تعویض باتری تلفن پاناسونیک را چگونه انجام دهیم؟

تعویض باتری تلفن پاناسونیک

تعویض باتری تلفن پاناسونیک به ظاهر ساده است؛ اما پشت هم فرآیند ساده نکاتی ریزی وجود دارد که توجه نکردن به آن می‌تواند باعث آسیب جدی به گوشی و مدار آن شود. در واقع، اگر بگوییم که بارها مشتریانی داشتیم که به همین دلیل، گوشی خود را برای تعمیر نزد نمایندگی آورده‌اند، اغراق نکرده‌ایم. هرچند که با چند راهکار ساده مشکل برطرف شد؛ اما بهتر است که نکات نوشته شده در ادامه مقاله را مطالعه کنید. پس همراه ما باشید.

مراحل تعویض باتری تلفن پاناسونیک

قبل از اینکه بخواهیم مراحل عوض کردن باتری پاناسونیک را برای شما بنویسیم، در ابتدا بهتر است که چند نکته را بدانید. نکاتی که باید بدانید. البته این نکات در تلفن‌های دیگر مانند سونی هم باید دقت شود.

انواع باتری تلفن پاناسونیک

باتری‌های پاناسونیک به دو نوع کتابی و قلمی تقسیم می‌شوند. برخلاف بیشتر مدل‌های لوازم الکترونیکی، باتری‌ها تغییرات زیادی ندارند. هرچند مدل‌های جدید دارای فناوری پیشرفته هستند؛ اما تغییر در آن‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد.

باتری کتابی

باتری کتابی نوعی است که در آن باتری‌ها به صورت سری هم وصل می‌شوند. شکلشان شبیه به یک کتاب و با ضخامت بالایی است که البته وزن نسبتاَ سنگینی دارد. خود این نوع به دو دسته نیکل کادیوم و نیکل متال هیدریت تقسیم می‌شود. باتری نیکل کادیوم ظرفیت کمتری دارند. از این رو در بازار به آن باتری کم ظرفیت هم گفته می‌شود. نیکل متال هیدرید ظرفیت بیشتری دارد و از این رو در بسیاری از مدل‌ها از این نوع باتری استفاده می‌شود. همچنین به باتری پرظرفیت هم معروف است.

مدل‌های زیر از نوع باتری کتابی هستند:

نکته مهم: قبل از تعویض باتری تلفن پاناسونیک حتماَ به مدل گوشی هم توجه کنید. تمامی باتری‌های بالا فقط برای مدل‌های خاصی قابل استفاده هستند. در صفحه باتری تلفن پاناسونیک، اطلاعات لازم برای خرید را به طور کامل نوشته‌ایم.

باتری نیم قلمی

بعضی مدل‌ها از باتری نیم قلمی پشتیبانی می‌کنند. HHR83AAABU از مدل‌های پرفروش پاناسونیک است. این نوع باتری دارای فناوری نیکل متال هیدرید است و همچنین قابل شارژ است. البته باز هم قبل از خرید، از متناسب بودن این باتری با مدل گوشی خود مطمئن شوید.

گام‌های تعویض باتری تلفن پاناسونیک

در ادامه مراحلی که باید در تعویض باتری پاناسونیک انجام دهید، در ادامه نوشته‌ایم:

در ابتدا، دست خود روی تورفتگی پشت در باتری قرار دهید و سپس آن را به سمت بیرون بکشید.

تعویض باتری تلفن پاناسونیک

بعد از اینکه در پشتی جدا شد، با استفاده از ناخن یا شی شبیه به دسته قاشق، باتری را خارج کنید. در اینجا خیلی دقت کنید.

تعویض باتری تلفن پاناسونیک

متاسفانه برخی از اشیای نوک تیز استفاده می‌کنند. این اشیا جدا از اینکه به خود باتری آسیب می‌رسانند، احتمال آسیب به دستتان و بدنه گوشی هم وجود دارد.

بعد از خارج کردن باتری، مدل جدید را به همان صورتی که قبلی را خارج کردید، قرار دهید. به یک صورت بیشتر نمی‌توان باتری را در دستگاه قرار داد.

نکات مهم در تعویض باتری

توصیه می‌کنیم که به چند نکته مهم زیر که می‌تواند باعث آسیب رساندن در هنگام تعویض باتری شود، توجه کنید:

  • به هیچ وجه با دست خیس اقدام به تعویض نکنید.
  • در باتری با فشار بسیار کم باز می‌شود. وارد کردن فشار زیاد حداقل می‌تواند باعث شکستگی پین در شود.
  • قبل از تعویض، حتماَ مطمئن شوید که باتری مشکل دارد.

طول عمر باتری

وقتی باتری نو خریداری می‌کنید، اول از همه باید آن را به مدت 7 ساعت شارژ کنید. دقت داشته باشید که در این مدت به هیچ وجه نباید از دستگاه استفاده کند. برای اینکه بر شارژ اولیه و کیفیت آن تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ مگر در مواقع ضروری.

یک باتری با شارژ کامل می‌تواند در استفاده مداوم بین 8 تا 12 ساعت کار کند. همچنین طول عمر آن بین 1 تا 2 سال است. البته این طول عمر به نوع استفاده شما هم بستگی دارد. مسلماَ در صورت رعایت نکردن در استفاده، شاهد زودتر خراب شدن باتری هم خواهید بود.

دلایل خرابی باتری تلفن

دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شود تا شما اقدام به تعویض باتری تلفن پاناسونیک کنید:

  • عمر باتری تمام شود. در بهترین حالت، یک باتری تلفن بی سیم پاناسونیک می‌تواند سه سال عمر کند. بعد از آن دیگر باید به فکر تعویضش باشید. البته باید اقدام کنید. برای اینکه قادر به استفاده موثر نبوده و حتی باتری خراب می‌تواند بر عملکرد دستگاه هم تاثیر بگذارد.
  • از باتری اشتباه استفاده می‌کنید. در بالا هم نوشتیم که تمامی باتری‌های برای مدل‌های خاصی استفاده می‌‌شوند. شاید در ظاهر تفاوت چندانی نداشته باشند؛ اما باید بدانید که واقعاَ بین این دو تفاوت است.
  • تلفن را در فضای دارای نم یا نزدیک شومینه و وسایل گرمازا قرار می‌دهید. البته این مورد نه تنها به باتری، بلکه به خود دستگاه هم آسیب خواهد رساند.
  • بیش از حد با آن کار می‌کنید. زیاده روی در استفاده از هر دستگاه الکترونیکی باعث آسیب رساندن به آن خواهد شد. وقتی از تلفن زیاد استفاده می‌کنید و آن را چند بار در یک روز شارژ می‌کنید، پس باید منتظر تمام شدن سریع طول عمر باتری آن باشید.

نشانه های تعویض باتری پاناسونیک چیست؟

از کجا بفهمیم که باید اقدام به تعویض باتری تلفن پاناسونیک کنیم؟

در صورتی که با نشانه‌های زیر برخورد کردید، بهتر است که به فکر تعویض باتری دستگاه بیفتید:

  • شارژ باتری زودتر از زمان معمول تمام می‌شود.
  • با شارژ باتری، ظرفیت باتری به طور کامل پر نمی‌شود. (البته این مورد شاید به دلیل خرابی پایه تلفن هم باشد.)
  • دستگاه بدون هیچ دلیل خاصی ریست می‎‌شود.
  • هر از گاهی و بدون دلیل خاصی پیغام تمام شدن شارژ باتری می‌دهد.
  • در هنگام شارژ، دستگاه تلفن داغ می‌شود.

تعمیر تلفن پاناسونیک

برای خرید یا تعمیر تلفن پاناسونیک خود بهتر است که به نمایندگی پاناسونیک مراجعه کنید. البته شما می‌توانید باتری را از هر فروشگاهی بخرید؛ اما دقت کنید که باتری را باید اورجینال تهیه کنید. باتری فیک در اوایل خوب هستند؛ اما بعد از مدتی باعث خراب شدن دستگاه خواهند شد. همچنین بعد از 6 ماه باید به فکر خرید مدل جدید باشید. البته باتری فیک به صورتی تاثیر خود را می‌گذارد که شما متوجه نشوید. به هرحال، بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید از نمایندگی تلفن پاناسونیک است.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها