید. در حال انتخاب فرایند و اعمال کد، گزینه‌های متفاوتی برای شما نمایش داده خواهد شد. می‌توانید با استفاده از کلیدهای S Phone و Redial، نسبت به جابجایی در گزینه‌ها اقدام کنید. این کار شرایط مطلوبی را برای شما به دنبال خواهد داشت چرا که در نهایت گزینه مورد نظر را اعمال کرده‌اید.

کد تنظیم ساعت و تاریخ در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (۰۰۰) را اجرا کنید

کد تنظیم ذخیره شماره تلفن در حافظه اصلی سیستم در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (001) را اجرا کنید

کد تنظیم تغییر و تثبیت رمز عبور سیستم  Password در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (002) را اجرا کنید

کد تنظیم معرفی و اعمال خروجی برای کنسول  DSS در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (003) را اجرا کنید

کد تنظیم معرفی و اعمال یک داخلی منحصر به فرد به عنوان داخلی جفت سده با کنسول DSS در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (004) را اجرا کنید

کد تنظیم دایورت سریع تماس‌‌های ورودی با استفاده از دکمه  DSS در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (005) را اجرا کنید

کد تنظیم برای تغییر و اعمال سرویس دوره‌ای روز، شب، نهار در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (006) را اجرا کنید

کد تنظیم اعمال تایم سرویس سرویس دوره‌ای روز، شب، نهار در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (007) را اجرا کنید

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

کد تنظیم معرفی و اعمال اپراتور در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (008) را اجرا کنید

کد تنظیم معرفی و اعمال شماره داخلی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (009) را اجرا کنید

کد تنظیم گزینش نحوه نمایش ساعت بر روی صفحه نمایش تلفن‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (010) را اجرا کنید

کد تنظیم تعیین نام برای شماره تلفن‌های ثبت شده در حافظه اصلی تلفن‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (011) را اجرا کنید

کد تنظیم برای اعمال تغییر در کدهای ویژه سیستم تلفن‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (012) را اجرا کنید

کد تنظیم فعال‌سازی شرایط گروهی برای جستجو در تلفن‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (100) را اجرا کنید

کد تنظیم تعیین نوع و روش جستجو در تلفن‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (101) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه اعمال و تعیین نوع خروجی برای سیستم صندوق صوتی تلفن‌های سانترال مدل KX-TVP75/KX-TVP100

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (102) را اجرا کنید

کد تنظیم برای اضافه و اعمال سیگنال‌های تون (DTMF) در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (103) را اجرا کنید

کد تنظیم برای اعمال شرایط استفاده از قابلیت HOLD نحوه و انتقال تماس‌هاس ورودی با کاربری از تلفن‌های معمولی

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (104) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه فعال‌سازی صدای بوق در حالت کنفرانس در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (105) را اجرا کنید

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

کد تنظیم برای فعال‌سازی کاربری و یا عدم کاربری صدای بوق تائید در زمان اعمال پیج با استفاده از سیستم پیج خارجی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (106) را اجرا کنید

کد تنظیم فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی دریافت‌ کننده‌های سیگنا‌های تون به هدف اجرای تست در این سیگنال‌ها در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (107) را اجرا کنید

کد تنظیم فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی دکمه FLASH به هدف اجرای بازگشایی تلفنی که قفل الکترونیکی شده است. در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (108) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه نمایش لامپ (نشان دهنده) خط شهری به صورت ثابت یا چشمک‌زن هنگام  زنگ خوردن در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (109) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم کاربری از دکمه FLASH در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (110) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تغییر در صدای موزیک HOLD تون یا خارجی یا داخلی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (111) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم کاربری از دکمه کنسول  DSS و  لامپ (نشان دهنده) دکمه کنسول  DSS در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (112) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم تعداد دفعات تکرار در زمان استفاده از تکرار اتوماتیک در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (113) را اجرا کنید

کد نحوه تنظیم زمان وقفه بین دفعات تکرار اتوماتیک و تاریخ در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (114) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه اتخاب مدل زنگ خوردن تلفن اختصاصی پاناسونیک زمان برقراری تماس ورودی داخلی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (115) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم انتخاب الگوی به هدف اجرای برنامه کنفرانس در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (116) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم اعمال یا عدم اعمال صدای بوق تائید در زمان کاربری از برنامه جواب به تماس ورودی داخلی دیگر در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (117) را اجرا کنید

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

کد تنظیم نحوه تنظیم اعمال محدودیت در ارسال سیگنال‌های پالس در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (118) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه اعمال تکرار اخرین شماره تلفن گرفته شده با استفاده از سیستم تون. این کار بعد از تبدیل سیستم شماره‌گیری از نوع پالسی به تون انجام می‌شود. در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (119) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم تغییر فرکانس زنگ در نوع نلفن‌های معمولی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (120) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم انتخاب و اعمال کد دسترسی به خطوط شهری در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (121) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه فعال‌سازی چرخش اتوماتیک به هدف دسترسی به مسیر ارزان مکالمه در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (122) را اجرا کنید

کد تنظیم نصب شکست سیگنال پالس در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (123) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه انتخاب مدل نوع صدای زنگ تلفن تک خطی معمولی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (124) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم برقرار کردن مکالمه داخلی تنها با استفاده از دکمه  DSS. این کار فقط برای داخلی مربوط بر روی کنسول DSS که بر روی تلفن است در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (126) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه فعال‌سازی جواب‌دهی گروهی به زنگ خوردن یک داخلی در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (127) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم زمان یادآوری خط HOLD شده در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (200) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه یادآوری زمان خط Transfer شده در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (201) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم تن و پالس خط شهری در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (401) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم سطح دسترسی به خط شهری در حالت روز در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (405) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم سطح دسترسی به خط شهری در حالت شب در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (406) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم سطح دسترسی به خط شهری در حالت نهار در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (407) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم مدل زنگ خور خط شهری در حالت روز در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (408) را اجرا کنید

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

کد تنظیم نحوه تنظیم مدل زنگ خور خط شهری در حالت شب در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (409) را اجرا کنید

کد تنظیم نحوه تنظیم مدل زنگ خور خط شهری در حالت نهار در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای استفاده از این قابلیت، باید برنامه شماره (410) را اجرا کنید

آشنایی با تنظیم ساعت سانترال در مراکز کم ظرفیت و پرظرفیت تلفن پاناسونیک KX-T7730 در دستگاه سانترال 824

از جمله فعالیت‌هایی که در دستگاه‌های تلفن سانترال پاناسونیک، به هدف کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد، تنظیم تاریخ و ساعت است. این حرکت حداقل یک بار در محیط‌های کسب و کار و سازمان‌ها اجرا می‌شود. حرکت مهمی است و اجرای آن باید با دقت فراوانی همراه باشد. چرا که اگر ساعت و تاریخ با اختلال همراه شود مشکلات فراوانی در محیط‌های سازمانی و کسب و کار ایجاد خواهد شد. به طور مثال تنظیم ثبت ساعت و تاریخ دقیق تماس‌های ورودی و البته تماس‌های دایورت شده بهم خواهد خورد که باید در اولین فرصت این اختلال برطرف شود.

در کشورمان ایران، ساعت رسمی در طول سال با تغییراتی همراه می‌شود. این اتفاق باید در سیستم سانترال لحاظ گردد. یا مثلا در برخی از شرایط نیز امکان دارد سیستم سانترال به دلایل مختلف ریست شود. با این کار مدیران می‌توانند به راحتی شرایط تماس‌های دریافتی و دایورت شده را مدیریت کنند. اجرای این فرایند کار سختی نیست فقط به دقت نیاز دارد. اعمال این تنظیمات چند دقیقه‌ای از وقت شما را نخواهد گرفت.

اجرای تنظیمات ساعت و زمان در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

همانطور که متوجه شده‌اید دستگاه سانترال ۸۲۴ از جمله معروف‌ترین دستگاه‌های سانترال کم ظرفیته پاناسونیک معرفی می‌شوند. به همین خاطر برای شرح آموزش تنظیم زمان و ساعت در مدل‌های کم ظرفیت سانترال، این دستگاه‌ها را انتخاب کرده‌ایم. نکته حائز اهمیت این است که دستگاه‌های کم ظرفیت سانترال با استفاده از تلفن‌های هایبرید مدیریت می‌شوند. برنامه‌ریزی این دسته از تلفن‌های کم ظرفیت سانترال نیز با همین نوع تلفن‌ها انجام می‌شوند.

در این قسمت از مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، تلفن پاناسونیک KX-T7730 را برای آموزش انتخاب کرده‌ایم. این نوع از تلفن می ‌تواند یکی دیگر از نمونه‌های برای ورود به محیط برنامه‌ریزی و اعمال تنظیمات در سانترال 824 باشد. مانند تلفن NS500 که قبلا به آن پرداخته شده بود.

نحوه تنظیمات ساعت و زمان در دستگاه‌های سانترال ۸۲۴

برای آغاز فرایند ابتدا باید از طریق جک 01 تلفن را به جعبه سیستم سانترال متصل کنید. در ادامه بر اساس مراحلی که خواهد شد، در ادامه وارد محیط نرم‌افزاری به هدف برنامه‌ریزی شوید.

  1. ابتدای کار باید کلید Program که بر روی صفحه کلید دستگاه مشاهده می‌شود را فشار دهید.
  2. پس از آن باید کلیدهای مربع (*) و ستاره (#) و در ادامه رمز عبور سانترال را معرفی کنید. رمز انتخاب شده به صورت پیش فرض 1234 است.
  3. پس از اجرای مراحل قبل، حالا عبارت  SYS-PGM NO? را بر روی صفحه نمایش خواهید دید. مشاهده این عبارت یعنی فرایند ورود به محیط نرم افزار و سیستم برنامه ریزی سانترال با موفقیت انجام شده است.

در ادامه اجرای مراحل قبل، حالا باید به هدف تنظیم تاریخ و ساعت برای مرکز دستگاه سانترال پاناسونیک، کد 000 را معرفی کنید. پس از معرفی این کد و حضور در نرم‌افزار، با اجرای مراحل زیر می‌توانید تنظیمات خواسته شده را اعمال نمایید.

نحوه اعمال تنظیمات زمان و تاریخ در دستگاه سانترال پاناسونیک کم ظرفیته

  1. زمانی که کد 000 را وارد کردید، بر روی صفحه نمایش عبارت Day/Time Set را خواهید دید. برای اینکه به مرحله بعد وارد شوید باید کلید SP-PHONE را بفشارید.
  2. در این مرحله لازم است عدد دو رقمی بین 00 تا 99 را انتخاب کنید. این عدد به تاریخ سالی که میخواهید آن را تنظیم کنید مربوط است. پس از تنظیم و تشخیص عدد مربوط کلید AUTO-ANS را بفشارید. در ادامه باید کلید جهت نمای پایین را فشار دهید.
  3. در این قسمت مانند قسمت قبل که عدد سال را وارد کردید، باید حالا عدد ماه را وارد کنید. پس از آن کلید AUTO-ANS را فشار داده و در ادامه کلید جهت نمای پایین را بفشارید.
  4. در این مرحله باید تنظیمات روز را اعمال کنید. به همین منظور در فیلد مشخص شده می‌توانید از بین اعداد دو رقمی 01 تا 31 عددی را برگزینید. پس از آن با فشردن کلید AUTO-ANS و کلید جهت نما، فرایند را ادامه دهید.
  5. در مرحله پنجم لازم است روزهای هفته را معرفی کنید پس از معرفی مانند مراحل قبل باید کلید AUTO-ANS  را فشرده و در ادامه با فشار دادن کلید جهت نمای پایین به مرحله بعدی بروید.
  6. حالا باید ساعت را تنظیم کنید در قسمت مشخص شده بین اعداد دور رقمی 00 تا 23 عددی را انتخاب کنید. پس از آن مانند مراحل قبلی کلید AUTO-ANS را فشار داده و کلید جهت نمای پایین را نیز بفشارید.
  7. حالا در مرحله هفتم نوبت به ورود عدد دقیقه می‌رسد. برای این کار باید از بین اعداد 00 تا 59، عددی را برگزینید. در ادامه با انتخاب کلید AUTO-ANS و پس از آن با انتخاب کلید جهت نمای پایین، به مرحله بعدی بروید.

نحوه ذخیره فرایند و خروج از برنامه

  • در مرحله هشتم وقتی که زمان، ساعت، دقیقه، تاریخ و سال را مشخص کرده‌اید، باید فرایند را ذخیره کنید. برای این کار لازم است کلید STORE که بر روی صفحه کلید وجود دارد را بفشارید.
  • در آخرین مرحله باید شرایط اعمال تنظیمات و برنامه‌ریزی زمان و تاریخ در دستگاه‌های پاناسونیک را تثبیت کنید. برای این کار کلید HOLD را فشرده تا از برنامه خارج شوید.

به همین راحتی توانستید بر اساس آموزش‌های داده شده در مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، در ظرف چند دقیقه تنظیمات ساعت زمان و تاریخ را در دستگاه‌های سانترال اعمال نمایید. این حرکت برای تمامی مراکز تلفن کم ظرفیت سانترال پاناسونیک قابل اجرا است. یادتان باشد در برخی از تلفن‌های سانترال کلید AUTO-ANS دیده نمی‌شود. جای نگرانی نیست. به این خاطر که در این نوع از تلفن‌های سانترال می‌توانید به جای کلید AUTO-ANS از کلید ENTER که بر روی صفحه کلید وجود دارد استفاده کنید.

نحوه اعمال تنظیمات ساعت در دستگاه سانترال TDA و  TDE

در قسمت قبلی مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، به نحوه اعمال تنظیمات ساعت و تاریخ برای دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت پرداخته شد. در این قسمت می‌خواهیم با استفاده از دستگاه‌های سانترال  TDAو TDE، نسبت به اعمال تنظیمات ساعت در دستگاه‌های سانترال پر ظرفیت بپردازیم.

دستگاه‌های سانترال  TDAو TDE به مدل‌های پر ظرفیت پاناسونیک اشاره دارند. اما نحوه ورود به تنظیمات و برنامه‌ریزی در این دستگاه‌ها، مستلزم استفاده از تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک مانند KX-DT346 و KX-DT546 و غیره است. با استفاده از این تلفن‌های پاناسونیک می‌توانید به باکس سانترال اتصال پیدا کنید. این اتفاق بر اساس خروجی‌های تعبیه شده در این نوع تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک محقق خواهد شد. حالا تصور کنید شما، با استفاده از این نوع تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک و بر اساس خروجی که در این تلفن‌ها تعبیه شده است، به باکس سانترال متصل شده‌اید. برای اینکه به محیط برنامه‌ریزی و نرم‌افزار وارد شوید مراحل زیر را اجرا کنید.

  1. ابتدا لازم است کلید PROGRAM که بر روی صفحه کلید وجود دارد را بفشارید.
  2. درگام بعدی پشت سر هم کلید مربع (#) و ستاره (*) و پس از آن رمز عبور سانترال را وارد کنید. این رمز به طور پیش فرض از اعداد (۱۲۳۴) تشکیل شده است.
  3. حالا پس از اعمال و معرفی رمز، با موفقیت به محیط نرم‌افزار و برنامه‌ریزی وارد شده‌اید.

تا اینجای کار فرآیند اجرا شده ورود به محیط نرم‌افزار با روش دستگاه‌های کم ظرفیت سانترال شباهت داشت. در ادامه نیز باید با معرفی کد (۰۰۰)،وارد بخش تنظیمات ساعت و تاریخ شوید. حالا که کد را وارد کرده و وارد تنظیمات تاریخ و ساعت شده‌اید یادتان باشد برای ثبت هر مرحله از کلید (Enter) استفاده کنید. پس از فشردن این کلید باید همانند مراحل سانترال کم ظرفیت کلید جهت نمای پایین را بفشارید.

کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

آغاز مراحل تنطیم ساعت در دستگاه‌های پر ظرفیت سانترال پاناسونیک

  1. در مرحله اول برای اینکه سال را وارد کنید از بین اعداد 00 و 99، عدد مورد نظر را انتخاب نمایید.
  2. در مرحله دوم باید ماه را انتخاب کنید. به همین خاطر از بین ۱۲ گزینه معرفی شده ماه لاتین مد نظر را انتخاب نمایید.
  3. در مرحله سوم باید روز را انتخاب کنید. به همین خاطر از بین اعداد 00 تا 31 عدد مد نظر را برگزینید.
  4. در مرحله چهارم باید ساعت را انتخاب. کنید به همین خاطر می‌توانید از بین اعداد دو رقمی 00 تا 23 عدد مشخص را وارد کنید.
  5. در مرحله پنجم نوبت به انتخاب عدد دقیقه است. به همین خاطر از بین اعداد 00 و 59 عدد دقیقه مورد نظر را وارد کنید.
  6. در مرحله ششم باید نوع زمان در حالت‌های AM و PM را انتخاب کنید.
  7. در مرحله هفتم برای اینکه تنظیمات معرفی شده را ذخیره کنید، باید از کلید STORE  استفاده کرده و آن را بفشارید.
  8. و در مرحله آخر برای اینکه بتوانید با موفقیت تمام تنظیمات را ثبت کرده و از برنامه خارج شوید، باید بر روی کلید END  فشرده و منتظر نمایش تنظیمات انجام شده باشید. البته در برخی از موارد در تلفن‌های مختلف به جای کلید END  باید کلید HOLD را فشار دهید.

در مقاله شما با روش دیگر به هدف تنظیم زمان و ساعت در دستگاه‌های سانترال پر ظرفیت آشنا شدید شما می‌توانید دستگاه را به رایانه خود متصل کرده و به راحتی این تنظیمات را در نرم‌افزار اعمال کنید. کلیه انجام این تنظیمات می‌تواند به راحتی توسط تکنسین‌ها و کارشناسان نمایندگی‌های تلفن سانترال پاناسونیک اجرا شود.

آشنایی با نحوه فعال کردن Call Waiting در سانترال پاناسونیک

در این قسمت از مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، می‌خواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم. برخی از افراد می‌پرسند آیا در تلفن‌های سانترال پاناسونیک می‌توان از قابلیت call waiting  استفاده کرد ؟ آیا اصلا قابلیت پشت خطی در دستگاه‌های سانترال پاناسونیک قابل اجرا است ؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، بهتر است کمی با سیستم call waiting یا همان پشت خطی بیشتر آشنا شویم. اصولا سیستم call waiting یا همان پشت خطی، قابلیتی است که به مخاطب پشت خط مربوط می‌شود. زمانی تماسی از خارج از سازمان دارید و در حال مکالمه با مخاطب خود هستید. در این لحظه مشتری به خط سازمانی و داخلی شما تماس می‌گیرد. اگر در زمان تماس مشتری از سیستم پشت خطی برخوردار نباشید، مشتری با بوق اشغال مواجه خواهد شد. در این حالت مشتری امکان دارد دیگر تماس نگیرد و به همین راحتی او را از دست بدهید.

اما زمانی که تلفن سانترال از قابلیت Call Waiting برخوردار باشد، تماس مشتری با بوق اشغال مواجه نخواهد شد. در این حالت وقتی که در حال مکالمه با مخاطب خود هستید، تماس پشت خطی خود را به واسطه شنیدن صدای بوقی کوتاه مطلع خواهید شد. در این شرایط هر زمان مکالمه خود با مخاطب اول را به اتمام برسانید و قطع کنید، بلافاصله می‌توانید به مخاطب پشت خطی متصل شده و با او مکالمه داشته باشید.

نحوه فعال سازی قابلیت call waiting در تلفن‌های سانترال پاناسونیک

برای اینکه بتوانید این قابلیت را در تلفن‌های سانترال پاناسونیک فعال کنید، دو راهکار پیش روی شما است.

  • اولین راهکار فعال نمودن قابلیت call waiting با استفاده از تلفن سانترال
  • راهکار دوم فعال کردن قابلیت call waiting برای تلفن سانترال از طریق نرم‌افزار کامپیوتری است.

مراحل تنظیم با استفاده از تلفن سانترال

استفاده از این روش برای فعال سازی سیستم پشت خطی در حالت تماس‌های داخلی و خارجی، از شرایط متفاوتی برخوردار است.

برای اینکه بخواهید سیستم call waiting را به هدف (تماس‌های داخلی) فعال یا غیر فعال کنید، مراحل زیر را اجرا کنید.

  1. در گام اول گوشی تلفن را برداشته و در ادامه پس از فشار داردن کلید ستاره (*) کد (7311) را از طریق صفحه کلید شماره‌گیری کنید.
  2. در گام دوم صدای ریز بوقی را خواهید شنید. این صدا به منزله تایید اعمال سیستم call waiting بر روی تلفن سانترال است. حالا باید گوشی را در جای خود قرار دهید.

اما اگر بخواهید این سیستم call waiting را از تلفن سانترال خود حذف کنید، می‌توانید مانند مطابق با گام اول، این بار پس از فشرن کلید ستاره (*)، کد (7310) از طریق صفحه کلید شماره‌گیری کنید.

حالا اگر می‌هید سیستم call waiting را برای (تماس‌های خارجی) یا همان تماس‌های بیرون شرکت فعال یا غیر فعال کنید، مراحل زیر را اجرا کنید.

  1. مانند جالت قبل این بار پس از برداشتن گوشی و فشردن کلید ستاره (*)، کد (7321) را شماره‌گیری کنید.
  2. صدای بوقی خواهید شنید. این یعنی فرایند اعمال شده است. پس باید گوشی را در جای خود بگذارید.

اگر بخواهید سیستم call waiting را برای تماس‌های خارجی لغو کنید، از شماره‌گیری کد (*) بعلاوه (7320) استفاده کنید.

نکته مهم این است که اگر هدف شما اعمال قابلیت Call Waiting  برای تمام تلفن‌های سانترال فعال در مجموعه سازمان است، باید برای هر کدام جداگانه این فرایند‌ها را اعمال نمایید.

مراحل تنظیم با استفاده از طریق نرم‌افزار کامپیوتر

برای اینکه بتوانید قابلیت با استفاده از نرم‌افزار و با کمک کامپیوتر اعمال کنید، باید به محیط نرم‌افزار وارد شوید.

  1. نرم‌افزار را در سیستم رایانه خود نصب کرده و حالا لازم است به قسمت شماره (۴) یعنی بخش Extension وارد شوید.
  2. پس از ورود به این بخش باید به قسمت Settings مراجعه کنید.
  3. در مرحله بعدی لازم است که به قسمت تنظیم شماره‌های داخلی مراحعه نمایید. در این بخش اگر فرضا به تب (Option 2) مراجعه کنید، مطابق با شکل زیر همه شماره‌های داخلی موجود در سیستم را خواهید دید.
  4. برای اینکه بخواهید سیستم Call Waiting را برای تلفن سانترال فعال کنید، باید به ستون Automatic Call Waiting رفته و مقادیر Off  را به حالت On  تغییر دهید. بر اساس شکل زیر در قسمت مشخص شده با رنگ قرمز. این سلول که به Extention Number 01 مربوط است، مقدار روبرو به ON تغییر کرد است.
  5. اگر بخواهید صدای بوق یا Tone  را بشنوید، باید مقدار BSS  را در ستون Manual Call Waiting For Extension Call انتخاب کنید.
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

آشنایی با تعرفه خدمات سانترال در تلفن‌های پاناسونیک

در مقاله کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت، نوبت به نحوه تعیین تعرفه اجرای سیستم سانترال می‌رسد. همانطور که می‌دانید، دستگاه سانترال پاناسونیک دستگاه مخابراتی است که می‌تواند مدیران را نسبت به مدیریت در تماس‌های ورودی ابزار کمکی خوبی باشد. منظور همان تماس‌هایی که از طرف خطوط داخلی،شهری یا موبایل به خطوط داخلی شرکت گرفته می‌شوند. این سیستم بسیار کاربردی است. به طوری که امروزه در بیشتر کسب و کارها و سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفته می‌شود.

برای اینکه بخواهید یک سیستم سانترال مورد نیاز را برای مجموعه کسب و کار خود انتخاب کنید، باید در درجه اول به ظرفیت و نیاز مجموعه توجه داشته باشید. به علاوه آن باید به تعداد پرسنل و حجم خطوط داخلی و شهری توجه کنید. امکانات فوق‌العاده‌ای توسط سیستم تلفن‌های سانترال پاناسونیک ارائه می‌شوند. مانند امکان تشکیل صف، داشتن اپراتور گویا، پشتیبانی از سرویس sip، پشتیبانی از خطوط prl و e1.

تمام این امکانات بر اساس نیاز و سیاست‌های سازمان قابل انتخاب است. علاقمندان به استفاده از سیستم سانترال باید در ابتدا، اطلاعات گفته شده را نسبت به سازمان و محیط کسب و کار خود جمع آوری کنند. در ادامه و در شرایط مطلوب لازم است که به هدف برخورداری از یک سیستم ایده‌آل، با کارشناسان نمایندگی‌های معتبر تلفن سانترال پاناسونیک ارتباط برقرار کنند. باید موارد جمع آوری شده را در اختیار کارشناسان قرار داده تا در نهایت بهترین سیستم انتخاب و در مجموعه راه‌اندازی شود.

پس از اینکه سیستم مطلوب سانترال برای مجموعه کسب و کار شما انتخاب شد، نوبت به مرحله نصب و راه‌اندازی می‌رسد. کارشناسان به محیط اعزام شده و شرایط و قابلیت‌های مجموعه شما را بررسی خواهند کرد. مقدار تجهیزات برآورد می‌شود و نسبت به نیاز مجموعه، شرایط تعیین خواهد شد.

تعیین محل مناسب برای نصب سیستم سانترال پاناسونیک و اجرای پروژه

بهترین محل برای نصب و راه‌اندازی سیستم سانترال پاناسونیک در مجموعه و سازمان، محلی است که نسبت به آسیب‌های مختلف مانند ضرب دیدگی، نفوذ رطوبت و گرد و غبار در امان باشد. از طرف دیگر بهتر است این محل نسبت به سطح زمین بالاتر قرار داشته باشد. پس از انتخاب محل مناسب نوبت به اجرای پروژه کابل کشی می‌رسد.

برای هر کدام از داخلی‌های مشخص شده، کابل‌های مربوط مسیردهی خواهند شد. پس از اجرای مراحل گفته شده نوبت به پروژه پروگرمینگ programming یا همان برنامه‌ریزی می‌رسد. در این مرحله شرایط اعمال سیستم توسط کارشناسان پاناسونیک دقیقا بر اساس نیاز شرکت اجرا خواهد شد. بعد از اجرای تمام مراحل گفته شده، حالا باید شرایط تعیین تعرفه خدمات سانترال محاسبه شود. تعیین اجرت و حق الزحمه نصب راه‌اندازی سیستم سانترال در مراکز کسب و کار بر اساس پارامترهای زیر قابل محاسبه است.

پارامترهای مهم نسبت به تعیین اجرای نصب سیستم سانترال

  • کارشناسی محیط و تهیه و رسم نقشه مخابراتی
  • تعیین نصب کارت‌های خط شهری بر روی سیستم سانترال پاناسونیک
  • کارشناسی و نصب کارت دیزا
  • تعیین نصب کارت‌های خط داخلی بر روی سیستم سانترال پاناسونیک
  • انتخاب و نصب برنامه‌ریزی و کارت مناسب مطابق با شمار انداز تلفن و سیستم caller ID
  • اجرای نرم‌افزار به هدف برنامه‌ریزی سیستم سانترال پر ظرفیت پاناسونیک
  • اجرای دقیق و تخصصی مراحل به هدف برنامه‌ریزی برای اعمال اپراتور گویا
  • طراحی تخصصی و برنامه‌ریزی بر اساس نوع فعالیت‌های مرکز کسب و کار و سازمان
  • اجرای پروژه اتصال و لینک کردن قسمت‌های مختلف مجموعه با توجه به سیستم سانترال پر ظرفیت
  • اعمال برنامه‌ریزی برای سیستم پیغام‌گیر
  • داکت کشی و اجرای پروژه کابل کشی به هدف راه اندازی سیستم سانترال پاناسونیک در مجموعه
  • رفع مشکلات تعمیرات و عیب یابی مرکز سانترال دستگاه‌های تلفن
  • تنظیم آپگرید و سیستم به هدف کارکرد مطلوب سانترال پاناسونیک
  • راه اندازی تخصصی و نصب حرفه‌ای ابزارها و سخت‌افزار سیستم سانترال پاناسونیک
  • برنامه‌ریزی سیستم و راه‌اندازی خطوط مخابراتی e1 و Pro
  • رفع مشکلات مربوط به جعبه تقسیم، اتصالات سیستم، کابل‌ها و پریز
  • اجرای خدمات موردی در سیستم سانترال پاناسونیک
  • نگهداری از تجهیزات سخت افزاری مخصوص در سیستم سانترال پاراسونیک
  • نصب دقیق پست
  • رانژه کاری و سربندی
  • تشخیص خرابی‌ها و عیب‌های دستگاه و بازدید نهایی از سیستم

فعالیت‌های مرکز تعمیرات تلفن سانترال پاناسونیک

در نمایندگی‌های معتبر تلفن سانترال پاناسونیک، خدمات مختلفی به مدیران و کاربران ارائه می‌شود. یکی از این خدمات استفاده از کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پرظرفیت است. زمانی امکان دارد فضای شرکت و محیط کسب و کار گسترده‌تر شود. در این مواقع مدیران می‌تواننند بر اساس مشاوره با کارشناسان نمایندگی‌های معتبر تلفن سانترال پاناسونیک، سیستم سانترال سازمان خود را ارتقا دهند.

از طرف دیگر در این نمایندگی‌ها انواع سرویس‌های تعمیراتی نیز ارائه می‌شود. به همین خاطر توجه به خدمات تعمیراتی نمایندگی‌ پاناسونیک، هرگونه مشکل و خرابی‌ ممکن در سیستم سانترال قابل تعمیر است. تمام فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده از طریق نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک، بر اساس نظارت کامل نمایندگی اصلی پاناسونیک در ایران انجام خواهد شد. همانطور که متوجه شدید می‌توانید به هدف انتخاب بهترین سیستم سانترال، با کارشناسان نمایندگی‌های پاناسونیک به صورت کاربردی مشاوره داشته باشید.

سوالات متداول

نحوه فعال‌سازی سیستم Call Waiting از طریقی آسان‌تر است ؟

برای اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید تعداد داخلی‌هایی که قرار است در سیستم سانترال تعیین شوند مشخص باشد. امکان دارد داخلی‌ها از تعداد زیادی برخوردار بوده و در این حالت استفاده از سیستم نرم‌افزاری بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. اما اگر تعداد داخلی‌ها در مجموعه کسب و کار شما از تعداد کمی برخوردار است، استفاده از کد برای اعمال سیستم پشت خطی مناسب‌تر خواهد است.

چه تفاوتی بین دایورت تماس با ترانسفر وجود دارد ؟

در حالت دایورت یک تماس به صورت کامل به خط داخلی یا شهری منتقل خواهد شد. اما در حالت ترانسفر انتقال تماس به صورت موقتی خواهد بود

نحوه فعال‌سازی سیستم Call Waiting  در تلفن‌های سانترال پاناسونیک به چه صورتی است ؟

دو روش برای این کار وجود دارد. اول استفاده از کد. دوم استفاده از نرم افزار. در این مقاله کدهای مورد نیاز معرفی شده است. روش دوم با استفاده از برنامه نرم‌افزار. برای اجرای نرم افزار، این برنامه باید بر روی رایانه نصب شود. آموزش استفاده از نرم‌افزار مورد نیاز نیز در این مقاله توضیح داده شده است.

محمدعلی آزادخانی

محمدعلی آزادخانی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها