کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

آشنایی با کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665  برای مدیران انواع کسب و کار‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این دستگاه ساده اما پرکاربرد، امروزه با قیمت مقرون به صرفه‌‌ای در بازار محصولات دیجیتالی به فروش می‌رسد. در این مقاله هدف ما معرفی کد‌های کاربردی این تلفن برای شما کاربران وب سایت panasonic-iranco.com است. پس تا انتهای این مقاله آموزشی همراه ما باشید. 

درباره کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

کمپانی Panasonic توسط فردی به نام کونو سوکه ماتسوشیتا در سال ۱۹۱۸ در ژاپن تاسیس شد. این برند به دلیل تولید انواع محصولات اداری و خانگی و غیره مانند تلفن‌های سانترال و مایکروویو پاناسونیک، در کنار برند‌ Sony‌، از جمله شرکت‌های بزرگ ژاپنی معرفی می‌شود.

برند پاناسونیک محصولات خود را بر اساس دانش مدرن و با توجه به استفاده از قطعات بسیار با کیفیت تولید می‌کند. از طرفی دیگر محصولات پاناسونیک بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان، در کارخانجات کاملا مکانیزه تولید می‌شوند. به همین خاطر در جهان از معروفیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند.

دستگاه سانترال KX-T7665 پاناسونیک، یکی دیگر از محصولات سانترال این برند معروف است. این دستگاه از قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار بوده و در مقایسه با محصولات مشابه، امکانات فوق‌العاده قابل قبولی دارد. این نوع تلفن سانترال به عنوان محصولی کارمندی و دیجیتالی، از ویژگی‌های منحصر به فردی نیز برخوردار است. به همین منظور با توجه به قابلیت‌هایی که در تلفن سانترال KX-T7665 موجود است، می‌تواند برای صاحبان کسب و کار و مدیران، بهترین عملکرد را به دنبال داشته باشد.

در این مقاله قرار است کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 و البته برخی ویژگی‌های کاربردی که در این محصول وجود دارد به تفکیک معرفی شود. به طور کلی این مدل تلفن‌های سانترال در محل‌های اداری کاربرد دارند. از طرف دیگر قادرند بر روی مدل‌های پر ظرفیت آنالوگی و دیجیتالی از جمله (NS)، (NCP)، (TDE) و (TDA) نیز استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه مقاله ( آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن های پاناسونیک ) به هدف آشنایی با انواع تلفن‌های سانترال

اهمیت کاربری از تلفن پاناسونیک KX-T7665

نکته کاربردی و مهمی که در این محصول وجود دارد این است که، تمامی اطلاعاتی که ارسال و دریافت می‌شود، بر مبنای منطق باینری (صفر و یک) است. از طرف دیگر اتصال تلفن پاناسونیک KX-T7665 به سیستم سانترال به واسطه دو رشته سیم است.

نکته دیگر این است که، کاربر می‌تواند از طریق کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، شرایط کاربری از دستگاه را به راحتی مدیریت کند. این ویژگی را می‌توان از جمله نکات کاربردی و ممتاز در این دستگاه معرفی کرد.

دیگر مولفه مهمی که برای سیستم اداری و فعالیت کارمندان می‌‌تواند بسیار کاربردی باشد، عدم انتظار ارباب‌رجوع و تسریع در امور اداری است. این کار با استفاده از متد انتقال تماس قابل انجام است. در این نوع از تلفن‌های سانترال، شرایط انتقال تماس محیا است. بر این اساس کارمند می‌تواند در هر زمان با فشردن کلید TRANSFER، تماس پشت خطی خود را به اتوماسیون یا اپراتور دیگری انتقال دهد. در این دستگاه شرایط انتظار مکالمه نیز فراهم است. کارمند می‌تواند به جای انتقال تماس، شرایط انتظار را برای مخاطب با انتخاب کلید HOLD فراهم آورد.

درباره دیگر تنظیمات و امتیازات تلفن پاناسونیک KX-T7665

توانمندی‌های این محصول به معرفی کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 محدود نمی‌شود. کاربری از تلفن سانترال مدل KX-T7665 کاربرد‌های متنوع و قابلیت‌های مختلفی را برای کاربران به دنبال دارد. در این دستگاه یک قطعه LED دو رنگ استفاده شده است. صفحه نمایش موجود در این محصول از نوع خطی و با قابلیت نمایش عبارات 16 حرفی است. این محصول از 8 دکمه اختصاصی مربوط به مخاطبین برخوردار است، این شرایط می‌تواند برای کاربر مدیریت تماس‌ها و نحوه ارتباط با مخاطبین را آسان کند.

صفحه نمایش این محصول اطلاعات مفیدی را برای کاربر نمایش می‌دهد. از جمله این اطلاعات می‌توان به گزارش‌دهی تماس‌های گرفته شده، تاریخ تماس، زمان تماس، Caller-ID  و مدت زمان مکالمه‌ها و برخی اطلاعات کاربردی دیگر را معرفی کرد.

تلفن سانترال مدل KX-T7665 پاناسونیک از یک پایه قابل تنظیم برخوردار است. به همین خاطر کاربر می‌تواند در شرایط مختلف، حالت قرارگیری دستگاه و دسترسی به شماره‌گیری در تلفن را تغییر دهد. این کار از طریق تغییر در حالت پایه‌های موجود در دستگاه با توجه به وفق مراد کاربر قابل انجام است.

نکته جالب و کاربردی دیگری که می‌توان در این محصول به آن اشاره کرد، تغییر صدای زنگ است. بر این اساس کاربر می‌تواند صدای زنگ تلفن سانترال KX-T7665 را بسته به سلیقه و شرایط، تغییر داده و تنظیم کند. این کار با توجه به انتخاب سه آپشن صدای بلند، صدای کم و خاموشی کامل امکان پذیر است. بر این اساس کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت  Navigator Key، عملکرد سیستم نسبت به تنظیم شرایط بلندی صدای گوشی، صدای بلندگوی دیجیتال، کنتراست صفحه نمایش و صدای زنگ تلفن را مدیریت کند.

مهم‌ترین توانمندی‌های تلفن سانترال مدل KX-T7665

در محصول تلفن مدل KX-T7665، قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد. هر کدام می‌توانند در شرایطی خاص بر اساس تنظیمات انجام شده، برای کاربران مورد استفاده قرار گرفته شوند. از جمله می‌توان به کلید Mute، Flash، Auto Answer و قابلیت تماس مجدد یا Redial، قابلیت رد تماس DND برای زمان‌هایی که شلوغ هستید، برگزاری کنفرانس تلفنی Intercom، قابلیت‌ انتقال تماس Call Forwarding، اشاره کرد.

اما از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین قابلیت‌ و خدمات تلفن سانترال مدل KX-T7665 پاناسونیک، می‌توان به آپشن Transfer اشاره داشت. بر این اساس کاربر می‌تواند تماس ورودی را به یک شماره داخلی مدنظر خود انتقال دهد.

کیفیت چراغ LED در تلفن سانترال KX-T7665

همانطور که گفته شد در این محصول یک چراغ LED کوچک تعبیه شده است. این چراغ را می‌توانید در بالای نمایشگر  بیابید. وظیفه این چراغ آگاه سازی کاربر نسبت به تماس‌ها است. بر این اساس هر زمان که تلفن زنگ بخورد این چراغ روشن می‌شود. پس در زمانی که صدای دستگاه قطع یا کم است، با توجه به روشن شدن این چراغ کاربر می‌تواند نسبت به تماس گرفته شده مطلع شود.

کیفیت صدای مناسب و بلندگوی دیجیتال در تلفن سانترال KX-T7665

به طور کلی کیفیت صدا در تمام محصولات و تلفن‌های سانترال پاناسونیک، از سطح قابل قبولی برخوردار است. این شرایط برای تلفن سانترال KX-T7665 نیز برقرار است. در این دستگاه یک بلندگوی دیجیتالی با کیفیتی وجود دارد که می‌تواند برای کاربر، شرایط مکالمه بدون استفاده از گوشی در مواقع خاص را فراهم آورد.

کاربر می‌تواند با استفاده از کلید SP-PHONE ، این اسپیکر توانمند را در زمان مکالمه با مخاطب فعال کرده تا بتواند به راحتی در حین مکالمه به کارهای شخصی خود بپردازد. حتی می‌توانید از طریق کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، نسبت به تغییر و افزایش کیفیت در صدای این محصول نیز اقدام کنید.

کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر و کیفیت ساخت در تلفن سانترال KX-T7665

در زمان مراجعه به بازار محصولات الکترونیکی و در بین انواع تلفن‌های سانترال، این محصول را در دو رنگ سیاه و سفید مشاهده خواهید کرد. این تنوع رنگ می‌تواند به جهت همراهی با نوع دکوراسیون اتاق شما ارزشمند باشد.

در نقطه مرکزی این محصول 12 کلید برجسته و کاملا متمایز را خواهید دید. این کلید‌ها به هدف شماره‌گیری قابل استفاده هستند. 8 کلید منحصر به فرد دیگر در سمت راست تلفن وجود دارند. کاربر می‌تواند با استفاده از این هشت کلید  DSS، به انواع شماره‌های مختلف موبایل، اپراتوری داخلی یا شماره‌های خطوط شهری دسترسی داشته باشد. حتی می‌تواند آنها را به راحتی تعریف کرده و ذخیره نماید.

شلوغی و هرج و مرج در محیط‌های اداری امر طبیعی است. جالب است که بدانید این محصول با تمام قابلیت‌هایی که دارد، تنها از 700 گرم وزن برخوردار است. به همین خاطر شرایط نصب بر روی دیوار در این محصول مهیا است. داشتن این امتیاز نیز می‌تواند شرایط کاربری از تلفن سانترال KX-T7665 را برای کاربران آسان تر‌کند. این محصول به دلیل داشتن وزن کم، بسیار برای مکالمات طولانی خوش دست و راحت است.

در کنار موارد گفته شده، کاربران می‌توانند با توجه به انواع کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 تنظیمات دلخواه را در محصول ایجاد نمایند. این موضوع کاربری از دستگاه را برای کاربران راحت‌تر خواهد کرد.

معرفی مزایای تلفن سانترال  KX-T7665پاناسونیک

تلفن سانترال KX-T7665 می‌تواند در دو استراتژی فرآیند‌های کامپیوتری و سیستم‌های سانترال کاربرد داشته و  برنامه‌ریزی شود. به همین دلیل این محصول قادر است همه خواسته‌های اتوماسیونی و اداری را جوابگو باشد. اما توجه داشته باشید که این دستگاه راه نمی‌توانید به سانترال‌های کم ظرفیت متصل کنید. چرا که شرایط کاربری از این محصول برای اتصال به دستگاه های سانترال پرظرفیت طراحی شده است.

دستگاه تلفن سانترال به عنوان نمونه‌ای از محصولات ساده پاناسونیک معرفی شده است. بنابراین این دستگاه از کاربردی‌ترین و محدود‌ترین تجهیزات برخوردار است. به همین خاطر این محصول را در گروه دستگاه‌های کارشناسی پاناسونیک و اپراتوری معرفی می‌کنیم‌.

شرایط برنامه‌ریزی این محصول با تلفن به این صورت است که باید ابتدا شرایط اتصال سیستم با اولین سوکت کارت داخلی فراهم شود. اگر می‌خواهید دستگاه را با کامپیوتر یا سیستم سانترال برنامه‌ریزی کنید، این کار با استفاده از کابل مشخصی قابل انجام است.

این کابل در یک محل معینی قرار داشته که باید ابتدا دستگاه تلفن سانترال KX-T7665 بر روی کارت MPR متصل شود. به همین حالت و با استفاده از این دو راه کار، می‌توانید شرایط برنامه‌ریزی و کاربری از این محصول را اجرایی کنید.

از طرفی دیگر معرفی کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 نیز می‌تواند از جمله مزایای کاربردی در این محصول معرفی شود.

معرفی ویژگی‌ها و کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665

در ادامه مقاله شما با 19 مورد از موارد کاربردی و کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 آشنا خواهید شد. با استفاده از این کدها، کاربر می‌تواند شماره‌های دلخواه را ذخیره کند. حتی می‌تواند در مواقع لزوم تماس خاصی را به شماره و یا به اپراتور دیگر منتقل نماید. با این کد‌ می‌توانید تماسی را در پشت خط نگه دارید.

یا حتی شرایط فعال سازی شماره‌گیری سریع و یا فعال سازی شماره گیری خودکار، یا غیر فعال سازی شماره‌گیری خودکار را اجرا کنید.  از طرف دیگر برای تنظیم صدای مکالمه، صدای زنگ تلفن، برقراری تماس و تماس مجدد، مسدود کردن تماس و یا قابلیت پیجینگ و موارد دیگر به صورت کد برای کارب مهیا است.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه ذخیره شماره

در بین کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، اولین قابلیتی که برای هر کاربر می‌تواند مهم باشد نحوه ذخیره شماره در تلفن سانترال است. برای این کار ابتدا لازم است که کلید Program را پیدا کرده و آن را بفشارید. در ادامه باید یکی از 8 کلید‌ میانبر که به نام DSS معروف بوده و بر روی تلفن وجود دارد را، به هدف ذخیره شماره انتخاب کنید.

بعد از این کار باید عدد 2 را از صفحه کلید وارد کنید. بعد از انجام مراحل گفته شده، کلید میانبر آماده معرفی شماره مد نظر است. پس شماره منتخب را وارد کنید. مثلا تصور کنید قرار است شماره 22667778 را در یکی از DSSها وارد کنید. ابتدا شماره را معرفی کرده و پس از آن کلید Auto Answer یا Store  را بفشارید.

در آخر به هدف اتمام فرایند ذخیره شماره، باید دوباره کلید Program را فشار دهید. بعد از اجرای این کار هر زمان که بخواهید به تلفن معرفی شده تماس بگیرید، با انتخاب DSS انتخاب شده این کار میسر خواهد بود.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه قفل کردن دستگاه سانترال

از دیگر مواردی که برای هر کارمند مهم است، صیانت از اطلاعات و ابزار‌ای شخصی در محیط اداری است. در این تلفن شاید شما شماره‌های خصوصی را ذخیره کرده باشید و نخواهید کسی به آنها دسترسی داشته باشد. برای اجرای این فرایند می‌توانید از کد زیر کمک بگیرید.

ابتدا باید گوشی را بردارید. پس از آن از طریق صفحه کلید کد * را وارد کنید. در ادامه عدد 771 را شماره‌گیری کرده و در این حالا شما با نواختن صدای بوق مواجه خواهید شد. این صدا به معنی اجرای فرایند قفل کردن شماره داخلی است. یادتان باشد که  برای دستگاهای سانترال پر ظرفیت، در زمان قفل نیازی به وارد کردن رمز ندارید.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه باز کردن دستگاه سانترال

برای اینکه بخواهید شرایط قفل را باز کنید، دوباره گوشی را بردارید. در ادامه لازم است که پس از معرفی کد این بار عدد 770 را شماره‌گیری کنید. رمزی را که در زمان تنظیم سیستم معرفی کرده‌اید را وارد کرده و وقتی صدای بوق را شنیدید، یعنی فرایند باز کردن قفل دستگاه با موفقیت انجام شده است.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه برقراری تماس و تماس مجدد

برای اینکه بخواهید از قابلیت تماس مجدد در دستگاه تلفن سانترال KX-T7665 برخوردار شوید، لازم است ابتدا شماره مخاطب خود را شماره‌گیری کرده و با او مکالمه داشته باشید. در ادامه می‌توانید بدون شماره‌گیری دوباره، با مخاطب خود مکالمه داشته باشید. برای این کار لازم است کلید REDIAL را پیدا کرده و آن را فشار دهید. این کار شرایط برقراری تماس دوباره را برای شما فراهم خواهد کرد.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه فعال سازی شماره‌گیری خودکار

گاهی امکان دارد با مخاطب تماس بگیرید اما اشغال باشد. برای اینکه بخواهید مجدد با او تماس داشته باشید، استفاده از قابلیت شماره‌گیری خودکار می‌تواند زمان را برای شما خریداری کند. استفاده از این قابلیت از جمله پرکاربرد‌ترین کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 برای کاربران است.

به همین منظور پس از شنیدن بوق اشغال در تماس با مخاطب، بلافاصله شماره 6 را از صفحه کلید فشار دهید. در ادامه گوشی را گذاشته و منتظر اجرای دستور باشید. شرایط شماره‌گیری خودکار تا زمان آزاد شدن خط مخاطب اجرا خواهد شد.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه غیر فعال کردن شماره‌گیری خودکار

شاید به هر دلیلی بخواهید سیستم شماره‌گیری خودکار را در دستگاه سانترال  KX-T7665غیر فعال کنید. برای این کار ابتدا لازم است که گوشی بردارید، در ادامه کد * و پس از آن عدد 46 را شماره‌گیری کنید.شنیدن صدای بوق به معنی تاییدیه  غیر فعال کردن شماره‌گیری خودکار است.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه فعال کردن شماره‌گیری سریع

در اجرای فرایند‌های اداری، سرعت و دقت دو پارامتر مهم و تاثیرگذار است. امکان دارد شما در محیطی فعالیت کنید که با مخاطبین زیادی در تماس باشید. این که بخواهید هر بار 8 رقم یا بیشتر را شماره‌گیری کنید، زمان زیادی را از شما سلب خواهد کرد. به همین منظور قابلیت دیگری در بین کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 برای شما معرفی خواهیم کرد.

با این کد می‌توانید به شماره مخاطب مورد نظر، با وارد کردن دو یا سه رقم دسترسی داشته باشید. البته در سیستم‌های سانترال، این‌ کار بر روی شماره‌های سه رقمی قابل اجرا است. به همین خاطر لازم است که شماره تلفن را در قالب یک شماره یا سه رقمی بین 001 تا 999 ذخیره کنید.

در ابتدا لازم است که گوشی تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7665 را برداشته و در ادامه بعد از وارد کردن کد *، عدد 30 را با استفاده از صفحه کلید شماره‌گیری کنید. پس از آن باید شماره مورد نظر سه رقمی را انتخاب کنید. در گام بعدی شماره تلفن مخاطب را معرفی کنید. این کار می‌توانید بر اساس قابلیت دستگاه تلفن سانترال، تا 32 رقم باشد.

در انتهای کار، با شماره‌گیری کد #، فرایند ذخیره خواهد شد. طبق معمول با شنیدن صدای بوق از تایید نهایی کار مطلع خواهید شد. حالا اگر بخواهید این فرایند را تست کنید، گوشی را بردارید. کلید STORE را فشار دهید. بعد از آن کد * را وارد کرده و بلافاصله عدد سه رقمی معرفی شده را به هدف شماره‌گیری سریع فشار دهید.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه تنظیم میزان صدای مکالمه

برای اینکه بخواهید صدای مکالمه را تقویت کنید، باید در حال مکالمه با مخاطب از قابلیت تلفن سانترال استفاده کنید. در این شرایط لازم است که از طریق کلید‌های بالا و پایین کلید VOLUME افزایش کیفیت صدای مکالمه را انجام دهید.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه نگه داشتن تماس در پشت خط  Call Waiting

استفاده از قابلیت Call Waiting می‌تواند راهی باشد به هدف استفاده از زمان و احترام به مخاطب. بر این اساس زمانی که با تماس ورودی مواجه شدید اما در حال انجام مکالمه هستید، می‌توانید تماس را پشت خط نگه دارید. در ادامه پس از اتمام مکالمه، تماس مخاطب پشت خط را پاسخ دهد.

برای فعال سازی این قابلیت در تلفن‌های سانترال پر ظرفیت، ابتدا گوشی را برداشته و در مرحله بعدی پس از ورود کد *، شماره 7311 را شماره‌گیری کنید. طبق معمول صدای بوقی خواهید شنید. این صدا تایید فعال سازی را نشان می‌دهد.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه غیر فعال سازی پشت خطی  Call Waiting

برای این کار گوشی برداشته و در ادامه کد *، شماره 7310 را شماره‌گیری کنید.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه انتقال تماس  Call Transfer

با استفاده از این قابلیت می‌توانید به یک شماره مد نظر تماس‌های خود را منتقل کنید. انتقال تماس در تلفن های سانترال به حالت کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 انجام نمی‌گیرد. اجرای این کار و این توانایی در این نوع از دستگاه‌ها از قبل برای کاربر مهیا شده است. کاربر می‌تواند با استفاده از کلیدی مشخص که برای این‌کار تعبیه شده است، انتقال تماس را انجام دهد.

بر این اساس کاربر قادر است به دو حالت تماس‌های خود را به تلفن داخلی یا به تلفن خارجی انتقال دهد. به همین خاطر باید این فرایند را با استفاده از کلید TRANSFER انجام دهید. این کلید دقیقا زیر کلید Program است.

ابتدا کلید را فشار داده و پس از آن شماره داخلی یا شماره خارجی را وارد کنید. در ادامه منتظر شوید تا مخاطب شماره وارد شده گوشی را بردارد. وقتی گوشی را برداشت می توانید گوشی تلفن را سر جای خود قرار دهد. از این به بعد هر تلفنی که به شما تماس گرفته شود، به شماره معرفی شده انتقال داده خواهد شد و مخاطب شما جواب‌گو است.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه تنظیم تغییر صدای زنگ تلفن

ایجاد تنوع در صدای تلفن همیشه حرکتی جذاب و جالب بوده و هست. در تلفن‌های سانترال پاناسونیک نیز برای این کار ملودی‌های متنوعی در نظر گرفته شده است. این ملودی‌ها در قالب 8 نوع برای کاربران قابل انتخاب است.

به همین خاطر کاربر می‌تواند با استفاده از کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، نسبت به تغییر صدای زنگ تلفن اقدام کند. برای این کار باید ابتدا کلید Program را فشار داده و در گام بعدی دو بار پشت سر هم کلید INTERCOM را فشار دهید.

پس از آن در بین 8 ملودی معرفی شده، می‌توانید عدد مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب ملودی، لازم است کلید STORE را فشرده و بلافاصله به هدف از تثبیت فرآیند، دوباره کلیده Program را فشار دهید.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه پاسخ‌گویی به تماس داخلی دیگر

این راهکار زمانی استفاده می‌شود که شما نسبت به انتقال تماس‌ها منصرف شده باشید. یا بخواهید انتقال تماس برقرار باشد اما تماسی خاص را خودتان پاسخ‌گو باشید. برای این کار دو راه پیش روی شما است. یا تماس گرفته شده از جمله شماره‌های ذخیره شده در کلید‌های  DSS است یا خیر.

اگر باشد که می‌توانید با فشردن کلید DSS تماس را دریافت و پاسخ دهید. در این حالت سرویس انتقال تماس برقرار است. اما اگر بخواهید فعالیت این سرویس را غیر فعال کنید، لازم است گوشی را برداشته و کد * و در ادامه عدد 41 را شماره‌گیری کنید. پس از آن شماره داخلی که تماس‌ها را به آن منتقل کرده بودید را وارد کنید. از الان به بعد دیگر تماسی از شما به اپراتور دیگری منتقل نخواهد شد.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه مسدود کردن تماس یا DND

در کنار کلیه کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، از جمله کاربردی‌ترین و مهم‌ترین راهکار نحوه مسدود کردن تماس است. این روش می‌تواند شرایط افزایش امنیت و عدم اتلاف زمان را برای کارمندان در ادارات را فراهم آورد. به این سرویس DND گفته می‌شود. که مخفف عبارت Do Not Disturb است. یعنی مزاحم نشوید. بر این اساس می‌توانید نسبت به تماس‌های داخلی و هم خارجی از این سرویس استفاده کنید.

اگر شما هدف شما محدود کردن و مسدود کردن تماس‌های داخلی و هم خارجی است، گوشی تلفن سانترال خود را برداشته و کد ستاره * را وارد کنید. در مرحله بعد عدد 710 را شماره‌گیری کنید. همین مراحل را می‌توانید زمانی که فقط می‌خواهید تماس‌های داخلی مسدود شود، با شماره 710 انجام دهید.

البته اگر می‌خواهید تماس‌های خارجی مسدود شوند، از عدد 711 استفاده کنید.

اما اگر بخواهید کلیه تماس‌ها مسدود شوند، راه دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید با استفاده از کلید قرمز رنگی که بر روی اسپیکر قرار دارد این کار را انجام دهید. با فشردن این کلید، حالت DND تلفن سانترال شما فعال می‌شود. پس از آن هیچ تماسی را دریافت نخواهید کرد.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه پشتیبانی از قابلیت DXDP

استفاده از این قابلیت در بین مخاطبین و کاربران تلفن‌های سانترال هنوز هم متداول نیست. با توجه به قابلیت DXDP، کاربر می‌تواند بر اساس دو رشته سیمی که به تلفن سانترال متصل شده است، دو عدد تلفن دیجیتال دیگر را به واسطه این دو رشته سیم به سیستم سانترال متصل کند.

برای اجرای این متد، به جای آنکه تلفن دیجیتال دوم به طور مستقیم به سیستم سانترال متصل شود، این کار توسط سوکت تلفن اولی انجام خواهد شد. اجرای این متد می‌تواند قابلیت استفاده از سیستم سانترال را افزایش داده و کاربری بیشتر از این سیستم را در محیط‌های اداری به همراه داشته باشد.

کدهای تلفن KX-T7665، نحوه باز کردن درب Door phone

دیگر نمونه از کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، نحوه باز کردن درب Door phone است. این کد می‌واند از جمله پر استفاده‌ترین کد‌های دستگاه سانترال پاناسونیک باشد. برای این کار لازم است که ابتدا تنظیمات آن را انجام دهید. پس از آن لازم است که مراحل کد‌دهی را طی نمایید.

برای این منظور گوشی را برداشته و کد * و در ادامه عدد 31 را شماره‌گیری کنید. در این مرحله شما باشد از بین اعداد 01 تا 99، عددی را به این منظور اختصاص دهید. پس عدد مورد نظر را وارد کرده و منتظر شنیدن صدای بوق باشید. این صدا به منظور تایید فرایند Doorphone است.

کدهای تلفن KX-T7665،  نحوه استفاده از قابلیت پیجینگ Paging

به طور کلی در تمام محصولات تلفن پاناسونیک، استفاده از قابلیت پیجینگ یکی از موارد کاربردی و منحصر به فرد است. در تلفن‌های سانترال پاناسونیک نیز این قابلیت علاوه بر جذابیتی که دارد، می‌تواند بسیار کاربردی نیز باشد.

براین  اساس کارمند می‌تواند به واسطه استفاده از قابلیت پیجینگ، با دیگر کارمندان ارتباط داشته و در یک لحظه خبر، اطلاعات یا موضوع خاصی را با آنها به اشتراک بگذارد. برای استفاده از این قابلیت لازم است ابتدا گوشی تلفن سانترال خود را بدارید. پس از آن کد ستاره * و در ادامه عدد 33 را شماره‌گیری کنید.

در مرحله بعد لازم است شماره گروه که از دو رقم تشکیل شده است را معرفی وارد کنید. در انتهای فرایند فعال سازی قابلیت Paging، شنیدن صدای بوق شرایط تایید استفاده از این قابلیت را به شما اطلاع خواهد داد.

کدهای تلفن KX-T7665، مراحل پاسخ دادن به پیجینگ

در شرایطی کارمندی به واسطه قابلیت پیجینگ قرار است پیام یا اطلاعاتی را به دیگر کارمندان اطلاع دهد. در این لحظه اگر بخواهید شما این پیام را دریافت کنید، لازم است گوشی تلفن سانترال KX-T7665 را برداشته و کد کد ستاره * و در ادامه عدد 43 را شماره‌گیری کنید. طبق معمول با صدای بوقی همراه خواهید شد. این صدا یعنی فرایند دریافت و استفاده از خدمات پیجینگ برای شما فعال شده است.

کدهای تلفن KX-T7665، تنظیم کنتراست LCD

از دیگر کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 که می‌تواند برای کاربر مهم باشد، تنظیم کنتراست LCD دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک است. به همین منظور در ابتدای کار باید کلید Program را بفشارید. پس از آن بلافاصله شماره 01 را از طریق صفحه کلید وارد کنید. در گام بعدی کلید STORE را فشار دهید.

پس از آن لازم است به هدف تنظیم میزان کنتراست ال سی دی، شرایط را با استفاده از کلید‌های ولوم Volume بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. در انتهای کار دوباره کلید STORE را فشار داده و پس از آن مجددا کلید Program را بفشارید. شرایط برای شما تغییر و تنظیمات اعمال خواهد شد.

نحوه نصب تلفن سانترال KX-T7665 بر روی دیوار

استفاده از تلفن‌های سانترال در محیط‌های اداری، نقش حیاتی دارد. اما به دلیل اینکه این محیط‌ها بعضا شلوغ هستند، داشتن محلی مناسب برای قرار‌گیری تلفن‌های سانترال، استفاده از این دستگاه‌ها را با اختلال مواجه کرده است.

به همین منظور کمپانی پاناسونیک به هدف رفع مشکل راهکار مناسبی را برای کاربران در نظر گرفته است. بر این اساس لازم است قلاب گوشی را به سمت پایین نگه داشته تا شرایط قفل آن فراهم شود. به شکل زیر توجه کنید.

در ادامه نسبت به جداسازی پایه‌های زیری دستگاه اقدام کنید. در نهایت می‌توانید تلفن سانترال خود را به راحتی بر روی دیوار نصب نمایید. به شکل زیر توجه کنید.

سوالات متداول

استفاده از چه کدی برای قفل کردن داخلی خودم می‌تواند کاربردی باشد ؟

برای اینکه دیگران نتوانند به کد و دستگاه شما دسترسی داشته باشند، گوشی تلفن سانترال KX-T7665 را برداشته و در ادامه کد * را وارد کنید. بعد از آن باید شماره 771 را از طریق صفحه کلید شماره‌گیری نمایید. وقتی صدای بوق را شنیدید، یعنی فرایند به درستی انجام شده است.

آیا برای اینکه بتوانم به واسطه گوشی تلفن همراه تماس‌های تلفن سانترال را پاسخ بدهم کدی وجود دارد ؟

استفاده از این راهکار به عنوان یکی دیگر از کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665، می‌تواند شرایط کاربری از تلفن سانترال را بیشتر از قبل فراهم آورد. نام این قابلیت Call Forwarding است. این شرایط در برخی دیگر از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک و البته تلفن‌های سیمی موجود است.
برای اینکه بتوان این قابلیت را در حالت اشغال بودن یا عدم پاسخگویی فعال کرد، مراحل زیر را طی کنید.
در شرایط عدم پاسخگویی با اجرای این راه کار، تماس‌های سانترال به گوشی تلفن همراه شما انتقال داده خواهد شد. برای اجرای این متد باید از کد * و در ادامه عدد 7114 را شماره‌گیری کنید.
اما اگر بخواهید در زمان اشغال بودن تماس‌ها به گوشی تلفن همراه شما منتقل شود، این کار تنها از طریق ورود کد * و در ادامه شماره‌گیری عدد 7113 قابل اجرا است.

استفاده از چه کدی برای جواب دادن به تماس داخلی دیگر می‌تواند کاربردی باشد ؟

برای این کار باید ابتدا گوشی را برداشته و بعد از آن با ورود کد  و شماره‌گیری عدد 41 شرایط را برای خود فراهم آورید.

نتیجه گیری

استفاده از تلفن‌های سانترال در محیط های اداری از جمله دستگاه‌های پرکاربرد و مهم است. این محصولات از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است. کاربری از هر کدام این توانمندی‌ها می‌تواند برای کارمند شرایط ویژه‌ای را به همراه داشته باشد. در این مقاله برخی از مهمترین کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665 به شما معرفی شد. اما اگر در اجرای هر کدام از کدهای گفته شده نتوانستید موفق شوید، می‌توانید شرایط را از طریق مشاوره با کارشناسان نمایندگی تلفن پاناسونیک دنبال نمایید.

سهیل مهدی زاده

سهیل مهدی زاده

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها