مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

بررسی مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل، از جمله نکاتی است که شاید کمتر کاربری به آن توجه کرده باشد. امروزه نقش کاربری از تلفن در زندگی انسان روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود. انسان‌ها از هر دو این دستگاه‌ها به عنوان ابزاری به هدف ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. هم تلفن بی سیم و هم تلفن همراه از خصوصیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد و البته مشترکی برخوردارند.

هدف از تهیه این مقاله برای کاربران وب سایت panasonic-iranco.com، بررسی و اشاره به نکات مزایا و معایب استفاده از این دو ابزار ارتباطی است. مطالعه این مقاله می‌تواند پاسخ‌گو سوالات زیادی از کاربران باشد. مانند همیشه همراه ما باشید.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

درباره مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

کاربران ایرانی بیشتر از یک دهه است که با نام پاناسونیک آشنا هستند. این کمپانی معروف و بسیار بزرگ در زمینه تولید محصولات متنوعی فعالیت دارد. هر کدام یک از محصولات پاناسونیک می‌توانند به هدف رفع نیازی از زندگی انسان، کاربرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. پاناسونیک در زمینه تولید انواع محصولات خانگی مانند ظرفشویی پاناسونیک، یا محصولات اداری مانند پرینتر پاناسونیک و البته محصولات الکترونیکی مانند تلفن‌ رومیزی بی سیم و باسیم در انواع مختلف فعالیت دارد.

شاید بتوان برند Panasonic را پر طرفدار‌ترین برند در بین دیگر برند‌های معروف دنیا مانند ایسوس معرفی کرد. به این دلیل که انواع محصولات این شرکت در اکثر خانه‌ها و محیط‌های زندگی در سرتاسر جهان استفاده می‌شوند. شرکت پاناسونیک از یک کارگروه پیشرفته متشکل از مهندسین و دانشمندان جوان برخوردار است. این افراد رفتار و سلیقه کاربران را رصد خواهند کرد. در مرحله بعدی، اطلاعات دریافت توسط تیم تحقیقاتی پاناسونیک تحلیل خواهد شد.

پس از آن با توجه به تحلیل‌های انجام شده، گام بعدی به هدف تولید محصولات پاناسونیک مشخص می‌شود. چرا که هدف این شرکت تولید محصولات کاملا کاربرپسند است. به همین خاطر محصولات پاناسونیک با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و کاربری از متد‌ها و سیستم‌های مدرن، در کارخانجات کاملا مکانیزه طراحی و تولید می‌شوند. به همین دلیل است که محصولات با این برند از کمترین عوارض نسبت به سلامت انسان برخورداند. بر همین اساس می‌خواهیم در این مقاله به مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل بپردازیم.

آثار امواج تلفن بی سیم و تلفن همراه بر روی سلامت انسان

همانطور که می‌دانید، شرایط ارائه خدمات در هر دو مدل تلفن‌های بی سیم و تلفن‌های همراه، بر اساس ارسال امواج الکترومغناطیسی است. این امواج بر روی سلامت انسان‌ها موثر هستند. دانشمندان در خصوص بررسی مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل تحقیقاتی انجام داده‌اند. محور این تحقیقات، بررسی کیفیت سلامت انسان‌ها در برابر امواج الکترومغناطیس بوده است.

وقتی به نتایج تحقیقات انجام شده توجه می‌کنید، متوجه اثرات منفی این امواج بر روی سلامت انسان خواهید شد. مواردی مانند افزایش تپش قلب، وجود سردردهای متنوع و میگرنی، سرگیجه، تشدید بی‌خوابی و غیره. مشاهده این عوارض بر روی انسان‌هایی بود که به دلایل مختلف، در معرض امواج و میدان‌های مغناطیسی قرار گرفته‌اند. همه این موارد می‌توانند بر روی کاهش عمر انسان موثر باشند. در سال 2011 سازمان بهداشت جهانی، بدترین حالت مجاورت در برابر این امواج یعنی خطر ابتلا به سرطان را معرفی کرد.

اما در برابر آگاهی به این اطلاعات، سوال مهمی برای کاربران مطرح خواهد ‌شد. این سوال به این نکته اشاره دارد که، کدام یک از این نوع تلفن‌ها می‌توانند بیشتر از مدل دیگر سلامت انسان را تهدید کنند ؟ امروزه بر اساس پیشرفت در تکنولوژی، مدل‌های متنوعی از تلفن‌های همراه در حال طراحی و تولید است. شرکت‌های مختلفی در این خصوص فعالیت دارند. هرکدام با یکدیگر در رقابت بوده و این در افزایش تنوع و کارایی این محصولات موثر است. کاربران نسبت به استفاده از موبایل در برابر تلفن بی سیم رغبت بیشتری نشان می‌دهند و این طبیعی است.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

دلیل استقبال کاربران نسبت به استفاده از تلفن‌های همراه

تلفن‌های همراه به عنوان دستگاه‌های کوچک اما با قابلیت‌های بزرگ، می‌توانند امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند. استفاده از تلفن‌های همراه در کاهش رونق کاربری از تلفن‌های ثابت رومیزی بی سیم تاثیرات بسزایی داشته است. اما شاید اگر کاربران با معایب استفاده طولانی مدت از تلفن بی سیم در مقابل موبایل بیشتر آشنا شوند، در تصمیم و سلیقه خود تجدید نظر کنند.

تلفن‌های همراه یا همان موبایل‌ها، دستگاه‌های هوشمندی هستند که می‌توانند مانند یک کامپیوتر همراه برای کاربر باشند. کاربران با استفاده از این محصولات قادر خواهند بود پروژه‌های مختلفی را با کاربری از برنامه‌های متنوع انجام دهند. مانند طراحی و پروژه‌های محاسباتی. از طرف دیگر با استفاده از این نوع دیوایس‌ها، کاربران می‌توانند به راحتی به شبکه اینترنت نیز متصل شوند. همین اتصال به اینترنت به تنهایی کاربر را به واسطه تلفن همراه در دنیایی از امکانات غوطه‌ور خواهد کرد. حالا همه این توانمندی‌ها را در کنار شرایط برقراری ارتباط و پشتیبانی از سیم کارت قرار دهید.

تلفن‌های همراه برای داشتن توانایی و ارائه خدمات ارتباطی و اینترنت، باید مدام با BS یا همان مرکز مخابرات در ارتباط باشند. این ارتباط تا زمانی برقرار است که از طرف تلفن همراه، ریکوئست Request به سمت BS ارسال شود و در ادامه از آن پاسخ بگیرد. اما نکته حائز اهمیت این است که همه این ارتباط‌ها به واسطه تشعشع و ارسال و دریافت سیگنال  و امواج است. این امواج از جنس امواج مایکروویو بوده و همانطور که متوجه شدید برای سلامت انسان بسیار خطرناک خواهند بود. بر این اساس هرچه بیشتر از تلفن همراه استفاده کنید، بیشتر در معرض این امواج قرار خواهید گرفت.

نقدی به شرایط کاربری از تلفن‌های بی سیم و مزیت آن نسبت به تلفن همراه

کمی با سیستم کاربری از تلفن‌های همراه آشنا شدید. متوجه شدید که تا چه اندازه می‌تواند سلامت انسان را تهدید کند. اما حالا بیایید به نحوه کاربری از تلفن بی سیم نگاهی بیاندازیم. تلفن‌های بی سیم نیز مانند تلفن‌‌های همراه، به واسطه انتشار و دریافت امواج قادر به ارائه خدمات به کاربران هستند. جنس امواج در این نوع از تلفن‌ها نیز  مایکروویو است. از طرف دیگر شاید برای شما جالب باشد که بدانید تلفن‌های بی سیم نیز از  BS (Base Station) که به ایستگاه اصلی معروف است برخوردارند. این ایستگاه در تلفن‌های بی سیم همان پایه‌های بیسی هستند که در کنار گوشی تلفن به کاربران ارائه می‌شود.

تلفن‌های بی سیم نیز برای اینکه بتوانند این امواج را دریافت کنند، باید همیشه با مرکز تماس خود یا همان پایه اصلی در ارتباط باشند. این ارتباط یعنی ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی از امواج در محدوده‌ای مشخص. تلفن‌‌های بی سیم از جمله دستگاه‌هایی هستند که در بیشتر خانه‌ها و ادارات استفاده می‌شوند. هر کدام بر اساس قابلیت‌هایی که دارند از برد‌های مختلفی برخوردارند. تلفن‌‌های بی سیم پاناسونیک در محیط‌ داخلی تا 50 متر و در محیط خارجی تا 300 متر برد را برای کاربران پشتیبانی می‌کنند.

به همین دلیل کاربران چه بخواهند و چه نخواهند در این میدان بوده و در معرض این امواج قرار خواهند گرفت. اما اثرات مخرب این امواج به مراتب از امواج تلفن همراه کم‌تر است. این نکته مهم می‌تواند یک مزیت برای استفاده از تلفن بی سیم در برابر تلفن همراه باشد. پس قطعا اگر در برابر استفاده از تلفن همراه بیشتر از تلفن بی سیم استفاده شود، افزایش ضریب سلامت را در انسان‌‌ها به دنبال خواهد داشت. استفاده از این راهکار برای افزایش سلامتی در بیماران خاص، کودکان و البته خانم‌های باردار بسیار مهم است.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

مقایسه استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

در سال‌های اخیر شرکت‌های متفاوتی نسبت به تولید انواع تلفن‌های بی سیم فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. این شرکت‌ها که عمدتا به حوزه آسیای شرقی مربوط هستند، توانمندی‌های خود را با ارائه محصولات متنوع به بازار بین‌الملل محصولات الکترونیکی تلفن معرفی کرده‌اند. پیشرفت در تولید تلفن‌های بی سیم روز به روز رو به افزایش است. این محصولات مدام کارآمدتر می‌شوند. می‌توانند شرایط ارتباط بین انسان‌ها را با کیفیتی مطلوب‌تر ارائه دهند.

افزایش کیفیت در مکالمه، برخورداری از صدایی واضح و شفاف، حذف نویز در زمان مکالمه و ویژگی‌های دیگر. علی‌الخصوص وجود توانمندی در از‌بین بردن امواج‌های مخرب نیز از جمله توانمندی‌های موجود در تلفن‌‌های بی سیم است. طبیعتا استفاده از این تکنولوژی‌ها به داشتن ابزارها و توانمندی‌های فوق‌العاده در شرکت‌های تولیدی تلفن‌های بی سیم نیازمند است. یکی از شرکت‌های تولید انواع تلفن بی سیم که می‌توان آن را پرچمدار بازار تلفن‌های رومیزی دانست، کمپانی پاناسونیک است.

پاناسونیک توانسته با تولید تلفن‌های بی سیم بر اساس استفاده از تکنولوژی‌های مختلف و مدرن، شرایط وجود سیگنال‌ها و امواج‌های مخرب در محصولات خود را به حداقل برساند. به همین خاطر می‌توان به جرات گفت که کمپانی پاناسونیک در زمینه افزایش مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل، بیشتر از شرکت‌های دیگر سهیم است.

تحقیقات انجام شده در زمینه تعیین ضرر تلفن بی سیم

کاربران مختلفی بر اساس محیطی که در آن زندگی می‌کنند، از نمونه تلفن‌های بی سیم با برد بالا برخوردارند. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، تلفن‌های بی سیم می‌توانند تا ۱۰۰ برابر نسبت به تلفن‌های همراه مضرتر باشند. این موضوع به ارسال پالس و فرکانس در این محصولات مربوط است. نرخ فرکانس پالس در تلفن‌های همراه ۲۱۷ هرتز و در تلفن‌های بی سیم ۱۰۰ هرتز است.

به همین خاطر دلیل اصلی مضر بودن تلفن‌های بی سیم را می‌توان به همین فرکانس پالس مربوط دانست. چرا که هر اندازه نرخ فرکانس پالس کمتر باشد، ضررهای بیولوژیکی آن برای انسان بیشتر است. تلفن‌های بی سیم به واسطه ارتباط با پایه اصلی، میدان ELF یا همان محیط با فرکانس‌های پایین را ایجاد می‌کنند. همین موضوع دلیل ناراحت کننده‌ای است که می‌تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

امواج و فرکانس‌های مخرب می‌توانند بر روی سلامت انسان‌ها موثر باشند. مجاورت با این امواج سلامت انسان را تهدید خواهد کرد. بر روی نمونه‌های خونی از طیف خردسالانی که در مجاورت امواج مخرب تلفن‌های بی سیم قرار داشتند، آزمایشات مختلفی انجام شد. در نهایت مشخص شد که گلبول‌های قرمز خونی در این افراد، از رشد پایینی برخوردارند. اثر این امواج علائمی مانند پرخاشگری، بی‌خوابی، رنگ پریدگی، بی‌میلی به غذا و غیره را برای این افراد به دنبال داشته است. نکته حائز اهمیت این است که این علائم موقتی بوده و در زمان عدم حضور کوکان در این محیط، شرایط جسمانی آنها استیبل شده است.

مقایسه هزینه مکالمه با گوشی‌های هوشمند همراه و تلفن رومیزی بی سیم

یکی دیگر از مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل، مقایسه قیمت مکالمه در این دو نوع تلفن است. در ادامه نرخ مکالمه در دو حالت تلفن همراه و تلفن ثابت معرفی می‌شود. این مقادیر برای سال 1402 است. با مشاهده این اطلاعات خواهید توانست به راحتی شرایط بصرفه مکالمه با تلفن همراه نسبت به تلفن ثابت را بررسی نمایید.

هزینه مکالمه تلفن همراه با سیم کارت همراه اول دائمی به همراه اول و ثابت دقیقه‌ای ۵۹.۹ تومان است. برای سیم کارت‌های اعتباری همراه اول به همراه اول، ثابت و با دیگر اپراتور‌ها ۸۹.۹ تومان است. این شرایط برای اپراتور ایرانسل دائمی دقیقه‌ای 59.9 تومان و اعتباری دقیقه‌ای 89.9 تومان است. برای اپراتور رایتل درون شبکه دائمی و اعتباری 10 تومان و برای برون شبکه دائمی 88.8 و اعتباری 55.5 تومان است.

اما هزینه مکالمه با تلفن بی سیم برای پایتخت نشینان هر ماه حدودا 25 هزار تومان محاسبه می‌شود. بر این اساس می‌توانند تا تقریبا 4444 دقیقه درون شهری رایگان داشته باشند. همین حالت تا حدودا  ۵۹۲ دقیقه بین استانی رایگان و برای مکالمه با تلفن همراه همه اپراتور‌ها، تا حدودا  ۳۱۷ دقیقه رایگان مکالمه داشه باشند. برای کاربران در دیگر استان‌ها بابت پرداخت تقریبا 20 هزار تومان شرایط متفاوت خواهد بود. به همین منظور می‌توانند برای مکالمه داخل شهری تا حدودا 3333 دقیقه مکالمه رایگان داشته باشند. از طرفی دیگر برای مکالمه بین استانی، حدودا 444 و برای مکالمه با تلفن همراه تا حدودا 238 دقیقه مکالمه رایگان داشته باشند.  

با توجه به اطلاعات معرفی شده، هزینه مکالمه با تلفن ثابت بسیار کمتر از تلفن‌های همراه خواهد بود. این فاکتور نیز می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مزایا استفاده از تلفن‌های بی سیم در برابر تلفن‌های همراه باشد. کاربران می‌توانند بر این اساس هزیه‌های مشخصی را برای خود صرفه جویی کنند.

داشتن آزادی بیشتر در زمان استفاده از تلفن بی سیم پاناسونیک

مانند تلفن‌های همراه، استفاده از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک می‌توانند شرایط جابجایی در حالت مکالمه را برای کاربران فراهم آورند. استفاده از قابلیت جابجایی در تلفن‌های بی سیم، آزادی عمل را برای کاربر به دنبال دارد. بر این اساس کاربران می‌توانند در حال مکالمه به دیگر فرایندهای خود نیز رسیدگی کنند. در طرف مقابل استفاده از تلفن‌های رومیزی سیمی، کاربران را محدود خواهند کرد. در ای حالت کاربر باید در یک محل مشخص به هدف پاسخ به تماس ورودی یا خروجی قرار بگیرد و هیچ آزادی عملی نداشته باشد. اما این مشکل در تلفن‌های بی سیم رفع شده است.

به عنوان مثال استفاده از تلفن‌های رومیزی بی سیم برای افراد پر تکاپو و حتی خانم‌های خانه‌دار، می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای خانم خانه دار رسیدگی به امور منزل، نگهداری از فرزند خردسال یا تهیه غذا با استفاده از تلفن بی سیم، امکان‌پذیر بوده و می‌تواند اتلاف زمان را از بین ببرد.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

بررسی ضرر‌های استفاده از تلفن بی سیم بر روی سلامت بشر

همانطور که مشخص است تلفن‌های بی سیم با استفاده از امواج ساطع شده از طرف پایه اصلی، می‌توانند شرایط مکالمه را برای کاربران فراهم آورند. یک تیم تحقیقاتی در سال ۲۰۱۰ نسبت به اثرات میدان‌های الکترومغناطیسی EMF بر روی سلامت انسان، مطالعات گسترده‌ای را انجام دادند. مطالعات این افراد بر اساس موضوع مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل بود.

آنها متوجه شدند امواج تولید شده توسط تلفن بی سیم می‌تواند، شرایط ایجاد واکنش‌های منفی برای رفتار و سلامت قلب انسان را فراهم آورد. به همین خاطر یک جامعه آماری متشکل از ۲۵ نفر انسان سالم، توسط این تیم تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته شد.

نتیجه آزمایش انجام شده

این افراد در برابر محیط امواج تلفن‌ بی سیم قرار گرفتند. شرایط بیولوژیکی و سلامت این افراد مورد بررسی قرار گرفته شد. در ادامه مشخص شد که ۱۰ نفر از این افراد در برابر امواج تلفن بی سیم واکنش خاصی از خود نشان ندادند. اما برای ۱۰ نفر دیگر شرایط کاملا متفاوت و ناخوشایند بود. در این افراد تشدید ضربان قلب، آریتمی یا وجود بی‌نظمی در تپش و ضربان قلب و اختلالات متفاوت دیگر مشاهده شد.

از ۵ نفر باقی‌مانده ۴ نفر پس از ۲ ثانیه قرار گرفتن در برابر امواج تلفن بی سیم، دچار تاکی کاردی Tachycardia شدند. یعنی شدید شدن تعداد ضربان قلب که معمولا به بیش از ۱۰۰ ضربه در دقیقه می‌رسد. قرارگیری در این محیط و افزایش تپش قلب برای یکی از این افراد وخیم‌تر بود. با توجه به مشاهده این یک نفر می‌توان نتیجه گرفت، در برخی از شرایط شدت ضربان قلب افراد بیش‌تر از 100 ضربه در دقیقه نیز خواهد شد. یعنی تا سه برابر میزان استاندارد.

این اطلاعات و نتایج آزمایش انجام شده می‌تواند نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. این شرایط سلامت انسان‌ها را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل شاید بتوان به جرات گفت استفاده از تلفن‌های بی سیم برای بقای نسل انسان خطرناک است.

چرا پاناسونیک به تولید انواع تلفن‌‌های بی سیم فعالیت دارد ؟

اما با توجه به موضوع خطرات متعدد امواج تلفن بی سیم بر روی سلامت انسان، سوال مهمی مطرح می‌شود. چطور کمپانی معروف، محبوب و بسیار بزرگ پاناسونیک مدام در حال طراحی و تولید انواع تلفن‌های رومیزی مخصوصا بی سیم است ؟ با توجه به اینکه پاناسونیک از یک کارگروه تحقیقاتی برخوردار است و شرایط رفتارها و سلیقه مشتریان را مورد بررسی قرار می‌دهد، آیا به این موضوع مهم بی‌توجه است ؟

در جواب این سوال باید گفت دقیقا یکی از مزایای مهم و برتری برند پاناسونیک نسبت به تولید تلفن‌های رومیزی بی سیم، توجه کارشناسان و مهندسین این شرکت به سلامت انسان است. آنها بر این اساس با توجه به استفاده از متدها و فناوری‌های پیشرفته، تلفن‌های بی سیم را تولید می‌کنند. محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک کمترین ضرر یا بی‌ضرر‌ترین شرایط را برای سلامت انسان به دنبال دارد.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

ویژگی‌های کاربردی کاربری از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک در مقابل تلفن‌های همراه

برخی از افراد می‌گویند کاربری از  تلفن بی سیم دقیقا همانند تلفن همراه است. با این تفاوت که دکل تلفن همراه در محیط بیرون نصب می‌شود، اما دکل تلفن‌های بی سیم درون خانه یا محیط کار انسان‌ها قرار دارد. آنچه که باید به آن توجه داشته باشید این است که، نزدیک شدن به دکل می‌‌تواند شرایط نامساعدی را برای سلامت انسان به دنبال داشته باشد. اما همانطور که گفته شد، محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. در ادامه شما با مزایای استفاده از تلفن بی‌سیم پاناسونیک، بر اساس فناوری‌هایی که در این محصولات استفاده شده است آشنا خواهید شد. توجه به این نکات می‌‌تواند مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل را برای محصولات پاناسونیک اثبات کند.

استفاده از فناوری ECO در سیستم تلفن‌‌های بی سیم پاناسونیک

به عنوان اولین ویژگی موجود در محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک، به قابلیت اکو ECO اشاره می‌کنیم. امروزه بیشتر محصولات تلفن بی سیم پاناسونیک، از قابلیت اکو برخوردارند. بر این اساس با توجه به وجود این تکنولوژی، تنها در زمان وجود تماس ورودی یا برقراری تماس خروجی، امواج مایکروویو از سمت پایه اصلی به گوشی تلفن بی سیم ساطع می‌شوند.

به همین منظور در زمان‌های دیگر هیچ سیگنال و امواجی در محیط وجود نخواهد داشت. این شرایط از جمله مهم‌ترین تفاوت استفاده از تلفن همراه و تلفن بی‌ سیم پاناسونیک است. تلفن‌های همراه مدام در حال دریافت و ارسال امواج و سیگنال به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی خود هستند.

از طرف دیگر مواجهه با امواج ساطع شده از طرف تلفن‌های همراه، می‌تواند برای مادران باردار نیز بسیار خطرناک باشد. توجه داشته باشید که جنین‌ها در بین هفته دوم تا هجدهم بارداری، نسبت به امواج رادیویی موجود در محیط واکنش نشان می‌دهند. بر این اساس پیشنهاد می‌شود مادران باردار در این مدت نسبت به عدم حضور در محیط‌های آلوده به امواج مایکروویو، توجه بیشتری داشته باشند. مواجهه مدام مادران با این امواج می‌تواند سلامت جنین را با تهدیدهای متنوعی روبرو سازد. پس بهترین راه کار در این مواقع این است که به جای استفاده از تلفن‌های همراه، از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک استفاده شود.

دیگر مزیت برخورداری از فناوری ECO

مزیت دیگری که می‌توان از این تکنولوژی بیان کرد این است که، فناوری ECO می‌تواند تا 90 درصد از امواج خطرناک منتشر شده از پایه اصلی و گوشی را از بین ببرد. پس نتیجه می‌گیریم که برخورداری از تکنولوژی ECO در تلفن‌های بی سیم، می‌تواند نسبت به افزایش ضریب سلامت انسان بسیار مناسب باشد. نکته جالب دیگری که بر اساس استفاده از فناوری ECO می‌توان به آن اشاده داشت، افزایش طول عمر باتری تلفن بی سیم است. بر این اساس بهتر است به جای استفاده از تلفن‌های همراه یا هوشمند، استفاده از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک را جایگزین کنید.

در ادامه تعدادی از مدل‌های تلفن بی سیم پاناسونیک که به قابلیت ECO  مجهز هستند به شما معرفی خواهد شد.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

استفاده از فناوری Link-to-Cell در سیستم تلفن‌‌های بی سیم پاناسونیک

اما شاید شما به دلیل شغلی که دارین یا هر دلیل دیگر، مجبور هستید مدام در حال استفاده از تلفن‌های همراه باشید. مدام تماس‌های ورودی داشته و باید نسبت به پاسخگویی به این تماس‌ها اقدام کنید. چرا که متعهد هستید و این تماس‌ها نباید از دست بروند. در این شرایط باید چه کار کرد ؟ زمانی که خارج از خانه هستید، استفاده از تلفن همراه توجیه پذیر است. اما وقتی در کنار خانواده و خانه هستید باید چه کار کرد ؟

مهندسین شرکت پاناسونیک به این سوال پاسخ داده‌اند. این افراد راهکار جالبی را برای این مشکل طراحی کرده‌اند. بر این اساس زمانی که به محیط خانه وارد می‌شوید، می‌توانید از فناوری Link to Cell موجود در تلفن‌های بی سیم پاناسونیک استفاده کنید. این قابلیت جذاب و بسیار کاربردی، می‌تواند یکی دیگر از مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل باشد. استفاده از این فناوری جدای از اینکه می‌تواند مواجهه انسان در برابر امواج خطرناک مایکروویوی را کاهش دهد، می‌تواند شرایط استفاده از امکانات ویژه در تلفن‌های بی سیم پاناسونیک را نیز برای مخاطبین فراهم آورد.

روش کار با فناوری Link to Cell

بر این اساس زمانی که به منزل وارد شدید می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از فناوری بلوتوث، به تلفن بی‌ سیم پاناسونیک متصل کنید. این کار در زمان دریافت تماس‌های ورودی کاربرد دارد. به این صورت که بجای اینکه تلفن همراه شما زنگ بخورد، می‌توانید با استفاده از تلفن بی سیم پاناسونیک تماس خود را پاسخ‌گو باشید.

از طرف دیگر بیشتر مدل‌های تلفن پاناسونیک مجهز به فناوری Link to Cell از منشی تلفن نیز برخوردارند. بر این اساس می‌وانید در زمان عدم پاسخ‌گویی به تماس ورودی تلفن همراه، پاسخ به این تماس را به منشی تلفن بی سیم پاناسونیک بسپارید. منشی تلفن بی سیم پاناسونیک از قابلیت‌های ویژه‌ای نسبت به تلفن‌‌های همراه  برخوردار است. به همین منظور می‌تواند در زمان بیشتری نسبت به دریافت و ذخیره پیام مخاطب اقدام کند.

امروزه شرکت پاناسونیک این قابلیت را برای تعداد محدودی است محصولات جدید خود فراهم آورده است. البته از طرف دیگر کاربران می‌توانند با دایورت کردن خط تلفن همراه خود به تلفن ثابت، شرایط کاهش مواجهه با امواج خطرناک مایکروویو را نیز فراهم آورند.

در ادامه دو مدل از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک مجهز به فناوری Link to Cell به شما معرفی خواهد شد.

  • مدل اول: KX-TGF372
  • مدل دوم: KX-TG9542
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

وجوود قابلیت‌های ویژه در سیستم تلفن‌‌های بی سیم پاناسونیک

به طور کلی تلفن‌های همراه در مدل‌های مختلف، از ظاهر جمع و جورتری نسبت به تلفن‌های بی سیم پاناسونیک برخورددارند. البته برخی از انواع تلفن‌های بی سیم پاناسونیک در قالب تلفن‌های همراه طراحی و تولید شده‌اند. البته طراحی این نوع از محصولات تلفن رومیزی پاناسونیک، با توجه به احترام به خواسته و نظر برخی از مشتریان و کاربران توسط این شرکت ساخته شده است. اما به طور کلی استفاده از تلفن‌های همراه می‌تواند برای افراد کم‌توان و یا مسن، با سختی‌های متنوعی همراه باشد.

داشتن امکانات ویژه در تلفن‌های بی سیم پاناسونیک

به عنوان مثال شاید بتوان به جرات گفت وضوح صدا در تلفن‌های بی سیم پاناسونیک، به مراتب با کیفیت‌تر از تلفن‌های همراه است. حتما شما با عدم آنتن دهی، وجود نویز، خش خش و دیگر موارد در زمان مکالمه با تلفن همراه مواجه شده‌اید. این اختلالات خیلی کم در تلفن‌های رومیزی با سیم و بی سیم رده بالای پاناسونیک دیده می‌شود. از طرف دیگر در تلفن‌های بی سیم پاناسونیک مدل‌هایی وجود دارد که از یک صفحه کلید بزرگتر با علائم واضح‌تر برخوردارند.

آشنایی با این موارد را می‌توانید در مقاله (راهنمای خرید تلفن بیسیم پاناسونیک) به طور مفصل مطالعه کنید. حتی تلفن بی سیم پاناسونیک در مدل‌های مختلف از فناوری حذف نویز نیز برخوردار است. به همین خاطر در هنگام مکالمه با مخاطب، صداهای اضافی موجود در اطراف توسط تلفن بی سیم پاناسونیک حذف می‌شود. برخورداری از این امکان می‌تواند شرایط برخورداری از یک مکالمه بسیار با کیفیت را برای کاربر به دنبال داشته باشد.

دلیل دیگری که می‌تواند مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل را اثبات کند، در شرایط نبود برق است. به طور کلی تلفن‌های همراه از باتری‌های ضعیف‌تری نسبت به تلفن‌های بی سیم پاناسونیک برخورد دارند. شاید در مواقعی دسترسی به پریز برق به هدف شارژ تلفن همراه برای کاربر فراهم نباشد. اما اگر تلفن همراه را با استفاده از بلوتوث به تلفن بی‌سیم پاناسونیک متصل کنید.

یا از راه دایورت کردن خط تلفن همراه به خط تلفن ثابت، آن را به گوشی بی سیم متصل نمایید، کمتر شاهده اتمام شارژ در تلفن همراه خواهید بود. پس استفاده از تلفن بی سیم پاناسونیک می‌تواند به هزاران دلیل، برای افراد کم توان و سالخورده و حتی خود شما کاربر محترم بسیار کاربردی باشد.

مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل
مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل

نتیجه گیری

در این مطالعه درباره مزایای استفاده طولانی مدت از تلفن بیسیم در مقابل موبایل، مطالب مهم و کاربردی بیان شد. متوجه شدیم که چقدر استفاده از تلفن بی سیم می‌تواند در برابر ضرر‌های انتشار امواج مایکروویو، برای سلامت انسان مفید باشد. از آثار امواج تلفن بی سیم و تلفن همراه بر روی انسان گفتیم. از دلیل استقبال کاربران نسبت به استفاده از تلفن‌های همراه صحبت کردیم. نقدی به شرایط کاربری از تلفن‌های بی سیم و مزیت آن نسبت به تلفن همراه گفتیم. استفاده طولانی مدت از تلفن بی سیم را با تلفن همراه مقایسه کردیم.

در جای دیگری از این مقاله، از تحقیقات علمی انجام شده درباره امواج خطرناک که می‌تواند شرایط سلامت انسان را تهدید کند، مطالب مهمی  ارائه شد. در نهایت به این نکته اشاره کردیم که اگر فرکانس‌های منتشر شده از تلفن‌های بی سیم ضرر بیشتری برای سلامت انسان دارند، اما این موضوع در تلفن‌های رومیزی بی سیم پاناسونیک صدق نمی‌کند. چرا که کلیه محصولات پاناسونیک مطابق با سلامت و راحتی انسان ساخته می‌شوند. این شعار و هدف اصلی پاناسونیک است.

به همین دلیل است که در اقصی نقاط شهرها و کشورهای جهان، برند پاناسونیک به عنوان پرچمدار انواع محصولات الکترونیکی اداری، انواع لوازم الکترونیکی خانگی و البته انواع تلفن‌های رومیزی معرفی می‌شود. امروزه شاید بتوان به جرات گفت که کاربری نسیت که از محصولات پاناسونیک استفاده نکرده باشد.

محمدعلی آزادخانی

محمدعلی آزادخانی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها