سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک

سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر

توجه به پاسخ سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک ، می‌تواند شرایط افزایش طول عمر در این وسیله پر‌کاربرد را به همراه داشته باشد. حدودا نیم قرن از حضور مایکروفر پاناسونیک و استفاده از آن در بین خانواده‌های ایرانی می‌گذرد. کاربری از این وسیله و تهیه غذا با مایکروفر، صرفه‌جویی در زمان و کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارد. از طرف دیگر انواع مایکروفر‌های پاناسونیک بر اساس داشتن برنامه‌های متنوع، شرایط پخت و پز انواع غذاهای ایرانی و غیر ایرانی را آسان می‌کنند. در این مقاله هدف ما برای شما کاربران وب سایت panasonic-iranco.com، پاسخ به سوالان ممکن در زمینه بهترین روش نگهداری از مایکروفر پاناسونیک است. پس همراه ما باشید.

فهرست مطلب

پاسخ به سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک

دستگاه‌های الکترونیکی متفاوتی به هدف اجرای فرآیند‌های مختلف در زندگی انسان استفاده می‌شوند. هر کدام از این دستگاه‌ها از ساختار و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند. انسان می‌تواند با استفاده از این ابزارها، سریع‌تر و با کیفیت بالاتر نسبت به رفع نیاز و اجرای فرایند‌های متفاوت در زندگی بپردازد. از مهم‌ترین اتفاقات در زندگی هر انسان، غذا درست کردن است. تنوع در فرآیند‌های تهیه غذا بسیار است. به همین منظور دستگاه‌های متنوعی به هدف کمک در تهیه غذا توسط انسان اختراع شده‌اند. دستگاه مایکروفر Panasonic نیز از جمله همین دستگاه‌ها است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید نحوه استفاده از انواع مایکروفر پاناسونیک است. این محصولات به واسطه مدار‌های الکتریکی و با توجه به ساختار پیچیده و مدرن، در کارخانجات تمام مکانیزه پاناسونیک طراحی و تولید می‌شوند. به همین خاطر باید نسبت به استفاده از آن ها نکات ایمنی را رعایت کرد.

هر کدام از این وسایل مانند مایکروفر پاناسونیک از مزایا و البته از معایبی برخوردارند. اما اینکه کاربران بتوانند نسبت به استفاده از این لوازم با بیشترین سود و کمترین ضرر روبرو شوند، مستلزم رعایت نکات ایمنی است. آشنایی با این نکات و توجه به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله بر اساس پاسخ به سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک، بخش مطلوبی از این نکات ارائه شده است.

آیا داشتن و نگهداری از مایکروفر پاناسونیک در زندگی موثر است ؟

استفاده و برخورداری از مایکروفر پاناسونیک در زندگی تنوع به وجود می‌آورد. چرا که از ظاهر شکیل و باکلاسی برخوردار است. وجود مایکروفر جدای از کاربری‌هایی که دارد، در افزایش زیبایی آشپزخانه نیز بسیار موثر است. به همین خاطر همه ما علاقه‌مندیم که در زمان طولانی بتوانیم از مایکروفر پاناسونیک استفاده کنیم.

ولی وقتی از این دستگاه استفاده می‌کنیم، شاید با سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر مواجه شویم. باید کاربران به جواب این سوالات حساس باشند. چرا که توجه به پاسخ هر کدام از سوالات موجود، می‌تواند لذت استفاده از مایکروفر را به مراتب افزایش دهد. اما بی‌توجهی به این نکات می‌تواند، شرایط خرابی و کاهش طول عمر در مایکروفر پاناسونیک را به همراه داشته باشد.

آیا نگهداری و پخت‌وپز با مایکروفر سودمند است ؟

گاهی مواقع سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک، به موضوع تاثیرات این وسیله مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از مایکروفر می‌تواند نسبت به کاهش و صرفه‌جویی هزینه‌های زمان و انرژی، گزینه مناسبی باشد. با استفاده و نگهداری از مایکروفر می‌توانید نسبت به پخت و پز و یا گرم کردن و یخ زدایی انواع غذا‌ها اقدام کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همه غذا‌ها را نباید به واسطه مایکروفر پخته و گرم کرد.

چرا که مایکروفر پاناسونیک نمی‌تواند به حالت یکسان برخی از غذاها را گرم کرده و یا بپزد. بر این اساس این کار شرایط رشد و فعالیت برخی باکتری‌های مضر در غذا را به دنبال خواهد داشت. این باکتری‌ها غذا را سمی کرده و متاسفانه مصرف غذا‌های سمی سرطان زاست. برای رفع مشکل به هدف استفاده درست از مایکروفر، رعایت نکات ایمنی الزامی است.

گرم کردن تخم مرغ آب پز با مایکروفر اشتباه است

فضای داخل مایکروفر بسیار گرم است. به همین خاطر وقتی تخم مرغ را در آن قرار می‌دهید به سرعت رطوبت آن بخار می‌شود. این اتفاق محیط زودپز را شبیه سازی خواهد کرد. بر این اساس تخم مرغ مانند بمب ساعتی آماده انفجار خواهد شد. خاطر نشان می‌شود که این انفجار می‌تواند درون مایکروفر و یا لحظه خروج تخم مرغ در دستان شما اتفاق بیفتد. به همین خاطر بهترین روش برای پخت و آب‌پز کردن تخم مرغ، استفاده از راهکار‌های سنتی است.

گرم کردن گوشت‌های فرآوری با مایکروفر اشتباه است

متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که روش‌های متفاوتی به هدف افزایش طول عمر و ماندگاری گوشت مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. گوشت‌هایی که با این روش نگهداری می‌شود فرآوری نام دارند. به همین خاطر سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک و استفاده از آن، به موضوع نحوه پخت و پز و گرم کردن غذاهای متشکل از گوشت مربوط می‌شود.

بر این اساس باید توجه داشته باشید که قراردادن خوراکی‌هایی که از گوشت‌های فرآوری تهیه شدند در مایکروفر، بسیار خطرناک است. به این دلیل که امواج و تشعشعات مایکروفر می‌تواند اکسیداسیون کلسترول در این نوع از گوشت‌ها را به دنبال داشته باشد. یادتان باشد که گوشتهای فرآوری در محیط مایکروفر به طور کامل پخته نمی‌شوند.

از طرف دیگر باکتری‌های خطرناک در این خوراکی‌ها باقی خواهند ماند. به همین دلیل مصرف این نوع از گوشت‌ها سلامت انسان را به شدت تهدید خواهد کرد. خوردن این خوراکی‌ها می‌توانند بیماری‌های کرونر قلبی و عروقی در انسان را شدت دهد. بهترین پیشنهاد برای پخت و پز و گرم کردن مواد پروتئینی، استفاده از راهکارهای سنتی است.

گرم کردن برنج و سبزیجات با مایکروفر اشتباه است

از جمله خوراکی‌هایی که می‌تواند برای سلامت انسان بسیار مفید باشد، برنج و سبزیجات است. چرا که این خوردنی‌ها مملو از مواد مغذی هستند. سیستم آناتومی و اندام‌های بدن به واسطه داشتن اکسیژن، می‌توانند به بهترین حالت فعالیت کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سبزیجات مانند اکسیژن جامد می‌توانند اکسیژن مورد نیاز بدن را تامین کنند.

اما کاربری از مایکروفر به هدف یا گرم کردن، می‌تواند سلامت این خوراکی‌های ارزشمند و مغذی را با چالش روبرو سازد. بر این اساس زمانی که سبزیجات و برنج را به واسطه مایکروفر گرم می‌کنید، بر اساس اشعه ساطع شده سرطان‌زا خواهند شد. در ادامه مصرف این خوراکی‌ها به واسطه گرم کردن آنها در مایکروفر می‌تواند سلامت معده را تهدید کند. راهکار مطمئن به هدف گرم کردن برنج و سبزیجات، استفاده از فرآیند‌های سنتی بخارپز کردن است.

گرم کردن شیر مادر با مایکروفر اشتباه است

استفاده از مایکروفر پاناسونیک به واسطه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند عصای دست خانم خانه‌دار و مادران باشد. همانطور که گفته شد صرفه‌جویی در زمان، از جمله مهمترین قابلیت در این دستگاه است. برخی از مادرانی که فرزندان شیرخوار دارند، شیر خود را به هدف استفاده‌های بعدی، منجمد می‌کنند‌. تا بعدا و در فرصت‌های آتی، نسبت به یخ‌زدایی و گرم کردن شیر منجمد شده از مایکروفر استفاده می‌کنند. به همین دلیل سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک برای مادران وجود دارد. پاسخ به این سوالات برای این عزیزان بسیار مهم و حیاتی است.

نکته حائز اهمیت این است که دستگاه مایکروفر شرایط یخ‌زدایی و گرم کردن را به صورت عادلانه انجام نمی‌دهد. پس حرارت ساطع شده، به حالت یکسان خوراکی وجود در محفظه مایکروفر را تحت شعاع قرار نخواهد داد. بر این اساس وقتی شیر را از مایکروفر خارج می‌کنید، خواهید دید که برخی از قسمت‌های آن داغ و برخی هنوز سرد است. با این شرایط اگر شیر را به فرزند خود بدهید، گلوی او خواهد سوخت.

از طرف دیگر اگر شیر را در قوطی پلاستیکی  قرار دهید، حرارت شیر با برخورد به بدنه پلاستیکی ماده سرطان زایی را تولید خواهد کرد. پس بهترین پیشنهاد استفاده از روش بن ماری است. با این کار به واسطه حرارت غیر مستقیمی که تولید می‌شود، می‌توانید شیر را گرم کرده و به فرزند دلبندتان بدهید.

گرم کردن مرغ با مایکروفر اشتباه است

از جمله خوراکی‌های دیگری که نباید در مایکروفر گرم شود مرغ است. شرایط مرغ با خوراکی‌های پروتئینی مشابه هست. تولید گرما در مایکروفر به طور کامل انجام نمی‌شود. اما اگر اصرار دارید که مرغ به واسطه مایکروفر گرم شود، می‌توانید از راهکار قطعه قطعه کردن استفاده کنید. اما یادتان باشد به دلیل عدم ساطع شدن گرما به طور یکسان در مایکروفر، استفاده از این وسیله می‌‌تواند شرایط رشد باکتری‌های مضر را به دنبال داشته باشد. پس بهتر است از مایکروفر برای گرم کردن مرغ استفاده نکنید.

گرم کردن سیب ‌زمینی با مایکروفر اشتباه است

یادتان باشد که سیب زمینی مانند برنج نباید به واسطه دمای محیط گرمای خود را از دست دهد. این کار شرایط اسپورولاسیون باکتری‌های بوتولیسم و مضر را به دنبال خواهد داشت. جدای از آن اگر بخواهید سیب زمینی پخته شده و سرد شده را گرم کنید،  بهتر است از روش‌های سنتی استفاده شود. این خوراکی حساس هستند. پس نسبت به عدم انتشار اشعه به طور یکنواخت، واکنش منفی از خود نشان خواهد داد.

گرم کردن قارچ با مایکروفر اشتباه است

قارچ‌ها نیز از جمله خوراکی‌های بسیار حساس هستند. حتی از سبزیجات نیز حساس‌ترند. به همین خاطر باید با احتیاط آنها را گرم کنید. از طرفی دیگر  قارچ پس از پشت سر گذاشتن فرایند پخت باید سریع مصرف شود. پس بهتر است به هیچ عنوان آن را در یخچال ذخیره نکنید. قارچ‌ها به دلیل داشتن ریز مغذی‌ها اگر به واسطه مایکروفر گرم شوند، عملکرد معده را به شدت تخریب خواهند کرد. از طرف دیگر اگر بخواهید قارچ‌های سرد شده را گرم کنید، به هیچ عنوان این کار را نسبت به حضور در دمای اتاق انجام ندهید.

گرم کردن روغنی با مایکروفر اشتباه است

دیگر انواع سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک ، به موضوع استفاده از روغن‌های خوراکی بر‌می‌گردد. به هدف گرم کردن روغن و یا خوراکی‌های سرخ شده، باید به دمای مخصوص آن روغن توجه داشته باشید. روغن‌های متفاوتی به هدف تهیه غذا استفاده می‌شوند.

هرکدام از نقطه گرمای بخصوصی برخوردارند. به همین خاطر اگر نسبت به تهیه گرما در انواع روغن احتیاط نکنید، این عملکرد شرایط تولید کف‌های سمی را به دنبال خواهد داشت. مصرف روغن‌ها و خوراکی‌ها به همراه کف‌های تولید شده، به دلیل اینکه آزاد شدن رادیکال‌ها را به همراه دارند برای سلامت انسان خطرناک هستند. توجه داشته باشید که  استفاده از این روغن‌ها و خوراکی‌های پخته‌ شده و سرخ شده توسط آنها، سرطان‌زا هستند.

آیا اشعه‌های ساطع شده از مایکروفر پاناسونیک برای انسان خطرناک است ؟

پخت و پز و گرم کردن غذا با مایکروفر پاناسونیک، با توجه به گرمای است که از طریق این دستگاه تولید می‌شود. این گرما بر اساس اشعه‌های ساطع شده، می‌توانند شرایط تغییر در ساختار مواد خوراکی و در ادامه پخت و پز یا یخ‌زدایی را فراهم آورند. یکی دیگر از سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک که می‌تواند ذهن اکثر کاربران به خود مشغول سازد، خطرناک بودن این اشعه‌ها است.

همین ابتدا در پاسخ به این سوال باید بگویم که شعاع و قدرت نفوذ اشعه‌های ساطع شده از مایکروفر پاناسونیک، تنها 5 میلی وات در متر مربع است. به همین خاطر نمی‌تواند بر روی DNA انسان موثر باشد. اما موضوع مهم در خصوص استفاده و نگهداری از این وسیله، رعایت عدم باز بودن این دستگاه در حالت آماده بکار بودن است.

یعنی هر زمان که قصد آغاز فرایند به واسطه مایکروفر را داشتید، باید قبل از آن درب به طور کامل بسته باشد. در ادامه هر زمان که فعالیت پخت و پز یا گرم کردن غذا به اتمام رسید و دستگاه شما را باخبر کرد، درب را به هدف خروج ماده خوراکی باز کنید. نکته دیگر نیز رعایت فاصله با این دستگاه است. به همین منظور هر گاه مایکروفر در حال فعالیت است، به هیچ عنوان نزدیک آن نباشید. این موضوع برای کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیا نگهداری و استفاده از مایکروفر پاناسونیک خواص غذاها را از بین می‌برد ؟

همیشه به این نکته اشاره شده است که از بهترین راه‌کار‌های تهیه غذا، آب‌پز کردن آن است. همان روش بن ماری. اما با توجه به پیشرفت‌های موجود در علم و تهیه دستگاهی مانند مایکروفر پاناسونیک، می‌توان استفاده از این محصول را نیز در ردیف سلامت پخت و پز با روش آب‌پز کردن قرار دارد. یادتان باشد که کاربری از مایکروفر در زمینه اجرای فرایند‌های تهیه غذا، به هدف کمک خانم خانه‌دار و لذت بردن از آشپزی است. پس اگر قرار باشد این محصول خواص مواد غذایی را کاهش دهد، چه اصراری به استفاده از آن است.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که برای برخی از حالات و نوعی از مواد خوراکی، بهترین راه همان بن ماری یا آب‌پز کردن است. آشنایی با این موضوع بر اساس دریافت پاسخ به سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک امکان پذیر است. در خصوص استفاده از مایکروفر مثلا سرخ شدن و وجود حرارت زیاد‌تر از حد معمول به غذا، می‌تواند کاهش خواص آن ماده خوراکی را به دنبال داشته باشد.

آیا در انتخاب نوع مایکروفر باید به نحوه تولید گرما توجه داشته باشیم ؟

مایکروفر پاناسونیک در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. همه این انواع بر اساس نیاز بازار و نوع سلیقه مشتریان است. اما اصل کاربری از مایکروفر تولید حرارت با درجه بسیار بالا به هدف پخت و پز غذا است. اگر موضوع مدیریت حرارت تولید شده برای شما مهم است، شما می‌توانید در انتخاب مایکروفر نوعی را انتخاب کنید که سنسور برخوردار است. این سنسور و سیستم تنظیم حرارت شرایط کاهش مصرف برق را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر هر زمان که میزان گرمای محوطه مایکروفر به مقدار لازم برسد، شرایط تولید گرما به طور اتوماتیک تنظیم خواهد شد.

آیا موضوع تعیین محل نگهداری و نصب مایکروفر مهم است ؟

این وسیله در کنار آن همه مزایا و قابلیت، می‌تواند دردسر ساز نیز باشد. به هر طریق روش کار آن بر اساس تولید اشعه است. از طرف دیگر تولید گرما در درجه بسیار بالا نیز موضوع شوخی برداری نیست. رعایت نکات ایمنی استفاده و نگهداری از مایکروفر هم برای کوچکتر‌ها و هم برای بزرگتر‌ها باید مهم باشد.

یکی از سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر که باید رعایت شود، نحوه نصب مایکروفر است. بر این اساس انتخاب جایگاه مناسب به هدف نگهداری و نصب این وسیله بسیار حیاتی و مهم است.

حتما یادتان باشد که این وسیله در محلی قرار بگیرد که از اطراف فضای کافی داشته باشد. یعنی در گوشه و چسبیده به دیوار مایکروفر را قرار ندهید. پشت مایکروفر فن وجود دارد. فن گرمای موجود در مایکروفر را به بیرون هدایت می‌کند. به همین دلیل باید از دیوار فاصله داشته باشد. از طرف دیگر بدنه این دستگاه بسیار گرم می‌شود. پس نباید به دیوار بچسبد.

نکته دیگر این که حتما در نزدیکی پریز برق باشد. کابل نباشد کشیده شود و یا شل به پریز نصب شود. اضافه کابل را هم جمع کرده و در پشت وسیله پنهان کنید. به این دلیل که دست‌ و پا گیر نبوده و شرایط کشیدگی و پرت شدن مایکروفر را به همراه نداشته باشد. به هیچ عنوان مایکروفر را نزدیک سینک آشپزخانه یا اجاق گاز نگهداری نکنید. یادتان باشد که قبل از تهیه این وسیله، جایگاه آن را در آشپزخانه مشخص کرده باشید.

آیا راه حلی برای نگهداری از مایکروفر در حالتی که محل مناسبی در آشپزخانه نیست وجود دارد ؟

محصولات پاناسونیک مانند مایکروفر بر اساس استاندارد‌های جهانی طراحی و تولید می‌شوند. به همین خاطر وقتی مایکروفر را با برند پاناسونیک انتخاب می‌کنید، نگران جایگاه آن نباشید. بهتر است که قبل از خرید محل قرارگیری آن را مشخص کنید. اما اگر بر روی اُپن و یا روی کابینت محل مناسبی را پیدا نکردید، بهترین محل داخل کابینت‌ها است. به این دلیل که ارتفاع و گنجایش کابینت‌ها استاندار بوده و این موضوع سازگاری خوبی را برای نگهداری مایکروفر به همراه خواهد داشت. بهترین حالت می‌تواند انتخاب کابینت‌های طبقه پایین باشد.

آیا تمیزی مایکروفر در نحوه عملکرد آن موثر است ؟

مایکروفر به دلیل امکاناتی که دارد، از جمله لوازم پر استفاده است. از طرف دیگر به دلیل اینکه قرار است مواد خوراکی در آن قرار گیرد، حتما شرایط کثیفی، چرب شدن و غیره را به همراه خواهد داشت. اما این موضوع با توجه به نوع ساختار فیزیکی مایکروفر پاناسونیک، دغدغه نخواهد بود. کاربران می‌توانند در کمترین زمان شرایط پاکیزگی در این وسایل را فراهم آورند. اما نمونه دیگر از سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر که از کاربران شنیده می‌شود، نحوه تمیز کردن مایکروفر پاناسونیک است. موضوع مهمی است و باید به ان بسیار دقت و توجه داشته باشید.

به همین منظور هر زمان که فعالیت پخت و پز به اتمام رسید. کابل را از برق کشیده و چند دقیقه به دستگاه فرصت استراحت دهید. بگذارید حرارت خود را از دست بدهد. سپس قبل از سفت شدن ذرات باقی‌مانده، با استفاده از یک دستمال نرم مرطوب ذره‌های باقی‌مانده از مواد خوراکی و یا کثیفی‌های چربی و غیره را پاکسازی کنید.

یادتان باشد عدم توجه به این کار می‌تواند موجبات کاهش طول عمر در مایکروفر پاناسونیک را به دنبال داشته باشد. کثیفی‌ها و چربی‌های باقی‌مانده، می‌توانند به کاربری و سیستم مایکروفر آسیب وارد کنند. از طرف دیگر وجود ذرات به دلیل رشد میکروب و باکتری، در خرابی مواد خوراکی بعدی نیز موثر خواهد بود. به هدف زدودن لکه‌ا، استفاده از آب و صابون رقیق خوب است. البته آب و جوش شیرین نیز می‌تواند کارگشا باشد.

آیا به هدف نگهداری از مایکروفر باید از ظروف خواصی استفاده شود ؟

از جمله روش‌های افزایش طول عمر و کاهش بروز خطر در استفاده از مایکروفر، انتخاب ظروف مناسب است. محفظه مایکروفر به واسطه تولید اشعه بسیار گرم خواهد شد. این موضوع می‌تواند در ساختار ظروفی که برای نگهداری مواد غذایی انتخاب کرده‌اید موثر باشد. به همین دلیل انتخاب ظرف نامرغوب می‌تواند علاوه‌ بر خرابی و کاهش سلامت در ماده خوراکی، شرایط آتش سوزی و انفجار را به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل حتما نسبت به انتخاب ظرف، حساس باشید. در دفترچه راهنمای مایکروفر، ظروف مناسب معرفی شده است. انتخاب ظروف پلاستیکی یا فلزی ممنوع است. استفاده از ظروف کریستالی، پلاستیکی با دسته‌های فلزی و یا هر نوع ظرف که از مشتقات فلز، آلومینیوم، فویل تشکیل شده است مانند قاشق و چنگال و غیره هم ممنوع است.

 اشعه‌های تولید شده توسط فلز دریافت شده و می‌تواند به ماده غذایی منتقل شوند. از طرف دیگر شرایط تولید جرقه و آتش سوزی و سوختن موتور و البته آسیب به دستگاه نیز حتمی است. استفاده از ظروف طلا و نقره هم خطرناک است. بر این اساس اگر بخواهیم نسبت به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ظرف مواردی را پیشنهاد بدهیم، استفاده از ظرف‌های پلاستیکی مخصوص یا ظرف‌های سیلیکونی و البته شیشه‌ای مخصوص، می‌تواند مناسب باشد.

استفاده از کدام ظروف با متریال شیشه می‌توانند برای مایکروفر مناسب باشند ؟

راه‌کار کاربردی برای انتخاب ظروف مخصوصا با متریال شیشه وجود دارد. بر این اساس هر ظرفی که در داخل مایکروفر با توجه به حرارت گرم شود نامناسب است. با توجه به این نکته، برای مشخص شدن ظرف شیشه‌ای مناسب به این راه‌ار توجه کنید.

مایکروفر را روشن کرده و ظرف را به مدت 60 ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید. پس از آن درب را باز کرده و شرایط حرارت بدنه ظرف شیشه‌ای را بررسی کنید. اگر ظرف گرم شده باشد به هیچ عنوان مناسب نیست. اگر ولرم باشد، برای گرم کردن غذا مناسب است. اما اگر خنک باشد، برای پخت و پز مناسب است.

آیا روشن کردن مایکروفر در زمان خالی بودن محفظه آن خطرناک است ؟

نوع دیگر از سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک همین موضوع نحوه کاربری از این دستگاه است. سیستم عملکرد مایکروفر به این صورت است که در زمان وجود ماده غذایی، طبق برنامه‌ای که مشخص شده است فعالیت داشته باشد. این وسیله وظیفه دارد که انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کند. حالا اگر قرار باشد این وسیله با محفظه خالی روشن شود، انرژی‌ گرمای تولید شده سلامت قطعات داخلی مانند مگنترون مایکروفر را تهدید خواهد کرد. یادتان باشد خسارت‌‌های این اشتباه تنها به وسیله تکنسین‌های نمایندگی تعمیر مایکروفر پاناسونیک قابل رفع است.

آیا برای استفاده و نگهداری مایکروفر باید از محافظ برق استفاده شود ؟

از جمله مواردی که می‌تواند در ساختار و عملکرد مایکروفر تاثیرات مخرب داشته باشد، عدم رعایت سلامت سیستم برق‌رسانی است. کش آمدن کابل، شل بودن دوشاخه و غیره. علاوه بر این، نوسانات برق نیز می‌واند دلیل خوبی باشد به هدف تخریب سیستم سخت افزاری و نرم افزاری در مایکروفر. بر این اساس زمانی که از دستگاه استفاده ندارید، آن را از دوشاخه بیرون آورید. در دوره‌ای متداول، سلامت کابل و دوشاخه را بررسی کنید. در کنار این موضوع، استفاده از نوسان‌گیر برق هم می‌تواند بسیار مهم باشد.

آیا می‌توان سیستم عملکرد مایکروفر را به جهت خروج اشعه تست کرد ؟

احتمال اینکه بر اساس ظرب‌دیدگی شرایط بسته شدن درب و قاب مایکروفر خراب شده باشد وجود دارد. این مورد می‌واند شرایط خروج امواج را به دنبال داشته باشد. وقتی شما دستگاه را به هدف پخت و پز یا یخ‌زدایی روشن می‌کنید، بسته بودن درب با توجه به کیفیت درب مانع از خروج اشعه می‌شود. اما اگر این قطعه و دیگر قسمت‌های قاب دستگاه تخریب شده باشد، باید شرایط را با استفاده از ابزار‌ای مخصوص اشعه یاب بررسی نمایید. این کار را می‌وانید از طریق مراجعه به نمایندگی‌های تعمیر مایکروفر پاناسونیک پیگیری کنید. البته ارسال تکنسین‌ها به محل نیز فراهم است.

آیا می‌توانم در مایکروفر آب جوش تهیه کنم ؟

گرمای تولید شده در مایکروفر بسیار شدید است. این گرما برای به جوش امدن آب زیاد است. به همین خاطر می‌تواند شرایط پاشیده شدن آب در هنگام باز کردن درب مایکروفر را به همراه داشته باشد. از طرف دیگر ظرف و لیوان بسیار داغ شده و این نیز برای کاربران خطر دارد. یادتان باشد عملکرد مایکروفر برای این کار طراحی نشده است.

درباره نحوه ارائه خدمات توسط نمایندگی‌های پاناسونیک

کمپانی پاناسونیک بر اساس استفاده از قطعات بسیار با کیفیت، محصولات خود را تولید می‌کند. پاناسونیک در زمینه طراحی و تولید انواع محصولات الکترونیکی، دستگاه‌های اداری و البته انواع محصولات خانگی فعالیت دارد. محصولاتی مانند یخچال فریزر پاناسونیک و غیره نیز از جمله تولیدات پرطرفدار این برند است. با توجه به قدمت حضور پاناسونیک در ایران، می‌توان معروفیت و محبوبیت آن را در اندازه برند ایسوس دانست. یا حتی شاید بتوان گفت که پاناسونیک از ایسوس نیز معتبر‌تر است.

کمپانی پاناسونیک به دلیل استقبال و حمایت مشتریان و کاربران، در اکثر کشورها و شهرهای دنیا نمایندگی‌های معتبر دارد. مشتریان می‌توانند به محض مشاهده خرابی در محصول به هدف تعمیر، به هرکدام از نزدیک‌ترین نمایندگی‌های مجاز مراجعه نمایند. پس از مراجعه کاربر و ارائه محصول معیوب، تکنسین‌های ماهر و فعال در این نمایندگی‌ها، مشکل دستگاه را شناسایی خواهند کرد. در ادامه بر اساس هماهنگی با مشتری، قطعه معیوب تعمیر خواهد شد. اما اگر قطعه شناسایی شده قابل تعمیر نباشد، با نمونه اصل جایگزین می‌شود.

خدمات نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک علاوه بر ارائه انواع فرایندهای تعمیراتی، نسبت به مشاوره و فروش محصولات جدید و ارائه خدمات پس از فروش نیز فعالیت دارند. کاربران می‌توانند به هدف دریافت پاسخ به سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک، با این نمایندگی‌ها در ارتباط باشند. کارشناسان مستقر در نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک، بهترین پاسخ‌ها و مشاوره‌ها را به کاربران ارائه خواهند داد. ارائه خدمات توسط کارشناسان و تکتسین‌های کاربلد پاناسونیک می‌تواند به صورت حضوری، یا با استفاده از شماره‌های تماس معرفی شده، یا مراجعه به وب سایت نمایندگی‌های معتبر انجام شود.

سوالات متداول

گرم کردن کرفس توسط مایکروفر مجاز است؟

بهترین حالت برای تهیه و پخت کرفس آب‌پز کردن آن است. اگر می‌خواهید در مایکروفر غذایی همراه با کرفس بپزید یا آن را گرم کنید، حتما کرفس‌ها را جدا کرده و جدا‌انه گرم یا پخته شوند. کرفس از خانواده سبزیجات است. شرایط بسیار حساسی دارد. به دلیل اینکه از نیترات برخوردار است، باید آن را تازه تازه مصرف کنید.

آیا می‌توان اسفناج را با مایکروفر گرم کرد؟

اسفناج نیز نوعی سبزی است. این ماده خوراکی مانند کرفس از ساختار حساسی برخوردار است. گرمای مایکروفر نیترات اسفناج را به نیتریت تبدیل خواهد کرد. نیتریت یک ماده سرطان‌زا است. به همین دلیل باید اسفناج پخته شده را تازه مصرف کنید. بر همین اساس ذخیره کردن غذای پخته شده که از اسفناج برخوردار است ممنوع.

به چه دلیل سیب زمینی، تخم مرغ و یا انواع مواد غذایی در مایکروفر منفجر می‌شوند ؟

دلیل هم‌بستگی سیب زمینی، تخم مرغ و مواد غذایی هم‌نوع، آب موجود در این مواد است. شدت نفوذ گرما به مواد غذایی در مایکروفر بسیار بیشتر از محیط‌های دیگر مانند اجاق گاز است. به همین دلیل با سرعت آب موجود در این مواد خوراکی تبخیر خواهد شد. به همین خاطر چون در زمان داغ شدن انبساط مولکولی در این مواد وجود ندارد، شرایط برای انفجار مهیا خواهد شد. برای ممانعت از این حالت، می‌توانید یا زمان پخت را کاهش دهید یا مقدار گرما را کم کنید.

نتیجه گیری

دستگاه مایکروفر پاناسونیک از جمله لوازم ضروری در آشپزخانه است. به این دلیل که می‌تواند شرایط آشپزی را برای خانم خانه دار راحت کند. مایکروفر پاناسونیک از برنامه‌های متفاوت و کاربردی برخوردار است. اما نکته حائز اهمیت نحوه استفاده از این دستگاه‌ها است. به همین خاطر توجه به سوالات متداول در خصوص نگهداری و تعمیر مایکروفر پاناسونیک، می‌تواند شرایط استفاده بهتر، کاهش خطر و افزایش طول عمر در این دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد.

کاربران باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که در زمان بروز هرگونه مشکل در مایکروفر پاناسونیک، حتما شرایط رفع خطا را از طریق نمایندگی‌های فعال تعمیر مایکروفر پاناسونیک پیگیری نمایند. مایکروفر پاناسونیک از سیستم پیچیده‌ای برخوردار است. به همین خاطر با توجه به استفاده از ابزارهای خاص و پیچیده، قابل تعمیر خواهد بود. این ابزارها در نمایندگی‌های غیر مجاز وجود ندارند. از طرف دیگر تعمیرکاران متفرقه با نحوه کار این ابزارها آشنا نیستند.

به همین خاطر تعمیر مایکروفر به‌طور دقیق و کامل انجام نخواهد شد. این شرایط بروز خرابی‌ها و مشکلات دیگر در این دستگاه را به همراه خواهد داشت. یادتان باشد که مایکروفر وسیله خطرناک و البته کاربردی است. پس باید نسبت به استفاده درست از آن حساس باشید.

محمدعلی آزادخانی

محمدعلی آزادخانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها